Terug naar overzicht
Hoi Melissa,Heb net hetzelfde meegemaakt. Nadat ik zag dat mijn pakketje meer dan een maand geleden in Zaventem was toegekomen (uit de USA) heb ik een klachtenbrief naar B-POST gestuurd om te vragen of ze spoedig konden leveren. 2 dagen nadien kreeg ik het pakje thuis (moest wel douanekosten betalen)!Liefs,Nathalie
ik heb toen gewoon naar DSV (douane en postpakkettendienst) een email gestuurd naar de afdeling custom clearance.En daar heel mijn uitleg gedaan, samen met het traceernummer en een dag later werd het geleverd aan mijn deur.De postbode zei toen dat dit normaal is, als je u daar niet laat horen, laten ze dat weken tot maanden liggen vooraleer ze dit eens verwerken.Dus u gewoon laten horen en dan heb je het zeker binnen de week.
Ok...goed om weten want heb ook nog wat etsy bestellingen te doen!Mijn haarspeld van Australië was geen probleem...wel ook 10€ douanekosten op moeten betalen in het postkantoor, maar pakketje was op een week geleverd.Toch al bedankt voor de tips dames!groetjes
Hey Melissa,je zal inderdaad belastingen moeten betalen op het pakket dat je besteld hebt. Als Etsy.com regelmatig naar Europa verstuurt, dan zal er een formulier bij zitten met de waarde van het product enz, en weet de douane meteen hoeveel BTW ze moeten aanrekenen. Zit dat er niet bij, dan zal je een brief krijgen die je eerst zelf moet invullen & terugsturen. Wij hebben zo maanden op iets moeten wachten.. Het was toen wel ook niet echt dringend.Ik zou inderdaad die mensen eens bellen of mailen om te horen hoe het zit. Als je ze zelf al meteen laat weten hoeveel dollar je betaald hebt en wat het land van herkomst is, dan gaat het meestal ietsje sneller (weet ik van op m'n werk).Groetjes,Hanne
Dat is goed om te weten.We hebben er ook iets besteld maar het is al heel krap uitgeteld met de levering.Moet ik dan zeker in het oog houden.