Nu Online
Momenteel zijn er 603 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe maak je een corsage?

15-8-2012 18:19:13
Hoi allemaal, met die heerlijke geur op de achtergrond van het vlees op de barbecue blijf ok toch nog denken aan een aantal details. Zo gaan we zelf de bloemen maken alsook de corsage van mijn vriend. Het wordt een roosje met een groen blaadje en nog iets erbij, het steeltje wordt gewikkeld in een dikke lint met daarover ijzerdraad. De vraag is nu: hoe bevestig je die corsage aan het kostuum? Met een veiligheidsspeld? Maar dan beweegt het toch de hele tijd of ben ik mis? Ook ben ik nog op zoek naar manieren om twee kleine bloemstukken aan de autoklink vast te maken. Tips daarvoor zijn ook van harte welkom! Alvast bedankt en nog een heel fijne avond...!

Alessia
7-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 6 | Gelezen: 808

sara
2-3-2013
 Meld misbruik15-8-2012 20:08:05

ik weet dat er voor corsages 2 mogelijkheden zijn. De ene is inderdaad een veiligheidsspeld. De andere is om in dat lint dat je rond re stengel wikkelt een magneetje mee te wikkelen. met een 2de magneetje kan je de corsage dan vastmaken aan de kledij zonder die te beschadigen. Ik denk dat je hiervoor best redelijk sterke magneten gebruikt.
Wat bedoel je met bewegen? Verschuiven op die veiligheidsspeld ofzo? Ik denk niet dat dat een probleem is. Je maakt de spelt met het lint goed vast zo dat het langs die kant al niet kan bewegen, en dan op de vest neem je ook een groot genoege afstand stof tussen het in en uitsteken van de naald dan kan het daar toch ook niet meer verschuiven?
In de praktijk weet ik het niet maar zo stel ik het mij voor :)

voor de boeketjes aan de auto kan ik je niet helpen

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik15-8-2012 20:33:22

Ja, met bewegen bedoelde ik de ruimte midden in de veiligheidsspeld. Dus als je de ene kant stevig bevestigd aan de lint en de andere kant aan de kostuum, kan het toch nog links en rechts bewegen. Maar als er dan een goei stuk stof tussen zit kan het waarschijnlijk niet verschuiven... Ik zal het eens moeten testen, maar een magneet ga ik sowieso niet doen... Ik wil niet het risico dat dat ding er ineens uitvalt :). Voor die kleine bloemstukjes aan de deurklink van de auto ga ik nog eens wat opzoekwerk doen. Het is toch moeilijk als je het nog nooit hebt gedaan :s

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik15-8-2012 20:37:02

Heb wat gevonden en met een lintje kan ik eventueel de bloemen aan de portieren vastbinden... Vrij makkelijk eigenlijk! Dat ik het eerder niet heb gevonden, alé!

Tina
1-9-2012
 Meld misbruik15-8-2012 21:54:31

Hej Allessia,

Mijn schoonmama maakt ook onze corsages zelf (ik denk zo wat vergelijkbaar als hoe jij ze wilt). Wij hebben een magneetje genomen (handig, want zo doe je kostuum al niet kapot) en blijft echt goed zitten. Je moet er wel voor zorgen dat de corsages niet TE groot zijn, want dan kunnen ze scheef gaan hangen!!

Gewoon even wat uitleg vragen in bloemenwinkel, ons hielpen ze met veel plezier verder!!

Succes en groetjes

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik16-8-2012 12:21:01

Volgens mij bestaan er zelfs speciale veiligheidsspelden voor corsages. Je kan die in de Floralux komen (Dadizele), maar misschien dat ze die bij Thomas ook wel hebben hoor. Gewoon eens neuzen.

Alessia
7-9-2012
 Meld misbruik16-8-2012 13:40:52

Daar ga ik zeker eens achter vragen! Dankjewell.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...