Nu Online
Momenteel zijn er 403 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar aangeven dat je getrouwd bent? :-s

25-7-2012 13:14:28
Dag bruidjes,
ondertussen zijn we vandaag op de kop af 2 maanden getrouwd. Het was echt een superdag met mooi weer. Na de trouw zijn we echt stilgevallen, hebben we vooral veel in de zetel gelegen en van de wittebroodsweken genoten. Ondertussen zijn we ook een weekje terug van onze huwelijksreis in Bali. Eergisteren zijn we ein-de-lijk eens naar de (bevriende) fotograaf geweest, hij was ook nog niet begonnen aan onze foto's te bewerken dus jullie hebben deze nog te goed, samen met verslagje!

Toch nog een laatste vraag op dit forum: waar moeten we eigenlijk overal gaan aangeven dat we getrouwd zijn? Ziekenkas (voor het geld van voorhuwelijkssparen te krijgen?), bank, ... ? :-s We hebben zo'n paar afschriften gekregen van onze trouwakte dus ik veronderstel dat we deze toch ergens moeten gaan afgeven :-)

Nog veel voorbereidsplezier!

An
25-5-2012
Meld misbruik

Reacties: 4 | Gelezen: 1357

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik25-7-2012 13:25:52

Op de bank hebben wij niks afgegeven maar het wel gemeld. Ziekenkas inderdaad, niet eens alleen voor voorhuwelijkssparen denk ik. Ook op jullie werk.
Verder kan ik me niet direct iets herinneren.

Lindsay
14-8-2012
 Meld misbruik25-7-2012 21:55:15

Hey An

Proficiat met je huwelijk!

Wij hebben dat ook aangegeven (ben reeds voor de wet getrouwd) aan onze vakbond en hebben daar ook een premie voor ontvangen.
Ik weet wel niet of er bij alle vakbonden zo'n regeling is voorzien.

Ziekenkas zeker ook om je siskaart te laten aanpassen.
Eventueel ook verzekeringen die je wenst te laten aanpassen of bankrekeningen die moeten worden "samengesmolten" ofzo.

Groetjes en geniet nog van het getrouwde leven!

Veerle
2-7-2011
 Meld misbruik25-7-2012 23:35:58

Ziekenkas gebeurt automatisch van zodra je burgerlijke stand wijzigt in het rijksregister en er moet ook niet aangepast worden op je SIS-kaart, dus daar moet je niet naartoe gaan...

Belangrijkste is je werkgever, want dat heeft een impact op berekening van je bedrijfsvoorheffing...

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik26-7-2012 9:52:48

@Veerle: En die werkgever is hier dus serieus fout gelopen... Al meer dan een jaar getrouwd, daarvoor al ruim een jaar wettelijk samenwonend en op de laatste loonbrief nog altijd "ongehuwd"... Gelukkig is verkeerde bedrijfsvoorheffing nog niet zo erg, dat wordt op je uiteindelijke belastingbrief wel weer rechtgezet.

Bij ons waren die attesten in de 1e plaats bedoeld voor de werkgevers en het voorhuwelijkssparen. Bij sommige werkgevers heb je dat trouwens ook nodig om recht te hebben op je klein verlet.

Als jullie een huurhuis zouden hebben en het contract staat maar op 1 naam, kan het verstandig zijn om ook aan je huisbaas door te geven dat jullie getrouwd zijn (maar dat hoeft niet met zo'n attest). Als hij de huur wil opzeggen, moet dat namelijk met een brief aan beide partners, niet alleen naar degene die in het contract staat (maar dan moet hij wel kunnen weten dat jullie getrouwd zijn).

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...