Nu Online
Momenteel zijn er 630 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

lengte trouwjurk

3-7-2012 12:28:45
Beste bruidjes,

Heb even jullie hulp nodig! Volgende week ga ik m'n trouwjurk op maat laten maken.
Nu zit ik met een vraagje over de lengte ervan.. oorspronkelijk heeft het kleed een korte sleep.
Nu denk ik erover om de sleep te laten afdoen, zodat het kleed overal even lang is en net niet op de grond sleept (wat als het regent of al vuil wordt tijdens het nemen van de foto's, praktische overwegingen tijdens het dansen, ...).
Zouden jullie dit doen en zo ja, hoe lang afdoen? Net op de grond of net niet op de grond? :-)

Thx!!

BruidjeXX
22-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1059

Femke
8-9-2012
 Meld misbruik3-7-2012 12:34:00

Hallo

Mijn kleed komt tot net niet op de grond maar is wel met een sleep. Ze voorzien een lus en haakje zodat ik met sleep naar omhoog kan halen voor te dansen.

Groetjes.

BruidjeXX
22-9-2012
 Meld misbruik3-7-2012 12:36:06

Dag Femke,

Zoiets is ook voorzien aan m'n kleed maar het lijkt me een heel gedoe te stappen met zo'n sleep en ik voel er ook niet veel voor een hele nacht m'n kleed vast te houden..
Ik zou de sleep er willen laten afdoen, maar zou dit het hele kleed té erg veranderen?

Groeten

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik3-7-2012 12:41:14

normaal kan je ook wel vragen voor sleeplusjes in je kleed te hangen, dan knoop je je sleep gewoon omhoog na de openingsdans.
Ikzelf heb een sleep die er af kan met velcro ( zoo praktisch) en dan komt het kleed zo NET niet op de grond, zoals aan de voorkant eigenlijk.
Als het een hele kleine sleep is heb je daar geen last van met het dansen hoor. Een van mijn balkleedjes had een mini sleepje ( 10cm mss max) nooit last van gehad en daar is veel in gedanst

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik3-7-2012 12:41:50

Als de sleep niet te lang is, is het stappen geen probleem.
Bij mij kan de sleep worden vastgemaakt in de rok. Dus eigenlijk via haakje, maar je moet het dus niet blijven vasthouden.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik3-7-2012 12:49:07

Je moet er u zelf goed bij voelen natuurlijk. Dat is natuurlijk ook belangrijk. Ik vind een sleep wel altijd heel mooi, een meerwaarde aan een trouwkleed vind ik. Bijmij zullen ze er ook voor zorgen dat men sleep weg kan na het dansen. Je kan altijd is proberen vragen aan de verkoopster of je het nog is mag passen en dat ze het je zo goed mogelijk laat zien hoe het zal zijn zonder sleep? Ik zou toch niet beslissen voor je het zelf gezien hebt want dan ga je misschien spijt krijgen. en de rest van je kleed zou ik dan net boven de grond laten maken, dan zal je ook al gemakkelijker stappen. Succes!

pascale
2-6-2012
 Meld misbruik3-7-2012 14:12:02

Het trouwkleed moet het ook toelaten om de sleep eraf te laten. Soms is het kleed gewoon niet mooi zonder.. :-s
Wat het stappen en dansen betreft: daar zijn inderdaad de lusjes voor om het 's avonds omhoog te doen. En vuil wordt het zowieso.. de onderkant van een sleep toch zeker.. maar dat ziet toch niemand..? ;-)

Laat de verkoopster je kleed een aantal keer met en zonder sleep leggen en trek er foto's van. Bekijk ze een aantal keer en beslis dan wat je het mooist vindt??

Komt wel goed meid!

Sonja
12-5-2012
 Meld misbruik3-7-2012 20:03:46

Hallo,
Ik had een kleed (Marylise) met sleep en heb getwijfeld om er een stuk te laten afdoen, heb dit uiteindelijk niet gedaan.
Ze hadden wel in de onderrok op 3 plaatsen koordjes ingezet, om de sleep weg te werken (naar binnen toe)voor tijdens ons dansfeest. Ik heb er totaal geen last van gehad en ook niet voor te stappen. Ik had ook een lus voor rond mijn vinger, was vooral handig voor de fotoshoot. Ik ben toch blij dat ik mijn sleep niet heb laten verkorten.

Groetjes,
Sonja

Femke
8-9-2012
 Meld misbruik5-7-2012 12:40:18

Bij mij kan de sleep ook naar boven aan het kleed bevestigd worden voor het dansen enzo.

Groetjes Femke.

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik5-7-2012 20:15:57

Hoi,
ik heb ook mijn sleep er laten afknippen, mijn jurk is vooraan net wat korter zodat je de schoenen ziet, en achteraan wel op de grond, hij vormt zo een heel mini sleepje. Ik wou gewoon echt een trouwjurk zonder sleep, niet alleen uit praktische overwegingen, maar ook omdat dat altijd zo in mijn hoofd zat.
Als je dat wil zou ik dat wel laten doen. Maar je haalt een stuk 'prinsessengehalte' ervan af.
groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info