TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Ulrike
28-4-2012
|
5-4-2012 11:41:45
Hoi! Kzou nog niet meteen panikeren... Het is nog 126 dagen en daarin kan er nog veel gebeuren! Dus ook positieve dingen!
Praat er gewoon nog eens mee! En als er echt niet te praten valt, dan regelen jullie alles naar jullie zin, zonder hun...
Vele groetjes
Ulrike
|
|
Jill
10-8-2012
|
5-4-2012 11:45:29
dank je ulrike, maar het is toch niet fijn dat dit gebeurd natuurlijk he! maar ik ben nu ook zo nu we dat gezegd hebben moeten ze nu ook niet ineens alle dagen gaan vragen hoe het gaat.
mijn schoonouders zijn hier dit jaar nog niet op bezoek geweest, in tegenstelling tot haar 2 andere kinderen ..... daar zitten ze bijna iederen week! en zo kan ik nog 101 zaken opnoemen.
mijn ventje is duidelijk het buitenbeentje van het gezin en dat vind ik zoooooo erg! mijn ouders sture elke week van hoe gaat het met jullie enz mijn ventje had nieuw werk, mijn ouders sturen de avond ervoor veel succes enz zijn ouders....niet gehoord hoor!
en wat er nu dit weekend gebeurd is ..... het zal mss wel slijten maar vergeten doe ik nooit! een beetje aandacht heeft iedereen wel graag....en zeker als je gaat trouwen he!
groejtes
|
|
Ulrike
28-4-2012
|
5-4-2012 11:53:29
Hoi! Ik weet het, tzijn rotsituaties!
Ik zit zo een beetje in de situatie met mijn ouders :) Mijn zus is 26, heeft 2 kindjes maar... GEEN rijbewijs! Zo speelt mijn mama iedere dag taxi! Bel ik eens om opgehaald te worden dan kan ik het natuurlijk toevallig niet zijn! Mijn broer woont nog thuis en heeft zo ook nog altijd meer aandacht ;) Nu met het huwelijk is het niet zoveel beter! Mijn zus haar oudste is één van onze 3 bruidskindjes en ze vraagt nog meer hoe het met de kleren / kapsel/ cadeautje gesteld is voor het kindje dan hoe het is met mijn voorbereidingen... Nu, kheb er mij ondertussen beetje bij neer gelegd... Altijd al zo geweest en zal wss altijd zo zijn jammergenoeg :/ Ik heb wel een papa waar ik het lievelingetje van ben ;) dus daar krijg ik nog veel van gedaan ;)
Kzou zeggen, veel sterkte meid... achterstoken worden is nooit leuk maar het went... hoe erg het ook is om dat te moeten zeggen :/
Maar, laat je ook niet doen! Het is jullie huwelijk hé! En ik zou ook niets uit mezelf zeggen van de voorbereidingen... Ze moeten er maar zelf naar vragen! Staan ze voor verrassingen op het huwelijk zelf, tjah, dan is dat jammer voor hun!
Geniet er aub nog van , van je voorbereidingen! Het is zoooo leuk en eenmalig! Laat niemand dit verkl*ten!!!!! Je hebt jouw ouders nog die zo meegaand en lief zijn, koester dit! Groetjes
Ulrike
|
|
Gitte
14-4-2012
|
5-4-2012 11:53:43
Jill ik probeerde je een prive berichtje te sturen, maar dat lukt niet? Kan jij het bij mij? Ik rageer liever niet op een openbaar forum
|
|
Jill
10-8-2012
|
5-4-2012 11:58:22
@gitte, mail me maar vandenbulck_jill@hotmail.com want op dit forum gaat dat moeilijk heb ik al ondervonden die prive berichtjes
groetjes xxx
|
|
Jill
10-8-2012
|
5-4-2012 12:00:11
@ulrike, jah das ni leuk he! ik kom er wel door maar toch trek ik het me aan!
alvast bedankt voor je lieve woorden!
groetjes xxx
|
|
Vanessa
15-6-2012
|
5-4-2012 12:03:31
Hoi Jill,
Ik ken u probleem, want ik maak namelijk hetzelfde mee. Mijn schoonmoeder heeft nog geen 1x gevraagd hoe het met onze trouw zit. Het enige wat voor haar belangrijk is, is haar kleinkind. Telkens als we daar zijn is er maar 1 gespreksonderwerp. Ik vind dat kindje ook geweldig, maar af en toe eens achter onze plannen vragen zou fijn zijn. Als er dan al is iets gezegd wordt is het van dingen die we volgens haar niet goed doen. Maar je gaat zien, de dag zelf is zij de grote ster, zo is ze wel. De enige raad die ik u kan geven is, het gewoon naast je neerleggen en genieten met je man. Ik probeer er zo weinig mogenlijk te komen, alleen het hoogst nodige. En als ik daarkom lach ik en speel ik het spel mee. Schoonfamilie kan je spijtig genoeg niet kiezen, maar dit mag ook geen stress factor van je relatie worden!
Courage !
|
|
Jill
10-8-2012
|
5-4-2012 12:05:31
@vanessa! dank je voor de steun!
xxxgroetjes
|
|
treesje
10-7-2012
|
5-4-2012 12:08:01
hallo, ik kom hetzelfde tegen met mijn eigen ouders, ze willen kost wat kost het huwelijk uit mijn hoofd praten maar ja ik zie mijne schat graag en ik wil graag met hem trouwen, zo simpel is het. ook al serieuze gehad met mijn ouders erover maar ja, het is mijn leven en ze moeten zich niet meer bemoeien, ben het beu, ronduit beu;
|
|
Sandra
7-9-2012
|
5-4-2012 12:11:37
Hey Jill,
Ik ga gans de situatie van mijn schoonfamilie niet schetsen...maar ook gescheiden schoonouders met de nodige gevolgen voor de trouw. En vooral ook mijn schoonvader die amper beseft dat hij ne zoon heeft...hij kan er nooit iets goed voor doen en hij bekijkt hem dan ook al 'uitschot' om het lelijk te zeggen... Dus, veel moeten we niet verwachten qua cadeau of zo...das heel makkelijk, moeten we ook gene 'merci' zeggen ;-). Voor mijn verloofde met mij samen was, zat hij daar heel erg mee in hoor...dat zijn vader zo op hem neerkijkt...maar ik heb hem dat al laten relativeren. Hij vindt het nog wel erg, maar trekt het zich niet meer aan...hij heeft een eigen leven, een eigen 'gezin' en is gelukkig samen met mij en dat is het belangrijkste zegt hij altijd. Dus, wat doen wij op ons huwelijk? Wij zullen 'neutraal' blijven...en ik denk dat ze allemaal weten dat er geen woorden moeten vallen of ze worden persoonlijk aan de deur gezet. En iemand met een klein beetje elementaire beleefdheid, zal zich zeker gedragen ;-).
Dus, probeer er niet te veel over te stressen...maak er samen met jullie 2 een mooie huwelijksdag van, een mooi huwelijk op zich en dan gaan jullie een prachtige toekomst tegemoet!
Succes nog met voorbereiden!
groetjes
|
|
Jill
10-8-2012
|
5-4-2012 12:43:34
dank je sandra! xxx
|
|
Gitte
14-4-2012
|
5-4-2012 12:55:05
heb je mailje gestuurd
|
|
Eva
23-3-2012
|
5-4-2012 12:56:30
Wat je voorbereidingen betreft, beter dat ze zich niks aantrekken dan dat ze alles haar hun goesting proberen te sturen. Maar voor je verloofde is het natuurlijk heel pijnlijk dat hij zo wordt achteruit gestoken. Hopelijk heeft hij er niet teveel last van! En denk gewoon zo; jullie gaan trouwen en vormen dan een gezin, en als er kindjes komen zullen jullie die kindjes evenveel liefde, steun en aandacht geven. Jullie zullen het beter doen! Probeer te genieten met de mensen die er wel mee meeleven, en vooral met je verloofde want jullie tellen! Op meer dan 100 dagen kan er veel gebeuren, zijn er mensen die niet komen door de ruzie wel da's dan hun verlies. Is er ruzie en gaat die te ver, vraag aan het zaalpersoneel om ze rustig te verzoeken om ofwel te stoppen ofwel weg te gaan. De kans is groter dat iedereen zich zal gedragen en dat het een prachtig feest zal worden!
|
|
Saskia
8-6-2012
|
5-4-2012 15:10:45
Hier ook problemen met de schoonouders en schoonbroer. De laatste heeft gewoon geen uitnodiging gekregen. Natuurlijk allemaal afhankelijk van wat er allemaal geweest is.
Ik zou zeggen, trek het je niet en geniet van je dag! Je hebt je beste vrienden, je familie die jullie graag zien en geniet vooral van die mensen.
|
|
Siege
17-8-2013
|
5-4-2012 16:09:55
Hey!
Ik vind het echt erg om je verhaal te horen! Ik zit ook in die situatie, bij mij gaat het om mijn ouders. We hebben niet eens onze verloving kunnen aankondigen zoals we van plan waren en sinds ze het weten, is er nog niet één keer naar gevraagd, er is zelfs amper op gereageerd. Nu weten ze sinds kort dat mijn broer ook gaat trouwen, natuurlijk in dezelfde maand als ons.. als het ook 17 aug wordt, dan zullen ze niet op mijn trouw zijn, maar op die van mijn broer... Ik zet het allemaal naast me neer (zo ver ben ik al gekomen, dat het me niet meer direct raakt..). Ze zijn in alles zo onverschillig: ons zoontje (nu 4mdn) hebben ze nog maar 3 keer gezien, amper vragen hoe het ermee gaat (1e kleinkind btw!!) en het is een raadsel of ze binnen twee weken naar zijn doop komen, mijn schoonouders willen dolgraag afspreken maar mijn ouders weigeren om ze terug te bellen..
Gelukkig voor mij zijn mijn schoonouders een grote steun en toeverlaat en heb ik niet meer nodig dan mijn gezinnetje, maar het heeft wel 3 jaar geduurd eer ik eindelijk de moed heb kunnen vinden om het allemaal van mij af te zetten.
xxx
|
|
treesje
10-7-2012
|
5-4-2012 16:47:19
@ siege, amaai ook een droevige situatie he, triestig he als je ouders niet mee willen, pffffffff ik heb er toch lastig mee zenne, echt wel amaai maar ja, niks aan te doen he, ze zijn zo en niks aan te veranderen!!
|
|
Ann
9-6-2012
|
6-4-2012 11:35:19
Heb ook zo'n schoonvader. Nu is het zo, ik heb een pracht van een familie die ons door dik en dun steunen. Mijn zus organiseert vrijgezellenavond voor mij, ze gaan een hilarische (en ik vrees dat ik het hoofdonderwerp ga zijn) sketch doen op onze trouw. Wij hebben ons er al bij neergelegd dat de schoonfamilie enkel langskomt als er een feestje is en dat we voor de rest bitter weinig horen. Ook financiëel moeten wij op niet veel rekenen. toen wij aan het bouwen waren kregen wij wel ineens een bedrag van de schoonpa met den uitleg, ons nancy heeft van mij ook ooit geld gehad toen ze rekeningen niet kon betalen. (tja, toffe uitleg!!! Wat heeft ze ooit nog gehad) Hij zit daar bijna alle dagen en wij krijgen nauwelijks aandacht. Het ergste is eigenlijk dat mijn vriend zegt dat dat altijd zo geweest is en hij het dus gewend is, maar zo hoort het toch niet hé! Wij hebben daar onszelf eigenlijk wat voor afgesloten, en als er nog eens leuk nieuws is, dan vertellen wij dat enkel tegen familie waarvan we weten dat ze blij gaan zijn voor ons.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|