Nu Online
Momenteel zijn er 706 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HELP! Ik verlies de kilo's ONGEWENST!

11-4-2012 9:54:14
Hallo iedereen,

Het moet van mijn lever! Na heel veel problemen te hebben met de feestzaal hebben we dan toch maar besloten (lees: verloofde) om bij dezelfde zaal te blijven... Degene die m'n vorige post ivm feestzaalperikelen gelezen hebben zullen wel weten waar ik het over heb.

M'n verloofde heeft nadien nog een aantal x aan de telefoon gehangen met de verantwoordelijke van de zaal en alles ging in orde komen (voor de zoveelste x). Ik ben nog steeds zo kwaad op hem dat ik niet meer meega naar de zaal als er dingen besproken moeten worden. Tot vorige week...

Toen had ik beslist dat ik toch m'n gedacht eens ging zeggen, stelde ons gerust (vooral mij dan) en alles ging in orde komen naar onze wensen. Dus ik al een pak rustiger. Vrijdag sturen wij dan nog eens naar hem het volledige dagverloop nog eens door ook de dingen die de mensen wensen te eten. Allemaal geen enkel probleem. (In't begin wilden we dus een koud/warm buffet aangezien we met 35 à 40 personen gingen zijn. Door familiale omstandigheden hebben we dan beslist om het anders te doen, we gingen enkel eten met de suite eten. Aangezien voor 15 personen een buffet nogal moeilijk ging worden hadden we ons aangepast. De mensen van de suite kregen dan de keuze uit vis of vlees.)

Die keuzes hebben we dan vorige week doorgegeven en ja hoor, na een weekendje weg zat er een mailtje in de bus "dat dit niet mogelijk is". We moeten dus kiezen vis OF vlees, niet de beiden!! Ik kon wel huilen, wij hebben al zoveel aanpassingen gedaan dat het op den duur lijkt alsof het een ander z'n feest is . Daar komt dan nog eens bij dat m'n verloofde hém wel begrijpt en niet goed snapt waarom ik mij lastig maak , dan krijg ik de naam Bridezilla naar m'n hoofd... Doe ik nu echt zo moeilijk?! Van zaal veranderen is nu wel echt onmogelijk geworden aangezien de uitnodigingen reeds gedrukt zijn en volgende week de deur uitgaan...

Daar bijkomende is de stress die ik heb voor m'n verloofde z'n vrijgezellen! Ik wilde helemaal geen vrijgezellen maar m'n zus zei (ook m'n getuige) als hij er 1 krijgt jij ook. Allemaal heel tof enzo (daar ben ik wél gerust is, zij weet echt weet wat + en - is) dus daar geen stress. Het team van m'n verloofde z'n vrijgezellen zitten wel zo vanalles te vertellen van "haar afscheren tot piercing zetten" en echt hé, dan kook ik helemaal langs de binnekant. Ik heb gezworen dat degene die ervoor zorgt dat onze trouwfoto's op niets trekken NIET welkom zal zijn!!!!

Al deze stress zorgt er dus voor dat ik al 5 kg verloren ben. Ik ben 1m68, weeg nu nog 53 kg en heb al heel m'n leven moeite om op het zelfde gewicht te blijven... Ik wor er echt GEK van, mensen die ook continu zeggen dat ik moet "chillen" en rustig moet blijven. Makkelijk hoor... Ik zoek dus vrij dringend een manier waarop ik wel rustiger kan worden, al is het met medicatie of homeopatische dingen want anders zien ze mij binnen 80 dagen niet meer staan.

Volgende maand moet ik m'n jurk nog eens gaan passen, de mevrouw vroeg mij toen nog of ik een stresserke ben. Vol goede moed zei ik neen. Tja, guess again!

Ik kan veel af en zal de dingen altijd lang opkroppen maar te veel is te veel!

Alle tips zijn welkom, en dank jullie wel om m'n "gezaag" even aan te horen. Hier begrijpen we mekaar tenminste

vele groetjes
Niki

Niki
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1072

Tabita
22-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 10:02:43

Hey,

bij mij werken de Bach Rescue Pastilles wel goed :-)

zijn snoepjes om op te zuigen, en die ontspannen en stellen gerust... gewoon vrij te verkrijgen bij de apotheek.

Groetjes

Tabita

Ulrike
28-4-2012
 Meld misbruik11-4-2012 10:07:59

Hoi!
Ik neem Valeriana + van het merk Delhaize
werken wel enorm goed! Ik ben normaal een enorme stresskip maar nu kan ik alles goed van mij af zetten! Ze stinken wel naar koeienstront :-/ da is het minder aangename eraan :D

En voor de rest: ik zou mij ook druk maken moest ik jou zijn hoor ;) Het is soms gewoon die ene druppel die teveel is!

Nog veel succes met de voorbereidingen en: RELAX!!!

groetjes

Ulrike

Leontine
3-6-2011
 Meld misbruik11-4-2012 10:14:12

Het allerbelangrijkste: rustig blijven ademen. Alles loopt zoals het moet lopen, zolang je jezelf hier maar aan houdt. Als je daar namelijk mee stopt, stopt het allemaal (voorbeeldje van mijn droge, nuchtere humor ).

De vrijgezellen van je ventje: hij is er zelf ook bij hé! Haar afscheren, piercings en dergelijke kan hij zelf toch ook wel indenken dat dit niet acceptabel is. Zulke dingen zijn ook niet meer leuke geintjes te noemen, dus als ze daar al mee afkomen zal hij zelf moeten tonen dat hij een ruggegraat heeft. Aan de andere kant zullen ze hoogst waarschijnlijk deze dingen enkel zeggen om u gek te krijgen. Bij mij waren het vooral verhalen over strippers e.d. waar ze me gek mee wilden krijgen. Aan het eind van het verhaal hebben ze een mondharmonica WS gehad (man houdt van blues), zijn ze uit eten geweest en zijn ze onder de invloed van drank lekker aan de karaoke gegaan. Braver dan braaf dus en had ook niet anders verwacht van mijn man.

Dat het restaurant het niet aankan om voor 15 personen vis en vlees te maken vindt ik ook van de gekke, dus zal ik bijna een jaar na mijn trouwdag ook nog wel een bridezilla zijn. Vooral omdat je van te voren al je keuzes wilt doorgeven. Bij ons waren we met 23 man en hadden we op de avond zelf nog keuze uit 3 voor- en hoofdgerechten (vis, vlees en vegetarisch). Een beetje keuken moet dit toch kunnen. Als ze hier echter niet over willen praten, zal je toch geen ander keuze hebben dan je gasten te moeten laten kiezen. Laat je verloofde hier echter maar achteraan gaan, hij begrijpt de zaalmensen toch zo goed, dus dan kan hij dat ook haarfijn uitleggen aan jullie gasten als ze willen weten waarom ze niet mogen kiezen (en heb jij de oplopende stress niet van dit steeds weer opnieuw te moeten uitleggen).

En het allerbelangrijkste is: je gaat die dag met je droomvent trouwen en al gaat alles verder mis (wat we natuurlijk niet hopen), aan het eind van die dag ben je samen met de man waar je oud mee wilt worden. En we trouwen maar 1 keer, maar je geloften vernieuwen kan je altijd opnieuw en opnieuw en opnieuw en opnieuw en ...................(zo nog even door)...........opnieuw tot je helemaal tevreden bent over jullie dag(en).

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik11-4-2012 10:39:03

@ Leontine; het ergste van al is dat m'n ventje wél een strech piercing wil en zit al bijna een jaar te zagen dat ik z'n koppie kaal moet scheren, hij heeft nl niet zo veel haar... Dat vindk echt NOT DONE, kheb gezee "als jij je haar afdoet zet ik mn haar in 't blond!" en dat HAAT hij echt (staat ook helemaal niet bij mij) Ivm zijn vrijgezellen heeft hij wel al gezee da hij niet zal drinken (of toch vrij weinig) omdat hij de controle toch niet uit handen wil geven en het ook belangrijk is dat je de dag nadien nog iets weet hé.

Kga idd met hém trouwen en die dag draait eigelijk alleen maar om ons beide maar diene stress die erbij komt hé gelukkig is alles goed op tijd klaar, juist nog enkele kleine zaken maar ja, komt wel goed zeker?

@ Ulrike; dank je voor de tip, maar koeiestront? eikebah!

@ Tabita; seffens eens naar de apotheek dus! Hopelijk helpt dat want anders gaat 't ni goed komen vrees ik

Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 12:12:17

Hallo, ik heb er mentaal ook wat door gezeten (door heel de situatie hier in Lommel).. Ik was gewoon doodop.. zowel fysiek als mentaal. Ik zat echt in een dip en kon niks meer verdragen en deed niks anders dan huilen.. Ik neem RELAN, is op basis van ginseng. Kan je bij de apotheek krijgen. Bij mij helpt het wel echt. Ik ben ook een echte stresskip, met migraine aanvallen tot gevolg.. Maar ik moet zeggen dat die pilletjes zijn werk goed doen. En het is volledig homeopatisch.
Nog veel succes!!

Jessica
7-9-2012
 Meld misbruik11-4-2012 12:22:46

Hallo, het is idd niet leuk om dat allemaal te moeten doorstaan. Ben er zeker van dat er veel bruidjes met stress zitten. Ikke dus ook! Het erge is dat ik nog eens verdik en constant honger heb, terwijl mijn bruidsjurk perfect op mijn lichaam zit. Stress dus al dat ik er niet meer ga inkunnen en moet sowieso nog vermageren aan de buik. Ik wil met plezier wat kilo's van mij aan je afstaan ;)

Van de stress heb ik zelfs een te hoge bloeddruk gekregen. Komt er dan nog eens bovenop dat mijn jaloerse schoonzus onze trouw probeert belachelijk te maken.

Dacht altijd dat een trouw dikke fun moest zijn, maar weet nu ook al beter. Als ik het op voorhand had geweten, gaf ik gewoon een klein feestje met de ouders en trouwden we in Las Vegas!

Bruidje
28-4-2012
 Meld misbruik11-4-2012 16:40:34

Hoi!
Ik begrijp heel goed dat je door deze tegenslagen heel wat stress krijgt te verwerken hoor! Wij hebben thuis meestal VALDISPERT. Deze kan je bij de apotheker kopen & zijn volledig plantaardig. De Night-pilletjes helpen om 's nachts in te slapen (en een volledige nacht door te slapen). De Rust-pilletjes (groen) zijn om je overdag te kalmeren. Probeer af en toe ook een moment voor jezelf te nemen : warm badje met een leuk roddelboekje, leuke film, paar uurtjes shoppen, lekker gaan eten,... X

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik12-4-2012 0:22:19

Hey,

we kennen die stress hoor. Je bent niet alleen.
Wat doen ze vervelend in jouw zaal, zeg. Natuurlijk kun je nog van zaal veranderen. Dan moet je aan iedereen laten weten dat de zaal veranderd is en de uitnodiging dus niet meer klopt, hen het nieuwe adres doorgeven, en de kous is af. Maar is natuurlijk makkelijk te zeggen over iemand anders trouw... geef ik toe.
Wat ik sinds kort doe is body balance, dat geven ze hier als groepsles in mijn fitness (waar ik geregeld eens probeer binnen te vallen om 'op gewicht te blijven' om nog in mijn trouwjurk te kunnen). Body balance vind ik heerlijk, dat is eerst rekken van je lichaam, ook evenwicht zoeken, en elke les sluit af met meditatie. Nadien kan ik weer eventjes de stress van het werk en de stress van de trouw aan. Ok, heel eventjes, maar het helpt toch wel. Misschien heb je hier iets aan?
groetjes

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 8:22:33

Dank je wel voor al de tips!

Bovenop de stress die ik al had is er nog iets bijgekomen ook... We hebben gisteren ons hondje (15 jaar) moeten laten inslapen

PFFF!!

Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 10:43:29

Oh hoe erg.. Veel sterkte!!

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 10:54:47

Dank je wel Bianca, we weten da ze een mooi leven heeft gehad bij ons maar toch maakt dat de beslissing en het verdriet niet makkelijker...

Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik12-4-2012 11:03:04

Ja een huisdier maakt deel uit van je gezinnetje he. Je krijgt vaak meer liefde van je huisdier dan van je 'vrienden'..

Niki
30-6-2012
 Meld misbruik12-4-2012 11:51:37

Huisdieren zijn ook vaak oprechter dan mensen. Als een hond/kat of eender wat je niet moet, komt die ook niet bij je en merk je dat maar al te snel.

"ne stommen hond" zeggen ze dan, maar toch ist verdomme moeilijk. We zijn samen "groot" geworden

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...