Terug naar overzicht
Wij doen het in 2 keer aangezien we slechte ervaringen hebben (van bij vrienden) met gasten die pas tegen het dessertbufet op het trouwfeest verwacht worden.Wij doen een 1ste receptie voor vrienden van de ouders, buren, collega's, verre vrienden enz en dan een 2de korte receptie gevolgd door het avondfeest voor familie en goede vrienden.Groetjes!Evelien
Wij hebben net zoals Evelien gedaan: receptie in de namiddag (16 tot 18u) voor collega's en vrienden van de ouders. Dan een uurtje pauze en vanaf 19u avondfeest voor familie en onze vrienden. Ik heb zelf ook slechte ervaringen met aansluiten vanaf het dessert: drie keer op die manier uitgenodigd, drie keer moeten wachten tot ze klaar waren met eten. Het kortst was een dik half uur, een keer hebben we bijna twee uur (!) moeten wachten en dat is echt niet leuk. Wij wilden dit dan ook absoluut niet.Wij hebben geen buren uitgenodigd (op één koppel na, die we als vrienden beschouwen en die dus op ons avondfeest waren), omdat ons feestzaal nogal ver was en onze buurvrouw niet meer zo goed te been. Met de andere buren hebben we niet echt contact. Maar mocht ik ze uitgenodigd hebben, dan zou dat ook voor de receptie geweest zijn.
hey dorien,wij hebben ook dessertenbuffet geschrapt. Sommige mensen zien er tegenaan om van ver te komen zo laat nog + zoals je zegt, drie keer opnieuw handjes schudden en de timing die dan ook savonds belangrijk blijft...wij doen receptie voor buren, vrienden van ouders, kennissen en collega'sen avondfeest (met eten) voor familie en vriendenergens is het dan wel jammer dat de jonge collega's, die ongetwijfeld veel sfeer brengen op een dansfeest dan niet 's avonds zijn uitgenodigd, maar het is te duur om ze dan voor de hele diner te vragen. One has to make choices!
Wij hebben het eigenlijk heel makkelijk gehouden. Iedereen zowel familie, collega's, buren en vrienden 113 man in totaal komen allemaal tegen half 7. Ze krijgen dan allemaal een hapje en een drankje (minireceptietje hihi) en schuiven dan allemaal mee aan tafel. Wij houden het wel simpel met enkel een barbeque, dan dessertenbuffet en onze taart. Ik heb ook al slechte ervaringen gehad met pas later te mogen komen en dat wilden wij absoluut niet. Wij hadden zoiets van iedereen of niemand. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk. Je moet doen waar je jezelf het beste bij voelt!Sophie
hihi,wel grappig om te zien dat e rtoch veel mensen zijn die het niet zo hebben op uitnodiging enkel voor het dessert en dansfeest. Ik wordt hier zo raar bekeken omdat ik dat niet wil. IK wil als één keer het avondfeest begonnen is niet meer letten op het uur omdat er nog gasten moetne komen. Bij ons dus receptie en avondfeest. Nu de keuze wie voor wat uitnodiggen is voor sommige personen snel gemaakt en voor anderen moet ik toch lang twijfelen. voor mij helpt het om de vraag te stellen. Zijn dit mensen waar ik graag eens een babbeltje mee sla ( receptie) of wil ik graag samen met hen eens serieus uit de bol gaan ( avondfeest)goetjes
we hebben alleen maar 2 uitnodingen. Als we kunnen niet betalen voor iedereen.Voor familie een vrienden alleen voor diner. 40 personen.dus hier is een klein receptie en dinner.Diner is menu salad, gerechten en dessert. en dranken à volontéZij kunnen blijven voor avondfeest.En voor avond feest voor collega's. 60 personen.Hier alleen kleine sadwiches (een beetje nietig maar het walking dinner is te duur )en wij hebben bruidstaart voor iedereen.
Wij hebben er maar 1. Bij ons is dus iedereen uitgenodigd voor de zowel de receptie als het avondfeest met buffet en dessert. Wij nodigen geen collega's uit en al onze vrienden en familie zijn van harte welkom op deze volledige dag met ons te beleven. Nu hebben wij ook maar een 150 gasten (waarvan een 8 baby's) , dus qua budget is dat wel haalbaar maar als je met veel meer bent is het normaal om toch ergens de grens te stellen. Wat ik wel grappig vond: we zijn deze week de uitnodiging naar een tante van mij gaan brengen. Haar reactie was: mogen de kinderen ook mee? Ja, hallo dat zijn mijn nichten. Ik vind dat logisch dat ze er mogen zijn!