Terug naar overzicht
je kan het op 2 manieren doen, ofwel vraag je die mensen mee en ga je nadien( met wat uitloop gerekend) enkel met de mensen van het diner eten OF hou je na de receptie een kleinere receptie voor enkel de mensen van het diner. Wij hebben geopteerd voor het eerste, dat leek ons gezelliger en het minste tijdverlies.wat wij wel doen is de receptie afsluiten met desserthapjes als duidelijk beeld dat het het einde van de receptie is
Wij hebben dan weer gekozen voor het 2de, omdat het moelijk is om aan mensen uit te leggen dat de ene wel mag blijven en de andere niet :-). Daarom doen wij een 1ste receptie voor kennissen, vrienden van de ouders, buren, collega's enz, dan een half uurtje pauze en dan een 2de, korte receptie voor de gasten van het avondfeest (familie en goede vrienden).Groetjes!Evelien
Wij hebben gekozen voor een receptie voor de kennissen samen met de mensen voor het avonfeest omdat we zo iets hebben van de mensen praten toch met elkaar en weten dan toch wie er wel en niet mag komen op het avondfeest.Dit hangt misschien ook af van het aantal mensen voor de receptie en het avondfeest. Wij hebben niet zoveel mensen die enkel naar de receptie mogen komen en ik wilde dan ook geen receptie apart geven voor een 50tal man.Groetjes,Jana
Wij kiezen ook voor 2 recepties.Op de eerste komen vooral vrienden van onze ouders en de mensen die voor mijn papa werken, een half uurtje pauze en dan komt de volgende groep.Wij hebben voor twee recepties gekozen omdat we anders met +- 350 man moete receptie doen, en dat is een beetje te veel! Plus dan zit je inderdaad ook met een groep die mag blijven en de anderen die moeten vertrekken!Groetjes
Wij zijn er nog niet helemaal uit, maar gaan waarschijnlijk 2 recepties doen (1 voor de verdere kennissen, en 1 voor de gasten avondfeest = eigenlijk ontvangst voor het avondfeest). Hoe gaat het praktisch in zijn werk als je 1 receptie geeft? Zegt de ceremoniemeester of maitre van de zaal dan "jij en jij en jij mag naar huis en jij en jij mag blijven...". Of hoe maak je subtiel duidelijk aan de gasten dat bepaalde mensen op het moment dat het avondfeest gaat beginnen naar huis moeten (zonder jaloezie op te wekken)?Ik vroeg me wel nog af als je een 2e recepetie geeft voor de avondfeest-gasten of je dan ook hapjes moet voorzien? Omdat je dan normaal toch vrij snel aan tafel gaat?Merci voor de tips!GroetjesJoyce
Wij doen 1 receptie. De meeste die naar de receptie komen, zullen voor het hele feest blijven. Misschien enkele collega's die we niet vragen voor het eten. En dan nog enkele vrienden die zullen er vanaf het dessertenbuffet bijkomen.