Nu Online
Momenteel zijn er 375 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Even iets helemaal anders

14-5-2012 15:45:27

Hallo,

Wij zijn een jong koppel dat al even bezig is met het vervullen van onze grootste wens, namelijk een baby’tje. Iets wat bij de meeste koppels evident is, blijkt voor ons echter niet te lukken. Na heel wat jaren in de medische mallemolen, enkele mislukte IVF-pogingen, een miskraam, het feit dat ik endometriose heb en in vroegtijdige menopauze ben, hebben we te horen gekregen dat eiceldonatie onze enige kans is om nog zwanger te kunnen worden. Op zich al een hele klap om te verwerken, maar het geeft ons nog hoop.

Nu is het zo dat wij er alles willen voor doen om onze droom, ooit een kindje in onze armen te sluiten, te kunnen waarmaken en vandaar ook deze oproep, het is onze enige hoop die we nog hebben.

Ook zullen er mensen zijn die denken, waarom niet kiezen voor adoptie. Wel hier hebben we een simpel antwoord op. Ik wil mijn verloofde heel graag een eigen kind schenken. Ons vruchtbaarheidsprobleem ligt namelijk niet bij hem, maar volledig bij mezelf. Daarbij komt ook dat ik heel graag zijn kindje wil dragen, ook al is het niet met mijn eigen eicellen. Doordat ik zelf zwanger kan zijn, kan ik ook al een band opbouwen en kan men ventje de zwangerschap ook van heel nabij beleven.

Er is een ontzettend lange wachtlijst, daar het niet zo evident is om eiceldonors te vinden. Een alternatief is om zelf een donor aan te brengen. Wij zijn in behandeling in het UZ van Jette.

Het is ook zo dat ze in Jette werken met wisseldonatie of kruisdonatie. Deze procedure is volledig anoniem. Dit houdt in dat de eicellen van de eiceldonor die wij aanbrengen, gebruikt worden voor een ander koppel en dat de eicellen van hun eiceldonor worden gebruikt voor ons. Hierdoor weet geen enkele partij (noch donors, noch ontvangers) naar wie of van wie de eicellen gaan/komen.

We zijn er ons van bewust dat het geen evidente vraag is, toch hopen we dat jullie hier even over willen nadenken.

Ben je een lieve dame jonger dan 35 jaar of ken je iemand die ons wil helpen om het fantastische gevoel van ouderschap ook te laten kennen of wil je ons een hele stap dichter bij onze droom brengen? Heb je tips, wil je meer informatie of wil je ons volledig persoonlijk verhaal kennen? Stuur ons dan een vrijblijvend mailtje naar babydroom@hotmail.be.

U kunt ons ook steeds verder helpen door onze vraag en ons verhaal door te sturen naar familie, vrienden en kennissen. Hoe meer mensen weet hebben over onze onvervulde kinderwens, hoe groter de kans dat onze wens ooit in vervulling kan gaan.

Wij danken jullie voor de aandacht, het doorvertellen van ons verhaal en misschien tot schrijfs.

Groetjes,
Jan en Wendy

Wendy
1-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 988

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik14-5-2012 15:53:29

Hallo Wendy,

ik ben helaas te oud om je te helpen, maar ik wens je veel succes en hoop dat je snel een donor vindt. Een vriendin van mij is door dezelfde hel gegaan, maar heeft nu een prachtige zoon. Buiten de papa en ik is er zelfs niemand die weet dat het kind er via eiceldonatie gekomen is.
Veel sterkte!

Delphine
20-7-2012
 Meld misbruik14-5-2012 16:42:44

Hallo,

Ik ben van Kortrijk. Waarschijnlijk te ver voor u. Wij willen na het huwelijk ook aan kindjes beginnen. Mocht je niet zo ver wonen en het niet hindert aan het feit dat wij ook kindjes willen zou je van mij eitjes mogen hebben.

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik14-5-2012 17:39:49

halloWendy,

Spijtig te horen dat je met dit probleem moet worstelen.
Het verhaal klinkt met bekend in de oren.. Ik heb zelf ook last van endometriose en hierdoor ook veel problemen gehad bij het zwanger worden en daarna. Na een paar miskramen en een buitenbaarmoederlijke zwangerschap heb ik toch 2kindjes. Na mijn laatste zwangerschap is mijn baarmoeder wel verwijderd geweest omdat de endometriose veel te erg was en ik (en op aanraden van mijn arts) toch geen kids meer wou hebben.
Hierdoor kan ik je dus spijtig genoeg ook niet helpen .
Hopelijk is er iemand die jou toch het grootste geschenk kan geven. Ik zal zeker duimen voor jou!

Groetjes
Mieke

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik14-5-2012 17:58:00

Delphine, als je zelf kindjes wilt is het niet de juiste moment om eicellen af te staan. Je moet hiervoor zelf hormonen nemen want niet zo goed is als je zelf zwanger wilt worden.

Je moet ook goed nadenken dat er dan ergens een "stukje" van je rond loopt. Zou er dus ook niet té licht over gaan. Ik heb zelf ook ooit de vraag gekregen van iemand.
En het blijft toch moeilijk om over zo iets te beslissen. Toen hadden we zelf nog geen kindjes en zei ik nee. Nu hebben we er 2 en weet ik wat dit doet met iemand. Ik hoop echt dat je iemand kan vinden. Vooral de hormoonbehandeling is iets wat mij blijft tegen houden.

heb je het al is geprobeerd op een babyforum?

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik15-5-2012 8:45:21

@Gitte: Bedankt voor de steun en het verhaal van je vriendin. Dat geeft weer een extra sprankeltje hoop.

@Delphine: Het is heel lief van jou dat je ervoor wil openstaan. Maar als je zelf wil starten om je kinderwens in vervulling te brengen, is het niet het juiste moment om eicellen af te staan. Het is dan beter om eerst je kinderwens te vervullen en daarna als je wil kan je nog altijd eicellen afstaan. De vraag word namelijk groter en groter en in België is het nog een echt taboe, waardoor de wachttijden dan ook maar langer en langer worden. Ik hoop in ieder geval dat jullie babydroom snel mag vervuld worden.

@Mieke: Endometriose is een zwaar onderschatte ziekte, die serieuze gevolgen kan hebben. En het ergst is dat men er in de medische wereld nog niet alles van weet. Het is wel fijn te horen dat je toch 2 bengels hebt die je al je liefde kan geven na al de ellende die je ook gekend hebt.

@Saskia: Ikzelf heb bij de IVF-pogingen ook verschillende hormoonbehandelingen moeten ondergaan. Het is niet altijd evident maar voor het goede doel, valt het al bij al nog mee. Hetgeen waar wij het meest hinder van hadden was dat je op altijd dezelfde tijdstippen moest inspuitingen zetten, was je nu thuis, op het werk, of op stap… Als je hierdoor op het einde van de rit je droom in je armen kan nemen is dat toch de moeite waard. Ok, ik heb misschien makkelijk spreken want we zoeken iemand die dat voor ons wil doen en het zijn dan uiteindelijk wijzelf die dat wondertje kunnen in de armen nemen en met heel veel liefde grootbrengen. Maar als ikzelf instaat zou zijn om iemand te kunnen helpen de allergrootste droom in vervulling te brengen, zouden we het dan ook dadelijk doen. Hierdoor hebben we ook ons akkoord gegeven aan Jette om al het materiaal dat er na onze behandeling overblijft en dan spreek ik in ons geval voornamelijk van spermastalen dat we die willen doneren aan het ziekenhuis, zodat zij het dan weer kunnen gebruiken om andere koppels verder te helpen om hun kinderdroom in vervulling te brengen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...