TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evy
1-6-2013
|
12-4-2012 22:19:39
Hey Sarah,
Ik ben van de andere kant van België dus kan je helaas geen ervaring over een zaal geven. Ik wou je gewoon even zeggen: kies een zaal waar jullie je goed bij voelen! Het is jullie dag. Wil jij niet te lang in de auto zitten dan kies je iets dichtbij. Ook al is het ver voor andere mensen, diegene die echt iets om jullie geven zullen er zeker bij zijn. En te duur voor een hotel, dat maak je zo duur als je zelf wilt! Ik heb ook eerst gekeken welke zaal het dichtste bij lag maar die vonden wij echt niet mooi. Een andere zaal had echt onze voorkeur ook al is dat wat verder rijden voor ons. Mijn gedacht was ook "ai dan gaan er enkele vrienden BOB moeten zijn, dat is vervelend..." tot dat we hun zeiden waar onze zaal lag. Geen probleem voor hun, niemand wil BOB zijn die avond dus gaan ze een busje huren!
En over de datum, dat is een heel persoonlijke keuze. Begin juli of einde augustus zijn de meeste nog niet weg of al terug dus dat is misschien toch een optie. Zou je dochter dat erg vinden als je de dag ervoor trouwt? Ik zou dan bv om 00u00 door de DJ "happy birthday" laten draaien. Zo'n speciale verjaardag zal ze nooit vergeten! Je kan haar misschien vragen wat ze er zelf van vindt. En natuurlijk ook heel belangrijk wat je verloofde ervan zegt!
Veel succes met je keuzes!
Evy
|
|
Sarah
17-8-2013
|
12-4-2012 23:21:23
Hey Evy,
Mijn verloofde zegt dus "plan maar als ik iets niet goed vind zal ik het zeggen en we hebben nog tijd genoeg", grrrr typisch een man he. Maar hij wil ook niet te ver rijden, zodat wij thuis(schoonmoeder) kunnen slapen.
Nu mijn dochter heeft de ene moment geen probleem meer, maar aangezien ze ook vrouwelijk, veranderd ze dikwijls van mening ;-). Dan is er ook de grote druk van mijn schoonmoeder, want die heeft al dingen geregeld volgens die datum, maar daar ga ik momenteel nog niet over klagen, want heb even genoeg aan mijn hoofd.
Ik vind 1 zaal echt prachtig, maar is pas voor 100 pers. dus heb schrik dat vele afbellen en dat we niet genoeg aantal pers. gaan hebben. Maar ik denk dat je gelijk hebt en toch even alleen aan ons denken en als de rest niet mee gediend is dat ze ermee doennwat ze willen, maar ja das makkelijker gezegd dan gedaan he ;-).
Alvast bedankt voor je mening, eens ik eruit ben, zal je snel merken, dan kom ik zagen over andere dingen :- D .
Sarah
|
|
Silke
6-10-2012
|
12-4-2012 23:22:56
Hey sarah,
Wij trouwen in 't landhuis molenhof op de rode berg in westouter.
Niet zo ver van steenvoorde en toch nog haalbaar vanuit oost vlaanderen.
Het zal alleszins minder ver klinken dan dat de mensen naar frankrijk moeten komen.
En groot voordeel : prijs kwaliteit heel goed! mooie zaal, heeft een bepaalde charme, lekker eten, ruime keuze, decoratie inbegrepen!
Heb vernomen dat er zelfs geregeld eens fransen daar hun feest doen.
En op de rode berg zelf zijn er heel wat vakantiehuisjes of hotels, zeker hotels richting ieper, poperinge te vinden.
Mijn familie komt ook van uurtje ver en ze blijven allemaal samen overnachten in hoeve benault op ,1,5km van de zaal. Geen modern of chique huisje maar wel groot genoeg voor 24 slaapplekken en slechts iets van 400euro voor het hele weekend. Gedeeld door 20 komt dit op elk iets van een. 20 euro per persoon,dus valt vrij goed mee eh!
Hopelijk ben je hier iets mee...
Groetjes
Silke
|
|
Silke
6-10-2012
|
12-4-2012 23:27:18
Wel nog even melden dat je best niet te lang wacht voor molenhof. Vorig jaar begin jni geweest en eerste vrije zaterdag was 6 okt 2012...
En eerlijk gezegd: ik zat er ook mee in dat de mensen hetbte ver gingen vinden e zocht ook iets in het midden maar het is jullie feest en het moet vooral praktisch haalbaar zijn voor jullie!
En als de mensen er echt willen bij zijn, komen ze af hoor! Kijk naar mijn familie! Ze komen allemaal en blijven overnachten!
|
|
Elke
3-8-2012
|
12-4-2012 23:27:56
Ik heb wel wat ervaring in het plannen van een trouw met genodigden uit verschillende landen.
Eerst viel het nog mee, toen was de situatie gewoon zo dat ik uit West-Vlaanderen kwam en mijn verloofde uit Oost-Vlaanderen, dus ja iets meer dan een uur rijden voor één van de families, maar toen vonden ze dat al zoooo ver. En halverwege vond niemand een goed idee. Toen gingen we het wel niet oplossen met hotels, maar gingen we de ene familie laten gast zijn van de andere familie (zodat iedereen met gerust hart iets kon drinken). Gelukkig waren dat maar vage plannen en lag nog niets vast, want tijdens onze verloving zijn we verhuisd naar Maastricht.
Voor Limburgers niet zo ver, maar voor Oost en zeker West-Vlamingen wel ver. Onze burgerlijke trouw gaat hier door. We hebben na veel nadenken beslist om het feest daarna ook gewoon hier te houden. Maar pas op, dat vraagt wel wat denkwerk: We hebben voor de familie een bed and breakfast afgehuurd (dan krijg je ook wel korting als je alle kamers afhuurt) (gedurende 2 dagen). Ok twas de enige betaalbare B&B in heel Maastricht, dus gelukkig waren op tijd voor deze, maar dat vind je in Frankrijk wel gemakkelijker hoor. Voor vrienden hebben we kamers in een hostel (soort mooie jeugdherberg) besproken voor de nacht na de trouw. De familie komt van de dag op voorhand (moet je aan denken bij lange reistijd) zodat iedereen zich op de dag zelf rustig kan klaarmaken. En dat er geen gestress is of de allerbelangrijkste personen er uberhaupt wel gaan geraken, denk maar aan je ouders. De ceremonie is pas om 16 u zodat de mensen die niet van de dag op voorhand willen blijven slapen er bij kunnen zijn en nog overdag op een normaal uur naar hier kunnen reizen (dat zijn dan de vrienden). We hebben ook gezorgd dat iedereen een ontbijt heeft de dag nadien. Over vervoer ter plaatse moet je dan ook nadenken. Bij ons gaan sommigen bijvoorbeeld met de trein komen. Bij ons ligt alles op wandelafstand, dus moeten we geen vervoer regelen.
Over dat iedereen op reis gaat in de zomer moet je niet inzitten, is mijn ervaring. Wij trouwen midden in het reisseizoen, of toch van de mensen die wij kennen. Als je op tijd bent met save the date kaartjes versturen (of simpelweg de datum zeggen) dan plannen mensen hun reis wel op een ander moment hoor. Daar willen ze graag bij zijn (de meeste toch). En zeker diegene die mogen reizen zien dat als een tripje.
Succes!
|
|
Lies
7-7-2012
|
13-4-2012 1:36:37
Buitenland is het niet echt bij ons, maar wij gaan ons feest wel doen in Hoogstraten terwijl mijn familie uit het Leuvense komt (toch 1u15 rijden). Terwijl wij wil in Leuven zelf trouwen. Wij hadden hier eerst ook wat schrik voor, maar uiteindelijk blijkt dat allemaal goed mee te vallen. Een aantal mensen gaan Bob zijn en we hebben ook een shuttlebus naar een nabij gelegen hotel ingelegd. Er zijn alleszins geen mensen die niet komen omdat het zo ver is. En we krijgen tijdens onze dag toch alleszins een uurtje voor onszelf (op weg naar de zaal). Ik zou gewoon voor de zaal gaan die het beste aanvoelt voor jullie. De rest lost zichzelf wel op :)
|
|
Sarah
17-8-2013
|
13-4-2012 8:47:48
Hey, Eerst en vooral bedankt voor de mening.
@ Silke; Molenhof was de zaal die ik mooi vond en die bij ons past qau inrichting. En heb al gemerkt dat het daar druk is, want ik werk in het weekend en heb maar bepaalde data's vrij voor bezichtigen en natuurlijk wanneer ik kan, dan is het volzet. Daarmee dat de trouwdatum ook wat moelijk lig, ik moet rekening houden met mijn werk. Dus zal even stevig in mijn schoenen moeten staan en mijn werkgever eens wat meer verlof vragen;-).
@ Elke; Voor mijn ouders en getuige wil ik inderdaad de overnachting betalen, want wil niet horen "oei we gaan te laat zijn" :-D. Ik denk dat ik gewoon wat panikeer, omdat mijn verloorde zo "take it easy" doe. En heb ook in het hoofd voor de mensen(ongeveer 80man, verloofde zijn collega's) die ik alleen uitnodig voor de receptie die 2 uurtjes zal duren, het niet de moeite vinden.
@ Lies; Dat is mijn probleem (eens aan mezelf denken), maar krijg van iedereen de raad, dat het echt eens tijd word, dat ik eens aan ons denk en niet aan een ander. En even tijdvoor onszelf zal er niet bij zijn, heb drukke familie, waar natuurlijk wilde feestjes van komen. ;-)
Echt waar nog eens bedankt, ik krijg weer een klein beetje zicht in en denk dat ik eens mijn schatje ga opsluiten tot hij met bepaalde dingen meehelpt :-D.
Liefs Sarah
Sorry voor eventuele foutjes, maar moet nu snel gaan werken.
|
|
Sanne
9-7-2011
|
13-4-2012 9:46:21
Als ik het zo lees, denk ik dat jullie inderdaad het beste een zaal zoeken in de buurt van Steenvoorde. Dan is het voor jullie niet te ver rijden en kunnen de gasten ook naar de ceremonie en naar het feest komen.
Een alternatief voor overnachtingsmogelijkheden zoeken, zou zijn dat je een bus huurt, zodat de gasten niet zelf hoeven te rijden. Nadeel is wel dat ze dan allemaal op hetzelfde tijdstip zullen moeten vertrekken. Mijn schoonzus was dit eerst van plan (zij wonen in West-Vlaanderen en er kwamen gasten uit Limburg), alleen is het door gebrek aan communicatie niet doorgegaan. Bij hun feest hebben verschillende mensen inderdaad overnachtingen geboekt. (Als de gasten uit Oost-Vlaanderen elkaar een beetje kennen, zou dat eventueel ook in een groepsverblijf kunnen zijn, dat kost minder dan allemaal aparte hotelkamers.)
Succes met het zoeken naar een geschikte zaal!
|
|
|
|
Trouwen met zicht op zee!
in Oostende |
Beleef uw feest met zalen 138b!
in Harelbeke |
Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening
in Destelbergen |
Feesten in een uniek decor...
in Beveren |
Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven!
in Lokeren |
Uw feest ... onze zorg !
in Zegelsem-Brakel |
Catering with a heart
in Oudenaarde |
|