Nu Online
Momenteel zijn er 465 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afvallen

25-8-2012 22:38:13
Hey iedereen! :)

Mijn verloofde en ik willen allebei een paar kilo's kwijt tegen onze trouw. We zijn niet echt dik dik maar hebben toch een buikje. ;) En er is toch wat pak aan mijn billen. =p We hebben nog 8 maanden tijd. Hebben jullie goede dieettips voor ons?

We hebben ons vorige week een loopband aangeschaft. In de week heb ik niet zoveel tijd en dan train ik dagelijks een half uur en in het weekend een uur. Mijn vriend sport een beetje langer en aan een hoger tempo. ;)
We hebben ook al op de site van weight watchers gekeken. We zijn nu enkele dagen bezig met Flexipoints. Ik mag normaal 19 punten hebben, als ik sport enzo mag ik 24 punten hebben. Mijn verloofde mag enkele punten meer omdat hij een man is en iets meer weegt. ;) Hebben jullie goede tips om aan niet te veel punten te komen maar toch niet met een te groot hongergevoel te zitten? We eten/drinken allebei vers fruit/(sap) en we drinken ook voldoende water. We rekenen alles goed uit en ik ben echt verschoten van die punten en hoe weinig we eigenlijk mogen eten.. We proberen sommige dagen ons vlees te laten. Stel nu dat je toch vlees wilt eten, op de site van weight watchers kunnen we onze punten zien. bv. kipfilet 2 punten voor 100 gram. Maar is dat er bij gerekend dat dit gebakken is? We gebruiken niet zoveel boter maar is dat in de punten inbegrepen of moeten we dat ook nog apart tellen? =D Sorry maar ik heb nooit uitleg gekregen of we hebben geen boekje van weight watchers met de uitleg. Iemand hier meer ervaring mee??

Alle tips zijn welkom. Als jullie een beter dieet kennen ---> shoot!! :) We zijn alleen niet te vinden voor van die speciale zakjes en papjes en thee enzo. :)

Alvast bedankt!

Groetjes!

Silke
4-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 17 | Gelezen: 1153

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik25-8-2012 22:54:15

Dag Silke, Als jullie beide niet echt veel overgewicht hebben,zou ik niet té streng op dieet gaan maar gewoon gezond en licht eten en ook sporten.Ideaal die combinatie! wat zeker ook werkt is infraligne...daarmee ben ik paar jaar terug veel centimeters kwijt geraakt op 4 maanden tijd.in sint pieters leeuw hebben ze dit vr mannen en vrouwen dus mss kunnen jullie samen gaan. in elk geval succes!! Groetjes

Heidi
31-8-2012
 Meld misbruik25-8-2012 22:59:34

Ik vind infraligne/bodystyling ook een aanrader! Of het 17 dagen dieet eens googlen

Katia
22-6-2013
 Meld misbruik25-8-2012 23:03:52

Ja best geen crashdieet doen - maar gedurende 8 maand wat extra sporten en ietwat letten op de eetgewoontes lijkt me al zéér goed zodat je niet gaat jojo-en.

Ik ben hetzelfde van plan trouwens, en ga nu 2 keer per week "dansen" (zumba en partyrobics). Ik denk dat dat ideaal is om alle spieren te doen werken, en het is leuk, dus dat ga ik zeker volhouden. En ik vind het ideaal om na een zwaar dagje werken gedachten op nul te kunnen zetten (het moet, anders kan je de passen niet volgen).

Als je echt gezond wil dieten en er tijd aan over hebt, informeer dan zeker eens naar Montignac. Zijn principe is bepaalde combinaties vermijden. Zeker vet en zoet is uit de boze (dus bvb als je vlees eten, mogen er geen patatjes bij, enkel veel groentjes, of geen melk EN suiker in de koffie...). Om dit te volgen moet je het er wel voor over hebben om te koken elke avond. Maar het werkt, en je blijft héél lang stabiel, want het is een nieuwe eetgewoonte.

Ik ben ook benieuwd naar goeie tips van andere bruidjes :-)

Infraligne - daar ga ik is naar informeren zie!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik25-8-2012 23:06:08

@ Sandra; ik doe het niet al te streng, omdat ik uit ervaring wel weet dat het er anders terug snel bij komt. Mijn verloofde doet het iets intensiever. ;) Af en toe zondigen we wel eens. =p maar ik heb toch al positieve ervaringen gehoord van weight watchers, je kan eigenlijk zelf een beetje kiezen wat je eet, zo lang dat je niet te veel punten hebt. Maar ik vind het uitrekenen enzo soms niet zo duidelijk. ;) Eind januari nemen ze mijn maten op dus ik zou graag tegen dan een beetje minder wegen en zien dat het dan zo blijft hé. ;)
En ik heb eens gekeken voor Infraligne en je kan dit blijkbaar in Grimbergen ook doen. Als je op facebook klikt op 'vind ik leuk' dan kan je gratis een oefensessie doen, dus ga het misschien eens proberen. Maar een beetje stappen en lopen op de loopband zal hopelijk ook al helpen. =D Mercikes he! :)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik25-8-2012 23:10:56

@ Heidi & Katia; ook mercikes voor de tips. Ik ga zeker eens googlen! :) Ik zoek echt een dieet waar de kilo's er daarna niet direct bij komen.

caroline
1-6-2013
 Meld misbruik25-8-2012 23:24:18

Hey Silke,

Ik ben sinds 3 weken bezig met de propoints online, van weight watchers. Tot nu lukt het me 0.5kg/week af te vallen.
Ik denk dat het voor mij goed helpt omdat je alles moet opschrijven en je zo betere keuze maakt om toch veel op een dag te kunnen eten.
Bij mij zou er een 7kg af moeten.
Heb in het verleden al veel geprobeerd maar meestal zonder, blijvend, resultaat. (zeker van die shakes was ik niet te spreken, voelde me er echt ongezond bij.)
Het enige dat voor mij werkt is 3x per week 1/2u sporten,dagelijks 10min turnoefenngen en alcohol, brood en tussendoortjes schrappen. Tussendoor soep, groenten en fruit mag wel.
ik gebruik mn active points ook niet als punten.
Let wel op met vers fruitsap want 1glas is evenveel kcal als cola. 2stukken fruit per dag is ideaal en bessen, aardbeien,.. zijn het laagst van kcal.
Voor vetstof moet je nog een punt rekenen (1 koffielepel mag je wel verwaarlozen)
Leuk dat jullie het samen kunnen doen, veel succes ermee!

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik25-8-2012 23:38:51

Je volgt inderdaad nog het oude ww programma , nu is het het propoints programma.
punten liggen hoger (min voor iedereen was 21 dacht ik voor dames)
LEuke aan nieuwe is dat je telvrije dagen hebt wat houdt dit in:

Als je je de hele dag houdt aan het enkel eten van verzadigende porties (kip,aardappelen,rijst, sommige vlees, platte kaas enz)
dan moet je geen punten tellen
stel dat je toch iets wilt eten dat niet onder de verzadigende dingens valt dan heb je daar reservepunte voor een totaal van 49punten die je tijdens de week mag maar ni moet opgebruiken

Ik deed soms 3 a 4 telvrije dagen op een week en bleef afvallen.

Als je ww wilt volgen moet je wel de hele uitleg hebbe vind ik, kost geld en koste me veel geld maar was op 10 maand 14 kg kwijt nu ben ik weer begonnen hopelijk gaat het weer vlot ;)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-8-2012 3:26:45

@ Caroline en Sarah ; bedankt voor de uitleg en de tips! Ik zal er zeker rekening mee houden! Ik ben blij dat ik niet de enige ben. Dat geeft mij meer moed om er mee door te gaan. Ik ben ook blij dat we het met 2 kunnen doen. Alleen is toch moeilijker.. De eerste week is het moeilijkste, daarna gaat het hopelijk vlotter. :)

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik26-8-2012 9:31:55

Ik ben inderdaaad ook in Grimbergen geweest Silke :-)
Het helpt echt, maar het is ook niet zo goedkoop.
Maar wel de moeite om eens gratis te gaan oefenen!

groetjes!

An
6-9-2013
 Meld misbruik26-8-2012 9:33:18

ik volg ook op basis van het ww programma, mijn vriend gaat naar diëtiste. Gebruik daar ook veel tips van, echte aanrader ook! Ik ben bezig van mei en ben er al 8.3kg kwijt zou er graag toch 10kg zeker kwijt zijn. Van sport doe ik eigenlijk niets, enkel probeer ik met de fiets naar het werk te rijden op een dag zo'n 16km in totaal. Ik vind de 1ste week is echt afkicken, je mag veel minder eten qua porties, maar dan zet je lichaam daarna toe en nu heb ik soms te veel. en btw zondigen doe ik ook hoor! waterijsjes; zitten nie zoveel cal in maar wel suikers dus ook opletten. Het is de 1ste keer dat dit echt lukt van mij, er voor ook vele pogingen ondergaan maar nu gaat het echt goed! Ik ben trots :o)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-8-2012 11:07:06

@ Sandra; Ik zal zeker eens gaan oefenen en inlichtingen vragen. Thx! :)
@ An; Ik vind fietsen naar je werk toch ook al goed hoor! :) Amai je bent dan nog maar een 3 a 4 maand bezig en toch al een mooi resultaat hé, volhouden!! Je mag er zeker trots op zijn!

Maayke
8-9-2012
 Meld misbruik26-8-2012 11:33:49

Heyy

Ik heb in het begin van juli 2x naar zo'n ww avond geweest en je moet nu minimum 26 punten hebben! zoiezo, anders ben je heel ongezond bezig. Ik ben ook niet dik, maar wel een buikje en in 2 weken was ik al 3 kilo kwijt.
Nu doe ik dit wel niet meer (conges en reis en andere uitvluchten ;)), maar die 3 kilo is er nog altijd af! Dus dit kan ik echt aanraden eigenlijk.

Als je kippefilet wil eten kun je dit ook grillen of in de oven. Als je het bakt, moet je per koffielepel olie/boter 1 punt bijtellen.
Als je meer uitleg wil, kun je ook 1x naar zo'n avond gaan, dan betaal je 26 euro denkik maar dan weet je wel alles wat je moet weten.

Infraligne heb ik ook eens gedaan, maar voor mij hielp dit niet echt. iedere keer wegen ze je en soms ben je dan 200g aangekomen, de keer erop 300 eraf dan de volgende keer 100g erbij... Dat geeft niet zoveel courage vind ik.

Succes!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik26-8-2012 11:55:49

Hey Silke - ik ben nu een kleine 2 maand aan het WW en ook met het nieuwe systeem. Het nieuwe minimum is inderdaad 26 punten (ik heb er nu 28). Om een hongergevoel te vermijden, eet je beter meerdere kleine porties: ik eet vb een halve appel om 9u en een halve appel om 10u30. Zelf een simpel soepje maken (zonder aardappelen en room) is ook een goeie opvuller. Ik eet een tasje soep een klein half uur voor het eten wat ervoor zorgt dat je tegen etenstijd voldoende hebt met 1 portie. Wortels (rauw) zijn ook een goeie opvuller bij TV-hongertjes. De punten die je vindt, zijn steeds voor de onbereide gerechten dus je moet een puntje bijtellen voor de koffielepel bakboter die je gebruikt per portie vlees (bij vloeibare boter kan je dit echt goed bijhouden). Groentjes stomen en vlees grillen zijn goeie alternatieven.
Succes ermee en doorbijten als het even moeilijk wordt!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-8-2012 12:17:27

Dank u, Maayke! :) Misschien toch best eens naar zo'n avond gaan, ik wil zeker zijn dat ik toch gezond bezig ben hé. =P Het is verwarrend met het oude en het nieuwe systeem enzo, bij het ene mag je meer en bij het andere minder punten hebben omdat dat op iets anders gebaseerd is. Als ik is naar zo'n WW avond ga, weet ik het zeker he. :)

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik26-8-2012 12:20:24

Dank u, Rebecca! :) Beter toch het nieuwe systeem dan, dan hou je het beter vol he. Beter iets trager vermageren en dat het nadien zo blijft hé. Met de steun van hier op het forum, zal het wel lukken om door te bijten. Ik sta er niet alleen voor precies. ;)

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik26-8-2012 12:51:59

Ik combineer ook de ww avonden met online punten tellen. Het gaat inderdaad niet zoo snel maar elke week toch een halve à een hele kilo af en ze blijven eraf.

evy
12-10-2013
 Meld misbruik26-1-2013 23:57:53

Hey dames!!!

Hoe zit het hier ondertussen met de kilo's?
Ik begin vanaf 1 feb :-s ( als leerkracht vertrek ik voor een weekje op bosklassen en ik zal moeten eten wat de pot schaft!)
Ik moet ook niet veel kg af. Een 5-tal... maar ik ben zooo chocoladeverslaafd!!! Ik heb suikerpieken met momenten en dan kan ik een heel snoepkast leegeten... Jullie lijken hier allemaal veel karakter te hebben! Hoe doen jullie dat?!

Donderdag 7 feb ga ik naar een ww-avond! Ben benieuwd!
succes nog!!!!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...