Nu Online
Momenteel zijn er 326 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Organistorisch vraagje

14-8-2012 10:13:18
Hallo iedereen!

Heb jullie mening nodig, wil eens weten hoe jullie dit zouden doen of reeds gedaan hebben!

We zijn met een suite van +/- 20 à 25 personen: beide ouders, broers/zussen, getuigen, grootouders, bruidsmeisjes.
Wat is zo de gewoonte: moeten al deze mensen dan ook bij mij thuis aanwezig zijn als mijn ventje mij komt ophalen om richting stadhuis te vertrekken en vertrekken we dan allemaal samen? Of is dit enkel de dichte familie en maakt de rest van de suite dan zijn opwachting aan het stadhuis zelf? Want om de voltallige suite te ontvangen in ons appartement lijkt mij dit nogal veel. Plus onze straat is maar een kleine doodlopende straat met niet zoveel parkeermogelijkheden.

Wat denken jullie hiervan?

Stéphanie

Meld misbruik

Reacties: 11 | Gelezen: 603

Anneleen
14-8-2014
 Meld misbruik14-8-2012 10:31:18

bij ons komen de ouders, broers/schoonzussen, getuigen en bruidskindjes waardoor wij met 17personen zitten ... die komen 's morgens bij ons voor we naar de gemeente vertrekken want onze fotograaf fotografeert de suite bij het vertrekken per koppel

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik14-8-2012 10:39:54

Bij ons komen ze allemaal naar het ouderlijk huis van mijn vriend waar we elkaar ook voor het eerst zullen zien. Wij verzamelen daar omdat we dan allemaal samen met de bus naar het stadhuis gaan.

Stéphanie

Meld misbruik14-8-2012 10:42:51

Wij beschikken over 3 oldtimers van mijn grootvader en deze zijn voor ons en voor beide ouders. Dus we hebben geen gemeenschappelijk vervoer voor de rest van de suite. Is het raar van te vragen dat ze op eigen vervoer er geraken?

Siska
27-4-2013
 Meld misbruik14-8-2012 10:45:37

Hey Stefanie! Bij ons komen grootouders, ouders en zussen allemaal bij mijn ouderlijk huis, maar de grootouders zullen dan ook op eigen vervoer aan de kerk moeten geraken, want anders waren er teveel suitewagens nodig. Zit er ook een beetje mee verveeld, maar kdenk niet dat ze dit zo erg zouden vinden...

Stéphanie

Meld misbruik14-8-2012 10:50:07

Dag Siska,

Inderdaad, als ik voor al de mensen van de suite vervoer moet voorzien kom ik echt aan veel te veel suitewagens en dit zou veel te kostelijk uitkomen. Ik denk inderdaad van misschien de hele bende wel bij ons te laten toekomen maar wel dat de mensen voor wie geen suitewagen voorzien is er dan op eigen vervoer geraken. Zoiezo hebben ze later op de dag toch hun eigen auto nodig om naar de feestzaal te rijden en terug thuis te geraken.

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik14-8-2012 10:50:59

Bij ons hadden de grootouders beslist om ons op te wachten aan het gemeentehuis. Anders ging het een beetje te veel worden. Onze grootouders zijn wel nog heel goed te been dus konden alles zelf nog doen.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik14-8-2012 10:59:11

Bij ons is de suite niet zo groot. Een 15-tal personen dus ze komen allemaal tot bij mijn ouderlijk huis en we hebben ook vervoer voorzien.
Ze zullen dat wel begrijpen dat je niet voor iedereen vervoer hebt, dat moet je u zeker niet aantrekken. Je kan hen de keuze laten maken hé. Sommige vinden het misschien makkelijker om rechtstreeks naar het gemeentehuis te komen en andere komen misschien liever eerst tot bij jullie thuis. Je moet u daar niets van aantrekken als je hen laat kiezen als ze bv. moeilijk parkeerplaats vinden. Ik begrijp dat het krap wordt in een appartement met zoveel volk, daarmee laten we iedereen bij mn ouders komen omdat er meer plaats is. Komt goed.. No stress! ;)

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik14-8-2012 13:20:58

wij hebben dan weer een hele grote suite!
een 40-tal personen (inclusief kindjes)
dus bij mijn ouders komen enkel de ouders, de getuigen, bruidsmeisjes en grootmoeder.
de broers en zussen met hun kinderen wachten ons op aan het gemeentehuis.
wij hebben voor niemand vervoer voorzien. daar wilde ik geen torenhoog budget voor vrijmaken, voor dat half uur in de auto.
enkel wij hebben een rode kever. de rest rijdt met eigen wagen. we voorzien witte en rode linten.
ik zag dit weekend een trouw met allemaal kevertjes, was wel prachtig hoor!
maar ik had het er niet voor over.
had ook eens geïnformeerd voor een bus ... 850 euro! en dat was dan maar voor 50km, de rest moest je dan ook nog ns bijbetalen. Voor mij is dit echt teveel. ik stop dat liever in iets anders dat geld.

sofie
15-8-2023
 Meld misbruik14-8-2012 18:45:40

hoi hoi wij hadden een "suite" deze bestond uit ouders, grootouders en getuigen. ze kwamen naar het huis van mijn vader waar mijne man mij kwam ophalen.

zij vertokken 5 min vroeger dan ons naar't stadhuis zodat ze klaar stonden.

's middag's is iedereen bij ons komen eten en 's avonds zijn zij ook mee gaan eten. nadien kwamen al de andere genodigde voor den dessert

Ellemieke

Meld misbruik14-8-2012 21:12:48

Stéphanie,
wat er ook gedaan wordt of niet... als het niet haalbaar is bij jullie, dan niet é...
Kwestie van je trouwdag niet met stress te beginnen ;-)

E.

Heidi
31-8-2012
 Meld misbruik14-8-2012 22:25:44

Bij ons komen gewoon de ouders samen Ik wil niet iedereen thuis en mijn mama ook niet ze zal al genoeg zenuwen hebben.... Bij ons dus afspraak aan het gemeentehuis

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...