Momenteel zijn er 742 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
|
TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
sarah
24-8-2012
|
31-7-2012 19:56:21
Wij gaan 12 dagen naar kreta, all in in een vip room met prive zwembadje voor 1500 p.p.
|
|
Alessia
7-9-2012
|
31-7-2012 20:04:29
Ik weet niet veel over onze huwelijksreis, maar wat ik wel weet is dat mijn vriend door last-minute te boeken een 1300€ bespaard heeft...! Vind ik toch de moeite hoor :D. Nu betalen we, ik dacht, een 1800€ voor twee weken all-in, in een honeymoonsuite (voor ons beide). Groetjes, Alessia.
|
|
Chantal
16-6-2012
|
31-7-2012 20:08:19
Wij zijn 15 dagen naar de Seychellen geweest. Dit heeft ons 4500 euro gekost en ter plaatse hebben we nog een 600 euro uitgegeven. Totaal dus een 5100 euro. Geboekt via een Nederlandse maatschappij (Mauritius Travel). De zelfde reis via Thomas Cook was de helft duurder.
|
|
Nathalie
23-6-2012
|
31-7-2012 20:13:35
Hoi Sanne,
Wij zijn 14 dagen naar Andalusië geweest (rondreis en toptoptophotels ~ Leading Hotels of the World) en hebben hiervoor iets meer dan 6000 EUR betaald. Hierin zijn vluchten met Brussels Airlines, huurauto 14 dagen Mini Cooper Cabrio, 3 verschillende hotels incl. ontbijt, privé-parking, entreekaarten bezienswaardigeden, bijna elke avond sterrenrestaurants, rondrit koets, flamencoshow, spabehandelingen, motoboogierit door de heuvels,...) inbegrepen maar exclusief lunch en plaatselijke uitgaven (immens veel shoppen:)). We weten dat we hiervoor makkelijk 14 dagen naar Mauritius, Malediven of Seychellen konden gaan of een leuke reis door Zuid-Afrika maar we wilden absoluut goed weer (tropische bestemmingen hebben vaak orkaan/regenseizoen tijdens de zomer en in Zuid-Afrika is het winter) en ook wel wat cultuur (ventje kan niet zo goed stilzitten :)). Maar uiteraard kan alles veel goedkoper; het is maar net wat jullie eraan willen geven. Het is wel aan te raden om op voorhand eventjes samen te zitten met je ventje om te bekijken wat jullie vereisten/verwachtingen voor een fantastische huwelijksreis zijn (als één van jullie twee zich snel verveelt, is het misschien niet aan te raden om 2 weken in een all-in hotel met enkel een strand te zitten).
Liefs,
Nathalie
|
|
Silke
6-10-2012
|
31-7-2012 20:19:56
2 weken Bali waarvan één week rondreizen (3 hotels van 3a4 sterren) met privé gids en chauffeur en dan één week luxe hotel (5sterren) aan het strand en dit allemaal obv half pension. En hiervoor betalen wij 5500€. Uiteraard moeten we daar ook nog drank kopen en af en toe iets om te eten gezien het half pension is. Maar plaatselijk is het daar vrij goedkoop! Je kan vb met 4 hele maaltijd en drank voor 5€ krijgen. Daarom dat er daar heel weinig vol pension of All in verkocht wordt...
|
|
Els
16-6-2012
|
31-7-2012 20:22:36
Wij hebben -zonder uitstappen en andere extra uitgaven ter plaatse- ongeveer €7000 betaald voor 2 weken Dominicaanse Republiek (maart 2012).
|
|
martine
12-8-2011
|
31-7-2012 20:26:52
Hallo Sanne, Wij zijn vorige zomer getrouwd en we zijn dit jaar in februari 15 dagen naar costa rica geweest.De reis heeft ons ongeveer 6000 euro gekost,maar hier was dan ook de vlucht,huurauto voor 14 dagen uitstappen,hotel en alle maaltijden inbegrepen.Natuurlijk kan je huwelijksreis veel goedkoper,het hangt af wat jullie wensen zijn.Wij hebben de volledige reis kunnen betalen van het geld dat we van onze gasten gekregen hebben.
Groetjes, Martine
|
|
Sanne
13-9-2013
|
31-7-2012 20:48:49
Wow zoveel verschil! Je kan het blijkbaar inderdaad zo goedkoop of duur maken als je zelf wil. Onze voorkeur gaat uit naar een rondreis door de USA en daarna nog wat uitblazen tijdens een strandvakantie. Weet iemand op welk budget we daarvoor ongeveer moeten rekenen?
|
|
sarah
13-10-2012
|
31-7-2012 20:52:32
wij gaan een weekje in onze tuin zitten ng niet uitgerekend hoeveel ons dat gaat kosten maar we gaan voor low budget
|
|
Saar
7-9-2013
|
31-7-2012 20:56:23
Wij gaan ook lekker thuis genieten. We gaan misschien voor ons huwelijk nog een weekje op reis in juni of zo (als het budget het toelaat), maar een huwelijksreis vinden we eigenlijk niet nodig.
|
|
Deborah
13-4-2013
|
31-7-2012 21:02:49
Wij gaan een weekje naar Toscane, en ons budget is max 1000 euro per persoon...
|
|
Fien
12-12-2012
|
31-7-2012 21:14:41
Amai, als ik die bedragen hier zie... Wij gaan naar New York (wel maar 5 dagen) en betalen zo'n 1100 euro voor vliegtickets (alles inbegrepen) en dan nog eens zo'n 500 euro voor onze hotelkamer. Het is een redelijk kleine kamer, maar let's face it: huwelijksreis of niet, wij gaan geen 1000 euro uitgeven aan vliegtickets om dan 5 dagen op onze hotelkamer te zitten, hoor. Het hotel is wel heel modern en jong. Bovendien is het ook heel centraal gelegen. Wat we ter plekke gaan uitgeven, weet ik uiteraard nog niet. Ik veronderstel dat dat redelijk veel zal zijn, aangezien NY een dure stad is.
|
|
maika
3-8-2012
|
31-7-2012 21:31:46
hallo, wij gaan 16 dagen naar Mexico en liggen aan ongeveer 4000 euro voor hotel en vliegtuig. Het is wel een all - in dat we nemen. Uitstappen daar weten we nog niet maar we denken toch zeker een 1000 euro want we willen veel uitstappen doen
|
|
Lizzy
8-9-2012
|
31-7-2012 22:01:01
Hoi @ Sanne,
Wij hebben een rondreis door de VS gedaan (Westkust) voor 24 dagen en dit heeft ons PP vliegtuig 600€, huurauto waarin we konden slapen (lost campers) ongeveer 700€ excl benzine, en dan toegangen campings ongeveer 20€ per nacht. In totaal hadden we met eten, uitstappen, dus alles erin ongeveer 2000€ pp voor de 24dagen. En wowww what a views we had :).
|
|
Elke
3-8-2012
|
31-7-2012 22:06:58
Hoi, wij gaan gedurende 14 dagen door Italië rijzen in september, anderhalve maand na ons huwelijk. We hebben op dit moment al zo'n 750 euro betaald voor onze vliegtuigtickets, de huurauto, en 2 nachten Rome. We hebben ook al een nacht b&b in Milaan en in Venetië geboekt, maar hoe veel dat gekost heeft, houdt mijn vriend bij, ik weet het niet precies. De andere overnachtingen boeken we ter plaatse wanneer we ietns vinden dat naar onze zin is, en al ons eten en zo moeten we natuurlijk ook nog kopen. Ben eigenlijk ook wel benieuwd wat het eindbudget zal worden :)
|
|
Katrien
23-6-2012
|
31-7-2012 22:44:02
Hey Sanne,
Wij zijn de dag na onze trouw voor 6 dagen naar Venetie geweest, en hebben in het totaal (vliegtickets, hotel, eten, ...) bijna 3000 euro rond uitgegeven.
In september gaan we op echte huwelijksreis, voor twee weekjes naar Bali. Voor de vliegtickets en hotel op basis van ontbijt betalen we voor ons beide 6500 euro, maar daar komt het eten, de uitstapjes, de drank, eventuele souvenirs en andere dingen bij. Hiervoor rekenen we toch nog een 2000 euro. Ok, redelijk prijzig, maar het is een ''6-sterren'' hotel en toen ik lang geleden per ongeluk op de website van deze ''keet'' uitkwam, wist ik dat ik ooit in mijn leven dit hotel wilde bezoeken.
Zoals je echter zelf al concludeerde: je kan er (net zoals je trouwfeest) zo ver/duur in gaan als je zelf wil. Ik heb zelfs een huwelijksreis gezien op VIPselection die 15000 euro kostte voor 10 dagen! Langs de andere kant kan je voor minder dan 2000 euro een maand lang rondtrekken in Thailand met zn tweetjes (hebben vrienden van ons gedaan).
Nog veel succes met het plannen!
Groetjes,
|
|
sarah
17-12-2011
|
1-8-2012 5:01:53
Wij zijn drie weken op rondreis geweest in Zuid Afrika in periode december - januari . Hoogseizoen en oudejaar in Kaapstad gevierd. Overal luxe guesthouses of lodge genomen, binnenlandse vlucht om tijd te winnen. En vooral veel gaan dineren;) de reis zelf was iets van een 7000€ en we hebben er iets van 1000€ opgedaan aan eten, drank , benzine. Nu eten bedoel ik echt zes gangen diners etc
Nu gaan we eind oktober terug naar zuid Afrika, maar blijven op een plek. Vluchten ,logies, auto nu voor een 3000€. Vluchten zijn gewoon veel goedkoper en een deal kunnen sluiten met het gasrenhuis omdat we lang verblijven. Plus geen safari meer wat een aanslag anders is op je portefeuille .
Dus je maakt het idd zo duur als je zelf wil,. Seizoenen en tickets spelen een enorme rol.
Huwijksreis1250€ en nu 750 per man voor de vlucht!
|
|
Sandra
7-9-2012
|
1-8-2012 8:02:26
Hey,
Wij gaan 13 dagen naar de Kaapverdische (Sal) en betalen voor ons 2 ongeveer 2500€. Geboekt bij Globe Travel in Hulst (zelfde reis via Jet air België zou een kleine 1000€ duurder geweest zijn!)
groetjes
Sandra
|
|
Marisa
1-9-2012
|
1-8-2012 8:44:05
Hallo,
Wij gaan 11 dagen naar Jamaica (all-in) en hebben iets meer dan 3000 euro betaald via Jetair. Ter plaatse zullen we nog wel geld uitgeven aan uitstapjes, maar momenteel heb ik nog geen idee hoeveel we hiervoor gaan uitegen :)
Groetjes,
Marisa
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
1-8-2012 8:53:25
Wij zitten aan een 7000 EUR voor 2 weken Zuid-Afrika met alles erop en eraan (safari, outdoor activities, excursies, wellness op de laatste dag, maaltijden, autohuur, vluchten). Wij hebben wel gekozen voor iets duurdere lodges omdat het onze honeymoon is.
|
|
Eline
8-9-2012
|
1-8-2012 9:16:10
Hey,
ik heb net onze reis geboekt bij jetair via reisbureau globetrotter in Deinze. één week marrakesh marokko, all-in voor 1510 euro voor ons beide. Schrik wel een beetje als ik de rest hun budget zie! Ik heb gewacht om last minute te boeken, om zo wat korting te krijgen. Heb nu 500 euro korting. Hangt er natuurlijk van af welke andere financiele verplichtingen erbij komen voor je budget te bepalen. Wij starten met de bouw van ons huis, waardoor we liever wat meer geld in ons huis steken. Ook hebben we al een dochtertje die we liefst niet te lang missen :-), dus 14 dagen zou te lang weg zijn. Ze meenemen was ook een optie ,maar we wouden er echt een reis voor ons tweetjes van maken.
groetjes Eline
|
|
jamina
31-8-2012
|
1-8-2012 9:29:28
Hoi Hoi
Wij gaan 11 dagen naar andalusie, vlieger (jetair), huurauto (break), 2 verschillende b&b's + laatste avond hotel (aan de vlieghaven zelf) zullen ons ongeveer 1700 euro kosten, we hebben er wel een betalend zoontje bij :-) wat we ginder zullen opdoen is nog een groot vraagteken, maar we zullen er zeker niet hene zien, we trouwen maar een keertje en op vakantie is het zoiezo al altijd feest.
Je kan het zo duur of zo goedkoop maken als je zelf wil, veel succes met de zoektocht!
|
|
Katrien
23-6-2012
|
1-8-2012 10:41:25
Hey Marisa,
Even terzijde over Jamaica. Wij zijn er vorig jaar ook geweest, in het Riu Palace Tropical Bay in Negril, ook via Jetair en hebben ongeveer hetzelfde betaald als jullie nu (voor hetzelfde aantal dagen).
Wij hebben daar twee uitstappen gemaakt: 1 sunset catamaran cruise (waarop mijn man mij ten huwelijk heeft gevraagd, dus die uitstap is zeeeeeker de moeite waard. Zelfs zonder dat aanzoek was het superromantisch) waarbij je eerst gaan snorkelen, dan het befaamde Rick's Cafe bezoekt en daarna de zondersondergang tegemoet vaart om een laatste maal te stoppen op een lokaal marktje. Wij hebben deze uitstap geboekt via een organisator vaan het hotel. Daardoor konden wij vanop ons eigen strand op de boot stappen en betaalden hiervoor 40 euro per persoon. Wij hadden in het hotel Belgen leren kennen en die hadden dezelfde uitstap gemaakt, maar dan via Jetair. Zij betaalden 60 euro per persoon, moesten dan nog een taxi nemen tot aan een ander hotel en er was veeeeel meer volk op hun boot (onze boot had een limiet van 10 pers.). Deze uitstap kan je dus beter boeken via het hotel ipv via de reisagent.
De tweede uitstap die we maakten was naar de Mayfield waterfalls, maar die hebben we wel via Jetair geboekt. Betaalden we 60 euro per persoon voor, ook weer duurder dan via het hotel, maar dan heb je wel een Vlaamse gids. Ook deze uitstap was heel erg de moeite.
Maar Jamaica op zich is gewoonweg prachtig. De service is perfect en alle mensen zij er zo vriendelijk en relaxed :D. Heeele goede keuze.
Mag ik eens vragen wanneer jullie gaan? Want als jullie in september gaan, wil ik nog 1 raad geven: kom in die periode NOOIT maar dan ook NOOIT op het strand na een regenbui of na zondsondergang. Wij hebben nl 1 avond op het strand gezeten en de dag erna stonden mijn benen vol met zo'n 100-tal zandvlooibeten. Als je gewoon over het strand wandelt 's avonds, zeker altijd goed je voeten en benen afspoelen nadien. Die andere Belgen in het hotel hebben nl op die manier de zandvlooitjes overgebracht naar hun bed, en die stonden op een bepaald moment 's nachts in hun pyama in de lobby (waarna ze binnen de 5min een nieuwe kamer kregen, maar leuk is toch anders he :D). Het is allemaal niet erg als ze je op voorhand waarschuwen, maar er werd tegen ons niets gezegd over irritante beestjes, waardoor ik toch drie dagen met een verschrikkelijke jeuk heb rondgelopen.
Geniet van de heeeeele mooie reis, wij vonden het tot nu toe een van de mooiste van ons leven!
Lieve groetjes,
Katrien
|
|
tima
8-9-2012
|
1-8-2012 11:56:33
wij gaan donderdag 06/09 boeken om op 10-11/09 te vertrekken dus we zien wel wat er uit dus bus valt als super last minute dus budget gewijs kan ik niets laten weten of tis na onze boeking We gaan die donderdag de alfonspieterslaan van oostende doen en zien wie van de 4 reisbureau's de leukste super last minute heeft en de mooiste kortingen :)
|
|
Marisa
1-9-2012
|
1-8-2012 12:28:22
Hallo Katrien,
Hartelijk bedankt voor de tips qua uitstappen en de tips qua zandvlooien! We vertrekken namelijk op 5 september ;) En aangezien muggen mijn bloed graag drinken kan ik me inbeelden dat het voor vlooien niet anders gaat zijn :)
Hebben jullie eigenlijk veel last gehad van het regen/stormseizoen?
Groetjes, Marisa
|
|
Inge
20-10-2012
|
1-8-2012 12:35:21
Wij gaan op cruise naar de caraiben en zijn in totaal 18 dagen weg, we blijven enkele nachtjes langer om Miami en zo te kunnen bezoeken. In totaal kost onze reis 4300 euro inclusief annulatie verzekering en dergerlijke. Wij voorzien nog een budget van 1500 euro om terplaatse te kunnen uit geven (beter te veel als te weinig voorzien). Zoals hier boven al gezegd is maak je het zo duur als je zelf wil. Veel succes met het zoeken en als je goed zoekt vind je voor jou budget jullie droomreis.
|
|
caroline
9-6-2012
|
1-8-2012 16:27:31
Wij hebben 11 dagen Mexico (Cancun) gedaan en hebben hier 3500€ voor betaald. Ook via Globe in Hulst.Echt een aanrader!
|
|
Ruth
12-10-2012
|
2-8-2012 19:57:40
Wij gaan eerst 11 dagen een rondreis doen in florida met een weekendje miami op het einde en dan op maandag vertrekken we nog voor 5 dagen op een cruise naar de Bahamas. Op de cruise hebben we wel een kamer met balkon. Voor vlucht, huurauto, hotels (room only) en cruise (vol pension) betalen wij 2000€ per persoon (18 dagen in totaal). Wij hebben dit wel via een reisbureau geboekt maar wel zelf beslist waar we willen slapen. Als je zelf alles wil plannen moet het zeker nog wat goedkoper lukken maar ik wil dat als er iets misloopt ik ergens terecht kan ook al weet ik dat de USA heel gemakkelijk reizen is.
|
|
Dorina
8-9-2012
|
4-8-2012 12:12:06
Wij gaan naar Thailand voor 14 dagen, met Anders Reizen, en we betalen 1800 euro per persoon. Hierin is inbegrepen: vlucht op bangkok en terug, drie verschillende hotels(3 sterren) half pension (1x vol pension), nachttrein, binnenlandse vlucht, alle uitstappen, en huurauto's ter plaatse. We moeten dus enkel nog een paar maaltijden ter plaatse betalen en souvenirs :)
|
|
Alessia
7-9-2012
|
4-8-2012 22:27:20
Wij gaan dus ook naar Thailand, twee weken voor 1900€ voor ons twee. Hij heeft zich verraden, geen verrassing meer dus :(
|
|
Katrien
23-6-2012
|
4-8-2012 22:52:33
Hey Allesia,
Langs de positieve kant bekijken: nu kan je je al mentaal voorbereiden op een lange(re) vliegtuigreis en bijhorende jetlag :-). En oké, nu is de verrassing eraf, maar Thailand is toch een fantastische bestemming, hé.
Lieve groetjes
PS Ook nog even aan Marisa: vorig jaar heeft het tijdens de 14 dagen dat wij in Jamaica waren, elke dag ong. een uurtje geregend. Er was maar één volledig droge dag, maar toen was het zo benauwd, dat we blij waren dat er daags nadien een fikse bui viel. Het was trouwens zo warm, dat alles binnen de 10 min! opnieuw was opgedroogd.
|
|
|
|
|
|
|