Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hallo even jullie mening over receptie...

25-4-2012 23:44:08
Zal even dagje schetsen...
2.6.2012 trouwen we voor de kerk om 14h en normaalgezien duurt dat een 3kwartiertjes ongeveer...en tel er maar een halfuurtje bij voor al de rest wat er naderhand bij komt te kijken (buitenkomst, felicitaties, foto's aan de kerk enz...)
En dan rijdt de ceremoniemeester voorop naar de zaal. Dat is ongeveer een 20tal minuutjes rijden. Misschien iets langer als ze allemaal achter elkaar gaan oprijden
Dus normaalgezien begint de receptie om 16h, maar als de eerste gasten al vroeger daar zijn is het geen probleem natuurlijk!
Maar dan komt het. De receptie begint dus om16h en duurt tot 18h . Het eerste uurtje gaan wij zelf nog niet daar zijn, want hebben dan onze fotoschoot.
Zouden jullie het appreciëren, als gasten dan, dat er wat animatie is tijdens dat uurtje dat het trouwkoppel er nog niet is. En dan bedoel ik animatie zoals een hele leuke zanger en zijn gitaar die nogal nostalgische liedjes zingt zoals 'that's amore' en 'Mambo Italiano'... zou niet graag willen dat de gasten die dan al daar zijn, zich vervelen ofzo... wat denken jullie ervan?

Patrizia
2-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 801

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 5:32:07

Zijn die gasten dan enkel familie of echt ook vrienden en kennissen? Blijven die dan voor de hele avond?

Persoonlijk zou ik het nogal raar vinden als we moeten toe komen op een receptie en het koppel is daar niet. Wie gaat hen dan ontvangen?
En hebben jullie geen schrik dat als jullie dan aankomen dat iedereen op jullie af gaat komen? Mssn is het ook afhankelijk van welke streek je bent maar hier denk ik niet dat ze dit doen.

Nou ja, om op je vraag te antwoorden, ik zou wat animatie wel leuk vinden dan. Maar ik zou gaan voor echt iets leuks.

jeff
27-8-2011
 Meld misbruik26-4-2012 7:18:24

Hallo
Ik vind persoonlijk dat het koppel er zeker moet zijn op de receptie. Zeker als die maar 2 uren duurt.
Je hebt soms genodigden die nog een andere verplichting hebben en misschien maar 30 mlinuten blijven en die zouden u dan zelf niet gezien hebben.
Kunnen de fotos niet voor de kerk??

An
9-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 7:27:50

Ik ben van dezelfde mening als de mensen hierboven. Ik heb ook het liefst dat het koppel aanwezig is als ik toekom op een receptie. En ben je zeker dat je fotoshoot maar een uur duurt?
Heb je geen ruimte meer voor de kerk om foto's te nemen?

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-4-2012 8:02:06

Ik zou het eerlijk gezegd ook maar niets vinden als ik uitgenodigd wordt voor een receptie en het bruidspaar is er niet. Maar je ideetje van een zanger vind ik wèl leuk (en dat kan ook perfect als het koppel er wel is, zo heb je er zelf ook nog wat aan!).

Ik zou dus ook proberen schuiven met de fotoshoot, eventueel voor de kerk. Zo'n receptie vliegt voorbij en je hebt al nauwelijks tijd om met je gasten te praten. Als je dan ook nog eens de duur met de helft inkort omdat je er niet bent, ga je zelfs niet de tijd hebben om iedereen te begroeten.

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 8:07:13

Ik ben ook van dezelfde mening als de mensen hierboven.

Wij laten onze receptie zelfs pas om 16.30u beginnen terwijl wij er al om 16.00u zijn, gewoon om de vroege vogels toch ook zeker te kunnen opvangen. Wij wouden absoluut niet dat er al mensen waren voordat wij er toekwamen :-).

En inderdaad, zoals An zegt, zeker dat 1 uur voldoende is voor foto's? Onze fotograaf vraagt min. 2 uur zonder de verplaatsing, dus wij hebben in de voormiddag 3 uur voorzien.

Ik zou dit persoonlijk toch nog eens herbekijken.

Nu wat jouw vraagt betreft, ik vind wat animatie op een receptie persoonlijk altijd aangenaam, of het koppel er nu al is of niet ;-). Toch als het animatie is zoals jij omschrijft, een clown bvb of een "grappige" ober, vind ik dan persoonlijk alweer veel minder geslaagd :-).

Groetjes!

Evelien

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 8:50:42

Hey,

Wij trouwen enkel voor de wet, gaan aansluitend naar de fotolocatie met de ganse suite.
Eerst worden de familiefoto's genomen en daarna sturen wij de suite naar de feestzaal.
Onze traiteur (de vrouw van is een collega van mij) zal hen daar opwachten en hen al een hapje en drankje aanbieden terwijl wij onze foto's laten nemen.

Dus, bij ons zal de suite (is een groep van 20 personen) ook een uur alleen zijn in de zaal.

groetjes

Lotte
26-5-2012
 Meld misbruik26-4-2012 9:34:06

Weer hetzelfde verhaal.
Zou het ook niet leuk vinden als ik naar een receptie ga en het bruidskoppel er niet is.
Bij ons is het zo dat de mensen die naar de receptie komen, er niet zullen zijn op het avondfeest.
Probeer je fotoshoot misschien voor de middag te doen. Wij hebben 2 uur uitgetrokken, je weet maar nooit.

Als animatie, weet niet maar een bandje trekt inderdaad veel aandacht. Maar wil je dit. De meeste mensen gaan vooraal praten met elkaar, rustige achtergrond muziek is hiervoor beter. Wat je wel kunt doen is een projector zetten en de foto's van de kerk laten afspelen. Zo hebben ze jullie toch al gezien, en blijven ze in de trouwsfeer.

Veel succes met je planning!

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 11:25:13

Sandra, maar de mensen van de suite vind ik wel nog iets anders. Die zijn al een hele dag bij je en blijven nog de hele avond bij jullie (veronderstel ik toch)
Dat die een uurtje alleen moeten zijn tot daar aan toe maar mensen voor de receptie...maar ieder doet zijn ding e.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 11:37:46

Ja, dat is inderdaad nog iets anders...hoewel dat ook nog een punt van kritiek is bij ons hoor ;-). Vooral omdat de schoonouders gescheiden zijn...en ze dan een uur 'onbewaakt' in kleine groep op elkaars gezicht moeten kijken :-).
Erg dat ik het zo moet uitdrukken, maar het is wel zo :-).

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 12:41:06

@ Sandra: hier ook die kritiek, vandaar dat wij het niet gedaan hebben :-). Die gescheiden ouders toch é, 1 dag volwassen zijn kan blijkbaar niet... Oh ja :-).

Groetjes!

Evelien

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 12:59:00

We trekken het ons niet aan :-) we willen echt leuke foto's van ons 2 dus we gaan onze tijd nemen...en wat ze ondertussen dan doen of niet doen, ze moeten zich maar gedragen :-).
Ze mogen al blij zijn dat we het zo geregeld hebben dat ze naar de zaal kunnen :-) en ze worden voorzien van een hapje en drankje...dus ik hoop dat het uur snel voor de aanwezigen daar :-).
Als er iets zou mislopen, dan zal het in mijn verslag staan achteraf :-) hihihi!!
We hebben wel geluk: aanstaande zaterdag is het babyborrel van het metekindje van mijne aanstaande en zien ze elkaar al eens...generale repetitie voor den trouw :-) want is ook in kleiner gezelschap!

groetjes!!

Patrizia
2-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 15:30:58

Dus even ter verduidelijking...de receptie die doorgaat van 16 tot 18 h is dus voor alle mensen! Dus iedereen die daar is , schuift ook mee aan tafel savond!Geen aparte receptie dus... twas precies niet zo duidelijk.
We moesten de receptie aansluiten aan het kerkelijk gedeelte want hebben een deel volk uit het buitenland die we niet zomaar terug naar het hotel kunnen laten gaan of thuis terug kunnen gaan entertainen...laten we het zo zeggen :-)
Maar we willen zelf dus ook foto's van ons 2tjes. Dus daarom deze vraag....
Maar gelijk Sandra hierboven zegt... ga het me inderdaad niet teveel aantrekken dan.
Ze krijgen ook al te eten en te drinken, en een uurtje is snem voorbij. We willen het ook niet te lang rekken met die foto's... zijn niet zo goed in posere en onze fotograag is er nog de hele avond. Dus er zullen foto's genoeg worden gemaakt!
(+de videograaf nog) :-))
Dusja... maar toch bedankt voor de eerlijke reacties

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik26-4-2012 16:47:39

Aha, maar dat is een heel ander verhaal! Ik dacht echt dat je't had over een receptie van 16 tot 18u, waarna de gasten verondersteld worden te vertrekken. Maar in jouw situtatie is het eigenlijk meer "opvang van de gasten" tijdens jullie fotoshoot, dat kan voor mij perfect hoor ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...