Terug naar overzicht
1. Dat kies je eigenlijk zelf, maar de meeste geven er de voorkeur aan om het voor de openingsdans te doen zodat het dansfeest niet onderbroken moet worden. 2. Tot nu toe heb ik de volgende volgorde gezien: bruidspaar - ouders. 3. De mensen zitten op hun plaats en wachten dus tot iedereen zit, krijgen nog wat de drinken en dan gaat meestal het buffet open of komt het voorgerecht aan tafel. (bij de vorige trouw waar ik was geweest hebben wij totaal niet gemerkt dat er al tafels hun eten hadden - supergoed gedaan!)...
Wij hebben de openingsdans en de taart omgewisseld. Vorig jaar zijn wij naar een feest geweest en na het dessert lag het dansen gemakkelijk een uur stil. En dat wilde wij vermijden. In ons geval vinden we dat ook wel passen aangezien er vlak voor het dessert een grote groep gasten bijkomen. Zij mogen dus meteen aanschuiven voor een stukje taart en pas daarna komt onze openingsdans.Ik hoop dat je hier iets mee bent
Bedankt! Vraag 1= opgelost.Vraag 2 = bijna opgelost... denk ook dat wij eerst gaan staan en dan de ouders... Ma zijn of mijn ouders eerst.. Mijn ouders zijn gescheiden en mijn papa is al paar jaar hertrouwd... Mij lijkt het logisch dat mijn stiefmoeder er bij staat, maar anderzijds vind ik het ook beetje raar.. Mijn mama maakt het niet uit.. Desondanks zij en papa niet echt meer overeen komen.Kunnen ze perfect een avondje dit wel :-) (totaaal gene schrik voor).Vraag 3 >>> wanneer wordt er dan 'gespeecht' en door wie??? + moet bruidspaar ook nog een verwelkoming doen???
Nog een poging :) 2. Bruidspaar (bruidegom, bruid, moeder bruid, vader bruid, stiefmoeder bruid, moeder bruidegom, vader bruidegom OF bruidegom, bruid, moeder bruid, moeder bruidegom, vader bruidegom, stiefmoeder bruid, vader bruid) 3. Verwelkoming door bruidspaar hoeft niet, wij gaan de speech tussen het hoofdgerecht en het dessert doen.... Dan gaan we ook de ouders en de getuigen bedanken. Het kan ook zij dat je (schoon)vader een speech zal doen, maar dat kunnen ze op het moment ook zelf aanvoelen!
Wij hebben eerst de gasten ontvangen (om 19.00uur), dan ouders van bruid en dan van bruidegom. Om 20.00uur werden de tafels afgeroepen, en wij bleven tot laatste buiten. Wanneer iedereen zijn plaats had heeft de Dj nog eens gevraagd voor een applaus en dan zo afgeroepen: "mag ik een applaus voor ons bruidspaar Tim en elke!" :-) En dan zijn wij binnengekomen op het nummer "levels" waarop iedereen spontaan begon op mee te klappen. Dan heeft mijn man een kleine speech gehouden om te verwelkomen en te bedanken voor alle cadeau's en dergelijke en dan heeft hij iedereen smakelijk eten gewenst en was het buffet geopend. Dan hebben wij ook de taart voor de openingsdans gedaan, wij hebben dan lac du connemara laten spelen bij het aansnijden van de taart, dit bracht de sfeer er meteen in. Wanneer iedereen zowat klaar was met zijn stukje taart heeft de Dj ons gevraagd voor de openingsdans en was het dansfeest begonnen! ;-) Misschien heb je hier ook wat aan :-) Groetjes!
je schreef: Het dansfeest begint om 20u De BBQ start om 21uom 23u de openingsdans in gedachten Zoals ik het lees, laat je het dansfeest beginnen, ga je een uurtje nadien het dansfeest stilleggen voor een bbq of verwacht je van de mensen dat ze gaan dansen terwijl ze eten? Beetje bizar en komt niet goed volgens mij....een dansfeest onderbreek je best niet, tenzij je vlug thuis wil zijn natuurlijk. Laat het dansfeest starten met de openingsdans en die doe je het best nadat het "eetgedeelte (bbq+taart)" achter de rug is.
ja Kris, ik bedoelde met dansfeest.. gewoon de aanvang... dat de mensen toekomen... Zoals je in vraag 2 kan zien is er eerst nog de begroeting en aperetief.... ;-)Denk dat je het niet goed snapt...
ik snap het heus wel hoor, maar jij stelde de vraag, ik veronderstelde gewoon dat u dus niet wist hoe zo'n avond in elkaar zat en u gebruikte de verkeerde terminologie...vandaar dat ik je gewoon maar een tip gaf, meer niet, daar dient het forum voor.
bij ons komen er mensen eten om 18u.Om 21u komen de gasten voor dessertenbuffet en dansfeest. Dus wij gaan eerst ons dessertenbuffet openen en daarna dansen. Om een breuk tjdens het dansen te vermijden.Bij het binnenkomen gaan enkel wijzelf staan. Geen ouders wss.