Nu Online
Momenteel zijn er 690 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kaapverdische eilanden

7-5-2012 14:17:19
Hallo bruidjes,

Ons eerste reis plan naar costa rica is afgelast wegens toch een beetje te duur. Nu speelden we met het idee om naar de Kaapverdische eilanden te gaan. Is hier al iemand geweest? Wanneer is de beste periode om te gaan? Tips om te doen?
Alle info is welkom.

Alvast bedankt

Elfie

Elfie
27-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 1450

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:07:29

Dag Elfie,

Wij plannen onze honeymoon ook naar Kaapverdische - wsl Sal (Boa Vista is iets minder toeristisch dacht ik).
Wij boeken normaal in de maand juni bij Globe Travel in Hulst en zullen dus de laatste 2 weken van september op honeymoon gaan.

groetjes

Elfie
27-10-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:18:19

Hallo Sandra,

wij hebben de datum nog niet vastgelegd wanneer we zouden vertrekken. Alvast bedankt voor de tip ik zal eens zien bij globe travel want ik vind niet zoveel reisorganistaties die naar daar gaan. Alvast bedankt voor de tip. Laat eens weten hoe het geweest is
Geniet alvast van jou dag en je reis

Groetjes

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:24:46

Vrienden van ons zijn er vorig jaar gaan boeken (bij Globe travel dus) voor Mexico en die offerte was bijna 2.000 euro goedkoper dan hier in België...
Blijkbaar ook heel vriendelijke mensen daar...heb al even mailtjes over en weer gestuurd en ze waren al heel behulpzaam :-) dus klinkt goed!

Wij hebben gans de maand september verlof, maar 15 september moeten we nog naar een trouw van vrienden dus kunnen mss 16 september nipt vertrekken. Blijkbaar al vrij veel vluchten geboekt...dus langer dan juni durven we niet te wachten om te boeken.

Bedankt! Jij ook heel veel voorbereidingsplezier nog é!

groetjes

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik7-5-2012 15:42:06

Ik ben naar de Kaapverdische eilanden gegaan enkele jaren geleden en het was de reis van ons leven.
Wij zijn naar het Riu Karamboa gegaan en alles was daar spic en span in orde.
Prachtige stranden en vriendelijke mensen. Qua flora en fauna eerder beperkt, vooral veel woestijn en zand :p maar heel leuk om met de quads en zo te gaan rondrijden.

Als je nog iets wil weten, feel free to ask me :-)

Groetjes,
Kiki*

Elfie
27-10-2012
 Meld misbruik7-5-2012 15:47:05

@Sandra, ik zal zeker ook eens informeren bij Globe Travel, ik heb nog iemand in de buurt gevonden ook marabeza. We zullen daar ook eens prijs vragen en dan vergelijken, je zou voor 2000 euro al eens tot in nederland gaan om te boeken .

@Vicky ik heb net eens op de website van een reisbureau zitten kijken en ik denk aan een rondreis van een weekje met dan nog enkele dagen strandvakantie eraan vast. Ik heb ook gelezen dat het een beetje afhangt op welk eiland je zit of er natuur is of niet? Weet je of dit klop? Sal zou bv vooral zon en zee zijn terwijl er andere eilandjes zouden zijn met toch wel wat natuur weet je of dit klopt? Waar gaan jullie op huwelijksreis?

Groetjes

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik7-5-2012 16:15:15

Boa vista is het eindelijk waar wij geweest zijn en daar was het qua natuur toch eerder beperkt en zonder veel variatie.Van de andere eilanden kan ik niet veel zeggen, maar daar zou er meer toerisme en natuur zijn.

Wij zijn er nog niet echt aan uit voor onze huwelijksreis, hebben nog wat tijd om inspiratie op te doen :)

Groetjes

caroline
9-6-2012
 Meld misbruik7-5-2012 18:16:20

Globe travel is echt een aanrader. We gaan nu het 2de jaar via hen op reis :).

Kristien
25-5-2012
 Meld misbruik7-5-2012 22:23:36

Boa Vista en Sal zijn niet veel meer dan toeristische eilanden voor strandvakantie. Er zijn prachtige eilanden qua natuur: Sao Antao, Fogo, Brava. Die zijn minder platgetreden qua toerisme, maar daardoor des te gezelliger.
Wij hebben vorig jaar een prachtige vakantie gehad op Kaapverdië en gaan dit jaar misschien nog eens een paar eilanden doen (we wonen in Senegal, dus een uurtje vliegen maar). We vonden Maio ook heel leuk, heel rustig en gemoedelijk, bijna lega witte zandstranden, en heerlijke restaurantjes. We hebben er ook een dagje mountainbikes gehuurd om een deel van het eilandje af te fietsen, was super! Als je meer info wil, laat gerust iets weten!

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik10-5-2012 12:03:20

Hier ook een Kaapverdie-fan! Wij zijn er vorig jaar naartoe geweest voor 2 weken op vakantie, en vonden het zaaaaalig! We hebben ook de RIU Karamboa gehad op Boa Vista, goed hotel, zonder meer!
Boa Vista en Sal zijn idd de meest toeristische eilanden van de Kaapverdische eilanden, maar de andere eilanden kunnen zeer makkelijk bezocht worden met excursies door binnenvluchten te plannen.
Het is ideaal als je 'bezoekjes' wilt afwisselen met rust- en strandvakantie, want als je 2 weken moet vullen met toeristische trekpleisters en uitstapjes daar, dat gaat je niet lukken...
Ik vind wél dat je de Kaapverdische nu, of heel snel moet doen, want binnen dit en 3 jaar is het beetje ongerepte daar ook weg, en zal het toerisme daar boomen iets ongelofelijk...alsook de hotelprijzen dan...
Voor zij die willen of nieuwsgierig zijn, voeg me gerust toe op faceboek, daar staan 3 albums met foto's van onze reis doorheen de Kaapverdische eilanden.

groetjes en liefs.
A.

Elfie
27-10-2012
 Meld misbruik10-5-2012 12:14:34

@Annelies

bedankt voor de info. Ik zal je deze avond eens toevoegen op facebook om naar je foto's te zien.

jill
30-6-2012
 Meld misbruik13-5-2012 11:26:42

Hier nog eentje die naar kaapverdië is geweest, wij zijn ook naar boa vista geweest in riu karamboa! prachtig hotel!! wij hebben een hele fijne reis gehad. Het is een eiland waar op zich niet super veel te zien is. Maar wij hebben natuurlijk wel wat uitstappen gedaan. Je kan mij ook altijd toevoegen op FB, daar staan heel wat foto's van het hotel en excursies.
Grtjs,

Jill (je vindt mij terug op fb onder jill faes ;) )

Evy
27-7-2013
 Meld misbruik23-11-2012 20:45:55

Hoelang is het vliegen naar Kaapverdië?

Annelies
22-9-2012
 Meld misbruik25-11-2012 9:46:56

Een 6-tal uurtjes, héél goed te doen dus!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...