Nu Online
Momenteel zijn er 308 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

collega zonder uitnodiging nodigt zichzelf uit!

26-5-2012 8:01:19
Zoals de titel het al zegt, een collega van mijn vriend heeft ons een mail gestuurd om te zeggen dat hij en zijn partner aanwezig zullen zijn, maar hij heeft geen uitnodiging gehad. Ik weet dit zeker omdat ik voor al zijn collega's een uitnodiging op naam heb gemaakt. Johan heeft moeten selecteren in collega's en deze was er dus niet bij.
Hoe pakken wij dit het beste aan? Een mail sturen dat hij zich vergist heeft of gewoon negeren en dus dan toch maar laten komen zodat er achteraf niet gezeverd kan worden.

Ann
9-6-2012
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1477

tine
14-8-2010
 Meld misbruik26-5-2012 8:05:59

tja, dat is moeilijk natuurlijk. maar om het zo te laten en hem te laten komen is toch ook niet echt de oplossing? stel dat er zo 10 collega's gaan reageren als ze dat weten, dan sta je daar...
ik zou toch beleefd terug mailen dat de plaatsen reeds zijn doorgegeven ivm aantal genodigden en dat hij er jammer genoeg niet bij is.

Caroline
12-5-2012
 Meld misbruik26-5-2012 8:31:24

ik zou het zo laten, gewoon kwestie achteraf geen gedoe, want dat is natuurlijk niet leuk voor je man. Tenzij je er hem absoluut niet bij wil

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik26-5-2012 8:55:42

tja, dat is dus beetje het probleem, Johan wil hem er liever niet bij, maar om vlakaf te gaan zeggen, jij mag niet komen, dat vind hij ook moeilijk. Maar eigenlijk het lef van sommige mensen. Elke uitnodiging was op naam, en hoe hij dan aan ons mailadres kwam, dat zal hij op uitnodiging van iemand anders gezien hebben.

Jessica

Meld misbruik26-5-2012 9:22:33

Je moet nee kunnen zeggen wanneer het gaat om de planning van je huwelijk.
Het is heel moeilijk maar het is beter dat je hem vriendelijk zegt dat alle plaatsen al reeds gereserveerd zijn. Het is meer onbeleefd van hem zichzelf uit te nodigen dan dat jullie hem nu omwille van zijn zelfuitnodiging moeten afwijzen.

tine
14-8-2010
 Meld misbruik26-5-2012 9:26:53

of je stuurt mail terug dat er blijkbaar iets is misgegaan met de gastenlijst, dat zijn uitnodiging niet op jouw lijst staat? misschien snapt hij het dan?

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik26-5-2012 10:03:07

Ikzelf ben een persoon die hem gewoon zou laten komen om conflicten te vermijden. Nu, het is wel je man die er nog mee moet samenwerken, dus eigenlijk moet hij een beetje aanvoelen hoe die manzou reageren. Ik vind dat gewoon heel gênant voor die man en zijn partner! Wie doet nu zoiets? Als hij echt denk dat hij mocht komen dan is het een beetje een vreemde situatie, maar als hij zichzelf doelbewust opdringt, dan is dat gewoon een gemeen persoon denk ik dan.

B.

Meld misbruik26-5-2012 10:36:05

Laat je vriend zijn collega eens aanspreken ... reply'en op zo een mail zou hem wsl alleen in zijn handjes doen wrijven, kwestie van een geweldige mail polemiek te starten.

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik26-5-2012 10:47:14

Idd, ik ga het aan Johan overlaten. Maar het is wel geweldig straf. En idd, het is een nogal speciaal iemand. Het was zowieso moeilijk om keuzes te maken, en ik zat al met 40!!!! uitnodigingen voor zijn werk. (80 pers. dus...)

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik26-5-2012 11:36:21

Hey, wij zouden deze persoon toch laten weten dat hij eiglijk niet gevraagd is.
Wij hebben zo een vriend van ons dat sinds een week of 2 een vriendin heeft. Maja dat is iem dat geregeld wisselt van vriendin. Nu hoorde wij dat zij tegen vrienden heeft gezegd dat ze meekomt naar den trouw allewel ze niet gevraagd is. Mijn verloofde gaat tch die vriend aanspreken om te zeggen dat ze er niet bij is. Wij hebben meer vrijgezelle vrienden dan koppels , als al deze mensen binnen dit en een week een lief hebben dan hebben we het dubbel aantal genodigde.
Dus ik zou het wel zeggen .

groetjes

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik26-5-2012 12:22:36

Hallo Ann,
ik weet dat het niet grappig is voor jou op dit moment, maar ik schiet telkens in de lach als ik de titel van je topic lees. Kom dat tegen!
Hopelijk vind je ventje de woorden om het tactvol uit te leggen aan die collega. Want dat zijn nu natuurlijk de types die het nog niet eens doorhebben als je 't subtiel probeert duidelijk te maken.

ilse
7-8-2010
 Meld misbruik26-5-2012 12:43:29

schandalig dat mensen zoiets durven.... ik zou het gewoon duidelijk zeggen dat hij geen uitnodiging gekregen heeft op naam en dus ook niet uitgenodigd is, zeker niet negeren en hem laten komen da's de grootste vergissing in mijn ogen, zo'n mensen moeten op hun plaats gezet worden... hij weet sowieso normaalgezien dat hij er niet bij is dus dat kan al geen verrassing zijn hé... geen zin om het subtiel te proberen aanleggen ofzo want met die mail toont hij al dat hij zelf al helemaal geen verstand heeft... gewoon duidelijk zeggen dat hij niet welkom is...

Tiffanie
28-7-2012
 Meld misbruik26-5-2012 12:52:05

Net omdat hij zichzelf uitnodigde, zou ik hierin heel kort zijn.

Johan heeft moeten selecteren en zo kun je het ook uitleggen.
'Ik denk dat er een misverstand is, we nodigden maar een beperkt aantal collega's uit. Het spijt ons'
Duidelijk genoeg? Niet?
Nu, ik ben hierin nogal een harde :-)

Saskia
8-6-2012
 Meld misbruik26-5-2012 22:08:34

Ik zou hem toch ook niet laten komen gewoon door het feit dat hij dit zo gedaan heeft.
Man, wie doet dat nu eigenlijk? Iemand die denkt dat hij onoverwinnelijk is en iedereen naar zijn pijpen danst.Als je hem gewoon laat komen vind hij het alleen maar zalig...

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik27-5-2012 21:13:35

En ben je honderd procent zeker dat die collega geen uitnodiging gehad heeft? En dat het niet draait om een vergissing? Wel raar dat hij dan vriendelijk een mailtje stuurt dat hij aanwezig zal zijn. Als hij geen gehad heeft, dan zou het raar zijn dat hij stuurt dat hij aanwezig is. Of het is echt een rare kerel.

En geen collega's met per ongeluk allebei dezelfde naam? dat diegene die je er graag bij wou geen heeft gehad en diegene die niet moest komen er wel 1 heeft gehad?

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik28-5-2012 11:41:38

Neen, geen enkele vergissing mogelijk. Ik heb alle uitnodigingen op naam gezet en geen collega met dezelfde naam). Hij heeft blijkbaar van een andere collega onze uitnodiging gezien (en het bijhorende kaartje) en daardoor ons e-mail adres in handen gekregen. Het is in alle geval een hele rare situatie. voor mij maakt het nu niet zo veel uit (buiten dat ik het geweldig onbeleefd vind) maar ik hoop maar dat er geen andere collega's onaangekondigd op onze bruiloft staan, want daar zijn we niet op voorzien.

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik11-6-2012 20:12:44

Ik vind het toch ook straf! zou ik niet durven!!Wat zeggen de andere, wel genodigde collega's ervan?

Ann
9-6-2012
 Meld misbruik12-6-2012 5:14:20

In alle geval, hij is dus geweest. (johan heeft er wel iets van gezegd, maar dan ook gezegd dat hij wel mocht komen (dat hij het toch wel wist).
In alle geval hebben we met hem verder niets voor gehad. Twee andere collega's van hem daarentegen!!!!! De ene was al zat toen hij binnen kwam en vroeg of er nog te eten was (ze moesten naar dessertenbuffet komen) want hij had honger. En den andere was ook zat en zat vervelend te doen tegen een garçon. Beiden hebben we dan wat op hun plaats gezet en er is verder ook niets meer gebeurd.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info