Terug naar overzicht
Ik heb er geen ervaring mee, maar je kan als ik me niet vergis op internet de BIC-code vinden als je het IBAN-rekeningnummer hebt, hier bijvoorbeeld: http://www.ibannl.org/iban_check.php (daar moet je in principe het gewone rekeningnummer invoeren, maar misschien gaat het met een IBAN ook)
heb je al een keertje via deze site geprobeerd uit te vissen wat het dan wel moet zijn?http://www.ibannl.org/iban_check.php
haha Sanne, je was me voor :-(
hey sara,ik heb de site net geraadpleegd die je doorgaf. Als ik het iban nummer ingeef, wordt deze zelfs als verkeerd nummer aanzien pfffffffffff. er komt een melding dat een rekeningnummer uit max 9 cijfers bestaat, terwijl er inderdaad 9 cijfers staan...........K heb net een mail teruggekregen van organzazakjes.nl en daar geven ze me door dat het rekeningnummer en bic nummer juist is!!!!!!!!!!allee, ik bestel ook weer es iets online!!!!!!!!k zal seves maar naar de bank ermee gaan zeker!!!!!!
er staat toch toevallig nergens een spatie tussen of achter ofzo? Dat kan soms wel rare dingen opgeven.op die site moet je denkik alleen maar de cijfers opgeven en niet de letters, misschien dat het daarom raar deed?
hey sara, nee de spaties en letters heb ik er al tussenuit gelaten.......K ga er seves mee naar de bank se.........Heb ik ook gemaild naar organzazakjes zelf, en er ook bij vermeld dat dit zeker niet de eerste keer is dat ik een buitenlandse overschrijving doe
een nul die een letter o moet zijn of omgekeerd?
Bah, ik had gehoopt voor jou dat het iets stoms zou zijn ofzo. Hopelijk kan de bank je verder helpen. Je kan ook altijd bellen naar de klantendienst van de bank, zeeer 'leuk' om te doen.
hahaha, sara, nee toch niet, ik rij liever zelf tot bij de bank :-)Rebecca : ik heb gewoon copy en past gedaan, dus dan wordt het mee overgenomen zoals zij het op hun mail zetten
Tash,je kan misschien beter zelf typen in plaats van copy and paste, soms copieer je zo ongewild een spatie achteraan. Die zie je niet, maar geeft wel een foutmelding. En die BIC is correct, dat is de code voor de Nederlands Rabobank (het is dus zeker de letter O en geen nul)
ben dus net terug van de bank, hier lukt het dus wel om de betaling te doen. Ook voor hen was het een vraagteken waarom het met online bankieren niet lukt. Afin, dus bij deze komt het dan toch nog in orde............Dan heeft een mens es online bankieren, kan je nog naar de bank lopen.......gelukkig dat ik vandaag thuis was van het werk, anders had de overschrijving pas volgende week kunnen gebeuren
Ik denk inderdaad dat het BIC-nummer correct was want ik heb (naar een ander rekeningnummer) dezelfde BIC moeten gebruiken aangezien het eveneens een rekeningnummer van Rabobank was :-). Bij mij lukte het wel via PC-banking dus het is vreemd dat het bij jou niet lukte. Maarja, eind goed al goed hé ;-).Groetjes!Evelien
Dames,soms vereist een e-banking dat je 11 karakters voor een BIC vermeldt (8 karakters is de hoofd-BIC van een bank, de volgende drie de 'branch' of afdeling) en in dat geval vermeldt je gewoon 'XXX' achteraan. Dus RABONL2UXXX.Let wel op: als er drie karakters vermeldt zijn, kan je die best behouden. Zeker in Frankrijk en Duitsland zijn er banken die je betaling enkel verwerken met de juiste branch-code.Groetjes,E.