Nu Online
Momenteel zijn er 360 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

gezocht : goudsmid die gouden ringen smelt tot nieuwe

5-8-2012 21:14:18
Ik krijg van mijn ouders hun trouwringen cadeau (omdat ze deze amper dragen en natuurlijk omdat het enorme emotionele waarde heeft) om er onze eigen ringen mee te laten vervaardigen. Het gaat om geel goud van 22 karaat blijkbaar
Ik had al helemaal mijn zinnen gezet op Wim meeussen maar blijkbaar koopt hij het "oud goud" in en verwerkt hij het niet........
En natuurlijk willen we absoluut dat de gouden ringen van mijn ouders mee verwerkt worden in onze ringen.
Iemand ervaring met een goudsmid die dit wel doet?

tash
21-9-2013
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1242

Stephanie
5-5-2012
 Meld misbruik6-8-2012 8:15:27

Bij ons vroeg Fede di Oro of ze ons oud goud moesten verwerken in de ringen.

groetjes

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik6-8-2012 8:53:42

Hey Tash

In mijn zoektocht naar een juwelier die dit doet (ik had ook o.a de trouwring van mijn mama) heb ik wel gemerkt dat er vele juweliers zijn die dit doen. Maar wat ze er niet bijzeggen is dat de ringen naar't fabriek gaan en dat dat samen met een pak andere mensen 'hun' goud gesmolten wordt tot een klomp goud.. En eigenlijk is het dan ook 'jouw' goud niet meer eh. Dus goed informeren meid!!!

tash
21-9-2013
 Meld misbruik6-8-2012 8:58:16

hey Stephanie, ik ben eerlijk gezegd een beetje bang omdat FDO toch een soort keten is. Of heb ik het mss verkeerd voor? Misschien ben ik wat te kritisch maar ik twijfel of ze het inderdaad zelf verwerken in onze ringen of het uit handen geven........Ik zal hen mss eens een mailtje sturen met de vraag

tash
21-9-2013
 Meld misbruik6-8-2012 9:25:23

hey melissa,
Wel dat bedoel ik dus, en dat had ik ook al wel gedacht dat zo bij vele juweliers en goudsmids gebeurd. En dat is helemaal de bedoeling niet, dan koop ik nog liever titanium ringen en mogen mijn ouders hun ringen houden eigenlijk.........
Bij welke juwelier ben jij dan uiteindelijk terecht gekomen melissa?
Ik heb al een aantal mails gestuurd naar goudsmids maar ze kunnen natuurlijk zeggen wat ze willen hé........Ik kan moeilijk vragen om erbij te blijven terwijl ze zelf het goud smelten en onze ringen ontwerpen ;-)

Melissa
11-8-2012
 Meld misbruik6-8-2012 9:35:59

Tash,

uiteindelijk heb ik mijn ring laten maken bij een juwelier in Willebroek (ik ben even zijn naam kwijt), maar ze deden er wel heel moeilijk over dat ik persé mijn eigen goud wou.
Uiteindelijk heb ik ook heel wat problemen gehad betreft de gravering. Dat was allemaal geen probleem, ze gingen bellen als de ringen klaar waren...Na enkele weken heb ik dan maar zelf gebeld en toen zeiden ze, aja, ze liggen hier al meer dan 2 weken klaar (?!) en dan kreeg ik te horen dat ze mijn ring niet gegraveerd hadden omdat dat 'niet mooi' ging zijn volgens hen omdat de ring smaller wordt onderaan...(ik beslis wel zelf of ik iets mooi vind of niet)...Na veel zagen en klagen hebben ze de ring dan toch nog gegraveerd, hij is wel erg mooi geworden, maar ze zouden mij nog doen bijbetalen hebben voor de gravure ook! (Wat ik uiteraard niet gedaan heb..)
Dus eerlijk gezegd...ik ben blij dat mijn ringen thuis liggen, maar ik ga echt niemand gaan doorverwijzen naar deze juwelier want de service achteraf trok op niks. De eerste keer dat we binnen kwamen was't super...maar 't was van korte duur...

Achteraf heb ik wel eens gelezen van een juwelier die je ringen wil smelten terwijl je erbij staat, maar ik weet niet meer bij wie dat was...Dus blijven mailen en info vragen! ;)

tash
21-9-2013
 Meld misbruik6-8-2012 9:44:56

oei, dus nee, daar hoef ik niet naartoe te gaan......Ik denk trouwens te weten bij wie het is (heb hier al wat afgegoogled) hahaha.
Afin, ik blijf mailen en horen wat ze terug te vertellen hebben
Ik weet dat er iemand is op het forum hier die het heeft geschreven dat zij bij het versmelten mocht aanwezig zijn, zou het es terug moeten zoeken

Emilie
25-8-2012
 Meld misbruik6-8-2012 9:52:55

Hoi Tash

Onze juwelier, eigenlijk goudsmid want heeft enkel eigen creaties, in Alsemberg doet dit wel nog (denk ik). Hij heeft ons zelf getoond hoe hij het goud smelt en zo. Ze zijn wel enkel nog open op donderdag - vrijdag en zaterdag, maar echt super lieve mensen.

Ze passen zich helemaal aan aan jullie keuze (hij zoekt echt naar iets unieks) en hij past zich ook aan aan het budget. :-)

Hierbij zijn gegevens: 02/380.16.06 - Hertens André

Veel succes!

tash
21-9-2013
 Meld misbruik6-8-2012 10:22:32

hey Emilie,
ik heb hem gelijk een mailtje gestuurd met onze uitgangspunten en gevraagd of we bij hem hiervoor terecht kunnen.
dank je wel in elk geval en ik duim natuurlijk :-)

debbie
20-7-2012
 Meld misbruik6-8-2012 23:00:17

Hallo,Mijn zus heeft een juwelen winkel in Evergem en mijn schoonbroer is Goudsmit bij hun kan je zeker terecht met uw ringen ik weet natuurlijk niet van waar jullie zijn je kan anders altijd eens bellen en eerst wat informatie vragen aan jullie de keuze hé juwelier Geers Kappelestraat 13a 9940Evergem 092580466 groetjes debbie

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik7-8-2012 11:44:33

Hi,
Van welke regio ben je?

Ik kan je Goudsmid Tanje Katzmann aanraden uit Zele.
Ik heb een prachtig juweel van haar en ze maakt de trouwringen van vrienden van ons.

tash
21-9-2013
 Meld misbruik7-8-2012 12:01:20

marieke,
we zijn van regio leuven :-). Ik ga es kijken op haar site om te verifieren of haar ontwerpen ons aanspreken

jessica
31-8-2012
 Meld misbruik7-8-2012 19:06:22

Ik heb mijn ringen ook laten maken met het goud van mijn oma waar ik zeer gehecht aan ben. Dit heb ik laten doen bij Diane Pacholski in Hasselt

Groetjes

tash
21-9-2013
 Meld misbruik7-8-2012 23:14:22

dank jullie wel voor jullie reacties. Ik heb iedereen gegoogled en ik moet heel eerlijk zeggen dat het wow gevoel van de foto's op de ontwerpen nog niet echt heb gehad .........Ik zal geen makkelijke zijn zeker
Ik kijk vooral naar de stijl van ontwerpen die ze maken want elke goudsmid heeft toch wel een beetje zijn eigen touch en stijl
En ik moet bekennen dat ik tot nu toe enkel bij Yves vanschoenwinkel zijn trouwringen een "hartoverslagje" heb :-)
Heb hem een mailtje gestuurd maar nog niets vernomen van antwoord, dus ik wacht gespannen af.............
nooit gedacht dat het kiezen van trouwringen zoooooooo moeilijk zou zijn....... Mijn kleed was stukken sneller gekozen :-))

jessica
31-8-2012
 Meld misbruik8-8-2012 18:23:28

Diane pacholski maakt de stijl die je zelf wil. Op haar site staat idd meer "gebroken, minder traditionele ringen" maar je ontwerpt het helemaal zelf dus..

tash
21-9-2013
 Meld misbruik8-8-2012 23:21:32

hey jessica,
ik heb net een mailtje naar haar gestuurd of we inderdaad bij haar terecht kunnen. Heel vreemd maar ik krijg van elke goudsmid wel een ander antwoord......... een ervan wist me te vertellen dat het dus totaal niet kan om van geel goud wit goud te maken. reden (en ik kopier) : "Je moet vertrekken van zuiver goud om een nieuwe legering te maken en als die ringen reeds gelegeerd zijn is dit niet meer mogelijk.Het is waarschijnlijk ook niet mogelijk om het goud van de ringen te gebruiken voor geelgouden ringen, omdat je daar weer met verschillende legeringen zit, het ene geel goud is het andere niet....
"
Bij mij rijst dan enorm de vraag : hoe moeilijk kan het dan zijn om daar vb palladium aan toe te voegen?????? Het geel goud dat in een rederij toekomt, kan dan voor niks meer gebruikt worden, zelfs niet voor geel goud??????? Moeilijk om te geloven......Zoveel verschillende verhalen.......nu zie ik echt door de bomen het bos niet meer eigenlijk.
Afin, ik wacht nog op yves vanschoenwinkel zijn antwoord en op dat van Diana en anders wil ik wel es gaan horen bij FDO. pfffffffffffffff

jessica
31-8-2012
 Meld misbruik12-8-2012 18:22:08

Haha... even geduld, ze legt je het heel proces van goud uit voor ze eraan begint. En heel eerlijk.. Alles is mogelijk!

dirk

Meld misbruik10-9-2012 18:34:03

Het is zeker mogelijk wat jullie willen.
Ik ben goudsmid.
Als jullie nog niemand hebben en interesse hebben kun je bellen of langskomen
Ik werk voordelig,want zonder vast winkelpand.
Groeten van Dirk Boer; www.debejuwelen.nl

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik13-1-2013 21:43:09

Hey Tash,
Weet je ondertussen al meer?
Ik weet ook niet meer of het samensmelten van onze gelofteringen nu nog een optie is of niet....

tash
21-9-2013
 Meld misbruik14-1-2013 18:03:07

hey katia,
we zijn inderdaad bij Diana langs geweest en hebben besloten om met haar in zee te gaan. We gaan voor champagnekleurige gouden ringen. Is dus perfect mogelijk om van goud, champagnekleur te maken. En vooral : zij smelt het goud effectief zelf, er komt helemaal geen rederij aan te pas

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik16-1-2013 21:20:37

Maakt zij ook "klassiekere" ringen, ik bedoel daarmee, niet zo met puntjes en bultjes maar mooi opgepolijst, en misschien met een groef?

Valt het ook mee qua prijs? Of zit je toch al aan de prijs van nieuwe ringen? Je mag mij ook via privé berichtje aanschrijven als je dit liever hier niet kwijt wil.
Bedankt alvast!

tash
21-9-2013
 Meld misbruik17-1-2013 18:59:01

neem best eens met haar contact op, ze heeft een website. zij alleen kan best jullie vragen beantwoorden ;-)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...