TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Sofie
28-8-2010
|
27-5-2012 13:28:15
hey,
vorm anders een eretafel met enkel de getuigen, misschien nog met broers of zussen? En als jij echt je ouders er bij wilt dan doe je dat toch gewoon. het is jouw feest en jouw eretafel! Vind het ook niet mooi van je schoonouders, maar laat daar je dag niet door verknallen!! Geniet er zoveel mogelijk van!!
|
|
Laura
30-6-2012
|
27-5-2012 13:33:00
Hey hey,
Bij ons ook heel moeilijk. Wij hebben elk 2 getuigen, dus 4 in totaal waarvan er 2 een partner hebben. We wouden ook oorspronkelijk samen zitten met de ouders en de getuigen. Nu hebben wij gekozen voor ronde tafels omdat ik dat graag wou en dan zouden we in totaal met 10 aan één tafel zitten wat op zich wel gaat maar één van mijn getuigen is een heel goede vriendin, een andere vriendin zou dan aan tafel moeten zitten met mensen die ze niet goed kent dus zou het voor hen wel leuker zijn om samen te zitten. Dan wilt mijn schoonvader ook met zijn familie aan tafel zitten ipv aan de eretafel. Mijn oudste zus, ook mijn getuige zou liever bij mijn grootouders zitten omdat zij zorgbehoevend zijn en zij is meestal diegene die op hen past. Dus ook mijn eretafel valt helemaal uiteen.
Nu heb ik zoiets met de getuigen kan je nog alle kanten op maar ik vind dat de ouders wel bij ons moeten zitten. Ik vind dat da hoort. Na het eten kunnen ze nog gaan zitten waar ze willen want dan zijn toch de meeste mensen op de dansvloer.
Dus aan mijn eretafel komen wijzelf, mijn ouders en mijn schoonvader en vriendin (schoonmoeder is overleden). Dus met 6 voorlopig. Misschien dat er nog iemand bij komt maar dat zullen we dan nog zien als we de volledige dagindeling maken. Ik heb zoiets van het is mijn verloofde en mijn dag en wij beslissen wat er dan gebeurt. Wij betalen ook voor alles dus is het ook aan ons om te beslissen.
Succes nog! Groetjes Laura
|
|
Lindsay
14-8-2012
|
27-5-2012 13:36:02
Hey Britt
Wij denken er ook serieus over na om desnoods zelfs alleen met ons beiden aan een tafeltje te gaan zitten. Waarschijnlijk loop je toch de hele avond rond om mensen te begroeten en te praten dusja :) Ik zou als je toch graag een eretafel wilt, de mensen die er graag willen bijzitten laten bijzitten en de schoonouders laten doen. Misschien staan die gewoon ook niet zo graag in the picture en is dat een excuus dat ze bij familie willen zitten?
Nog veel succes!
|
|
Shibby
3-8-2012
|
27-5-2012 14:06:33
Ik vind persoonlijk ook dat de ouders aan de eretafel "moeten" zitten. Moesten mijn ouders of schoonouders dit niet zien zitten zou ik ook voor een moeilijke situatie staan, want inderdaad, bij welke vrienden ga ik dan zitten? Bij ons zijn broers en zussen getuigen, maar zij zitten liever bij vrienden dus bij ons zijn het de ouders en grootouders die mee aan de eretafel zitten. Zoals iemand zegt zit je toch niet zo heel veel aan tafel en ga je veel gaan praten met de mensen en dat moeten je schoonouders anders ook maar doen? Wat lyndsay zegt, aan een tafeltje met twee gaan zitten, dat zou ik persoonlijk nooit doen. Ik vind dat een beetje jammer als het koppel daar zo alleen zit, maar dat is iedereen zijn mening natuurlijk :)
|
|
Kelly
25-5-2012
|
27-5-2012 15:03:39
Bij ons het reeds voorbij maar aan onze eretafel zaten wij, onze ouders, onze getuigen (zijn alletwee alleen) en mijn grootmoeder (is de enige die we nog hadden).
|
|
Sophie
2-6-2012
|
27-5-2012 15:53:39
Bij ons zijn er 4 tafels.
Ere tafel, voor bruidspaar en getuigen met partner Tafel voor familie bruid Tafel voor familie bruidegom Tafel voor alle kids
|
|
Lilabluestar
14-7-2012
|
27-5-2012 15:54:00
Wij hebben wel enkel een dansfeest, maar wij hebben helemaal geen eretafel voorzien. Onze ouders gaan bij hun vrienden zitten, voor ons en onze broers en zussen heb ik een aantal poefjes voorzien. Ik heb gemerkt dat er vaak helemaal niemand gaat zitten aan die tafel (behalve als er eten is voorzien) dus laten wij ze weg. We weten dan onze ouders het liefst bij hun vrienden gaan zitten. En we lopen toch allemaal rond om eens een praatje te slaan met iedereen. In geval van een diner zou ik toch samen met onze ouders en broers en zussen willen zitten. Groetjes
|
|
Sanne
9-7-2011
|
27-5-2012 16:05:37
Wij zaten bij een aantal goede vrienden, onze ouders bij de familie (getuigen hadden we niet). Maar bij ons zaten ook al snel niet meer alle mensen aan de tafel waar ze oorspronkelijk gezet waren, zodat ze ook met anderen konden bijpraten.
|
|
Britt
23-6-2012
|
27-5-2012 17:30:04
Op zich vind ik het niet erg dat mijn schoonouders niet bij ons zitte;) maar mijn moeder wilt dit liever wel. Anders zou onze tafel zijn: wij met onze getuige en dan zitte we maar me 6 man. En onze getuige wilk echt wel bij ons. En dan om tafels te spare zouk vrienden bij ons zetten maar welke dan juist. Want wil er geen voortrekken op de anderen... Dacht ook al zoals Sofie zegt met de broers en zussen. Maar daar hebben we al vrienden/familie bijgzet. Ds eigelijk is die tafel in orde. Alleen de onze is nu een beetje een warboel..
|
|
An
9-6-2012
|
27-5-2012 23:51:33
Wij hebben volgende tafels:
klassieke eretafel met ouders, getuigen en bruidspaar tafel voor familie van de bruid tafel voor familie van de bruidegom 2 tafels voor vrienden
|
|
Karolien
16-6-2012
|
28-5-2012 10:59:21
Wij hebben ook een eretafel en hier zitten de ouders, grootouders, getuigen = broer met partner en mijn dooppeter..... Dat is 16 man...
|
|
Lieze
1-9-2012
|
28-5-2012 12:09:37
Wij zitten al zeker met 6 aan de eretafel: wij, onze getuigen en partners. Voor de rest geen broers, ouders, grootouders en dergelijke anders hebben we een tafel nodig voor meer dan 20 man en dit zien we niet zitten.En ook ik heb 2 zussen en 3 broers waarvan er 3 een vriend/vriedin hebben. Mijn toekomstige heeft 1 broer en die heeft ook al een vriendin en zijn ouders zijn uit elkaar en hebben elk al een nieuwe partner. Ik heb ook nog maar 2 grootmoeders en mijn toekomstige heeft nog 3 van zijn grootouders dus ja. Als je dit alles bij elkaar telt dan kom je op 27 man en dit is dan volgens mij ook gene eretafel meer!
|
|
Britt
23-6-2012
|
28-5-2012 16:40:19
@ Lieze: ik vind da zo weinig 6 man. Zo zou het bij ons ook worden normaal. Misschien valt da nog wel mee:)
|
|
Veerle
2-7-2011
|
29-5-2012 17:03:48
Hey Britt, Wij hebben onze ouder ook bij hun familie "gezet" en een eretafel gevormd met onze getuigen mijn broer en schoonzus en mijn man zijn zus en schoonbroer. Hierdoor hadden we een eretafel van 8 personen aan een ronde tafel (onze getuigen zijn zelf een koppel, dus er moesten geen partners bij) en dat was ideaal! Het grote voordeel van de ouders bij hun familie te zetten, is dat ze meer babbeltjes kunnen voeren in hun "leeftijdscategorie", net zoals jullie dan ook omringd zullen zijn door jonge mensen en dan heb je toch een hele andere sfeer aan tafel... Want geef nu toe, met je ouders erbij ga je volledig andere gesprekken voeren dan wanneer het gewoon onder leeftijdsgenoten is... Groetjes, Veerle
|
|
Britt
23-6-2012
|
29-5-2012 19:17:28
Hey Veerle, je hebt mss wel gelijk. De broers en zussen kunnen onmogelijk bij ons zitten want wij hebben daar ng een bevriend koppel van de familie (eigelijk familie is, is ingewikkeld) bij gezet. Dus die zitten al met 10 en wij met 6 dus dat zou teveel zijn. En dat bvriend koppel wil ik niet aan de "eretafel". Dan wordt het maar een gezellig onderonsje met de getuige:)
Alvast bedankt bruidjes voor de goede raad:)
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|