Nu Online
Momenteel zijn er 311 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Gasten avondfeest

24-7-2012 8:46:21
Hey allemaal

Op ons avondfeest zullen we met 68 (wijzelf inbegrepen) personen zijn. We hebben beiden een zeer beperkte familie en niet zo'n grote vriendenkring.

We wilden zelf een intiem feest met enkel de mensen die we er echt bij wilden, maar ik betrap mezelf erop dat ik steeds dat "kleine" aantal gasten zit te verdedigen tov andere mensen.

Ik denk dat het komt omdat ik me zorgen maak of er genoeg ambiance zal zijn met een intieme groep.
Of dat het misschien qua "invulling" van de zaal zo leeg zal lijken. Of dat mensen gaan denken van 'oei, die kennen weinig mensen'. Of dat ons feest om 1 uur ofzo al gedaan is.
Ik weet dat het echt belachelijk is, ik zou mij dat allemaal niet moeten aantrekken, maar ik zit ermee.

Vandaar dat ik hier even mijn hart uitstort

Bruidsparen die kozen voor een intiem feest of anderen die reeds een intiem feest meemaakten wat vonden jullie ervan?
Graag jullie tips, raad en bedenkingen

Bedankt allemaal!

Lindsay
14-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 809

Vicky
8-6-2013
 Meld misbruik24-7-2012 9:24:26

Hey Lindsay

echt niet aantrekken ! Wij kiezen hier ook bewust voor (tussen de 55 en 60 mensen) , net omdat je het contact met de gasten veel beter kan beleven op een al zo intense dag! Je moet niet na vijf minuten praten met iemand zeggen, sorry ik moet door, heb nog 120 andere gasten te spreken.

En ik denk dat het aantal gasten er niet echt toe doet of er ambiance is of niet, maar eerder wat voor mensen en hoe de sfeer zit op dat moment!

Blijf achter je beslissing staan is het beste advies dat ik kan geven

tamara 7/9/2012

Meld misbruik24-7-2012 9:24:57

wij gaan ook maar met 70 pers zijn
persoonlijk vind ik het beter met een kleine groep dan dat je daar met bv 150gasten zit

mona
27-7-2013
 Meld misbruik24-7-2012 10:10:31

Ik ben vorige vrijdag op een verjaardagsfeest geweest waar 50 à 60 mensen waren, en daar stond iedereen te dansen! Feestje heeft tot 5u ofzo geduurd, 't was een megaparty eigenlijk. Hangt dus gewoon af van het publiek. Je kan wel degelijk ambiance maken met een kleinere groep.

edith
29-6-2013
 Meld misbruik24-7-2012 10:11:40

Wij zullen ook maar met ongeveer 70 gasten zitten voor de moment er kunnen erbij komen en wegvallen ik ben nagezien met de gastenlijst samente stellen. Wij hebben ook. Geen zo'n grote vriendenkring.

elke
21-9-2012
 Meld misbruik24-7-2012 10:13:45

Wij zijn ook maar met personen op het avondfeest. Ik ben tot nu toe heel blij met deze beslissing.
Zo kan je inderdaad met iedereen eens deftig babbelen en is het geen bandwerk om iedereen gezien te hebben.

Soms maak ik me ook wel zorgen om al die dingen, zoals "gaat er genoeg sfeer zijn", "is de zaal niet wat kaal", ...
Maar voor de sfeer heb je uiteindelijk geen 150 personen nodig, en zo is er ook meer plaats op de dansvloer voor iedereen :-)
en qua invulling (wij hebben een zaal die toegankelijk is voor 150 personen) zorgen we ervoor dat we met ronde tafels werken en max 8 personen aan 1 tafel. Op die manier staat de zaal ook redelijk goed vol

Greetz
Elke

elke
21-9-2012
 Meld misbruik24-7-2012 10:14:30

oei num lock stond op :-), we zijn met 80 personen op het avondfeest

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik24-7-2012 10:25:12

Als je inderdaad met tafels van 8 werkt, zit je snel aan een aantal tafels en doet de zaal helemaal niet leeg aan hoor

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik24-7-2012 11:29:54

Wij zijn onlangs naar een trouwfeest geweest waar we met 28 personen waren. Het tofste feest tot hiertoe! En ok, er was geen dansfeest bij, maar het was ongelooflijk gezellig.
M'n man is vroeger (voor hij mij kende, ik was er dus niet bij) naar een trouw geweest van een vriend van hem. Hij praat daar nu nog altijd over als "de plezantste trouw die ik heb meegemaakt", en ze waren daar met 30man. Geen idee eigenlijk of daar een dansfeest bij was of niet, maar de sfeer zat er in ieder geval wel goed in.

Vorig jaar werd m'n man 40 en hadden we een groot verjaardagsfeest. Er was 50man, en het was een ongelooflijk tof feest.

Dus het aantal personen bepaalt niet altijd de sfeer, hoor.
Ik zou me echt geen zorgen maken.

maika
3-8-2012
 Meld misbruik24-7-2012 12:36:29

Wij zijn vorig jaar ook naar een trouwfeest geweest waar zo'n 70 man aanwezig was. Het viel eigenlijk zelf niet op dat er zo weinig volk was. En er was pas 70 man vanaf 22u30. Ervoor waren we met 15 man ofzo.

Dus zeker niet mee inzitten. Beter weinig mensen die je echt goed kent en waar je mee wil vieren dan 200 man waarvan je de helft niet kent

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik24-7-2012 13:27:00

Hey!

Wij trouwen over 3 weken en gaan ook maar met een 50-tal personen zijn.
Wij hebben ook een niet zo'n grote vriendenkring en al helemaal niet veel familie, en om mensen te gaan uitnodigen die je amper ziet, -gewoon om 'volk' te hebben-, dat zagen we niet zitten.

Maar inderdaad, ik maak me ook wel een beetje zorgen over de ambiance, sfeer, enz...met zo'n kleine groep... Ik HOOP op een superfeestje dat hopelijk ook niet te vroeg gedaan is :)

Elke
3-8-2012
 Meld misbruik24-7-2012 14:24:32

Hoi Lindsay, waarschijnlijk zit je net als zo velen van ons in een "ik twijfel over vanalles" fase, op zo'n korte tijd voor je huwelijk. Maak je geen zorgen, het komt goed. Iedereen die er is zal er wel heel graag zijn, en zal zich alleen al daarom goed amuseren.
Wij zijn met net geen 60 personen, 57 om precies te zijn. Voor ons barst het hiermee zelfs al een beetje uit zijn voegen, want het intieme was net één van de belangrijkste dingen voor ons. We kunnen ook maar net in het restaurant waar we het feest doen.
Maar ik ken het gevoel, van keuzes verdedigen, van op het laatst nog twijfelen of dit of dat goed aangepakt is. Het is de stress, zeggen ze hier rond mij.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik24-7-2012 18:06:54

Ik vind dat een kleinere gastenlijst absoluut geen afbreuk doet aan de sfeer en het feest zelf. Ok, wij hebben wel een groot aantal gasten, maar dat is enkel en alleen omdat wij veel mensen kennen. Soms denk ik dat het veel beter was om het wat kleiner te doen maar dan zat ik natuurlijk vast met, wie nodig ik uit en wie niet. Nu nog een voordeel van minder mensen is het budget + je hebt een geweldig feest = ideaal! Ik zou je er dus geen zorgen over maken! Of het feest snel gedaan is hangt niet af van het aantal personen maar van de personen zelf. Als je bv. Een groep van 50 echte dansers en pleziermakers hebt zal je feest niet snel gedaan zijn, maar je kunt ook een groep van 150 hebben waarvan er 50 echte dansers en pleziermakers zijn...dan zit je op hetzelfde! Groetjes!

mona
27-7-2013
 Meld misbruik24-7-2012 18:25:36

't Is waar wat Alessia zegt: wij gaan wrsch tussen de 100 en 150 mensen op ons feest hebben, maar in de familie zitten niet veel echte dansers denk ik, en die gaan ook niet tot vier uur 's ochtends blijven. De vrienden zijn wel party animals die dansen en laat opblijven, maar dat gaan er ook niet meer dan 50 zijn hoor...

Julie
30-3-2013
 Meld misbruik24-7-2012 19:04:20

Wij hebben ook maar 65 personen als iedereen dan nog komt..., Maar liever mensen die het echt goed menen met me en waar ik mij goed bij voel dan een feest met 150 man waar ik tegen de helft enkel over het weer praat en geen goed gevoel bij heb! Geen zorgen, de ambiance zal er el zijn alhoewel ik twijfel aan welke muziek ik moet zorgen voor voldoende sfeer....

groetjes

Lindsay
14-8-2012
 Meld misbruik24-7-2012 19:57:28

Bedankt voor jullie reacties!

Ik voel me opnieuw gesterkt in ons oorspronkelijke gevoel en idee rond een intiem feest.
Vooral een intenser contact met de aanwezigen vinden we zeer belangrijk.

Als ik erover nadenk zijn dat uiteindelijk toch een hoop mensen die toch de moeite doen, graag willen komen (hopelijk ) en die duidelijk om ons geven dat ze zo'n belangrijke dag met ons willen delen.
De kwaliteit is zoals in vele zaken belangrijker dan de kwantiteit!
Toch jammer hoe we onszelf soms laten meeslepen in "wat andere mensen zullen denken", anders trek ik mij dat allemaal niet zo aan maar zoals Elke zei, waarschijnlijk ben ik in mijn "ik twijfel aan alles periode" .
Wat een geluk dat ik dan even bij jullie ten raden kan gaan!
Ik moet zeggen dat ik dit forum wel zal missen na de trouw.

Qua tafelschikking zullen we inderdaad werken met groepjes van max. 8 personen aan een tafel, zo zal de ruimte beter gevuld zijn. En een grote dansvloer is ook handig natuurlijk met zo'n jurk!
Het klopt inderdaad ook dat het niet ligt aan de hoeveelheid mensen die komen, maar aan de sfeer die er is enz.
Vond ik ook nog een goed neveneffect zoals Alessia zei, zo besparen we ook weer op ons budget.

Bedankt allemaal en ik wens jullie allemaal nog fijne voorbereidingen toe & aan degene die reeds getrouwd zijn een fijn huwelijksleven!

Groetjes

Lindsay

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...