Hallo,
Wij zijn een jong koppel dat al even bezig is met het vervullen van onze grootste wens, namelijk een baby’tje. Iets wat bij de meeste koppels evident is, blijkt voor ons echter niet te lukken. Na heel wat jaren in de medische mallemolen, enkele mislukte IVF-pogingen, een miskraam, het feit dat ik endometriose heb en in vroegtijdige menopauze ben, hebben we te horen gekregen dat eiceldonatie onze enige kans is om nog zwanger te kunnen worden. Op zich al een hele klap om te verwerken, maar het geeft ons nog hoop.
Nu is het zo dat wij er alles willen voor doen om onze droom, ooit een kindje in onze armen te sluiten, te kunnen waarmaken en vandaar ook deze oproep, het is onze enige hoop die we nog hebben.
Ook zullen er mensen zijn die denken, waarom niet kiezen voor adoptie. Wel hier hebben we een simpel antwoord op. Ik wil mijn verloofde heel graag een eigen kind schenken. Ons vruchtbaarheidsprobleem ligt namelijk niet bij hem, maar volledig bij mezelf. Daarbij komt ook dat ik heel graag zijn kindje wil dragen, ook al is het niet met mijn eigen eicellen. Doordat ik zelf zwanger kan zijn, kan ik ook al een band opbouwen en kan men ventje de zwangerschap ook van heel nabij beleven.
Er is een ontzettend lange wachtlijst, daar het niet zo evident is om eiceldonors te vinden. Een alternatief is om zelf een donor aan te brengen. Wij zijn in behandeling in het UZ van Jette.
Het is ook zo dat ze in Jette werken met wisseldonatie of kruisdonatie. Deze procedure is volledig anoniem. Dit houdt in dat de eicellen van de eiceldonor die wij aanbrengen, gebruikt worden voor een ander koppel en dat de eicellen van hun eiceldonor worden gebruikt voor ons. Hierdoor weet geen enkele partij (noch donors, noch ontvangers) naar wie of van wie de eicellen gaan/komen.
We zijn er ons van bewust dat het geen evidente vraag is, toch hopen we dat jullie hier even over willen nadenken.
Ben je een lieve dame jonger dan 35 jaar of ken je iemand die ons wil helpen om het fantastische gevoel van ouderschap ook te laten kennen of wil je ons een hele stap dichter bij onze droom brengen? Heb je tips, wil je meer informatie of wil je ons volledig persoonlijk verhaal kennen? Stuur ons dan een vrijblijvend mailtje naar babydroom@hotmail.be.
U kunt ons ook steeds verder helpen door onze vraag en ons verhaal door te sturen naar familie, vrienden en kennissen. Hoe meer mensen weet hebben over onze onvervulde kinderwens, hoe groter de kans dat onze wens ooit in vervulling kan gaan.
Wij danken jullie voor de aandacht, het doorvertellen van ons verhaal en misschien tot schrijfs.
Groetjes,
Jan en Wendy