Nu Online
Momenteel zijn er 287 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Zucht... jaloerse mensen

28-6-2012 19:35:38
Hoi medebruidje en -bruidegommen,
Hebben jullie ook zo veel jaloerse reacties op het feit dat jullie gaan trouwen? Ik begin het echt beu te worden. Eerst mijn broer 'die het niet aan kan' kom naar onze trouw te komen, omdat hij geen relatie meer heeft (dat zeker voor een groot deel aan hemzelf ligt) en ook geen job. Hij heeft een reisje gepland op onze trouwdag, bewust. Terwijl hij al een save the date kaartje gekregen had, en hij weet dat wij voor 2 nachten overnachting voor de familie geboekt en betaald hebben (wij wonen in een ander land dan mijn familie). Ik heb hem uitgelegd dat ik gekwetst was en dat hij nog steeds welkom was, maar hij bleef bij zijn keuze. Er zit zeker jaloezie achter, maar kan hij dat niet wegstoppen voor 1 avond?
Nu sinds gisteren, op 36 dagen van ons huwelijk, de vriendin die ons zou trouwen tijdens onze ceremonie, mijn goede vriendin sinds 10 jaar, mailt mij en verwijt mij voor al het vuil van de straat. De telefoon wil ze niet meer opnemen als ik haar bel. Dit is echt out of the blue, ik heb wel een helse tijd op het werk nu, waardoor ik haar wat verwaarloosd heb en eerlijk gezegd niet goed weet wat er zich afspeelt in haar leven. Behalve natuurlijk dat ik weet dat ze nu haar job opgezegd heeft, zonder nieuw werk, dat ze geen relatie heeft, en zich ook helemaal niet goed in haar vel voelt. Ze verwijt mij duidelijk dat ik 'alles' heb, en zij niets, en dat ik haar dan ook nog negeer. Ik heb het laten lezen aan mijn vriend, en aan één andere goede vriendin, en alle drie dachten we los van elkaar hetzelfde: zou ze verliefd zijn op mijn vriend? Ik weet het niet he, het klinkt eerder onwaarschijnlijk, maar ik had wel al eerder een raar gevoel omdat ze toch wel heel graag met hem afspreekt (ze werken in dezelfde stad), zelfs mijn vriend zei al dat hij het ook raar begon te vinden dat ze altijd bereid was om van de andere kant van de stad af te komen, al was het maar voor eentje met hem te drinken na het werk, nog geen uurtje. En zo speciaal vindt hij haar nu ook weer niet. A ja nee, hij heeft wel voor mij gekozen
Nu zit ik er mee he, ze reageerde nog wel op een email, maar dan niet meer, en ze zit dus te stoken tot ik ga zeggen dat ze ons niet meer moet trouwen. Maar dat wil ik helemaal niet zeggen, zeker niet via email. Ik hoop dat we t uit kunnen praten.
Nu ja, het motto van mijn vriend en ik is, wat er ook rond ons gebeurd, trouwen doen we toch. De afspraak is gemaakt, wij zullen er staan, en iedereen die er bij wil zijn komt wel af. Maar ik heb dit soort reacties op keuzes in mijn leven toch nog niet eerder meegemaakt.

Elke
3-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 1039

Annelies
10-11-2012
 Meld misbruik28-6-2012 19:45:42

Hoi Elke,

Wat een miserie seg, zonde dat mensen die eigenlijk voor je klaar zouden moeten staan, zo reageren.
Ik kan er niet bij dat een broer of vriendin zo zouden reageren en al zeker niet bij een moment dat voor jou ontzettend belangrijk is.

Hopelijk komen jij en de vriendin er nog uit en laat het in alle geval je trouw niet verpesten.

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik28-6-2012 19:48:40

Hey Elke,

Ik wil je nu zeker niet gaan demotiveren maar als dat is wat je gevoel zegt dan is dat hoogstwaarschijnlijk ook wel zo. Ik heb het ook meegemaakt. Ik had een "goeie" vriendin die tevens een collega van mijn ventje is. Zij wou steeds met mij weg en mijn beste vriendin zijn en weet ik veel. En dat lukte ook een hele tijd tot ik in de gaten kreeg dat ze zelf begon voor te stellen van mijn ventje te komen om naar het werk te rijden zodat ik niet speciaal moest rijden terwijl zij daar wel voor moet omrijden. Altijd als mijn ventje ging eten ging zij mee. Ging hij op een later uur eten was ze vies gezind. Toen ik haar vertelde dat we gingen trouwen was het voorbij. Ik kreeg geen enkele reactie van haar en als ik over de trouw begon zweeg ze of begon over wat anders. Door omstandigheden die ik nu niet uit de doeken ga doen heeft ze dan ook toegegeven dat ze gevoelens voor hem had terwijl ze wel zelf een vriend heeft. Nu heeft ze ontslag genomen en is ze ook binnen twee dagen voorgoed uit ons leven. Volg je gevoel en laat die dag jullie door niemand afpakken! Vraag desnoods aan die andere goede vriendin of zij zich de eer op zich wil nemen om jullie gaan te trouwen dan. Ze stelt zich aan en dat kan je missen als kiespijn want nu moet je kunnen genieten. En eender wie jaloers is ook al doet het pijn laat ze voor wat ze zijn. Het is jullie dag en daar moet je van genieten. Mijn ventje zijn broer komt bij ons ook niet. Die gaat vissen dan!
Dus je bent echt niet alleen. Kop op en ga ervoor om van jullie dag de mooiste dag van jullie leven te maken!

Groetjes Sophie

Fairytale
8-6-2013
 Meld misbruik28-6-2012 21:44:31

De reacties dat wij krijgen zijn wel positief... maar van veel mensen die bv al een save the date kaartje hebben ontvangen niets van reactie, ook waarschijnlijk jaloerzie... maar heb het afgeleerd me alles te gaan aantrekken... het zegt meer over die mensen dan over ons.

Veel succes verder.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik29-6-2012 14:12:59

Amai seg, wat een situatie! Toen ik mijn vriend pas leerde kennen zaten er echt heel wat meisjes achter hem en eentje was dan ook echt hopeloos verliefd! Nu is ze ondertussen al wat afgekoeld maar ze heeft wat taferelen uitgehaald. Zo waren we een uitgenodigd bij hun thuis voor een zomerfeestje. Het was echt gezellig, maar achteraf kreeg mijn vriend commentaar van de vader van dat meisje dat wij teveel knuffelende...! Ale, zo jaloers dat ze was! Ik vond dat helemaal niet fijn en het ergste vond ik was dat mijn vriend zijn moeder dat meisje wel heel graag had. Och jah, ik bezie het nu anders... Ik trouw binnen twee maanden met hem en zij mag toekijken. Mijn vriend is nogal een charmeur en heeft toch wel iets dat meisjes laat nakijken... Niet leuk! Jammer dat je vriendin zo reageert! Ik heb twee heel goede vriendinnen die nog op de hogeschool zitten en beide nog vrijgezel zijn. Soms zeggen ze ook wel dat ze ook zo graag een vriendje zouden willen hebben en een eigen huisje... Maar jaloers zijn ze niet! Ik hoop dat jullie er op een of andere manier toch nog gaan uitkomen want dit is geen fijne situatie! Succes, groetjes. Alessia

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik30-6-2012 12:25:53

Hey,
bedankt voor de reacties. Ik lig er echt wakker van 's nachts. Ik heb haar eindelijk aan de lijn gehad en we hebben afgesproken dat we gaan afspreken na het weekend om te praten. Wat de reden ook is, ons trouwen mag ze toch niet meer doen, maar dat wil ik haar kunnen zeggen als ik haar spreek. Ik ga haar wel confronteren met wat ik vermoed.
Hoh Sophie, je hebt ook al wat meegemaakt van gelijkaardige verhalen. Niet leuk zeg.
Ik ga blij zijn als de dag er eindelijk is.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...