TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Inge
10-8-2012
|
6-8-2012 21:03:34
iets wat je ook zeker en vast een fotograaf want die zijn ook wel snel bezet.
|
|
Ann
14-9-2013
|
6-8-2012 21:04:14
Hey Dorien,
Wij trouwen 14 dagen na jullie, en wij hebben het volgende al geregeld: - zaal - kerk - pastoor - fotograaf - ceremoniemeester - iemand voor mijn haar en make-up aan huis - DJ het gemeentehuis ligt nog niet vast omdat dit nog niet ging met de gemeenteraadsverkiezingen.
Na mijn examens hebben we een afspraak met de pastoor en kunnen we stilaan beginnen denken aan onze misviering (vooral voor de muziek, met muzikanten of gewoon een CD). Begin oktober/november ga ik beginnen zoeken naar een kleed en gaan we ook naar ringen beginnen kijken.
Als ik jou was zou ik vooral beginnen kijken voor een fotograaf, want zij zitten snel volzet! Nog veel plezier met de voorbereidingen!!
|
|
Saar
7-9-2013
|
6-8-2012 21:05:13
Hoi Dorien,
wij trouwen een weekje later en dit ligt reeds vast:
De feestzaal (nog geen DJ) De Kerk + priester die van een andere parochie komt Het stadhuis is reeds op de hoogte (maar daar moeten we binnen 6 maanden nog eens teruggaan) De ceremoniemeester We zijn begonnen aan een gastenlijst, telkens we iemand bedenken wordt die erbij gezet (ben zooo bang dat ik iemand ga vergeten) Een budget hebben we ook opgesteld (slik...)
We zijn nu op zoek naar een bruidswagen en een videograaf Met de fotografen zijn we aan het mailen en voor de rest doen we nu voornamelijk ideeën op.
In oktober/november ga ik op zoek naar een jurk.
En om te weten wat ik wanneer moet doen gebruik ik deze checklist: http://cartarosa.be/weddingplanner/checklist/organisati...
Zo weet ik toch een beetje wat ons te wachten staat!
Saar
|
|
Silke
4-5-2013
|
6-8-2012 21:10:39
Hey Dorien. Ik begrijp je! Er komt veel bij kijken. Je kan wel veel opsteken van dit forum! Het goede nieuws is.. dat je wel goed op schema zit hoor! Je hebt nog een jaar tijd, wij zijn juist een jaar ervoor beginnen plannen en heb nu zelfs even een moment dat alles even stil valt.. Ik ken nog 3 koppels dat volgend jaar zullen trouwen in mei & juni en ze zijn ook nog maar een maand bezig met plannen. Het belangrijkste dat je nu vast legt is gemeentehuis, kerk & de zaal. Dan zou ik ook aanraden om jullie vervoer, dj, fotograaf al vast te leggen. Ik heb ook al een afspraak gemaakt bij een visagiste & kapper (aan huis). Mijn kleed heb ik ook al gekozen. Maar zoals de ringen, kledij kan je nog gerust nog 6 maanden voor je huwelijk doen hoor. Voor de rest heb ik al veel ideeën opgedaan. We hebben ons menu al besproken en liedjes gezocht voor de kerk en ons openingsnummer gezocht. Wij hebben dit eigenlijk allemaal op een maand kunnen doen. Je hebt nog ruim de tijd. Komt allemaal wel goed! Nog veel succes en veel plezier met het plannen! Silke
|
|
kelly
13-7-2013
|
6-8-2012 21:16:36
hey dorien, wij huwen een dikke maand voor jullie! ik ken het gevoel... Goed dat je een zaal hebt, da's het belangrijkste. Er bestaan websites (deze ook) die de grote lijnen van de planning aangeven. Ze hebben zelfs een tijdsaanduiding (1jaar vooraf, 6 maanden vooraf,...) Je zal zien, je zit goed op schema. Ik loop zelfs voor (is een goeie optie als je nu al kriebels hebt) Wij hebben ook al een fotograaf (goeie zijn snel bezet) Het gemeentehuis kan je zeker een jaar vooraf vastleggen Kerkelijk huwelijk? kan je ook al regelen Ennn je kan zeker ook al eens in bruidswinkels gaan snollen Getuigen vragen? Wij hebben geen vervoer maar dat kan je ook al regelen hoor. Ringen zijn we nog niet gaan kiezen maar heb al wel enkele foto's van wat we mooi vinden. Maak je maar geen zorgen, komt allemaal goed!!!!!! en dat je soms als een kieke zonder kop rondloopt, is normaal ze (hoop ik)
|
|
Jessica
|
6-8-2012 21:55:44
Hey Dorien Ik denk dat je al heel wat hebt aan bovenstaande antwoorden. Toch kan ik je ook al aanraden om al eens te kijken naar een visagiste/haarstyliste als van hun diensten gebruikt wilt maken. Onze agenda's lopen ook beetje bij beetje vol (er zijn al bepaalde weken waar ik mensen moet weigeren, met spijt in het hart) en zo heb je zeker de persoon bij wie jij je het beste voelt (wat ook niet onbelangrijk is op een van de mooiste dagen van je leven). Voor de rest: ik had anderhalf jaar op voorhand de feestzaal en de fotograaf vastgelegd, omdat we goed wisten wie en wat we wilden. Volg voor de rest je gevoel en hoor gerust rond, beter te vroeg dan te laat. Veel succes! Groetjes Jessica GlitGlam
|
|
debora
18-7-2014
|
6-8-2012 23:30:50
Hey meid,
Ik heb het trouwmagazine 'loving you' gekocht. En achterin staan 37 pagina's in met een huwelijksplanner. Dus er staat in wanneer je wat best regeld. Ik ga het zeker gebruiken, misschien is dit een idee voor jou. Geeft toch een iets veiliger gevoel over dat je goed bezig bent en op schema zit.
Groetjs
|
|
Leslie
29-9-2012
|
7-8-2012 10:52:05
Hey
Wij hebben iets meer dan een jaar de tijd om alles te plannen, en dat is echt wel lang genoeg hoor. Het belangrijkste heb je al, en dat is de zaal.
Je kan nu eens naar het gemeentehuis bellen om je datum al mee te delen. Het is zoals de andere bruidjes al zeiden nu heel belangrijk een fotograaf te zoeken. Ik zou ook eens bellen naar bruidszaken om te informeren wanneer je best langskomt. Dat kan je binnenkort dan al inplannen, en dat is toch een van de leukste dingen nietwaar :-)
Ook met vervoer zou ik niet te lang wachten.
Voor alle andere dingen heb je echt nog wel tijd genoeg hoor. Zeker geen paniek! Stap voor stap en je komt er wel ;-)
Op internet vind je ook gemakkelijke planningen waarin je wat ideetjes kan opdoen, en afvinken als je met iets klaar bent.
Veel succes nog met de voorbereidingen!
|
|
vanessa
31-8-2013
|
7-8-2012 14:10:24
Hey Dorien
Wij trouwen op dezelfde dag :-) Wij hebben zaal, gemeentehuis, priester en fotograaf al vastgelegd. Dagplanning opgemaakt en ondertussen al grondig gewijzigd, getuigen zijn gevraagd, voorlopige gastenlijst samengesteld. In oktober gaan we naar de trouwbeurs (weet niet of dit de moeite is?) en ga ik voor mijn kleed zien. Ik snap je heel goed want als je zo over alles begint na te denken, is dat soms heel overweldigend he. Mijn toekomstige man snapt dat niet goed want het is no zoooover af maar ja, dat zijn mannen he ;-) Ik heb (voor mijn eigen gemoedsrust) aan de hand van bestaande lijstjes mijn eigen to-do lijstje opgemaakt omdat het overzichtelijker is op papier dan in mijn hoofd. :-) Voor de rest heb ik al heel veel ideetjes opgedaan (oa op dit forum) zodat we toch al weten wat en waar we naartoe willen tegen dat we zaken moet kopen/vastleggen/beslissen.
Nog veel succes en geniet van de voorbereidingen! Misschien kunnen we elkaar wat op de hoogte houden over onze zelfde grote dag :-)
groetjes
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|