Terug naar overzicht
salsa? swing? Swing is dan nog iets makkelijker qua telling.
Is salsa makkelijk aan te leren?Ik heb altijd op gehad dat dat te moeilijk zou zijn.
Salsa vind ik persoonlijk moeilijk (en ik heb wel een vrij goed gevoel voor ritme). De pasjes bij salsa gaan erg snel in vergelijking met andere dansstijlen. Ik heb een aantal jaren geleden een paar reeksen stijldansen gevolgd (wals, chachacha, rumba, foxtrot, quickstep etc...) en de makkelijkste dans vond ik wat men daar 'Franse rock' noemde (denk dat ze het ook wel eens 'discorock' noemen). Dat kan je op eender welk popnummer dansen en is nogal rechttoe rechtaan (meestal één pas per tel, waar andere dansen soms twee passen per tel doen of twee tellen per pas). Maar het vraagt desalniettemin een minimum aan gevoel voor ritme. Als het echt niet lukt, zou ik voor een slow gaan met af en toe een eigen zottigheidje ertussen voor het leuke effect.
Ik zou eerder voor een hele romantische tegelplakker gaan.Een mooie gevoelige slow gaat zoveel meer effect hebben dan een zwaar ingeoefende dans. Ik wil maar zeggen, wat je ook doet, zorg dat het zo natuurlijk mogelijk blijft.t komt wel goed ;-)