Nu Online
Momenteel zijn er 692 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Geschatte kosten drank?

23-6-2012 23:45:33
Hallo allemaal

Wij plannen een zeer budgetvriendelijke trouw omdat wij hetzelfde jaar beginnen met onze bouw en daar al onze centjes voor nodig hebben.
Ons idee is nu om een dansfuif te geven in een parochiezaal met een bbq of frietkot.
Omdat ik op voorhand een financieel strak plan wil ben ik een kostenplaatje aan het maken, maar ik heb er geen idee van hoeveel je moet schatten als kost voor de drank tijdens een feest waarbij je de drank afneemt van de zaal.
Wij zullen een 150 personen hebben. Moet ik rekenen op 1000 euro aan drank, 2000 euro of ...?
Ik heb hier gewoon geen enkel idee van. Hoeveel drinken mensen zo op een avond?

Iemand enige ervaring mee? Het zou een grote help zijn om een idee te krijgen.

Alvast bedankt en nog veel planplezier!

Mel

mel

Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 2965

Nikki
22-6-2012
 Meld misbruik23-6-2012 23:59:51

Hey wij hadden 100 personen op onze trouw.

Ons feest begon om 20 u tot een uur of 3.
Je bent het goedkoopst in de Colruyt.
We betaalden 400 euro voor onze drank.
En we hebben nog keiveel over. :)
Van de 10 bakken bier nog 4
Van de 3 bakken duvel, nog 2
De rest weet ik niet vanbuiten.
De colruyt scheelde 200 met de brouwers waar ik prijsofferte vroeg.
Ze nemen wel niets terug maar er zijn familieleden genoeg die wel iets overnemen hoor :)
Onze Cava en Wijn waren wel helemaal op :)
Je kan ook bij colruyt een lijst openen. Je krijgt dan een kaartje dat je 6 maanden tot na de trouw kan gebruiken.
Als de datum verloopt geef je de 5 duurste kasticketjes af.
Dat bedrag tellen ze op en je krijgt dan 5 procent terugbetaald. (contant)
Groetjes,
Nikki

Kim
7-7-2012
 Meld misbruik24-6-2012 14:12:13

Hoi Mel!

Bij ons rekent de zaal een forfetaire prijs van 16 euro per persoon en dan kunnen de mensen zoveel drinken als ze willen. Deze prijs is bij ons inclusief wijnen en andere sterke dranken.

Kelly
11-8-2012
 Meld misbruik24-6-2012 15:47:30

Hey Mel,

Wij trouwen 11 augustus en geven een dansfuif in een parochiezaal.
We laten een mobiele frituur komen en nemen frisdrank en bier van brouwer.
Cava en wijn van een wijnhandel in de buurt.

Hier ook ene strak plan opgesteld, maar eerlijk gezegd blijven er toch kleine kostjes bijkomen.
Na de trouw zal ik jou exact kunnen zeggen wat alles gekost heeft natuurlijk. Maar kan je al een ideetje geven van de meeste zaken.
Een grote tip, vraag verschillende offertes en vergelijken.

Dit is wat wij ongeveer zullen betalen:
Parochiezaal: 350 euro opkuis inbegrepen.
Mobiele frituur: 450 euro voor de eerste 50 personen. 6 euro extra per extra persoon. Dit is a volente frietjes, saus en keuze uit 8 verschillende snacks.
Wijn en cava: 475 euro voor 60 flessen cava, 24 flessen witte wijn en 6 flessen rode wijn.
De brouwer schat de drank op 7-8 euro per persoon als er zware bieren genomen worden.
Grote voordeel bij de wijnhandelaar en de brouwer is dat ze alles tot op het flesje terugnemen wat over is.
En de wijhandelaar levert ook gratis wijn en champagneglazen. Deze zijn niet in zo een groot aantal in de zaal aanwezig.
En beide leveren in de zaal en komen ook alles terug ophalen.

Hopelijk helpt dit je al wat verder.
Wij hebben zo en 120 gasten.

Groetjes Kelly

wendy
26-5-2012
 Meld misbruik24-6-2012 16:29:16

Hey!
wij hebben onze drank bij de brouwer gehaald en dat viel echt supergoed mee van prijs. Had op voorhand ts 500 en 1000 euro ingeschat en uiteindelijk was het maar 203 euro (waren 100 genodigden)!
Wij hadden wel een superwarm weekend (26 mei) en onze brouwer had het drankverbruik niet zo goed ingeschat. Gelukkig heb ik nog een hoop bruiswater kunnen lenen van de moeder van mn beste vriend en wat bier van de scouts dus allé, reken all in op 230 euro maximum. Denk niet dat onze gasten hier iets van gemerkt hebben, zij hebben continu drank gehad :)
Echt geen geld dus.
groetjes wendy

Stefanie
28-7-2012
 Meld misbruik24-6-2012 16:55:24

Hé Mel,
Wij hebben onze bevestigingen zo goed als binnen en tellen nu op +/- 150 aanwezigen.
Wij houden een avondfeest dat niet veel verschilt van jullie fuif: wij laten een frietkraam komen en hebben ook nog bruidstaart. De rest van de avond zal dansen worden :)
Toevallig hebben we vandaag net de kosten bekeken voor de drank (die via de zaal geregeld wordt) en dit zal voor ons neerkomen op +/-900 euro, maar dan enkel als al de bestelde drank ook effectief opgedronken wordt! (ongeopende flessen moeten niet betaald worden).
Je moet ook nadenken of je "grote drinkers" hebt of niet. Bij mij in de familie zijn er veel Duveldrinkers, dus dit hebben mee in ons assortiment opgenomen ;)
Voor de rest hebben ze bij ons keuze tussen: bier, kriek, cola, cola-light, spa plat, spa bruis, witte limonade, witte wijn en dus die duvel.
Ikzelf ben enorm benieuwd hoeveel er effectief van gedronken gaat worden, maar dat zal afwachten zijn :)
Groetjes en veel succes met de voorbereidingen!

Nancy
19-5-2012
 Meld misbruik24-6-2012 17:02:10

Wij hebben onze afrekening officieel nog niet gekregen maar wij zouden ongeveer 1000 euro moeten betalen voor de drank. Wij hadden ook ongeveer 150 man en er is echt wel stevig gedronken :) Heb je toch een beetje een idee want vond dat ook heel moeilijk

An
6-9-2013
 Meld misbruik24-6-2012 19:35:08

@Nikki: als jullie jullie drank haalden in de Colruyt, hoe deden jullie dat dan met de glazen? via zo'n feestmateriaal verhuur dan? Wij denken van het ook op deze manier te doen.
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info