Nu Online
Momenteel zijn er 622 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Rode draad?

3-8-2012 9:39:21
Hallo,

Ik hoorde van een aantal mensen dat zei een rode draad hebben doorheen hun huwelijk (iets dat steeds terugkomt in vanalles en nog wat).... Hebben jullie dit ook? En een paar ideetjes?

Groetjes
Dorien

dorien
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 14 | Gelezen: 1083

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 9:50:18

Dag Dorien,

Kan bijvoorbeeld een kleur zijn...
Bij ons komt 'turquoise' terug in de uitnodiging, deels in de outfit van mijn verloofde en in de inrichting van de zaal ;-)!

groetjes

Sandra

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik3-8-2012 9:53:39

Wij hebben een kleur "limegroen" en een thema "reizen" die we zullen verwerken in deco, uitnodiging en de mis (samen op weg).

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 10:02:32

wij hebben een rode draad!alle mannen van de suite dragen hetzelfde zwart kostuum met een rode plastron, alle dames hebben een rode toets in hun outfit, onze uitnodigingen zijn zwart met wit en onze namen in het rood, samen met de melding in rode letters: volg onze rode draad via de dress code " a touch of red"
mijn onderkant van mijn schoenen is rood, onze wagen is een oldtime rode kever.
smiddags gaan we lunchen in 't Roodhof
de bloemetjes, servetten en kaarsen in de feestzaal zullen in het rood zijn
de boeketten van mezelf en ons bruidsmeisje zijn ivoor met ... je raadt het nooit, rood!

noem maar op!
je kan daarin zo ver gaan als je wil natuurlijk...

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 10:07:59

Wij hebben gekozen voor een huwelijk in tinten van wit, ivoor, creme, .... alles zal doorheen heel de dag een mooi geheel vormen :-)

Serena
31-8-2012
 Meld misbruik3-8-2012 10:27:14

Wij hebben gekozen voor wit & fuchsia, dit zit onze uitnodiging, mijn trouwboeket, de das van mijn vriend, de bedankjes, de bellenblazers, de bloemen in de zaal,...

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik3-8-2012 10:32:19

wij werken ook op basis van een kleurenpalet turquoise grijs en wit. dit thema zit ongeveer in alles.
voor de rest werken wij met hobby's en interesses ( vooral van mijn verloofde want die heeft er een hoop) zoals de tafelnamen en het misboekje enz zijn allemaal in dat thema.

Debbie
25-5-2013
 Meld misbruik3-8-2012 10:49:59

Wij gaan wss werken met paars, limoengroen en bruin als themakleuren die we overal gaan proberen laten terugkomen.

De bruidsmeisjes zijn in het lila, de suite hebben een donkerpaarse das. De bruidsjonges een lila das en mijn verloofde ook. De bloemen van de bruidsmeisjes zullen wss donkerpaars worden en voor de rest gaan we onze bruidstaart, ringkussen, ballonnen, overige versieringen enzo wss ook in die kleuren doen (of in het wit)

Ik vind met kleuren werken een gemakkelijker thema dan een 'echt thema', tenzij jullie beide vb muziekspelers zijn of starwars -fans ofzo

Linda
25-5-2013
 Meld misbruik3-8-2012 11:06:28

We hebben een thema kleur en verder staat onze relatie heel centraal als thema. Klinkt misschien logisch, maar we hebben dat toch ver getrokken. Dienst begint met hoe we tot een relatie gekomen zijn, alle liedjes zijn liedjes van onze relatie zoals van onze eerst slow, een show dat is bijgebleven, soundtrack van onze eerste date (film),..., de tafelnamen hebben ook te maken met iets uit onze relatie, een filmpje die ons wat typeert, een openingsdans die niet zo traditioneel is, ...

Oliver
7-6-2013
 Meld misbruik3-8-2012 11:12:03

Wij gaan ook in de rode draad verder, maar hebben ook nog het thema "Liefde is..." erbij genomen :)
Dassen suite : Rood
Bruidsboeket met rood
uitnodigingen zwart met rood
enz :)

Chantal
16-6-2012
 Meld misbruik3-8-2012 11:44:22

Ons thema was "A trip down memory lane". Alles rond onze trouw was opgebouwd rond onze herinneringen...om een paar voorbeelden te geven:
- Tafelthema's waren herinneringen van ons (zelf getekend). Bv. "First kiss, Mallorca love (onze eerste reis samen), Under construction (ons huisje dat we aan het bouwen waren), ...
- Heel de persoonlijke viering was opgebouwd rond onze herinneringen..8 herinneringen werden voorgelezen door mijn getuige en haar vriend en de 9e herinnering zat verwerkt in onze persoonlijke gelofte aan elkaar (zonder dat we dit van elkaar wisten). We hebben gekozen voor 9 herinneringen omdat we dit jaar 9 jaar samen zijn en 9 ook een geluksgetal is.
- In mijn ring zitten 9 diamantjes verwerkt, onze trouwdag is het begin van ons leven samen maar met de 9 steentjes in mijn ring neem ik alle herinneringen van alle jaren 'niet getrouwd' ook dicht met mij mee.
- de gasten werden tijdens de viering ook actief betrokken: tijdens het zoet/zuur-moment moesten ze een snoepje eten dat in hun goodie-bag zat: achter dit snoepje zat ook een herinnering van ons..en de gezichten die de mensen trokken door het 'zure' snoepje leverde hilarische foto's op!
- de bedankingen voor de gasten waren flesjes met bruidstranen (een traditie in Nederland waar ik vandaan kom) en kleine hartjes-suikerbonen (een traditie uit België waar mijn man vandaan komt)...en hieraan had ik dan het tekstje gehangen: Bedankt om onze herinnering mee te maken!
- We hadden een praatpaal gehuurd en hiervoor hadden we een boekje met vragen gemaakt...ook hier hadden we de rode draad 'herinneringen' in verwerkt
- ....

Voor foto's ...zie mijn vorig postje waarin het verslag en foto's van onze dag staan.

Lieve groetjes

Chantal

tima
8-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 12:16:34

hier is het de kleuren lime ,pink , orange en hier en daar een zwaan
de zwanen staan op het misboekje uitnodigingen en menu kaart
de mensen worden aan tafel gebracht met origami zwaantjes , er staat een zwane gedicht in het misboekje , er hangen witte pluimpjes aan het ringkussentje .
kerkversiering is in het kleuren palet , alsook de dassen , uitnodiging , bruidsboeket , tafel bloemstukken , dessert buffet en de bedankjes voor de vrouwen

Gitte
14-4-2012
 Meld misbruik3-8-2012 12:28:43

Wij hadden als rode draad "concert". Onze uitnodigingen waren in de vorm van een concertticket. Onze gasten kregen een copie van een origineel concertticket bij aankomst, voor de tafelschikking. Ze werden dan aan tafel geroepen met een bekend nummer van "hun" artiest, op de tafel stond een bijhorende foto. En als bedankje kregen ze een cd mee naar huis met al die nummers op.
Oh ja, en we hadden ook een optreden voorzien door een steengoede coverband (The Vicious), zelf zingen zagen we niet zo goed zitten

angelique
12-12-2012
 Meld misbruik3-8-2012 12:44:26

wij werken met de kleuren rood en wit .
deze komt terug in de uitnodiging , bedankjes, mijn trouwkleed, mijn vriend (toekomstige man) zijn hemd , de suite kreeg ook de opdracht voor rood te verwerken in hun kledij, bruidsboeket is rood, ..... je kan het echt zo veel laten terug komen gelijk jezelf maar wilt en leuk vind :-)

Evelien
1-9-2012
 Meld misbruik3-8-2012 13:35:58

Wij hebben onze uitnodiging als rode draad :-). Deze is limegroen met wit en vlinders en dit komt overal terug (misboekjes, menu-kaarten en naam-kaartjes uit dezelfde reeks als de uitnodiging, versiering kerk met lime en wit, bruidsboeket met lime en wit, bloemstukjes in de kerk met lime en wit en vlinders in verwerkt, enveloppedoos voorzien van lime vlinders, trouwkaars in dezelfde stijl, bedankjes in lime en wit, enz enz).

Groetjes!

Evelien

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...