Nu Online
Momenteel zijn er 746 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hij heeft zich versproken!

4-8-2012 22:37:54
Jep, onze huwelijksreis zou een verrassing moeten zijn tot op de dag van vertrek, maar hij heeft zich versproken. We gaan dus naar Thailand :D. Omdat ik weet dat er nogal veel bruidjes daar gaan of zijn geweest kunnen jullie me misschien helpen. Ik had gelezen dat je daar een paspoort nodig hebt. Klopt dat? En een inenting, moet dat ook gebeuren? Alle tips i.v.m. documenten of... zijn zeer welkom, de tijd dringt :s Lieve groetjes, Alessia.

Alessia
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1098

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik4-8-2012 22:49:48

Beste Alessia,

Eerst en vooral: proficiat met je naderende huwelijk, en ook proficiat met de bestemming, het is er zalig.

Voor Thailand heb je een reispas nodig (te verkrijgen op de gemeente, kost iets van een 75€, je moet twee pasfoto's meenemen voor de aanvraag), dat duurt een tiental werkdagen voor je het hebt. Moest je nog een reispas hebben liggen dan moet je zien dat hij nog 6 maanden geldig is na je terugkomst, anders vraag je voor alle veiligheid best een nieuwe aan. Een visum krijg je op het vliegveld, dat moet je niet speciaal aanvragen.
Vaccinaties heb je niet speciaal nodig. Zien dat je tetanus in orde is, en hepatitis (zeker A, eventueel ook B) wordt wel aangeraden als je reizen van het meer exotische type doet. Malariarisico is er bij mijn weten niet, en zeker niet als je in een resort zit en niet rondloopt in de jungle na zonsondergang en voor zonsopgang. Best wel een goede muggenspray meenemen (met minstens 30% D.E.E.T., vind je bij de apotheek) om je te beschermen tegen dengue (knokkelkoorts). Verder de standaard reisapotheek met iets tegen de koorts en de diarree...

Voor de rest heb je kleren nodig met weinig stof, want het is er héét :-) Geniet er ontzettend hard van, het is een schitterend land met vriendelijke mensen en heerlijk eten, moet zalig zijn om daar op huwelijksreis te gaan!

Groetjes,

Alexandra

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik4-8-2012 22:56:11

Dankjewel! Ik ga maandag onmiddelijk naar het gemeentehuis :D Ik kijk er enorm naar uit, het lijkt me een prachtige bestemming! Groetjes.

Stephanie
22-9-2012
 Meld misbruik4-8-2012 23:53:49

Oh wat cool Alessia!!!

Wij wouden ook heel graag naar Thailand,
maar aangezien wij maar 9 dagen vrij kunnen krijgen we werken allebei in de horeca en we zijn dit jaar al 3 weekjes naar Zuid Afrika geweest,
trouwens ook super aan te bevelen aan de andere bruidjes!! Hebben we besloten om naar Griekenland te gaan Rhodos, wel in een heel charmant hotel
ALL in en private pool en jacuzzi op het balkon.
In thailand heb je ook zulke mooie hotels wat ik op internet gezien heb en ik ben er zeker van dat jou ventje ook iets GEWELDIGS heeft uitgekozen!
Nog veel plezier met de voorbereidingen moet je nog veel doen?
Groetjes
Stephanie

Bianca
14-9-2012
 Meld misbruik5-8-2012 9:17:04

Amai wat een leuke verrassing!! Hij heeft goed gekozen!
Ben er zelf nog nooit geweest :) Dus tips kan ik je niet geven.
Of misschien toch één tip: Geniet van de omgeving en van elkaar natuurlijk!

Alvast veel plezier!!
groetjes

sarah
24-8-2012
 Meld misbruik5-8-2012 11:49:27

super!!! een paar praktische tips:
- als je een taxi neemt, neem gene die stilstaat. klinkt raar, maar als je een rijdende taxi neemt...rekenen ze minder aan!
- spaar zoveel mogelijk je kleingeld en briefjes van 20...om de taxi te betalen, want anders "kunnen ze niet terug geven"
- wij hadden in thailand een taxechauffeur gevonden die ons op gelijk welke dag een hele dag overal wou rondvoeren voor slechts 800bath (=bef)...zo kom je op ongekende plaatsjes.

en geniet want het is er super!!!!

joyce
30-4-2011
 Meld misbruik5-8-2012 11:55:14

geniet van Thailand! wij zijn er nu ook al 2 keer geweest en het is echt een fantastisch land! je kan op de site van het tropisch instituut (www.itg.be ) wel terugvinden welke vaccinaties nodig zijn (wij hebben tetanus, tyfus en hepatitis A en B gekregen). malaria komt er enkel nog in beperkte gebieden voor, enkel goede muggenbescherming is voldoende zoals reeds geschreven.
geniet er van de mensen, het eten, de cultuur,... echt een droombestemming als huwelijksreis :-)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik5-8-2012 12:58:18

Hihi, cool!!
Wordt zeker en vast een top honeymoon!

groetjes!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik5-8-2012 18:35:53

Dankjewel voor de tips! Daar gaan we zeker wat aan hebben.. Ik kijk er enorm naar uit :D Hij heeft idd heel goed gekozen. @Stephanie, wij zijn zo goed als rond met alles! Deze week enkele afspraken, volgende week proefkapsel, dan nog wat afdrukken en nog prullen...niet veel dus! Ik probeer nog te genieten van de laatste 32 dagen!

Femke
8-9-2012
 Meld misbruik5-8-2012 20:22:37

Amai, leuk leuk leuk!!

Lieke
8-9-2012
 Meld misbruik5-8-2012 22:02:01

Super! Waar in thailand ga je naar toe en wanneer vlieg je? Onze huwelijksreis gaat ook naar thailand. Vorig jaar ook geweest. Echt een paradijs!!!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik6-8-2012 7:36:41

We gaan naar Khao Lak. We vertrekken 8 september om 15.00 u... Ben blij met al die positieve reacties, dan moet het toch wel iets geweldigs zijn! Nu ben ik alleen nog aan het denken i.v.m. Het geld. Alles cash of ook een deel met visa/ Bancontact...

Alexandra
14-9-2013
 Meld misbruik6-8-2012 9:35:39

Je neemt best een behoorlijk cash bedrag mee van hier, dat je dan wisselt daar. Op betalingen (en geld afhalen) die je daar doet met Visa, rekenen ze zo'n 3% op alles erbij, en dat kan wel oplopen dus... Voor wisselen moet je uiteraard ook wat uitkijken. Je wisselt best een klein bedragje op het vliegveld (10 of 20€ of zo, daar kom je wel al een eind mee), maar niet te heel veel want daar rekenen ze meestal aan ongunstige wisselkoersen. (In hotels misschien ook, dat moet je eens zien...) maar in de banken in Bangkok of andere steden of grotere dorpen zijn de wisselkoersen vaak beter. En iets heel geks: de Thai zijn dol op euro's! Wij hadden op een bepaald moment geen Baht genoeg, en je kon ergens niet met Visa betalen, en toen hebben we gevraagd of ze misschien euro's wouden en ze waren ra-zend enthouisast. Vreemd he... We hebben dan uiteindelijk zelfs minder euro's moeten betalen dan we hadden berekend. Dus dat kan je altijd eens voorstellen. Als je een gids hebt of een taxi voor een langere periode kan je ook zeker euro's geven.

Groetjes!

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik6-8-2012 13:18:50

Ahha, goed dat ik dat weet. Ik dacht dat we het geld hier moesten wisselen, maar dat kan dan ook daar gewoon... Is wel makkelijk! Dankjwel!

Lieke
8-9-2012
 Meld misbruik6-8-2012 20:25:55

Vorig jaar hebben wij een bepaalt bedrag in euro's gewisseld op het vliegveld in Bangkok. En halvewege de vakantie hebben we nog 2x een bedrag in euro's gewisseld in een bank in Thaialnd. Vonden wij prima te doen. In Nederland hebben we niets gewisseld.

Lieke
8-9-2012
 Meld misbruik6-8-2012 20:27:00

P.s. We hebben ook gewoon geld gepind uit de automaat. Ging ook prima.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums