Hoi allemaal,
Zoals de titel al zegt: ik heb gisteren mijn vrijgezelle gehad!
Begin van de week had mijn toekomstig ventje gezegd "zaterdag zorgt ge maar da ge om drie uur ten laatste thuis zijt hé" Ik vroeg waarom, maar kreeg geen antwoord en zelf vertrok meneer 's morgens om 9u om te gaan werken...
Dus hield ik mij maar mooi bezig thuis met de misboekjes (die bovendien ondertussen allemaal geprint zijn :)) en telde ik nieuwsgierig af tot 15u.
Ik dacht dat hij misschien vroeger naar huis kwam en een verrassing klaar had, dus de verbazing was groot toen ik om twintig na drie mijn mama en zus voor de deur zag staan.
Ze hadden een t-shirt bij met op de voorkant allemaal puzzelstukjes getekend (het thema van de trouw) en aan de achter kant "Vrijgezelle"
Dat t-shirt moest ik aandoen en toen moest ik mijn ogen sluiten. Ik voelde dat ze een bril en een hoed opzette, een slinger rond mijn nek hingen en iets rond mijn heupen bonden. Toen ik mijn ogen terug open mocht doen en in de spiegel keek schoot ik in de lach: een roze "cowboyhoed" met een tiara "bride to be", een strorokje in verschillende kleuren, een bril in de vorm van twee champagneglazen en een hawaiaanse slinger rond mijn nek.
Ze namen mij mee en reden naar mijn ouders hun thuis (Houthalen) om mij even te laten zien aan mijn papa (die hard aan het werk was in de tuin en best begon te lachen toen hij mij zag)
Onderweg naar papa, in de auto, stond er picknickmand naast me met lekstokken, wafels, lotjes en snoepzakken in. Ik begon al te vermoeden wat de bedoeling was en dat werd bevestigd: bedoeling was om in Houthalen het dorp door te wandelen in mijn mooie outfit met de mand, de handelaars binnen te gaan en zoveel mogelijk te verkopen. 1 euro voor een lotje: stond er in het lotje een 8 (mijn favoriet nummer, aangezien maarten en ik van de 8e samen zijn, hij mij de 18e ten huwelijk heeft gevraagd en we de 28e trouwen :)), was het dus een 8 kregen ze een snoepzak. Ze konden ook een lekstok aan 1 euro kopen of een wafel aan 2 euro.
Aangezien het toch goed waaide, leende ik een witte bloes van mama om onder het t-shirt aan te doen en we vertrokken.
We hebben toch wel wat verkocht, een paar mensen hebben zelfs betaald zonder iets uit de mand te nemen en in totaal hebben we een 50 euro bijeen verzameld. Sommigen waren heel spontaan om iets te geven, anderen probeerden er met een smoesje onderuit te komen (en dan dacht ik : zeg het gewoon als ge liever nie mee doet, maar begin toch geen excuus te verzinnen. soit :))
Toen we het dorp rondwaren, gingen we naar mijn neef zijn café in Heusden, waar ik nog een opdracht kreeg (gelukkkig niet te veel volk :)) Ik moest aan mijn neef vragen of ik een gratis drankje kreeg als ik een liedje zong (ter info: ik heb geeeeeeeeeeeeen zangkwaliteiten :s :)) Dus moest ik op een muurtje gaan zitten en (!) weliswaar Klein Klein Kleutertje zingen (van alle liedjes die er bestaan....) Daar hebben dan nog wat gedronken en ook bij de klanten ben ik langsgegaan om wat snoep te verkopen met een, ondanks het weinige volk, goede opbrengst!
Daar vertrokken reden we naar Kermt, zogezegd om een friet te gaan eten en mij naar huis te doen. Ik vond het wel jammer, want ik wou nog niet dat de dag al voorbij was.
Ineens voelde mijn mama zich niet zo goed en vroeg ze aan mijn zus (die de hele dag al reed) om ergens te stoppen zodat ze de frisse lucht in kon. Mijn zus, die via de Grote Baan (Houthalen-Hasselt) reed (wat ik al vreemd vond, normaal neemt ze de autostrade naar Kermt), vroeg aan mij of er nergens een parking in de buurt was waar we even konden stoppen. Dus ik zeg: Champion Bowling. Zij daar gestopt, mama stapt uit en begint kalm aan wat rond te wandelen. Ik was echt ongerust, dacht dat ze ging flauwvallen ofzo, tot ze ineens naar mij toe komt en supersnel zegt: "kop omlaag, naar uw voeten kijken". Ikke: huh? En op die manier moest ik na een minuut ook uitstappen. Dus ik wist: hier is iets op til... Mijn mama zei: OK, draai u maar om en kijk maar. Stonden daar nog vriendinnen die net waren gearriveerd! Mijn mond viel open van verbazing en, terwijl zij mijn "outfit" bewonderden, wandelden we de Champion binnen! Mama fluisterde: sorry, ik voelde mij helemaal niet slecht, maar dit was nog een verrassing... We hebben in de Champion superlekker gegeten met gezellige babbels en veel, vooral dat, veel gelach :) Mijn zus en ik hadden zin om te bowlen en vanaf 22u is het discobowlen, dus dat lieten we niet aan ons voorbij gaan. De anderen bleven er gezellig bij zitten en dronken nog iets mee, waarna we rond 23u terug richting Kermt vertrokken.
Mijn schattie was nog wakker en zijn mond viel haast open toen ik binnen wandelde. Maar toen hij het snoep zag dat ik nog bij had, vond hij het niet zo erg meer :) :)
Bekaf ben ik gaan slapen, het was een vrijgezelle om nooit te vergeten!!