Hallo iedereen!
Gisteren was het ONZE GROTE DAG!
Op vrijdag zijn Tom en ik eerst nog iets gaan eten, nadien hebben m’n zus en ik hem naar z’n papa gebracht en ben ik bij m’n ouders blijven slapen. Na nog een paar kleine zaken in orde te maken gezellig een flesje gekraakt en beetje tv gekeken.
Aangezien m’n zus op zolder slaapt (en het daar enorm warm was) hadden we besloten om beneden op de zetel te slapen met de hondjes bij ons! Heel erg fijn op zich, maar veel slapen hebben we niet gedaan! Om 00u30 lagen we erin en om 4u was ik al terug wakker. Niet van de stress maar omdat er een hond in m’n oren lag te snurken!
Ben nog even blijven liggen tot 5u maar toen hoorde ik dat m’n mama en papa ook al wakker waren. Toen kwam het allemaal stilletjes op gang! Snel een bad genomen en haren gewassen (moest de kapper dit al niet meer doen want heb écht te veel haar!). Snel een blik naar buiten en ’t zonnetje was al van de partij! Toen wist ik al dat het een mooie dag zou worden.
Om 06.30 aangekomen bij de kapper en ze begon direct aan m’n haar. Uiteindelijk nog een aantal kleine aanpassingskes gedaan aan m’n kapsel, maar ’t werd alleen maar mooier en mooier! Had in totaal 3 testkapsels gehad. Nadat m’n haar in orde was, was m’n mama aan de beurt. Ze kreeg een mooi kapsel en make-up. Ondertussen had m’n zus me al opgepikt omdat m’n visagiste al was toegekomen!
Hop hop, snel op de stoel! Sylvie had reeds een test gedaan voor m’n make-up en ze wist dus al snel wat ik wilde. Niet te opvallend, zo naturel mogelijk! Wanneer ik m’n make-up op had, waren de fotografe (Carina) en videograaf (Freddy) reeds toegekomen. Snel nog een paar foto’s/beelden genomen van de afwerking van de make-up.
Toen was het al tijd om in m’n jurk te springen! Eens boven aangekomen merkte ik op dat ik een GIGANTISCHE blauwe plek had op m’n arm (ik denk een schop gekregen van 1 van de hondjes ’s nachts!). Terug naar beneden om deze even te camoufleren! Terug naar boven want het was écht tijd om die jurk aan te doen! Mama & m’n zus hebben me hier goed in geholpen. Carina had nog enkele foto’s genomen en Freddy enkele beelden!
Onze ceremoniemeester (Kelly) kwam toe als ik al beneden was. Ik had hulp van Sophie & Bram om de suite (die rond 10u zouden toekomen) te voorzien van hapjes en drank. Ze hebben da super goed gedaan! Nog steeds geen zenuwen te bespeuren, raar…
DING DONG! Daar was hij dan, mijn bijna-man!! Met een klein bang hartje deed ik de deur open (hij had al een paar x duidelijk gemaakt dat hij absoluut NIET wilde dat m’n jurk donker was, bij het kiezen van zijn kostuum had ik kleurstaaltjes van m’n jurk meegegeven). Wat zag hij er goed uit! Ik liet me eventjes zien en hij zei bijna direct hoe mooi ik er wel niet uitzag en dat ik echt perfect stond met de kleuren die m’n jurk had, ookal waren ze overwegend donker!
Eens binnen werd iedereen voorzien van een hapje en een drankje. De bruidskindjes hadden al honger dus kregen ze al een sandwich! Het uurtje was al snel om en begon Kelly met de suiteopstelling. Koppel per koppel namen we allemaal plaats in de bus van Just Married Company uit Sint-Niklaas. Warm dat het was op de bus, niet te geloven!
Een kleine omleiding naar het gemeentehuis (maar waar zijn ze nu niet aan ’t werken?! Wanneer we op de markt van Temse toekwamen zagen we al enkele bekende gezichten! Een aantal collega’s, vrienden, familie en kennissen. Echt fijn om ook daar bekende gezichten te zien.
Kelly kwam ons vertellen dat we nog eventjes moesten wachten, want wij waren de 4de en laatste trouw die dag in het gemeentehuis. Vele mooie en lieve woorden ontvangen over de keuze van m’n jurk! De ene vond het iets passend, de ander speciaal en gewaagd! Maar allemaal 100 % MIJ.
Eens aangekomen in de gemeentezaal is het echt voorbij gevlogen. Op nog geen 10 minuten was het geklonken! Onze bruidsmeisjes (4 en 6 jaar) zaten zo flink in hun grote stoel, echtwaar ik heb nog nooi t zo’n brave kindjes geweten!
Terug naar buiten, want we gingen ook voor de kerk trouwen (deze was ook op de markt, maar we gingen wel terug met de bus). Zo waren we er ook zeker van dat iedereen al in de kerk zou zitten als wij er toekwamen. We hadden ervoor gekozen om op de Amerikaanse manier binnen te komen, m’n papa en ik samen als laatste.
De suite ging binnen onder pianobegeleiding en m’n papa en ik met het orgel! Echt een leuk moment, vooral omdat iedereen ook rechtstaat en echt voor Tom en mezelf was gekomen! De deken van Temse is echt een heel warm persoon! Laat je niet afschrikken door zijn nogal strenge “look” hij is echtwel begrijpend. Als muziekale begeleiding hadden we Sanderijn (hier ook op het forum te vinden). KIPPEVELMOMENT bij de eerste tonen van “You raise me up”. Echt prachtig, gedurende de hele mis. We zijn zo blij dat we toch gekozen hadden voor live muziek ipv een CD af te spelen. De kerk was versiert met JUST MARRIED doorzichtige ballonnen en de bruidskindjes kregen elk een rode hartenballon op een stokje (zo hadden ze iets waar ze zich mee konden bezig houden).
Eens de mis voorbij was zijn we samen met Carina, Freddy, de bruidskindjes en hun ouders naar de kaai van Temse vertrokken. Hier hebben we dan nog enkele foto’s genomen en dan konden de kindjes samen met hun mama & papa naar huis vertrekken. Ze hebben van ons nog een grote hartenlolly en zakje snoep gekregen omdat ze zo braaf waren.
Nadien zijn we naar de Plezantstraat getrokken in Sint-Niklaas om daar foto’s te nemen in een oud vervallen pand. Wat een mooie lichtinval! Ook dit had Carina heel erg goed gedaan!! Wanneer we hier dan klaar waren en Freddy ook enkele leuke beelden had opgenomen (zijn nog nooit zo relaxed geweest en we werden dan feitelijk heel de dag gevolgt). Fijn om met zo’n warme, vriendelijke en spontane mensen samen te werken! Ik kan hen alleen maar aanraden.
Terug bij de feestzaal aangekomen, was het al bijna tijd om aan de receptie te beginnen. Deze liep van 16u tot 18u. Jammer genoeg waren er hier mensen die wel bevestigd hadden maar toch niet waren gekomen. Altijd spijtig dat je toch mensen hebt de je op “extra kosten” jagen… Zo’n dag kost ook wel meer dan €5 natuurlijk. Dat zijn dan wel dingen die je wel blijft onthouden uiteraard.
Nog een paar foto’s genomen in de tuin van de feestzaal (’t Schaliënhuys te Temse) want er waren al donkere wolken onderweg. Heel erg losjes en spontaan is ook dit verlopen! Nadien gingen we met z’n allen samen met Carina en Freddy) aan tafel. Voorgerecht was een (vooraf gemaakte) keuze uit Meloen en Parmaham OF Duo van Kaas-en Garnaalkroket. Daarna nog een tomatenroomsoep en als hoofdgerecht keuze uit ofwel Steak of Zalmfilet.
Wanneer dit allemaal naar binnen was, was het tijd om de avondgasten te verwelkomen. Een korte receptie van 1u en nadien de opening van het dessertenbuffet. M’n man (Tom) heeft een korte speech gegeven (en da’s al niet echt evident voor hem!) Ben zo trots op hem dat hij dit toch durfde! In deze speech een bedanking naar alle aanwezigen een mopje over dat hij tape had meegebracht om over m’n mond te hangen als ik hem zou onderbreken (slechte gewoonte) en waxstrips… Z’n vrijgezellenteam was écht bang! Ze hadden hem op z’n vrijgezellen helemaal gewaxt (alé de benen dan toch!) en nu was het paybacktime! De huwelijkstaart werd binnengebracht op Parla & Paroux met Liberté, de modernere versie van Lacs du Connemara.
Na het dessertenbuffet was het tijd voor de openingsdans, Enrique Iglesias met Hero. Heel erg mooi en leuk ook hoe je kon zien dat iedereen hier echt aandacht voor had! Nadien ben ik m’n papa en Tom z’n oma gaan halen, dan Tom mijn mama en ik zijn papa. Het feest kon hierna echt beginnen!
M’n man z’n getuige, Kim, had nog een kleine speech voorzien met enkele leuke anekdotes over hoe ze elkaar hadden leren kennen en hoe de vriendengroep groter en groter werd. Tot op de moment toen ik erbij kwam. EEN héél erg mooie en persoonlijke speech!
Rond 4u was het dan tot een einde gekomen. Eigenlijk waren we best wel blij want de vermoeidheid begon toe te slaan. Nog eventjes onze spullen samen genomen, Philip van de feestzaal bedankt voor de moeite en alles in de wagens gestopt. M’n zus (en ook mijn getuige) had ons naar huis gedaan. Eens toegekomen aan ons appartement zagen we alvast dat m’n auto voorzien was van JUST MARRIED 30/06/2012 met duifjes en ballonnen. Begon al bang te worden voor wat we binnen zouden aantreffen. Gelukkig NIETS! Zware opluchting vooral omdat er “straffe manne” in de vriendengroep zitten.
Eens binnen konden we natuurlijk niet meer slapen en hebben we nog tot 6u in de zetel gezeten en de envelopjes van de gasten al opengedaan. Wat moet je anders al doen als je niet kan slapen. Na dat allemaal hadden we dan toch maar besloten om te gaan slapen maar om 10u waren we al terug wakker!
M’n ouders en zus hebben vandaag dan de rest van de attenties gebracht samen met ons hondje Baileyz (Cocker Spaniel).
Sorry voor het véééééél te lange verslagje maar ik wilde echt een zo volledig mogelijk verslag geven!
Hierbij nog enkele referenties:
Videograaf; Freddy van de Cauter, heel erg blij mee. Als je kan BOEK HEM SNEL!
Fotografe; Carina van C-Photography, heb me nog nooit zo op m’n gemak gevoelt voor de lens dan bij haar!
Ceremoniemeester; Kelly, heeft dit echt heel professioneel aangepakt!
Vervoer; Just Married Company
Make-up; Sylvie Verhassel, ze is nog niet zo lang bezig maar schenkt enorm veel aandacht naar wat je wil en houdt er ook ECHT rekening mee!
Ballonnen kerk; Balloon Stop Sint-Niklaas; zij hebben alles in de kerk ook opgehangen!
Ringen; AMICI, juwelier de Cauwer in Sint-Niklaas
DJ All Music, Temse; zorgde voor ambiance en de dansvloer was geen seconde leeg!!
Jurk; Lucky Day, Terneuzen; Jarice model Salsa, BANGELIJKE jurk, heel de dag geen last gehad.
Sanderijn & Femke, piano en zang; kippevelmoment van begin tot einde!
Feestzaal ’t Schaliënhuys Temse; ik was zo bang de hele tijd voor de feest zelf maar Philip heeft het echt uitstekend gedaan!
Waarschijnlijk ben ik nog dingen vergeten te vermelden! Als er iemand contactgegevens nodig zou hebben ben ik altijd bereid om deze te geven!
Aan al degene die nog moeten komen, geniet ervan! Je kijkt er zo lang naar uit en ’t cliche klopt echtwel… De dag vliegt zo aan je voorbij!
Vele groetjes vanwege Mevr. Van Havere – De Wilde
Foto’s komen nadien in een linkje te staan, heb er al een paar van m'n papa: