Nikita
17-8-2012
|
30-7-2012 14:17:49
Ik kan je niet zoveel helpen, weet enkel dat je die gewoon bij de bank kunt omwisselen... Of ze overschot terug omwisselen weet ik niet... Maar denk dat wel? Maar als je je centjes moet gaan omwisselen zal hij toch moeten zeggen waar het is he, anders weet je niet wat je moet vragen
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
30-7-2012 14:20:07
wooow spannend zeg mijn buik kriebelt in jouw plaats!
Je kan bij elke bank euro's wisselen naar een buitenlandse munt en achteraf de biljetten die je overhoudt terug naar euro's. Let dus wel wat op dat je op het einde geen tonnen kleingeld overhoudt (alhoewel je in luchthavens daar ook veel leuks kan kopen om je tijd te verdoen met de muntjes). Kan je de activiteiten betalen met bancontact? Misschien best eens laten navragen door je vriend?
|
|
Alessia
7-9-2012
|
30-7-2012 14:23:33
Ja, hij moet sowieso naar de bank gaan om het te gaan wisselen. Hij heeft me wel gezegd dat het daar niet zo heel duur is... Hmm :) Maar ik vind het ook moeilijk te schatten hoeveel we gaan meenemen. Ik wil niet teveel maar ook niet te weinig.. Ik dacht een 1000€ maar ik denk dat, dat misschien wat teveel is :s Over betalen met bankcontact ga ik nog eens vragen...
|
|
Carrie
13-9-2013
|
30-7-2012 14:39:02
Op de luchthavens kan je ook altijd wisselen natuurlijk. Als je via een touroperator gaat, kan je de 'excursies' bij hun ook altijd met visa betalen. Afhankelijk daarvan zou ik bekijken hoeveel cash je meeneemt.
Kopen jullie veel souvenierkes of niet? In het hotel weten ze ook meestal wel waar je het voordeligste kan geld wisselen (bij hun, of bank in dorp/stad of wisselkantoor,...) Let wel dat je in sommige landen geen lokaal geld terug mee naar huis mag nemen.
|
|
sarah
24-8-2012
|
30-7-2012 15:11:16
In thailand is het niet duur ;-) misschien ga je daarheen :-) is in elk geval super daar!!
Centjes kun je gewoon olrulen in de bank hoor of in van die wisselkantoortjes
|
|
sarah
24-8-2012
|
30-7-2012 15:13:58
Omruilen dus amaaai ;-)
|
|
Sanne
9-7-2011
|
30-7-2012 15:16:07
Laat je vriend anders eens nagaan of er in dat land een mogelijkheid is om geld van je rekening te halen, zoals hier bij de bank. Dan kan je gewoon je bankkaart meenemen en ter plekke geld afhalen, zodat je niet te veel cash moet meenemen. Of betalen met een creditcard?
|
|
Wendy
13-6-2015
|
30-7-2012 15:22:05
op de meeste bestemmingen worden wel visa/bancontact aanvaard (als hij geboekt heeft via een reisbureau is er meestal wel een hostess) 1000€ lijkt me veel,meestal kan je daar goedkoper wisselen. ik zou gewoon starten met 150/200€ bijna overal in de luchthavens vind je al pinautomaten... daar afhalen en wisselen is meestal goedkoper.
spannend trouwens. Wil hij zelfs het werelddeel niet met je delen?
|
|
mona
27-7-2013
|
30-7-2012 15:29:27
Ik zou gewoon wat euro's meenemen voor de eerste dagen, die je dan eventueel op vliegveld ginder of in je hotel of plaatselijke bank kan wisselen. Verder zoveel mogelijk met Visa betalen, vind ik het handigste in het buitenland. Ook iets veiliger dan cash.
|
|
Evelien
1-9-2012
|
30-7-2012 16:50:16
Heyhey,
Ik vind 1000 EUR persoonlijk niet zo enorm veel. Alles hangt af van wat je gaat doen maar wij nemen naar Turkije ook altijd tussen de 700 en de 1000 EUR mee voor 2 weken, ook al hebben we een all-in hotel, maar we willen daar gewoon veel uitstappen doen en veel dingen (kleding & handtassen vooral ;-)) kopen. Nu tegenwoordig nemen wij dat wel niet meer allemaal cash mee omdat je in Turkije perfect met je gewone bankkaart Turkse Lira of Euro kan afhalen, maar we zetten dat allemaal wel op een aparte rekening als ons "spaarpotje" :-). Maar of jullie ook ter plekke met jullie gewone bankkaart kunnen afhalen, hangt natuurlijk af van land tot land. Bovendien moet je er rekening mee houden dat, als je geen all-in hebt, ook een groot deel van het budget naar eten gaat.
Ik denk dat hij best even kan informeren bij de touroperator ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Alessia
7-9-2012
|
30-7-2012 17:13:21
Hij heeft online geboekt dis hij zal dan nog eventjes moeten bellen, het zou wel handig zijn moesten we daar met de kaart betalen... Ik vind het nogal risicovol met zoveel geld rond te lopen! Ik ga het hem allemaal laten doorgeven, maar nu weet ik tenminste al wat meer. @ Evelien, ook wij zijn echte shoppers! Wij hebben all-in maar we (voorl mijn vriend) is een vertrekker met lichte koffer en terugkomer met volle koffer! @ Sarah, Thailand zou wel leuk zijn ja :D
|
|
Chantal
16-6-2012
|
30-7-2012 19:52:23
Hoi
Wij zijn naar de Seychellen op huwelijksreis geweest en daar hebben ze ook een andere munteenheid (Seychelse Rupie)...
Wij hebben geen geld laten omwisselen...wij hebben ter plekke gewoon alles met visa betaald (zelfs de souveniertjes zijn met visa gegaan). Echt super makkelijk..we liepen er niet met veel geld rond, dus geen onveilig gevoel...en je krijgt nadien het overzicht van je onkosten gewoon aan op een bladje (zodat je alles nog eens goed kunt controleren) en dat gaat een paar dagen later dan van je rekening.
We hadden voor de gemakkelijkheid wel een paar rupie gaan afhalen bij de receptie (ook op visa laten zetten, dus zelfs geen euro's moeten inwisselen toen)...zodat we tijdens de excursies wel een paar centjes bijhadden om iets te kunnen kopen. Maar voor de rest dus geen geld nodig gehad.
En met bancontact moet je volgens mij opletten: sowieso buiten Europa kan je daar niet mee betalen (en volgens mij sinds dit jaar binnen Europa ook niet meer overal). Allez, dit is mij toch altijd gezegd...vandaar dat wij ook de Visa hebben aangeschaft om zeker niet voor problemen te komen staan.
Lieve groetjes
Chantal
|
|
debora
18-7-2014
|
30-7-2012 20:15:16
hihihi, ik zou het nie kunnen volhouden ze! Niet weten waar naartoe gaan. Zou alles al uitgepluisd hebben. groetjes
|
|
Alessia
7-9-2012
|
30-7-2012 20:42:43
Mijn vriend heeft een visakaart dus dat zou wel moeten kunnen, maar aangezien we veel uitstapjes en marktjes willen afgaan lijkt cash me veel handiger. Ik wil gewoon niet teveel overschot hebben, stel dat dat niet meer kan worden gewisseld.. Hij zal het toch moeten navragen. Ik regel zo graag alles en nu kan ik het niet. Ik doe hier thuis alles van papieren en geldzakken en nu mag ik dat niet doen...! @Debora, ik vind het ook enorm moeilijk! Ik weet graag alles en liefst nog tot in detail, dus ik moet me nu echt inhouden om niet op zijn mail te kijken (die staat open op de I pad) want daar staat een mail van Sunjets.be! Moeilijk moeilijk, ik heb natuurlijk wel een paar vermoedens, och jah dat kan geen kwaad hè :D
|
|
mona
27-7-2013
|
30-7-2012 20:51:02
Ik zou echt niet te veel cash meenemen. Als het een reis van Sunjets is ga je nooit zo afgelegen zitten dat er geen bankautomaat in de buurt is. Je kan dan altijd geld afhalen met je visa-kaart als het nodig is.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
30-7-2012 21:00:17
Ah dus als je met je visa geld afhaalt komt er automatisch geld uit in hun munteenheid. Dan is dat echt wel handig, want dan zouden we gewoon een beetje cash kunnen meenemen en de rest afhalen... Ik ben echt onwetend, het zal trouwens ook de eerste keer zijn dat ik met het vliegtuig zal reizen en zo ver... Ben benieuwd!
|
|
mona
27-7-2013
|
30-7-2012 22:51:10
Euh ja, natuurlijk komt er de munteenheid van het land uit de automaat. :-) Wat dacht je dan? Dat er in alle automaten van de wereld alle mogelijke munteenheden zaten en dat er dan euro's uitkomen als iemand met een Europese Visa-kaart geld afhaalt? ;-)
In ieder geval: alvast veel plezier op je huwelijksreis! Je zal waarschijnlijk wel grote ogen trekken als je voor het eerst buiten Europa reist! Wordt leuk en leerrijk en ongetwijfeld vooral romantisch, eerste reisje als man en vrouw.
|
|
Ruth
4-5-2013
|
30-7-2012 22:51:36
Visa is inderdaad wel heel handig, maar hou er ook rekening mee dat er extra kosten aan verbonden zijn als je geld afhaalt in het buitenland met visa of bancontact Nu, zoveel is dat nu ook weer niet denk ik, ik haal toch ook liever af dan dat ik met te veel geld rondloop
|
|
Alessia
7-9-2012
|
30-7-2012 23:02:08
Okj, ja was een domme vraag :) mijn vriend gaat morgen eens bellen... Ik denk dat we dan een deel cash meenemen en dan met de visa afhalen. Ik ben al wat meer gerust nu, stress als je van niets weet...
|
|
Evelien
1-9-2012
|
30-7-2012 23:33:46
Hey Alessia,
Ik vind dat geen domme vraag hoor want in Turkije kan je aan de bankautomaten effectief kiezen of je Euro's wenst af te halen of Turkse Lira, dus... ;-).
Groetjes!
Evelien
|
|
Tina
25-8-2012
|
31-7-2012 11:32:34
Hey Alessia Wij gaan op huwelijksreis naar Thailand en gaan voor een klein bedrag geld wisselen bij de bank. Ze vertelde mij daar dat we de overschot achteraf terug mochten binnen brengen. Je kan inderdaad met je bancontact niet betalen buiten Europa, maar je kan dit wel aanvragen bij de bank. Zij zetten die mogelijkheid dan drie maanden open, hebben wij ook gedaan. Hou er wel rekening mee dat als je daar geld afhaalt, er altijd een kleine extra kost bij komt, een paar euro ofzo. Maar wij nemen dus ook niet teveel op voorhand mee, want moest je het kwijtraken ofzo... Vandaag de dag kan je wel overal ter wereld bijna met je bankkaart terecht hoor :) Veel plezier in elk geval! Groetjes Tina
|
|
deddy
15-9-2012
|
31-7-2012 13:14:13
Iets wat er nog niet gezegd is in de vorige posts, is dat als je buitenlandse valuta laat inwisselen na de reis in je eigen bankkantoor, dat je minder terug krijgt dan dat het werkelijk waard is. Het scheelt geen honderden euro's natuurlijk, maar het is afhankelijk van de aan- en verkoopwaarde van dat buitenlands geld.
Daarom, als je geld afhaalt ter plaatse, probeer het dan ook op te maken. Zo "verlies" je geen centjes.
En verder... geen paniek! Een verrassingske op maat kan altijd tellen! Geniet er gewoon van!
|
|
Ellemieke
|
31-7-2012 21:29:24
Deddy heeft absoluut gelijk ! En zoals ook al vermeld mag je in sommige landen (zoals China) geen cash geld exporteren en dat kan je dan hier in de bank natuurlijk ook niet krijgen... Maar je kan ter plaatse in ieder hotel dan wel geld wisselen. Het is idd makkelijker als je zou weten over welke munteenheid het gaat (maar dat verklapt mss alles ;) )
Geniet van je reis ! E.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
31-7-2012 21:39:14
Okj, dus aangeraden is om niet teveel cash mee te nemen omdat je op locatie normaal gezien met visa kunt afhalen... Nu, mijn vriend moet nog nog bellen naar de organisatie zodat ik toch zeker ben, ik heb graag alles georganiseerd :D het komt wel in orde en genieten zal ik!
|
|