Nu Online
Momenteel zijn er 307 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dagindeling wat apart of niet?

16-8-2012 11:25:29
Hallo,

M'n partner en ik hebben een idee voor de dagindeling, die volgens mij wat apart is. Kzou graag jullie mening willen weten. Of misschien iemand die ongeveer hetzelfde idee heeft?

Toch eerst ff kaderen: We trouwen in de voormiddag in het stadshuis. Geen kerkelijk huwelijk. We zouden liefst in de herfst/winter trouwen.

Indeling:
10 - 10.30: wettelijk huwelijk
11 - 14: uitgebreide receptie voor > 150 personen
14 - ... : uitgebreid diner met beperkte kring

Jolien
1-11-2012
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1177

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik16-8-2012 11:42:32

Nog een bijkomend vraagje:

Zouden we onze foto's voor of na de receptie doen? We hebben eigenlijk een zee van tijd.

sarah
17-12-2011
 Meld misbruik16-8-2012 12:00:12

Hoi Jolien,
zo apart is de dagindeling niet maar waarom alles zo snel opvolgend? Zeker als je enkel voor de wet gaat trouwen.
Ik zou zelfs overwegen om je wettelijk huwelijk iets naar achter te schuiven. Dan heb je meer tijd om je klaar te maken.Ik moest er om 06.00 uit.Bovendien een receptie om 11.00 is wel zeer vroeg .
Ik ben zelf in de winter getrouwd en mijn dagplanning heeft wel wat raakpunten gehad met de jouwe.
Hierbij kort samengevat de planning : (ze is eigenlijk twee bladzijden lang )

10.00 wettelijk huwelijk
(daarna vervoer naar dorp waar Kerkelijk huwelijk plaats zou vinden enz)

11.30 -13.30: lunch met suite en huwelijksreportage

14.00 Kerkelijk Huwelijk

15.15- 17.30 : Receptie ( 100 tal genodigden )Ze is wel wat uitgelopen
Rond 18.15 : extra fotoreportage ingelast - was al mooi donker buiten en het plein was schitterend verlicht.
Ondertussen aperitief voor de diner gasten ( 30 tal )
19.00 -19.30 Start Diner ....

Als je nog vragen hebt shoot

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik16-8-2012 12:24:03

Hey,
mijn broer is pas getrouwd, en dit was zijn planning.
10u30: wettelijke trouw
11u30-13u30: receptie (bij m'n ouders thuis)
14u-...: uitgebreide maaltijd
Na de maaltijd terug naar m'n ouders thuis om na te praten.

De groep was niet groot. +/- 40-50 man receptie, en 26man voor het eten.
Maar er was wel heel veel sfeer, en het was een super toffe dag.

Groetjes,
Katrien

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik16-8-2012 12:41:20

Hi Sarah,

Bedankt om je planning te delen!

Het stadshuis trouwt enkel van 9u30 tot 12u. Een aansluitende receptie lijkt ons leuk voor de gasten. Zo kunnen ze de plechtigheid zien en ineens de feestreceptie meepikken. De helft van de gasten (m'n verloofde zijn familie) komt namelijk van 80 km verderop.

Of vind je dat we hier niet naar moeten kijken? Dit is eigenlijk wel bepalend voor het startuur van onze feestreceptie.

Ik zeg bewust "feest"receptie omdat we er een gezellige receptie van willen maken met zeteltjes, aparte zithoeken, eventueel een kampvuur als dat buiten mag, ... . Is helemaal onze stijl om het gewoon gezellig aan te doen zonder "tralala". Heb soms wat het gevoel dat een trouw verplicht met "tralala" moet zijn. Daar krijgt m'n partner het van op z'n zenuwen :).

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik16-8-2012 12:48:31

Hey Katrien,

Super! Heeft je broer ook foto's laten nemen? Wanneer was dit dan?

deddy
15-9-2012
 Meld misbruik16-8-2012 13:30:57

Als jullie het helemaal jullie stijl willen doen, kan het volgende wel een oplossing zijn:
trouw een beetje later (vb 11u of 11u30) doe dan een receptie met hapjes zodat het middaghongergevoel gestild is, maar niet volledig avondeten.
Daarna kan je bijvoorbeeld een leuk museum bezoeken of gewoon op café gaan (een gezellig volkscafeetje) en dan kunnen jullie foto's trekken terwijl de andere in het museum zitten en dan 's avonds weer samen komen.
Ik zeg nu museum, maar dat kan even goed iets anders zijn eh! Een huifkartocht ofzo...

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik16-8-2012 14:49:17

@ Deddy: Tof idee, lijkt me wel relax.

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik16-8-2012 15:32:41

Hey Jolien,

Vlak na de trouw (ze hadden dus wel enkel een wettelijke trouw) zijn ze foto's gaan laten trekken. Het begin van de receptie hebben ze dus gemist. Ze hadden wel heel weinig tijd voor echt geposeerde foto's.
Nu was het wel zo dat de broer van de bruid professioneel fotograaf is, en daardoor was hij er uiteraard heel de dag bij. Tussendoor hebben ze ook nog heel veel foto's getrokken. Maar echt met z'n tweetjes er even tussenuit voor de foto's, dat was dus enkel een dik half uur na de wettelijke trouw.
Persoonlijk vond ik dat wat kort. Het was ook allemaal snel snel. Ik was er toevallig ook bij omdat mijn kids bruidskindjes waren, en ze wilden hen ook bij de fotoshoot. Dus was ik ook meegegaan. Ik zou toch proberen om de tijd van de fotoshoot wat langer te maken. Een dik uur heb je eigenlijk toch écht wel nodig. En uit de planningen die ik tot hiertoe gezien heb, wordt vaak 2-3u uitgerokken voor een fotoshoot met enkel het koppel.

Katrien

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik16-8-2012 15:44:32

Hey Katrien,

Dankjewel voor de nuttige info. We zullen inderdaad best voldoende tijd uitrekken voor de foto's.

sophie
14-7-2012
 Meld misbruik16-8-2012 18:45:04

Hey Jolien,

Ik sluit me een beetje aan bij Katrien. Onze planning was; 11.15 trouw voor de wet, meteen daarna op het kerkplein (daar is een mooi park naast) foto's met de familie en getuigen. Dan wat broodjes eten. 14 uur kerkelijk huwelijk en daarna zijn onze ouders naar ons thuis gegaan en zijn wij onze foto's gaan nemen en daar waren wij toch ook een dikke twee uur mee kwijt. Als ik jou was dan zou ik zo laat mogelijk voor de wet trouwen met daarbij aansluitend je receptie. Dan een uurtje of twee uittellen voor de foto's en daarna pas je avondeten. Mensen gaan het misschien raar vinden om al zo vroeg te eten en te gaan feesten. Maar doe vooral dat waar jij je goed bijvoelt want wij kunnen onze meningen wel geven en zeggen hoe wij het deden of doen maar tenslotte gaat het er wel om wat jij zelf wil en waar jij je goed in voelt. Het is tenslotte jouw dagje en geloof me gerust, hij is echt veel sneller om dan je denkt. Geniet nog van je voorbereidingen en veel succes!!!

Groetjes Sophie

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik17-8-2012 13:33:50

Dankjewel, Sophie!

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik17-8-2012 13:50:00

Wat ik me nu net bedenk: ik heb hier ook al een paar keer zien passeren dat ze de foto's vóór de eigenlijke trouw doen. Iemand die geen "gat" in de planning van de suite wou, heeft 's morgens haar foto's laten nemen, dan trouw-receptie-feest. Zo moest de suite zich niet een paar uur bezighouden terwijl het koppel weg was voor de foto's.
Maar dan ziet je wederhelft je uiteraard wel in je volledige outfit nog voor de trouw.

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik17-8-2012 15:22:26

Katrien,

Da's inderdaad ook een mogelijkheid. Dat m'n partner me al ziet voor de trouw zit ik niets mee in. En hij vast ook niet.

Sanne
9-7-2011
 Meld misbruik19-8-2012 15:20:09

Wij hadden ook een beetje zoiets:

11u wettelijke trouw
14u-17u uitgebreide "receptie" (waar zo'n 80 mensen zijn geweest)
en vanaf ongeveer 18u (maar dat sloot aan doordat het namiddag gedeelte iets langer duurde) diner en intiem feestje bij ons thuis

De foto's hadden we al eerder genomen.

Als je foto's gaat maken tussen de trouw en de receptie, zullen er denk ik minder snel mensen naar het gemeentehuis komen, omdat ze anders met dat gat zitten. Voor de suite kan je dat eventueel opvangen, maar voor alle andere genodigden natuurlijk niet.

Jolien
1-11-2012
 Meld misbruik19-8-2012 22:45:52

Hey Sanne,

Hoe hebben jullie de tijd tussen de wettelijke trouw en receptie ingevuld?

Leuk concept van dat intiem feestje bij jullie thuis.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Feestzaal nodig?
Kursaal Oostende Trouwen met zicht op zee! in Oostende
Het is opvallend & apart, romantisch & groots maar ook historisch & prestigieus. Je huwelijk krijgt een unieke en onovertroffen allure. Trouwen in Kursaal is een dag zonder zorgen in volle stijl! Meer info
Zalen 138b Beleef uw feest met zalen 138b! in Harelbeke
Zalen 138b biedt u een perfecte locatie voor allerlei evenementen. Van trouwparty's, feesten en recepties tot productpresentaties. Een feest in zalen 138b gaat over meer dan organiseren. Het gaat over samenzijn en fun! Vrij van drank en traiteur. Meer info
Hof Ten Bosse Stijlvol kader, fijne keuken, zorgvuldige bediening in Destelbergen
Wanneer u kiest voor Hof ten Bosse, dan opteert u voor een stijlvol kader, een fijne keuken en een vlotte en zorgvuldige bediening. Wij werken op de meest correcte manier, waardoor u niet voor financiele verrassingen komt te staan. Meer info
Feestzaal SCALA BVBA Feesten in een uniek decor... in Beveren
Wie op zoek is naar een verrassende locatie voor een huwelijk, familiefeest of bedrijfsevent, kan niet om Scala in Beveren heen: een unieke bioscoopzaal met heel wat troeven. Meer info
Den Orchidee Vakmanschap, motivatie, creativiteit en versheid van de producten zijn ten huize onze sterkste troeven! in Lokeren
In Den Orchidee is ieder feest een nieuw totaal evenement waar gelet wordt op de kleinste details, volgens de wensen van de klant. Wij doen maar 1 feest per keer opdat u kan genieten van een perfecte service. Meer info
Hof Van De Putte Uw feest ... onze zorg ! in Zegelsem-Brakel
Langs hobbelige kasseien, kronkelend door de ongerepte Vlaamse Ardennen, ligt de authentieke 16de eeuwse hoeve 't Hof Van De Putte. Verwen er uw gasten in het nostalgische Zegelsem waar Herman Teirlinck inspiratie vond voor zijn 'Maria Speermalie'. Meer info
Feestzaal Liefmans Catering with a heart in Oudenaarde
Ook op zoek naar eens iets "anders" ? Gelegen langs de Schelde te Oudenaarde is onze feestzaal, verbonden aan de brouwerij Liefmans, een unieke lokatie voor uw huwelijksfeest ! Elk feest is maatwerk en volledig naar uw wens. Meer info