Nu Online
Momenteel zijn er 304 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Etsy - douanekosten/taxen

8-6-2012 14:56:28
Hey allemaal

Ik zie altijd zo'n mooie spulletjes voor ons huwelijk op Etsy en nu de grote dag dichterbij komt zou ik deze graag bestellen.
De meeste van die zaken komen echter uit Amerika.

Ik heb al eens voorgehad dat ik een aantal kledingstukken had gekocht in Amerika (niet via Etsy) en de douanekosten/taxen nogal opliepen.

Ik heb een beetje schrik dat dat scenario zich zou herhalen.
Daarom volgende vraag: wie heeft al ervaring met spullen te kopen uit Etsy van Amerikaanse verkopers en kan me laten weten of de douanekosten/taxen meevielen of niet?

Mercikes!

Groetjes

Lindsay
14-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 1184

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik8-6-2012 15:31:56

Ik heb af en toe wel eens een 10 euro surplus aan mijn been. Voor de rest denk ik nog niks gehad.

Er zijn binnen Europa trouwens ook wel mensen met heel mooie spulletjes hoor, ik zou daar ook zeker eens naar uitkijken.

julie
1-9-2012
 Meld misbruik8-6-2012 15:34:07

Hallo Lindsay,

Ik heb vandaag nog mijn juweeltjes ontvangen van etsy.
Alles is in perfecte staat toegekomen en je betaald gewoon de prijs die erbij staat, dit zie je op de website van etsy en de verzend kosten. Het eindtotaal verschijnt op de site

Groetjes

Lilabluestar
14-7-2012
 Meld misbruik8-6-2012 15:55:10

Hey Lindsay, ik heb tot nu toe 3 keer iets besteld (waarvan 2 keer van op Etsy) en tot nu toe geen enkele keer moeten betalen. Mijn oorbellen (van bij Tejani dus ook de VS) zijn nog onderweg. Groetjes!

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik8-6-2012 17:14:53

Ik heb ook een hoop van etsy laten overkomen ( uitnodigingen, ringschaaltje en een bridal trainer ) en op die zaken heb ik geen douane kosten dienen te betalen. Meestal posten ze dat via reguliere post en slipt dan door de mazen van het net.
Ik heb enkel voor schoenen via shoes of prey eens 10€ dienen te betalen aan taksen. Dus al bij valt dat echt wel goed mee hoor.
Veel plezier ermee

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik8-6-2012 18:08:54

Hey,

Mijn haarspeld uit Australië - 15 euro verzendkosten + 12 € douane
Onze cake topper uit USA - 35 euro verzendkosten (wel duurdere verzending zodat ik het pakje kon tracken via USPS) + 26 euro douane

Ik heb het dus al 2 keer aan mijn been gehad!!! grrr...

Het zou helpen als je op uw pakket 'sample' of 'gift' laat zetten...dan zou het moeten passeren...ga het nu proberen als ik mijn kapstok bestel...fingers crossed!

groetjes en succes!

Sandra

Karen
16-6-2012
 Meld misbruik8-6-2012 21:05:18

Hey, Ik heb een puzzelgastenboek en haarkam besteld en heb maar liefst 108euro en 78 euro douanekosten moeten betalen. Voor mij is het dus afgelopen met bestellingen uit Amerika. Blijkbaar heeft dit te maken met de kostprijs van je product. Ik weet niet of je onder de 100 euro douanekosten betaalt... Groetjes, Karen

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik8-6-2012 21:21:36

@Sandra zorg dan wel dat er geen aankoopbon in het pakje zit want anders kunnen ze u daar nog boete laten op betalen omdat je valsspeelt als het ware.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik9-6-2012 17:10:26

ok check ;-) thx voor den tip :-)!

Lindsay
14-8-2012
 Meld misbruik10-6-2012 10:05:10

Bedankt voor jullie reacties.

Blijkbaar heeft iedereen er een andere ervaring mee en heeft geluk er ook wel wat mee te maken.

Heb nog een website gevonden om eventuele dounanekosten te berekenen, dacht hem hier even te delen voor andere bruidjes/gommetjes die daar ook nog vragen over zouden hebben: http://www.dutycalculator.com/new-import-duty-and-tax-c...

Groetjes

Lindsay

Jan
29-9-2012
 Meld misbruik31-8-2012 12:47:05

Wij hebben een bestelling van +/- 250 euro geplaatst bij Light In The Box. Vandaag de factuur van de douanerechten ontvangen: 95 euro alsjeblief!

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik31-8-2012 15:08:57

Ja, importeren vanuit China is echt belachelijk duur...nog duurder dan vanuit de VS

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...