Nu Online
Momenteel zijn er 479 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verloop trouwdag

8-6-2012 14:52:32
Hallo iedereen,

Wij trouwen volgend jaar in augustus. We zijn volop bezig met alles te regelen. Maak me wel zorgen over hoe we de dag best laten verlopen. We willen die dag trouwen voor de wet en voor de kerk. We hebben ook een aparte receptie dus deze zou ten laatste tegen 16u moeten beginnen. De feestzaal is op een halfuurtje rijden van bij ons. We zouden ook een bus huren voor de suite te vervoeren: wanneer iedereen ophalen en wanneer terugbrengen. Dan moeten we ook nog ergens tijd vinden voor onze fotoshoot (er zijn wel wat leuke locaties in de buurt max 15 min rijden)

MERCI

dorien
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 773

Emy
30-6-2012
 Meld misbruik8-6-2012 15:08:03

Het beste is om achteruit te tellen.

16u receptie beginnen
dan kan je daar best rond 15u30 zijn als je je nog even wil opfrissen voor het handjesschudden en kussen begint ;o)

1,5u voor de foto's, 15min rijden, dus moet je ten laatste om 13u30 kunnen vertrekken voor de foto's

In dat geval kan je best de misviering om 12u laten starten, tot 13u zodat je nog even tijd hebt om na de kerk buiten mensen te begroeten.

Weet niet hoever je van de gemeente woont, maar om 11u de gemeente is nog wel haalbaar dan. Dit duurt echt niet lang.

enz.

Wij hebben zelf wel nog geswitched en gaan foto's trekken tussen gemeente en kerk.
Op deze manier sluiten kerk en receptie mooi aan waardoor we hopelijk wat extra volk hebben die in de kerk die naar de receptie komen en dit zo kunnen combineren.

Hopelijk ben je hier iets mee...

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik8-6-2012 23:41:19

Even een vraagje in die richting.
Vinden jullie dat dit kan?
We gaan stilletjes aan ook een 'schets' maken van de dag.
We zouden een alternatieve viering in de feestzaal willen doen. Maar ik wil dat iedereen de kans krijgt om hier naar toe te komen. Dus ook de mensen van het dansfeest.
Vinden jullie dat het kan om de viering bv. om 15 uur te doen. En dan gewoon iedereen naar huis te laten gaan? Zonder receptie? Rond 17 uur komen dan de mensen van het avondfeest naar hun receptie. Rond 21 uur komen de mensen van het dansfeest naar hun receptie.

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik9-6-2012 9:53:50

Hallo,
Wij trouwen ook voor de wet en de kerk op 1 dag en willen ook een aparte namiddagreceptie voor de niet-avondfeest gasten. Wij gaan de viering en de namiddagreceptie op elkaar laten aansluiten, omdat we wel wat mensen hebben die van ver moeten komen en dan hoeven zij geen tijd op te vullen tussen kerk-recepetie. Onze foto's gaan we ook nemen tussen stadhuis en kerk. Net zoals jullie dus Emy :-)
Je kan best ook wel ergens rond de middag tijd voorzien om iets te eten. Onze fotograaf gaf hier goede tips rond de planning. Wij gaan waarschijnlijk na de wet (om 11u gepland) met de hele suite bij mijn ouders een broodje eten en daarna de fotoshoot. We denken de kerk om 14u30 te plannen. Receptie 1 om 16u of 16u30. Ontvangst avondfeest om 19u.
Dit is wel nog allemaal voorlopig, maar zorgt toch al voor wat rust in het hoofdje om er nu al een idee over te hebben.

@ Saartje: Kan je de receptie niet laten aansluiten op de viering, vermits je hiervoor toch al in de feestzaal bent. Kan je daar dan niet beter blijven met alle gasten om samen iets te drinken?

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik10-6-2012 19:18:32

Ja, maar dan moeten de mensen van het dansfeest doorgaan na de receptie (en anderen mogen dan gezellig aan tafel gaan) en dan tegen 21 uur komen die terug en is het weer receptie voor hen. Want niet iedereen is daar gelijktijdig en ze kunnen dus niet direct aan tafel gaan voor het dessert he. Vinden jullie dat niet raar?

Joyce
11-5-2013
 Meld misbruik11-6-2012 8:56:53

Ja, dat is idd wel wat vreemd zo Saartje. Misschien dan toch het beste om de viering en de recepties apart te houden. Je zou dan vb ook de viering iets vroeger kunnen laten beginnen en na de viering jullie foto's gaan trekken? Dan is het voor de gasten ook duidelijk dat er een pauze moet zijn tussen de viering en de receptie. Dan kunnen de gasten nog ff naar huis zich gaan opfrissen en gewoon op hun uur voor de receptie terugkomen. Dit gebeurt wel vaker zo denk ik (bij mijn 2 nichten was dat ook zo).
Succes nog met het puzzelen van de planning ;-)

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik11-6-2012 14:51:57

Wij zijn enkel getrouwd voor de wet, maar hierbij toch onze dagplanning, wie weet helpt het toch een beetje...

7u15: Kapper
8u30: Make-up
10u: Suite samenkomen bij ouders bruid
10u30 - 11u30: Wettelijk huwelijk
11u45 - 12u30: Foto's met suite bij ouders bruid
12u30 - 14u45: Foto's op locatie
15u - 17u: Receptie 1
17u - 18u: Eventjes op adem komen en voetjes laten rusten (hééééél welkom!)
18u - 22u: Receptie 2 (1u) gevolgd door avondfeest (4 gangen, incl. dessertenbuffet)
22u: Receptie 3 (30 min) gevolgd door acts en dansfeest met midnight snack
Groetjes,
Veerle

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik11-6-2012 15:57:48

Bedankt allebei.. Denk het ook een beetje apart te doen dan. We hebben nog tijd he, tijd waarin ik hier nog veel inspiratie kan opdoen!

Tina
19-7-2013
 Meld misbruik12-10-2012 12:16:37

Hey Saartje,

Wij gaan dit ook ongeveer zo doen hoor... Onze zaal heeft een mooie wintertuin om in te trouwen en als het mooi weer is kunnen we buiten trouwen...
Wij doen onze viering met direct daarna de receptie en dan is er een uur of 2 a 3 rustpauze (voor ons de fotoshoot). 's avonds is er dan wel geen receptie meer, maar direct diner en tegen 22u komen dan de gasten van het dansfeest.

Ik heb wel geopteerd om receptie na viering te doen, zodat we iedereen nog kunnen zien en eventueel een babbeltjes slaan. We trouwen in de zomer dus blijft wel langer licht zodat we toch nog tijd hebben voor de fotoshoot.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...