Nu Online
Momenteel zijn er 650 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Originele trouw

29-8-2012 11:12:18
Hallo,

Wij doen ons feest in klassieke feestzaal, maar we zouden er toch graag iets origineels van maken.
Hebben jullie enig idee.

Groetjes,
Dorien

dorien
31-8-2013
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1566

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik29-8-2012 11:21:22

Als anderen u ideeën geven, is het niet meer origineel hé

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik29-8-2012 11:37:32

Wel Bruidje2013, daar ben ik het niet mee eens!
Wij zijn de laatste van onze vriendenkring die trouwen. Iedereen is eerst getrouwd, en dan aan kinderen begonnen. Wij hebben het omgedraaid.
De meeste trouwfeesten zijn dan ook al 8-10 jaar geleden. Ik heb hier al heel wat ideetjes opgedaan, en weet zeker dat ik origineel uit de hoek kan komen.
't Is niet omdat iemand je een idee aanrijkt, dat het niet origineel kan zijn, hé.

@Dorien: zoek je iets voor tijdens het avondfeest? Of voor tijdens de ceremonie?

Michèle
1-12-2012
 Meld misbruik29-8-2012 13:53:13

Willen we niet allemaal origineel zijn????
Ikke alvast wel, dus als hier leuke tips uitkomen...

Saartje
29-6-2013
 Meld misbruik29-8-2012 15:43:50

Ik snap de vraag in de trend van:

wij hebben ook een klassieke feestzaal, dus daar kunnen we niet origineel uit de hoek komen.
maar wij gaan proberen om er een 'bike wedding' van te maken, van 's morgens (vervoer naar het gemeentehuis) tot het avondfeest toe (bv. tafelindeling, versiering...). Ook de fotoshoot mag fietsminded zijn! Dat past volledig bij ons!

Wendy
1-12-2012
 Meld misbruik29-8-2012 15:59:41

Hey Saartje,

Wij willen het thema fiets ook gebruiken bij onze trouw.
Daar we elkaar hebben leren kennen op een wielerwedstrijd en men verloofde een wielrenner is.

Maar heb al gemerkt dat het toch nie zo simpel is om dat toe te passen
Alle ideetjes zijn bij ons dus ook nog welkom.

grs

Joke
27-7-2013
 Meld misbruik29-8-2012 16:53:48

Je kan als trouwvervoer (indien het helemaal niet ver is) een riksja fiets gebruiken.
Heel origineel en veel goedkoper dan een auto huren.

Origineel in een klassieke feestzaal kan zeker:
- Je kan een trouwparty doen: eerst receptie, dan direct openingsdans en dan eten via buffetvorm. Dit geeft een vrijer gevoel en de sfeer zit er onmiddellijk in.
- Gewoon een origineel thema vinden en dit maakt het feest ook al minder klassiek (thema ideetjes vind je genoeg als je even op internet zoekt)
- Je kan zelf een dresscode opleggen (maar dit zou ik persoonlijk zelf nooit doen)
- Je kan de muziek origineel gebruiken: al dansend binnen komen als trouwkoppel, de ouders eventueel ook, de gasten per lied (per tafel) de zaal laten binnen gaan (dit is dan meteen de tafelverdeling),…

Ik weet zeker dat er nog veel mogelijkheden zijn…

dorien
31-8-2013
 Meld misbruik29-8-2012 21:03:14

@ Katrien: eigenlijk mag het allebei origineel maar vooral voor het avondfeest. We hebben een klassieke zaal dus daar kunnen we niet origineel uit de hoek komen dus moeten we daar iets anders op vinden...

Merci

Katrien
20-4-2013
 Meld misbruik30-8-2012 8:45:33

- Ik heb al eens gelezen dat er, ipv de klassieke openingsdans, een flashmob gedaan wordt met een deel van de familie.
- Als je niet in de kerk trouwt (want dan kan dit niet, denk ik) maar een alternatieve ceremonie houdt: de ringen laten aanvliegen door een uil. Ik heb dit ooit gezien op foto's van een bruidje hier, en ik hoop dat ik het op deze manier kan doen. Iemand die de uil naar m'n dochtertje laat vliegen (die is tegen dan 8j) en dan kan m'n zoontje de ringen aan ons geven (die is tegen de trouw bijna 6j). Als je wilt, zoek ik het terug voor je op.
- Je kan ook origineel uit de hoek komen met je thema. En dat dan doortrekken gedurende heel je dag. Dat kan je dan ook verwerken in je naamkaartjes, tafelnamen of -nummers, het afroepen van de mensen naar hun tafel, een alternatief gastenboek,...
- Ipv een gastenboek, kan je ook iets nemen zoals "de flitspaal". Daar kunnen de gasten een boodschap op inspreken.
- Wat ik wil proberen te doen als gastenboek, is alle gasten een puzzelstuk geven, waarop ze dan hun wensen kunnen zetten. Dat kunnen we dan achteraf inkaderen, en bv in de traphal ofzo hangen. Ik wou dan enkele verschillende groottes van puzzels. Maar ik weet nog niet hoe ik het juist kan uitgewerkt krijgen.
- Voor de foto's kan je bv wolkie talkies nemen. Dat zijn van die tekstballonnetjes waar je gasten iets kunnen opschrijven, dat boven zich houden, en dan laten fotograferen.

Als ik nog ergens aan denk, laat ik het je weten. :-)

Groetjes
Katrien

sara
5-10-2013
 Meld misbruik26-9-2013 14:23:15

Van de ringen laten aanvliegen door een uil kan ook in de kerk als de pastoor daar zijn toelating voor geeft. Wij hebben geluk en krijgen dit als verrassing (die ik al stiekem te weten ben gekomen :-))
Wij werken ook bij het binnenkomen van de gasten met een fotohoekje waar een verkleedfoto getrokken wordt.
De praatpaal vind ik ook altijd super leuk.

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...