Terug naar overzicht
Ik zou eerst eens overleggen met je verloofde - wat vindt die ervan? Als hij het ermee eens is dat het te groot wordt, kan hij het misschien bij zijn ouders aanbrengen.Passen al die mensen in jullie zaal? Anders kun je zeggen dat er geen zitplaatsen aan tafel zijn voor zoveel mensen - zelfs als ze betalen, moeten ze toch inzien dat jij en jouw ouders ook recht hebben op gasten. Stel voor dat ze een deel enkel op de receptie vragen.
Hoi Stéphanie,bij mij was het ook zo: er worden mensen uitgenodigd die ik helemaal niet kan en van wie het me totaal niet kan schelen of ze er bij zijn of niet, maar onze ouders betalen. Ik heb me daar eerst ook druk in gemaakt, maar daarna heb ik me er gewoon bij neergelegd. Oké, die mensen zullen er zijn en ze zullen een goeiedag krijgen van mij en zo en ik ben vriendelijk, maar uiteindelijk zal ik die dag vieren met mijn beste vrienden en familie. Ik kan je dus niet helpen om het op een goede manier aan te brengen...
Ja, dat van die receptie is inderdaad wel waar! Eigenlijk horen vrienden van ouders die jij niet kent daar thuis...
Goh, mijn ouders betalen ook een deel maar ik heb beide families duidelijk gemaakt dat ze één gezin mochten kiezen! Ik wil absoluut geen gigantisch feest met maar de helft die ik ken! En ik vind het idee van Eline het best. Willen ze mensen uitnodiging, dan horen mag dat bij de receptie. Maar het avondfeest is veel persoonlijker!
Wij zouden zo'n stunten ook nog kunnen tegenkomen met de familie... Maar we hebben nu al tegen iedereen gezegd dat we het enkel bij familie houden. geen vrienden/kennissen/collega's,.. met enkel onze dichte familie komen we aan 85 man en dat vind ik ruim voldoende!
Ik herken uw probleem. Mijn ouders willen ook meer mensen uitnodigen dan dat ik zelf zou willen. Mijn schoonouders zullen enkel familie uitnodigen dus dat is wel ok. Mijn ouders betalen ook hun deel dus ik vind het dan ook niet simpel om dit aan te brengen. Ik trek het mij in principe niet zo aan, ik ga mij gewoon amuseren met de mensen dat ik het beste ken. Tegen de rest zal ik gewoon een goeiedag zeggen. Ik begrijp zeker dat je het liever wat intiemer wil houden. Nog veel succes hiermee!
wij hebben echt regels moeten opleggen omdat de ouders en schoonouders iedereen begonnen uit te nodigen. Onze regels zijn1. bruid en of bruidegom moet de persoon in kwestie kennen ( van ziens mag ook)2. diner is enkel met de dichte familie en de close vrienden van ons3. receptie voor kenissen: collega's,verre familie4.avondfeest voor vrienden van ons en eventueel ook verre familie mits discutieen wij hebben er ook bij gezegd dat wij de finale gastenlijst beslissen omdat het ons feest is. Nadien is er geen woord meer over gevallen, ouders hebben zich er mooi aan gehouden. Ik had problemen verwacht omdat de ouders ook het feest betalen, maar dat viel reuze mee. De regeltjes hielpen precies
Bij ons is het ook zo, maar onze ouders betalen ook het feest, elke zijn gasten,dus wij hebben er niets op te zeggen.En zoals Shibby zegt, in het begin maak je je daar druk om, maar uiteindelijk is het het belangrijkste dat de mensen van wie je echt wil dat ze er zijn, er ook zijn.Wie daar verder nog rondloopt, maakt me nu niet veel meer uit.
Mjah, ik heb ook effe moeten slikken toen ik de gastenlijst van mijn schoonouders zag... een jaar geleden gingen ze niemand uitnodigen... nu komen ze met 100 man voor de receptie af.. Dat was toch effe verschieten :) Nuja, ik leg er me bij neer... tis maar receptie e