Nu Online
Momenteel zijn er 259 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Schilderij af :) Maar waarschijnlijk geen persoonlijke trouwambtenaar :(

5-4-2012 21:33:01
Wij hebben besloten om een schilderij te laten maken voor ons huwelijk door een plaatselijke kunstenaar. Het is een nogal vrije "tekening" van de stad waarin we wonen en trouwen (maar toch herkenbaar) met onze namen, de trouwdatum, het oud stadhuis waar we gaan trouwen, en ook de plaats waar we gaan eten erop. Super herinnering, het schilderij mag in onze woonkamer hangen en we kunnen het gebruiken voor onze uitnodiging. Een idee van mijn ventje :) (ongeveer zijn enige tot nu toe, maar wel leuk.) We kregen vorige week de foto van het schilderij - heel mooi- en morgen mag ik om het echte exemplaar :) Ik ben benieuwd :):)

Maar we hadden nog een ander idee, en dat verloopt minder goed. We trouwen in Nederland en hier kun je een vriend als trouwambtenaar voor één dag laten aanstellen. Die moet dan de wetgeving over trouwen leren, daar een examen voor doen, en dan mag die de trouw leiden. Maar, de persoon die we daarvoor gevraagd hebben, een gemeenschappelijke vriendin van ons, een echt goede vriendin, ziet het waarschijnlijk niet meer zitten :(
De papieren zijn dus nog niet in orde, ze is gemaild geweest door de ambtenaren, er is een aangetekend schrijven geweest naar haar die ze niet is gaan ophalen. De tijd tikt door en ze wijzen ons er op dat we waarschijnlijk al te laat zijn voor de procedure voor augustus. We hebben t vorig jaar in juni gevraagd :(
Ze is wel een uitsteller, maar het contact tussen ons is ook wel aan het verwateren, ik vrees het ergste. Mijn verloofde gaat haar morgen vragen of ze t nog wel wil, ze werken in dezelfde stad en hebben een afspraak gemaakt om de papieren te geven die ze dus eerst aangetekend heeft gekregen en na een maand terug zijn gestuurd naar Nederland door t postkantoor. Als ze t niet meer wil dan weet ik het liever nu meteen. We kunnen haar niet meer vervangen, maar dan kunnen we ons instellen op een iets minder persoonlijke ceremonie met iemand die we niet kennen. Op het moment dat we t haar gevraagd hebben was de vriendschap super, tussen ons alle drie eigenlijk, haar, ik en mijn verloofde, ik had het niet kunnen vermoeden dat het nog kon veranderen voor de trouw.

Elke
3-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 532

Lies
18-8-2012
 Meld misbruik5-4-2012 23:46:53

Hey elke, dat schilderij is wel een leuk idee. Wij laten een drieluik maken als bedankje voor onze ouders en uilen er zelf ook eentje houden. Wel leuk dat je zo een persoonlijke ambtenaar/ ceremonie kan houden. Ik zou nog niet voor het ergste vrezen, maar eventueel wel al onder ogen zien, zoals je zelf zegt, dat je ceremonie er misschien iets anders zal uitzien. Maar misschien draait het gewoon over een misverstand ofzo... Nog even afwachten, maar hoe dan ook komt het nog wel in orde!

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik9-4-2012 21:49:27

Schilderij goed gelukt. Echt super :). Mijn vriendin reageerde aanvallend, overdreven verdedigend en zei dat ze het wel ging doen. Maar geen echte plannen om het examen voor te bereiden e.d.,... Nog even afwachten wat dat wordt dus

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...