Terug naar overzicht
SilkeIk heb dit al enkele keren meegemaakt dat de bruidjes een plechigheid hielden in de feestzaal. Meestal was in de feestzaal hiervoor dan plaats en micro,... voorzien. Telkens werd er inderdaad ook vermeld op de uitnodigingen dat de plechtigheid dan niet verplicht was maar wel doorging in de feestzaal.Een handige tip is misschien het voorzien van kleurpotloodjes en prentjes zodat de kindjes zich goed kunnen bezighouden tijdens de ceremonie.Dit is wat ik ervan weet maar misschien zijn er toch nog bruidjes die het anders hebben aangepakt.Mvg;Adriaan
Dag Silke,wij doen ook een alternatieve huwelijksceremonie, waarbij we vrienden en familie hebben gevraagd om iets voor te bereiden. We hebben duidelijk vermeld op onze uitnodigingen dat er een huwelijksceremonie is, en dat iedereen die erbij wil zijn, welkom is. Voor degene die dat niet willen, hebben we ook het uur van de receptie gevolgd door avondfeest vermeld, zo is iedereen vrij, en zijn enkel de mensen erbij die er echt bij willen zijn.Ik heb ook getwijfeld om zelf mensen uit te nodigen, maar dan zit je met het probleem van wie wel, en wie niet...
Hey SilkeVolgens mij hangt het ook een beetje af van je dagindeling. Komt er na de viering een eerste receptie en dan een tweede receptie voor avondfeestgasten?Ik zou zelf aangeven wanneer de viering begint zodat wie zin heeft kan komen. Het wordt wel wat lastig als je avondfeestgasten hebt die dan even van het toneel moeten verdwijnen tot het aan hun receptie is.Indien je met 2 recepties werkt, misschien eerst de eerste receptie en dan de viering en dan de tweede receptie met avondfeest? Dan kan je op je uitnodiging sowieso de viering vermelden.Hopelijk maak ik me een beetje duidelijk.Groetjes!
Hey, wij hebben gewoon geschreven: u bent van harte uitgenodigd op onze huwelijkslezing om... Ik weet ook al dat er een aantal mensen zullen komen naar de ceremonie omdat ze dat via via gehoord hebben. Maar al onze gasten (en daarbuiten) zijn welkom op de lezing dus staat dat ook gewoon op de uitnodiging!
Wij doen ook een alternatieve ceremonie, maar nodigen gasten hiervoor wel apart uit. Ik heb trouwens ook al meegemaakt dat dit voor de kerk zo gebeurde. Wij voelden ons meer op ons gemak om dit enkel te doen met de mensen die ons echt nabij zijn, terwijl we voor de receptie die erna komt heel erg veel volk vragen. Bovendien was het ook omwille van praktische redenen zo, buiten kan er natuurlijk veel volk zitten, maar als het regent zou er niet genoeg plaats zijn in de zaal om tweehonderd man een zitplaats te geven... Wij hebben dus verschillende uitnodigingen gemaakt. Iedereen die naar de ceremonie komt is overigens ook uitgenodigd op receptie en avondfeest.
Onze huwelijksplechtigheid gaat door op een andere locatie, niet in onze feestzaal.Kindjes zijn er sowieso niet (normaal toch).Eigelijk kan je het vrij goed vergelijken met een huwelijk voor de Kerk naar dagindeling toe. Vaak moeten mensen dan ook nog even naar huis vooraleer ze naar het avondfeest moeten en net omdat het op andere locatie is dan feestzaal, is dit niet erg bij ons.Dus daar zitten we niet mee.
Wij hebben dit wel op alle uitnodigingen gezet omdat ik er van uit ga dat enkel de mensen die je graag hebt daar ook naartoe zullen komen. Verre familie of buren of vrienden van mijn ouders zie ik niet echt komen... Overmorgen is het zo ver dus ik kan je later laten weten hoe het uiteindelijk geweest is...