TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
ruth
15-9-2012
|
14-5-2012 13:19:11
ohnee, klinkt echt vreselijk! ik leef met je mee... Mijn ouders zijn ook gescheiden, met mijn vader heb ik niet echt contact, hij komt bijgevolg ook niet. Idem voor zijn familie gezien ik die amper zie, de meeste eigenlijk niet. Het klinkt best begaaid als je het zo zegt hè... Maar goed, ook zonder in detail te gaan is dit heel logisch voor ons gezien. Ergens is het toch een beetje jammer vr de andere familie, gezien die nooit iets misdaan hebben, maar het is nu zo, en het is best zo.
groetjes
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
14-5-2012 13:22:52
Hoi Sara,
Ik kan begrijpen dat de geschiedenis tussen 2 mensen het heel moeilijk maakt voor hen om samen te zitten, maar wat ik niet begrijp is dat als diezelfde 2 mensen hun dochter zo graag zien, ze niet gewoon normaal kunnen doen voor 'n paar uur.
Hier hebben we 2 situaties: onze beide ouders zijn gescheiden. Mijn ouders zijn goeie vrienden en bijgevolg zit er daar geen enkel probleem. Zijn ouders zijn het tegenovergestelde (beetje meer richting de uwe). Beiden zijn gevraagd en zullen ook gevraagd worden op geciviliseerd te doen voor die paar uur en diegene die denkt dit niet te kunnen (opbrengen) voor zijn/haar zoon moet maar thuisblijven.
Je ouders moeten zelf die keuze maken en die niet aan jou opdringen...
|
|
BruidjeXX
22-9-2012
|
14-5-2012 13:27:49
Bedankt voor de reacties.. Ik vind het ook zeer spijtig dat ze een keuze opdringen want uiteindelijk, als ik kies, gaat de ene zich een 'verliezer' voelen en de andere 'onoverwinnelijk'.. Het is ook een strijd tussen beide ouders, om te zien wie ik nu zogezegd het liefste zie..
|
|
Marijke
6-7-2012
|
14-5-2012 14:06:54
Kan je je beide ouders niet voor een voldrongen feit zetten, of wel komen jullie allebei, ofwel komen jullie geen van beiden?
Ik vind dit zeer moeilijk voor jou en vind het ook jammer dat ze op zo'n dag hun persoonlijke gevoelens niet even opzij kunnen zetten, uiteindelijk hebben ze al die jaren geleden wel uit liefde samen voor jou gekozen, misschien het eens zo zeggen?
Veel succes meid!
Groetjes Marijke
|
|
jamina
31-8-2012
|
14-5-2012 14:49:19
Oh my god, ik zou het zo vervelend vinden moesten mijn gescheiden ouders me zo voor het blok zetten, dat is in mijn ogen dan een beetje, de gelukigste dag van je leven moeten kiezen wie je er bij wilt... verschrikkelijk!! Ik zou ze beide uitnodigen, en wie er niet komt, pech voor hun... Ik ken natuurlijk de hele situatie niet, maar ouders zouden hun kinderen niet zo mogen laten kiezen, ze zouden blij moeten zijn, dat ze deze dag mogen beleven en dat ze zo een dochter samen op de wereld hebben gezet. Hopelijk kom je er uit!! maar ik zou niet kiezen, 1 familie zal steeds gekwetst worden en dit zal zeer moeilijk verteerbaar zijn...
Groetjes en veel sterkte!!
|
|
Leontine
3-6-2011
|
14-5-2012 15:22:08
Ik zou ook vragen of ze voor jou allebei willen komen, maar er duidelijk bij zeggen dat de eerste die moeilijk doet zonder pardon door het personeel eruit gezet zullen worden en dit ook zo doorgeven aan de feestzaal. Juist omdat je aangeeft dat je het niet persoonlijk zal doen, waardoor ze je ook niet emotioneel kunnen overhalen zullen zij zich misschien onder controle houden?
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
14-5-2012 15:44:33
Onze beide ouders zijn nog altijd gelukkig getrouwd dus ik ben misschien niet de meest aangewezen persoon om dit te zeggen maar ik zou de rollen even omkeren en hen vragen hoe zij zich zouden voelen als ze zouden moeten kiezen tussen hun kinderen (weet niet of je broers of zussen hebt)? Het is gewoon onredelijk om aan jou te vragen om te kiezen tussen hen twee. Daarom zou ik de bal terugkaatsen en hén vragen om te kiezen wat het grootst is: hun liefde voor jou of de haat voor elkaar.
Veel succes & liefs,
Nathalie
|
|
clara
1-9-2012
|
14-5-2012 17:11:51
de ouders van mijn vriend zijn gescheiden en niet erg dol op elkaar, maar ik heb duidelijk aangegeven dat degene die zich niet volwassen kan gedragen maar thuis moet blijven. Ze hebben beloofd zich te gedragen en we kiezen zelfs speciaal voor walking dinner om hen ook uit elkaars buurt te kunnen houden (ze hoeven niet bij elkaar aan tafel te zitten en kunnen elk bij de eigen familie gaan staan).
In jouw geval Sara vind ik het wel erg jammer dat je echt moet kiezen. Kan je bijvoorbeeld niet proberen de dag op te splitsen? Jouw papa en familie welkom vanaf smorgens, het officiële gedeelte t/m de eerste receptie en jouw mama en familie vanaf het avondfeest? (of andersom natuurlijk). zo heb je beiden erbij en kan er geen ruzie ontstaan?
|
|
Saskia
8-6-2012
|
14-5-2012 17:41:54
hey sara, nog geen oplossing gevonden? jammer idd dat ze het idd niet even kunnen opzij zetten! Maar zoals hierjuist gezegd, zeg dat ze beiden moeten thuis blijven...mssn heel moeilijk maar zo zijn ze eigenlijk beide de verliezer. Maar ik weet het, moeilijk e meid! Dikke knuffel
|
|
sophie
14-7-2012
|
14-5-2012 18:37:08
Hey Sara,
Ik begrijp je ook wel. Mijn ouders zijn al 25 jaar gescheiden en bij mij komt ook mijn mama. Zij komen ook niet als mijn vader komt. Nu, daar is ook wel heel erg veel gebeurt en ik begrijp ons mama wel en kan haar ongelijk geven. Ik hoor mijn vader 1 keer per jaar maar toch knelt het wel ergens bij mij ook. Ik zou hem er langs de ene kant ook wel bij willen maar hij heeft in die 25 jaar ook niks voor mij gedaan dus is het voor mij evident. Maar als je echt niet kan of wil kiezen zou ik hen inderdaad ook voor het blok gaan zetten. Ofwel allebei ofwel geen enkele en dan zullen we wel zo verstandig zijn om voor het eerste te kiezen. Zeg hen ook duidelijk dat als er ruzie van komt je dan ook genoodzaakt zal zijn van hen te vragen om te vertrekken. Het is jouw dag en die mogen zij niet verknallen. Alvast heel erg veel succes en sterkte want dit zal zeker geen evidente en makkelijke beslissing worden.
Groetjes Sophie
|
|
Tinne
22-9-2012
|
14-5-2012 21:45:38
Hey Sara,
Hier ook een gelijkaardig verhaal. Ben opgevoed door mijn mama, maar heb mijn papa nooit volledig laten vallen. Mijn mama grijpt elke gelegenheid aan om mijn papa af te kraken en andersom hetzelfde. Ik heb ze beide uitgenodigd en heb ze beide ook op het hart gedrukt dat ze dit voor mij moeten doen en de 2 uitersten van de zaal moeten opzoeken om de confrontatie te mijden. Beide hebben beloofd zich te zullen gedragen. Ik weet dat er spanningen zullen zijn, maar ik wil geen keuze maken en anderzijds omdat ze beide bijdragen, heb ik een groot aantal genodigden genomen. Daarmee hoop ik dat ik zo druk bezig zal zijn met mensen die gelukkig zijn voor mij, dat ik de spanningen niet merk... Hoop dat dit niet wishful thinking zal worden.
Dus je bent niet alleen.... Sterkte!
Groetjes Tinne
|
|
BruidjeXX
22-9-2012
|
15-5-2012 12:10:42
Hey,
Ik ben blij te lezen dat we niet de enige zijn in deze situatie.. Bedankt voor de vele begripvolle reacties!
Raar maar waar (ik ben er nog steeds niet goed van), belt m'n vader me gisterenavond. Zondag hadden we elkaar gezien en was ik nadien nogal overstuur omdat ik echt doorhad dat het niet ging lukken. Nu belde hij gisterenavond om te melden dat hij toch zal komen!!
Dit was een zeer grote verrassing! Ik ben mega blij dat mijn beide ouders er zullen bij zijn die dag, al zullen er HEEL goede afspraken moeten gemaakt worden en zal er wel wat spanning zijn. Maar ik denk dat als iedereen op voorhand goed weet wie, wat, wanneer en waar is, het wel vlot moet verlopen. Ga beide partijen goed waarschuwen, als ze denken ruzie te gaan maken, mogen ze vertrekken. Als ze effectief ruzie maken, vliegen ze allebei buiten!! Maar ik hoop dat dat overbodig is..
amai, wat een pak van mijn hart dat ik niet moet kiezen tussen m'n ouders! :-)
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
15-5-2012 13:14:24
Super! Vind ik echt enorm fijn voor je. Geniet nu maar verder van het toeleven naar je dagje!
|
|
sophie
14-7-2012
|
15-5-2012 17:32:02
Dat is een erg leuke verrassing voor jou!! Geniet van je dagje en ze zullen allebei wel inzien dat ze zich als volwassen mensen moeten gedragen die dag dus dat zal wel goed komen!!
|
|
Tinne
22-9-2012
|
16-5-2012 19:14:55
Hey,
Leuk nieuws! Nu zitten we een beetje in hetzelfde scenario. Hoop echt dat het niet te hard 'wishful' thinking is dat het lukt met beide ouders op dezelfde plek.
Toevallig dat we ook op dezelfde dag trouwen ;-) Hopelijk hebben we beide geluk en wordt het de mooiste dag van ons leven.
Groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|