Nu Online
Momenteel zijn er 364 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

verloop avondfeest

18-6-2012 17:45:05
Hey mede-bruiden !
.
Ik denk dat ik het me toch moeilijk maak dan dat het eigenlijk nodig is :-)..
allesinds... met nog 2 maanden te gaan komen er meer en meer vragen bij...
Wat is het normale verloop van een avondfeest?? ik ben maar op enkele bruiloften geweest en toen was ik te jong om er aandacht aan te geven of nog niet in de trouw-fase waardoor ik er ook geen oog voor had :-)
.
dus... ik weet niet goed hoe of wat..
Het dansfeest begint om 20u
De BBQ start om 21u
om 23u de openingsdans in gedachten
met dan de taart...
.
Vraag 1: moet de taart voor de openingsdans of erna?
Vraag 2: Bij het binnenkomen worden de gasten begroet door het bruidspaar en ouders.. Wat is de volgorde: eerst het bruidspaar dan de ouders of ouders en dan bruidspaar of ouders/bruidspaar/ouders?
Vraag 3: Eens de mensen op hun plaats zitten hoe gaat het dan??
--> we hebben geen aparte receptie, mensen komen en krijgen dan een aperetief en dan naar de tafels...
Hulp??

An
18-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1359

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-6-2012 17:53:23

1. Dat kies je eigenlijk zelf, maar de meeste geven er de voorkeur aan om het voor de openingsdans te doen zodat het dansfeest niet onderbroken moet worden. 2. Tot nu toe heb ik de volgende volgorde gezien: bruidspaar - ouders. 3. De mensen zitten op hun plaats en wachten dus tot iedereen zit, krijgen nog wat de drinken en dan gaat meestal het buffet open of komt het voorgerecht aan tafel. (bij de vorige trouw waar ik was geweest hebben wij totaal niet gemerkt dat er al tafels hun eten hadden - supergoed gedaan!)...

Grit
13-7-2012
 Meld misbruik18-6-2012 17:59:02

Wij hebben de openingsdans en de taart omgewisseld. Vorig jaar zijn wij naar een feest geweest en na het dessert lag het dansen gemakkelijk een uur stil. En dat wilde wij vermijden. In ons geval vinden we dat ook wel passen aangezien er vlak voor het dessert een grote groep gasten bijkomen. Zij mogen dus meteen aanschuiven voor een stukje taart en pas daarna komt onze openingsdans.
Ik hoop dat je hier iets mee bent

An
18-8-2012
 Meld misbruik18-6-2012 18:05:53

Bedankt!

Vraag 1= opgelost
.
Vraag 2 = bijna opgelost... denk ook dat wij eerst gaan staan en dan de ouders... Ma zijn of mijn ouders eerst..
Mijn ouders zijn gescheiden en mijn papa is al paar jaar hertrouwd...
Mij lijkt het logisch dat mijn stiefmoeder er bij staat, maar anderzijds vind ik het ook beetje raar..
Mijn mama maakt het niet uit.. Desondanks zij en papa niet echt meer overeen komen.
Kunnen ze perfect een avondje dit wel :-) (totaaal gene schrik voor)
.
Vraag 3 >>> wanneer wordt er dan 'gespeecht' en door wie??? + moet bruidspaar ook nog een verwelkoming doen???

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik18-6-2012 18:11:14

Nog een poging :) 2. Bruidspaar (bruidegom, bruid, moeder bruid, vader bruid, stiefmoeder bruid, moeder bruidegom, vader bruidegom OF bruidegom, bruid, moeder bruid, moeder bruidegom, vader bruidegom, stiefmoeder bruid, vader bruid) 3. Verwelkoming door bruidspaar hoeft niet, wij gaan de speech tussen het hoofdgerecht en het dessert doen.... Dan gaan we ook de ouders en de getuigen bedanken. Het kan ook zij dat je (schoon)vader een speech zal doen, maar dat kunnen ze op het moment ook zelf aanvoelen!

Elke
26-5-2012
 Meld misbruik18-6-2012 20:33:19

Wij hebben eerst de gasten ontvangen (om 19.00uur), dan ouders van bruid en dan van bruidegom. Om 20.00uur werden de tafels afgeroepen, en wij bleven tot laatste buiten. Wanneer iedereen zijn plaats had heeft de Dj nog eens gevraagd voor een applaus en dan zo afgeroepen: "mag ik een applaus voor ons bruidspaar Tim en elke!" :-) En dan zijn wij binnengekomen op het nummer "levels" waarop iedereen spontaan begon op mee te klappen. Dan heeft mijn man een kleine speech gehouden om te verwelkomen en te bedanken voor alle cadeau's en dergelijke en dan heeft hij iedereen smakelijk eten gewenst en was het buffet geopend. Dan hebben wij ook de taart voor de openingsdans gedaan, wij hebben dan lac du connemara laten spelen bij het aansnijden van de taart, dit bracht de sfeer er meteen in. Wanneer iedereen zowat klaar was met zijn stukje taart heeft de Dj ons gevraagd voor de openingsdans en was het dansfeest begonnen! ;-) Misschien heb je hier ook wat aan :-) Groetjes!

kris

Meld misbruik19-6-2012 10:49:08

je schreef:
Het dansfeest begint om 20u
De BBQ start om 21u
om 23u de openingsdans in gedachten

Zoals ik het lees, laat je het dansfeest beginnen, ga je een uurtje nadien het dansfeest stilleggen voor een bbq of verwacht je van de mensen dat ze gaan dansen terwijl ze eten? Beetje bizar en komt niet goed volgens mij....een dansfeest onderbreek je best niet, tenzij je vlug thuis wil zijn natuurlijk.
Laat het dansfeest starten met de openingsdans en die doe je het best nadat het "eetgedeelte (bbq+taart)" achter de rug is.

An
18-8-2012
 Meld misbruik19-6-2012 11:19:17

ja Kris, ik bedoelde met dansfeest.. gewoon de aanvang... dat de mensen toekomen...

Zoals je in vraag 2 kan zien is er eerst nog de begroeting en aperetief.... ;-)
Denk dat je het niet goed snapt...

kris

Meld misbruik19-6-2012 11:29:22

ik snap het heus wel hoor, maar jij stelde de vraag, ik veronderstelde gewoon dat u dus niet wist hoe zo'n avond in elkaar zat en u gebruikte de verkeerde terminologie...vandaar dat ik je gewoon maar een tip gaf, meer niet, daar dient het forum voor.

Britt
23-6-2012
 Meld misbruik19-6-2012 12:26:27

bij ons komen er mensen eten om 18u.
Om 21u komen de gasten voor dessertenbuffet en dansfeest. Dus wij gaan eerst ons dessertenbuffet openen en daarna dansen. Om een breuk tjdens het dansen te vermijden.
Bij het binnenkomen gaan enkel wijzelf staan. Geen ouders wss.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...