Terug naar overzicht
Woehoe proficiat en welkom op dit forum! Je zal zien, je zal veel aan ons hebben :D. Wij doen een persoonlijke viering in onze feestzaal begeleid door iemand van de Mens Nu. Dat is een humanistische vereniging en in elke provincie hebben ze wel een kantoor. Ik vind dit heel persoonlijk en je hebt echt je eigen inbreng! Als je wil kan ik je wel wat dingen doormailen. Stuur je me nog even je e-mailadres? GroetjesAn
Ook van mij een dikke proficiat met jullie verloving! Je zult op dit forum alleszins heeeel veel tips kunnen verzamelen!Wij doen ook net als An een persoonlijke viering in de tuin van onze feestzaal (als het goed weer is), als het slecht weer is in de veranda (zit je toch nog een beetje buiten met al die ramen).Zoals de 'titel' al zegt zal het dus heel persoonlijk worden. Wij zijn ook absoluut niet gelovig en waren dan ook helemaal niet te vinden voor de verplichte godsdienstige teksten die worden gebrabbeld in een kerkelijke viering. Vandaar dat wij er voor hebben gekozen om onze viering te laten begeleiden door Het Moment (gevestigd in Antwerpen). Zij begeleiden onze viering van A tot Z (ze hebben mee nagedacht over originele inkleding van de viering, hebben onze eigen geschreven teksten nagelezen, hebben contact opgenomen met onze getuigen die voor ons een tekst zullen brengen waar we zelf geen weet van hebben (een complete verrassing dus voor ons :D), enzovoort). En het zit echt PERFECT in elkaar..helemaal ons! Ik ben dus echt benieuwd naar de dag!Als jullie ook zoiets willen doen zijn er verschillende organisaties die je hier in kunnen begeleiden (al dan niet betalend):- Mens nu- De goede herder- Het Moment- Vliegende pastoors (da's nog iets of wat 'kerkelijker' denk ik, maar dan kun je de locatie wel zelf kiezen)- enzovoortLieve groetjes en veel succes met het plannen!Chantal
Je kan in de kerk trouwen, maar dan zou ik in jou geval kiezen voor een woorddienst. Dit is zonder communie enzo. En duurt minder lang.Maar.... kan nog steeds persoonlijk gemaakt worden.Zie dan wel dat je +/- een half jaar voor je huwelijk bij de priester langsgaat.Groetjes :)
Een vriendin van mij heeft een ceremonie gedaan met de vliegende pastoors! Echt heel leuk!Ze doen een viering die je helemaal zelf mag inkleden en zij geven er dan een grappige noot aan. Ikzelf ben er ook over aan het nadenken om ze te gaan gebruiken!Veel succes!
wij doen een viering met De Mens Nu. Tot nu toe heel tevreden over! Het eindresultaat hebben we nog niet gezien, maar ik heb er alle vertrouwen in!dikke proficiat met de verloving en succes met de voorbereidingen he!
hallo! Welkom op het forum Wij hebben gekozen voor een huwelijksviering in de zaal zelf samen met De Mens (Antwerpen). Ook wij zijn hierover erg tevreden, en het is volledig gratis.Een aanrader, en jullie kiezen volledig zelf hoe en op welke manier jullie je viering willen, heel persoonlijk allemaal. Nog veel succes!
Dankjewel voor alle tips! Het is tof om er eens met bruiden onder elkaar over te brainstormen!
Hey allemaal,Ik ben nog redelijk nieuw hier dus het is een beetje zoeken. Ook wij zoeken nog teksten om een alternatieve viering in te vullen. Ik dacht dat dat toch gemakkelijk was zunne.Wij trouwen in augustus in een kasteel in Normandië. Romantisch he. Wij gaan onze viering in een klein kappelletje doen en ik zoek leuke alternatieve tekstjes rond de verwelkoming, het uitwisselen van de ringen, ...
Dag An, Kan je me eventueel ook wat teksten hiervan bezorgen? bedankt