TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Evelien
1-9-2012
|
15-4-2012 17:54:24
Even uit eigen ervaring: het idee van je ventje werkt ook niet echt hoor...
Wij wouden heel graag dat alle mannen uit de suite hetzelfde kostuum zouden huren en we zijn dan ook 2 weken geleden een kostuum gaan kiezen. Maar nu weigert de echtgenoot van mijn mama (niet mijn papa) gewoon pertinent om zelfs nog maar eens gewoon te gaan kijken naar dat kostuum... Want "hij wil geen apenpak aandoen"... Terwijl we net daarom gekozen hebben voor een modern, grijs, 2-delig kostuum en dus geen zwart, 3-delig ceremoniepak...
Ik hoop dat jullie eruit komen! Hier zie ik het voorlopig echt niet meer zitten.
Groetjes!
Evelien
|
|
Kelly
25-5-2012
|
15-4-2012 18:05:24
Wij verwachten dat de mensen zich opkleden, maar ik vind het in principe niet zo erg moest er iemand in jeans komen. Ik verwacht niet dat iemand speciaal voor onzen trouw een kostuum zou moeten kopen (is maar voor 1 dag). Ik ben al blij dat mijn verloofde een kostuum gekocht heeft :-)
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
15-4-2012 18:34:41
Mijn verloofde wil in geen honderd jaar 'n kostuumbroek aan en ik heb daar totaal geen probleem mee. Zijn broer, mijn pa en nog anderen zullen wel in kostuum zijn, anderen dan weer niet...ik wil gewoon dat iedereen zichzelf kan zijn op onze trouw en dan in het bijzonder de persoon waar ik mee trouw. Iedereen zal zich wel optutten, maar voor de ene is dit in kostuum en voor de andere is dit 'n schoon hemd met 'n nette jeans... (en voor je het vraagt: ik kleed me wel heel graag op ) Maar elk zijn mening daarover natuurlijk, hopelijk geraken jullie er uit.
|
|
Serena
25-5-2019
|
15-4-2012 19:19:52
hier hetzelfde, mijn schoonvader wil geen kostuum aandoen hij, ging zich wel opkleden maar dat is toch niet hetzelfde.. dat gaat nogal schoon zijn op de fotos.. iedereen van de familie/schoonfamilie in kostuum
en hij in 'gewone' kleren dan lijkt het alsof hij gewoon iemand van de gasten is.. zo bezie ik het.
hij zegt dat hy te mager is voor een kostuum.. dat vind ik wel erg wij hebben geen dresscode opgelegd maar als vader van de bruidegom vind ik wel dat hij in kostuum kan komen. mijn vader is beetje kleiner dan hem maar qua postuur is hij hetzelfde misschien zelfs iets magerder en hij heeft wel een kostuum gekocht dus ik vind dat wel een beetje zever van mijn schoonvader maar ik durf er niks over te zeggen elke keer als het onderwerp weer naarboven komt.. voor de rest moest er iemand van de andere gasten in jeans en hemdje komen vind ik dat geen probleem zolang ze er zich maar goed in voelen!
Groetjes Serena
|
|
Jill
9-3-2012
|
15-4-2012 19:33:13
Ik weet dat niet iedereen dezelfde mening heeft als ik, maar laat de mensen toch komen hoe ze zich goed voelen? Wat heb je liever? Iemand in kostuum die lelijk kijkt op de foto omdat hij zich niet goed voelt, of iemand in een jeans die zich echt amuseert? En Serena, jouw "gewone" gasten mogen komen hoe ze willen, want je wilt dat ze zich goed voelen. Maar je eigen schoonvader mag zich niet goed voelen?
|
|
lien
4-5-2013
|
15-4-2012 19:43:27
Mja, ik persoonlijk zou mij er ook niet druk om maken :-) !! Als je mij laat doen, doet mijn vriend zelfs geen kostuum aan (maar dit wilt hij wel:-)). Ik kan me totaaaal niet inbeelden dat onze papa in kostuum komt, dit zou totaal niet bij hem passen. Ik wil mijn papa op mijn trouw in kleding waar hij zich goed in voelt. En als dat een jeans is met een mooi hemd is dat voor mij geen enkel probleem (enige vereiste is dat het een nieuwe jeans is :-)). Ik begrijp jou ook wel hoor, ik zou misschien toch eens aan je schoonouders uitleggen dat je dit echt heel heel heel belangrijk vind.
|
|
Serena
25-5-2019
|
15-4-2012 19:54:14
jawel maar hy moet geen uitvluchten vinden. dan moet hij gewoon zeggen ik voel me niet goed in een kostuum ipv ''ik ben te mager''maar ik blijf erbij ik vind dat hij dat moet doen voor zijn zoon. ik weet dat iedereen anders is maar mijn beeld is dat de papa van de bruidegom er ook piekfijn uit moet zien .
Groetjes Serena
|
|
Amy
25-5-2012
|
15-4-2012 19:58:11
Bij ons hebben mijn vader en mijn broers allemaal een gekleede jeans aan en aan mijn toekmstige man doen ze normaal allemaal een kostuum aan. Ik heb altijd gezegd in het begin iedereen moet iets aan doen waar ze hun goed in voelde en toen zei iedereen dat is goed een gekleede jeans ik was zo blij omdat ik wil een gewoon feest zonder teveel tralala. Tot plots dat ik ze weten kwam dat iedereen aan mijn vriend zijn kant een kostuum aan doen had ik iets van" waarom ". En ik krijg het niet uit hun gedachtje gepraat voor naar de kerk te gaan doen ze een kostuum aan en normaal het avondfeest een jeans ik zal wel zien hoe iedereen er uit zie want ikvoel mij er anders tch alleen maar slecht voor het is onze dag en niet die van hun
|
|
Saskia
8-6-2012
|
15-4-2012 21:33:57
Bij ons doet ook iedereen aan wat ze willen. een geklede jeans met een mooi hemd en eventueel een kostuumvest vind ik persoonlijk ook nog mis. Wij hebben ook wel liever dat iedereen zich goed voelt.
Persoonlijk vind ik, dat als je mensen laat huren, je dit als koppel moet betalen.Wij hebben hier vorig jaar met de trouw van schoonbroer zware discussie over gehad. Hij wou dit wel maar wij moesten dit bekostigen. 75 euro om een kostuum te huren terwijl mijn ventje er eentje in de kast hangen had. Enfin ja, iedereen doet natuurlijk zijn zin hiermee.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
15-4-2012 22:19:13
Ik zou het wel erg vinden moest mijn schoonvader in jeans komen! Ik vind dat het maar een kleine moeite is en het is tenslotte een trouw. Ik zou het zelfs jammer vinden moest er gewoon een gast in jeans komen! kostuum als 'suite' vind ik eigenlijk wel belangrijk, als gast kan een geklede broek nog wel.
|
|
sofie
21-4-2012
|
16-4-2012 7:16:50
oh jee, daar zou ik ook niet mee kunnen lachen!
Dat is de reden waarom wij als dresscode: avondkledij gezet hebben.
|
|
Silke
6-10-2012
|
16-4-2012 8:03:20
Ik verwacht ook niet dat mensen een kostuum kopen voor ons huwelijk maar de schoonvader of vader van de bruidegom die heel de dag in de suite loopt, kan toch niet komen met een jeans? Voor een huwelijk van vrienden ofzo ja, maar je eigen zoon? Terwijl iedereen kostuum aan heeft, neen.
Dus ik zou je verloofde echt wel eens met zijn ouders laten praten. En eventueel voorstellen de huur van het kostuum zelf te betalen...
|
|
Crystal
12-5-2012
|
16-4-2012 12:52:20
Die van mij is bijna 70 jaar en hij heeft besloten om zijn eigen trouwkostuum aan te doen! Ik vind het jammer dat ze er niet meer tijd/geld/moeite insteken maar ik heb besloten om er niets over te zeggen. Als ze de dag zelf maar blij en goedgezind zijn hoop ik dan maar.
|
|
Heidi
7-7-2012
|
16-4-2012 14:03:35
Crystal, ik vind dat net supermooi dat hij zijn eigen trouwkostuum kan aandoen!
maarja, wie ben ik :)
Bij ons doet ook iedereen zijn zin, en ik ben ook niet van mening dat je als vader van bruid of bruidegem wél in kostuum moet komen, en anders niet... je komt gewoon hoe je zelf wil ! Mijn enige vereiste was: be colourfull! geen wit en zwart :)
Mijn vader zal het kostuum aan doen vanop mijn broer zijn trouw (5jaar geleden), en mijn broer is op eigen initiatief een kostuum gaan huren. Mijn broer zijn vrouw heeft een suitekleed gekocht, terwijl mijn verloofde zijn broers+vriendinnen gewoon mooie kledij zullen aandoen(die ze al hebben, of nieuw). Mijn mama en mijn schoonmama hebben ook beide een kleedje uit een "gewone" winkel. Mijn schoonzus in haar suitekleed, keileuk! zij wou zich graag opkleden voor mijn trouw, dan gun ik dat haar! de schoonzussen van mijn verloofde zijn kant studeren bijna allemaal nog: dan ga ik helemaal niet verlangen dat die nieuwe kledij gaan kopen, willen ze dat en kunnen hun ouders dat betalen: zoveel te beter voor hen!
Laat het maar een kakafonie zijn, past perfect bij wie we zijn :)
|
|
clara
1-9-2012
|
16-4-2012 14:31:26
mijn "regels" lijken op die van Heidi: trek aan wat je wil, zolang het maar kleurig is, maar ook dat is blijkbaar niet evident: mijn moeder komt in beige (niet echt kleurig), mijn schoonmoeder in zwart, de kindjes van de broers in het wit, maar ach ja, als ze zich er goed in voelen. Al heb ik wel moeten slikken toen mijn vader zei dat hij in jeans komt. Ik duim nu maar dat mijn moeder hem in een zwarte, fatsoenlijke jeans krijgt geheven en niet in zo'n afzakkend, bleek geval als hij normaal draagt, want dan zou ik me toch wel gekwetst voelen.
|
|
inge
15-9-2012
|
16-4-2012 15:05:11
Kijk, mijn mening is, een kostuum is toch niet teveel gevraagd voor een trouw van je eigen familie. Wij huren een kostuum voor de mensen van de suite, het enige wat ze zelf kopen is een identiek wit hemd. En dat is geen grootsdoenerij vind ik, het is gewoon feestelijk, zorgt voor beetje sfeer vind ik, de mannen allemaal hetzelfde. Ze vinden het in ieder heel tof. De vrouwen doen wat ze willen, wou eerst dezelfde kleurtinten, maar dat blijkt beetje moeilijk te zijn. Geen probleem hoor, toch het proberen waard. Misschien lukt het toevallig wel nog;) wie weet. Dus om op uw bericht te reageren, ik vind het zeker niet teveel gevraagd van u. En ok mensen zeggen hier misschien, laat iedereen aandoen waar hij zich goed in voelt, maar zo oncomfortabel zit een kostuum nu toch ook niet. Succes meisje.
|
|
Elke
3-8-2012
|
16-4-2012 21:35:59
Hoi,
Het is mooi dat velen gewoon al hun gasten zonder problemen kunnen laten komen in de kleren die ze zelf willen. Ik ben ook van dat principe, maar... niet voor de dichte familie. Zij moeten, vind ik, net als ons feestelijk (avondkledij) gekleed gaan en zij komen ook op de foto's te staan. Wij trouwen wel niet voor de kerk, dus we hebben niet echt een suite, dus moet niet iedereen het zelfde kleur of zo. Al zou dat wel mooi zijn, maar daar hoopte ik al niet op :) Ik vind toch dat een modern tweedelig kostuum toch moet te doen zijn op zo'n dag. Dat zit toch niet zo ongemakkelijk? En wie heeft dat nu nooit eens nodig? Al is het maar de kostuumvest later op een jeans of zo. Het is ook het eerste dat ik er van hoor dat mijn schoonvader niet graag kostuums zou dragen. En het geld is ook al geen probleem hoor voor hen. Ik heb mijn schoonouders zaterdag nog uit het hoofd moeten praten om voor elk van onze twee bruidsmeisjes (hun kleinkinderen van 5 en 6 jaar) een mini-trouwjurk te kopen compleet met snit alsof het vrouwen met heupen waren (kan ik moeilijk uitleggen hoe je van een kinderkleedje en semi-vrouwenjurk kan maken, maar sommige ontwerpers kunnen dat). Weet je hoe veel die jurkjes kosten? 175 euro per stuk. Voor iets waar ze volgend jaar uitgegroeid zijn. En véél te sjiek voor het type trouw dat wij hebben. We hebben uiteindelijk een jurkje uit de C&A gekocht. En toen moesten ze snel naar huis hebben we het niet meer over hun kleren gehad, maar dat komt dus volgende week toch wel. Succes aan de anderen die ook met kleding-troubles zitten!
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|