Nu Online
Momenteel zijn er 252 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bestelde pakketje

26-4-2012 15:38:31
Hoi bruidjes en gommetjes!
Ik zit met een vraagje: Begin april heb ik 2 dingetjes via etsy.com besteld. Eentje komt uit de US; het andere uit Canada.
Het pakketje vanuit de US kan ik volgen via een tracking-nummer en nu merkte ik op dat dit bij de douane van België zit.

Ik heb me laten vertellen dat het normaal is als dit enkele weken duurt, maar ik maak me toch een beetje zorgen... zou ik eens bellen of niet?

Hebben jullie dit ook al meegemaakt?

Groetjes
Melissa

Melissa
30-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 795

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik26-4-2012 16:19:36

Hoi Melissa,

Heb net hetzelfde meegemaakt. Nadat ik zag dat mijn pakketje meer dan een maand geleden in Zaventem was toegekomen (uit de USA) heb ik een klachtenbrief naar B-POST gestuurd om te vragen of ze spoedig konden leveren. 2 dagen nadien kreeg ik het pakje thuis (moest wel douanekosten betalen)!

Liefs,

Nathalie

Jontje
20-7-2012
 Meld misbruik26-4-2012 17:28:35

ik heb toen gewoon naar DSV (douane en postpakkettendienst) een email gestuurd naar de afdeling custom clearance.
En daar heel mijn uitleg gedaan, samen met het traceernummer en een dag later werd het geleverd aan mijn deur.

De postbode zei toen dat dit normaal is, als je u daar niet laat horen, laten ze dat weken tot maanden liggen vooraleer ze dit eens verwerken.

Dus u gewoon laten horen en dan heb je het zeker binnen de week.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-4-2012 18:35:47

Ok...goed om weten want heb ook nog wat etsy bestellingen te doen!
Mijn haarspeld van Australië was geen probleem...wel ook 10€ douanekosten op moeten betalen in het postkantoor, maar pakketje was op een week geleverd.
Toch al bedankt voor de tips dames!

groetjes

Hanne
1-10-2011
 Meld misbruik26-4-2012 21:35:39

Hey Melissa,

je zal inderdaad belastingen moeten betalen op het pakket dat je besteld hebt. Als Etsy.com regelmatig naar Europa verstuurt, dan zal er een formulier bij zitten met de waarde van het product enz, en weet de douane meteen hoeveel BTW ze moeten aanrekenen. Zit dat er niet bij, dan zal je een brief krijgen die je eerst zelf moet invullen & terugsturen. Wij hebben zo maanden op iets moeten wachten.. Het was toen wel ook niet echt dringend.

Ik zou inderdaad die mensen eens bellen of mailen om te horen hoe het zit. Als je ze zelf al meteen laat weten hoeveel dollar je betaald hebt en wat het land van herkomst is, dan gaat het meestal ietsje sneller (weet ik van op m'n werk).

Groetjes,
Hanne

jan
12-5-2012
 Meld misbruik27-4-2012 8:00:28

Dat is goed om te weten.
We hebben er ook iets besteld maar het is al heel krap uitgeteld met de levering.
Moet ik dan zeker in het oog houden.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...