Terug naar overzicht
dag cindy,uw viering wil je echt in een kerk of mag het op andere locatie ook gaan bv in zaal van feest of in de tuin van de zaal ?wij zaten ook met dat probleem en hebben nu gekozen voor een viering van huis van de mens in de tuin van de feestzaaldeze viering is niet katholiek of dergelijke maar een zeer persoonlijke mis wat om ons draaid.persoonlijke tekstjes,liedjes,en evenzeer de ja vraag en het kus moment met het uitwisselen van de gelofte en uitwisselen van de ringenmaar britt dochtertje van 4j van mijn verloofde wordt heel sterk betrokken in deze vieringze mag helpen met van alles misschien is dit een leuk alternatief en niet onbelangrijk de kerk kost geld dit totaal niets :-)
Hallo Ik heb een mis zonder eucharistie. Maar ook geen heel lange mis. Maar ik voor de kindjes het zelfde boekje voorzien maar dan met allemaal tekeningen die zij kunnen in kleuren want ik voeg bij hun boekje zo 6 kleurtjes. groetjes IngeAls je mijn boekjes wil laat het maar weten
Hey Cindy,Ik volg even mee.Wij hebben zelf 2 kindjes en willen hen er ook zoveel mogelijk bij betrekken.Ze zijn nog wel klein, dan 3,5 en 5.Alle leuke ideetjes zijn welkom.Groetjes
Hey, das inderdaad wel een leuk idee, dat van die kleurtjes.... Moet ik eens goed bekijken :-)))Wij hebben wel degelijk een misviering hoor, is zo dat ik best wel katholiek ben, mijn dochter deed ook net haar communie ... dus zelf heb ik er geen probleem mee moest het een eucharistie zijn maar in de familie zijn zo goed als geen gelovigen, dus ik wil het voor hen zo aangenaam mogelijk maken en voor de kindjes, zoals gezegd, zo leuk mogelijk :-))) Voorbeelden van misboekjes zeker altijd welkom!!!!! Neem er graag wat mee om er mijne stempel op te drukken ;-))'t is ni dak zelf ni creatief genoeg ben hoor want deed voorlopig alles al helemaal zelf, maakte ook mijn uitnodigingen helemaal zelf, maar begin wat last te hebben van tijdsnood ... :-)))Bedankt alvast voor de hulp en reacties!!!!
Voor tekstem kan je gebruik maken van de Thomas website en daarop vind je een website die 4ingen noemt. Daar heb ik inspiratie gehaald. Het is wel redelijk katholiek omdat het een website voor leerkrachten katholieke godsdienst is, maar je vind er ook "gewone" teksten. Ook vind je er materiaal voor vieringen in het basis en kleuteronderwijs. Dus misschien dat je er iets vindt.
Dag Inge,Is het mogelijk om je boekje even door te mailen? :) vdmangelique@hotmail.comJe zou er me een plezier mee doen!!!!! Groetjes en bedankt! Angelique