TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Julie
30-3-2013
|
29-8-2012 17:51:04
Dit is echt erg!!! Als mensen zo reageren zijn ze het sorry zelfs niet waard!! Maar ik denk dat dit de maatschappij is ... . jammergenoeg... Ik denk dat veel reacties voortkomen uit jaloezie. Zelf merk ik ook als ik iets zeg van dit of dat mensen reageren niet of geven negatieve reacties. Maar is echt niet prettig als je dit meemaakt. Doe wat jullie willen, het is jullie dag en deel het enkel met de mensen die positief reageren en laat de rest maar sudderen.
Sterkte xxx
|
|
Evelien
1-9-2012
|
29-8-2012 17:55:03
Wij hebben in onze 2.5 jaar voorbereidingstijd spijtig genoeg ook meermaals gemerkt dat een huwelijk voorbereiden niet de leuke periode is die je altijd gedacht had dat het zou zijn. Het is een periode van veel op de tanden bijten, overal brandjes proberen blussen en proberen voor iedereen alles zo goed mogelijk te doen zonder jezelf te verliezen... Ik ben dan ook oprecht blij dat deze periode er eindelijk opzit :-).
Ik zou zeggen: volhouden!! En inderdaad, probeer zo weinig mogelijk tegen anderen erover te beginnen want zovelen zijn jaloers omdat jij wel kan/wil/gaat trouwen...
Groetjes en veel succces!
Evelien
|
|
karen
15-9-2012
|
29-8-2012 18:50:26
Ja, je hebt altijd van die mensen die het denken beter te weten dan jij. Of je hebt van die mensen die in het begin heel enthousiast reageren en daarna niet meer naar je huwelijk vragen. Ik heb hier al vanalles meegemaakt maar vergeet niet het is de grote dag van jouw en je ventje en jullie moeten je bij alles goed voelen. Het is jullie dag, jullie moment!!! Ik probeer mezelf daar alle dagen aan te herinneren als ik me weer eens ga opjagen over het één of het ander!
xxx Knuffel
|
|
Eline
20-7-2013
|
29-8-2012 18:54:15
Heb een beetje hetzelfde probleem. Mijn vriend en ik willen een huwelijk dat volledig "WIJ" is en niet een zoals de anderen het zouden willen. Maar dat brengt natuurlijk wel iets meer kosten met zich mee. En als je dan héél enthousiast aan de rest vertelt wat jullie allemaal van plan zijn, dan hoor je maar 1 ding: "Pfff, da kost toch wel veel geld ze", "Zouden jullie nie beter nog wa sparen?", "Moet al dat extra er wel bij?" ... Ik begrijp je volledig en ben ook nie meer van plan om nog veel te vertellen aan de rest van de familie... Mijn vriend en ik gaan het zelf wel voorbereiden en er een stukje van onszelf insteken. De rest zal het dan wel zien alst zo ver is! Allesinds nog veel succes met de voorbereidingen! xxx
|
|
Debbie
4-5-2013
|
29-8-2012 18:54:24
Liefste Debora! Ik snap wat je bedoelt helaas staan wij nu op 8 maand voor onze trouw en blijven de mensen zeggen: waarom denk je daar al aan het is nog een jaar! of het is nog zolang.
T'is echt nt normaal! En dan vooral vd schoonfamilie natuurlijk :s
Debbie
|
|
Silke
4-5-2013
|
29-8-2012 19:00:37
Ik vind het echt erg dat ze zo reageren. Ik begrijp je. Als het een troost kan zijn, je bent zeker niet de enige. Er zijn altijd mensen die jaloers reageren en zulke opmerkingen geven. Ik probeer er enkel nog over te praten tegen mensen die wel enthousiast zijn.
|
|
nancy
14-9-2012
|
29-8-2012 19:04:03
Hey Debora,
Da's niet leuk om te lezen!! Het is logisch van de moment je begint rond te kijken voor je trouw,of dat nu 1 jaar of 3 jaar voor de datum is,dat je toch je enthousiasme wil delen hé!
En wat Evelien zegt kan wel kloppen hoor,jaloezie is iets heel raar!! Maar trek het je niet aan!! Er zullen er altijd wel zijn die wel eens naar je verhaal willen luisteren. Het is ook wel zo en dat heb ik ook gemerkt,tegen zoveel te meer mensen je iets vertelt des te meer je gaat twijfelen over alle dingen die jullie willen of jullie mooi vinden want iedereen heeft er toch een andere mening over! En wat jij en David het mooiste vinden is het enige wat telt!! Dus,vertel niet teveel maar behoud je enthousiasme en maak er een spetterend leuke voorbereidingstijd van!!
Dikke kus! Nan
|
|
debora
18-7-2014
|
29-8-2012 19:30:09
heyla,
merci voor de lieve woorden allemaal! Doet deugd om te weten dat dit overal is
xxx
|
|
Fairytale
8-6-2013
|
29-8-2012 19:37:11
Hey Debora,
Ik ken het ook een beetje, veel tegenwind gekregen nu veel minder, alle chanse, mensen zien overal meteen het negatieve in, trouwen mag blijkbaar geen bepaalde klasse meer uistralen. Wel ik vind dat het nu wel mag, ik ben toch van plan maar 1x te trouwen en voor altijd samen te blijven met mijn verloofde... Zijn er mensen die niet in ons geloven, OK, hun probleem... het mag allemaal niet teveel kosten en men ventje zou maar een kostuum moeten huren, werd gezegd binnen de familie, vind dit alles vrij onrespectvol.
Meid doe gewoon waar jullie zin in hebben, ik weet het is altijd super tof dat je die plezierige momenten wilt delen met iemand, maar als het zo verloopt wat ik lees kan je mss beter niets meer zeggen... teveel wordt teveel hé... spreek uit ervaring.
Hou de moed erin en veel succes verder.
|
|
Lynn
9-3-2013
|
29-8-2012 19:46:03
Gelukkig hebben we dit forum om alles te kunnen delen :-) Hier reageert iedereen altijd enthousiast en behulpzaam :)
|
|
Annabel
19-10-2013
|
29-8-2012 20:23:36
Hallo! Ik begrijp je volledig! Voor ons is dit echt leuk, maar voor buitenstaanders is dit vaak een ver-van-hun-bed-show! En dan krijg je van die vervelende reacties... Trek het je niet aan!! Wij zullen met plezier naar je voorbereidingen luisteren!
|
|
Shana
3-8-2013
|
29-8-2012 21:28:58
Hey Deborah,
Bij mij was het in het begin ook....ze vonden allemaal dat ik er te snel mee bezig was. Maar euhm, bij nader inzien zijn ze dan toch tot inkeer gekomen, nadat ik heel ff verteld heb dat er al vele fotografen, videografen,zalen,enz...volzet waren. Maar wij zijn er hier allemaal om je mee te helpen voorbereiden. Als je vragen hebt,dan stuur je ze maar ;-) en ik ben er zeker van dat al die lieve bruidjes hier met plezier en hulp zullen antwoorden.
|
|
Tamara
7-9-2013
|
30-8-2012 9:29:02
Hey,
Dit is allemaal ZO herkenbaar. Al sinds we onze verloving aangekondigd hebben, kan de schoonfamilie, en dan vooral mijn schoonmoeder, niets anders doen dan opmerkingen geven dat we 'daar ons geld toch niet aan moeten hangen' en 'alles zo eenvoudig mogelijk moeten houden'. Dat ik bijvoorbeeld een bus voor de suite wilde, dat vond ze verschrikkelijk. Volgens haar moest iedereen in zijn eigen auto gaan... Terwijl het huwelijk van haar dochter wel helemaal in orde was. Ik heb besloten er mij niet teveel meer van aan te trekken en onze plannen enkel nog te bespreken met mensen die wel enthousiast zijn. Het is niet gemakkelijk hé, maar je bent zeker niet alleen! Veel sterkte en veel plezier met je voorbereidingen!
|
|
Katrien
20-4-2013
|
30-8-2012 9:29:06
Hier net hetzelfde, hoor! Reactie van de grootouders van m'n verloofde toen we hen gingen vertellen dat we gingen trouwen: "Echt? Waarom doe je dat nu? Dat kost toch veel geld?" Reactie van m'n schoonzus: "Ah, ik wist niet dat je plannen had in die richting? Proficiat zeker." Reactie van m'n schoonvader: "Nu moet ik toch wel efkes terug gaan zitten, zene."
Ook met onze datum niks dan zever. We wilden eerst op 21/4/2012 trouwen, maar toen was het het lentefeest van onze dochter. Dan dachten we 30/04/2012. Was een maandag, maar de vooravond van 01/05, dus heel veel mensen hadden de brug. Dat wou schoonpapa niet. Juli/augustus wilden wij zelf niet, wegens veel mensen op verlof. September wou m'n broer niet, want hij kan geen hele zaterdag zijn winkel sluiten.
Nu heb ik zoiets: ik zwijg, regel alles, en als ze het niet goed vinden, brutte pech! En ja, ik ga nog commentaar krijgen, dat weet ik zeker. Want wij hebben geen receptie, enkel avondfeest (met hapjes of uitgebreid dessertenbuffet). En wij nodigen daar enkel de mensen uit die we zelf willen. Mijn ouders gaan ook zagen omdat ze die en die en die en die ook nog willen vragen. Maar dat willen we echt niet. Ik vraag de mensen die ik er op die dag bij wil. Niet mensen die ik amper ken, en die ik erbij moet vragen om m'n (schoon)ouders te plezieren.
Je bent dus niet alleen, maar leuk is anders.
Groetjes Katrien
|
|
Raïssa
28-12-2012
|
30-8-2012 10:08:46
Heel herkenbaar! Eerst heb je de mensen die slecht reageren op de aankondiging. Dan heb je diegenen die eens gaan zeggen hoe je't allemaal moet doen. En dan heb je de mensen die verwachten dat ze voor dit of dat gevraagd worden, anders komen ze niet. Ewel,he weet je wat ik dan zeg? It's our way or the highway,nèh
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
31-8-2012 21:45:53
Hey meid!!
Wij trouwen een paar weekjes voor jou en bij ons weet niemand het nog niet. Behalve mijn collega.. Nu ja, 'officieel' zijn we dus nog niet verloofd.. Maar we hebben wel onze datum al gekozen en zijn we al aan het kijken wat we willen en wat niet.
Ergens verzwijg ik dit ook nog wel, omdat ik ook bang heb naar de commentaren in de trend als 'waar kom jij mee af, het is nog 2 jaar' En ik weet sowieso dat eens de verloving bekend geraakt er vragen gesteld zullen worden en tegen dan wil ik de meeste antwoorden al hebben
Wanneer we de verloving zullen bekend maken?? Nja ik heb tegen mijn ventje gezegd dat ook al hebben we beslist dat we gaan trouwen, dit niet wil zeggen dat hij niet op 1 knie moet gaan ik vermoed dat dit binnen een aantal maanden zal zijn want ik wil toch 1 jaar en half op voorhand 'officieel' met de voorbereidingen beginnen.
Ik begrijp dat dit heel moeilijk voor je moet zijn... want hoewel wij hier ZEKER EN VAST voor je zijn om naar je verhalen te luisteren en enthousiast zullen zijn, is dit toch iets dat je met je aller naaste wil delen. En je wil graag dat ze je enthousiasme delen.
Zelf hebben we al wel gepolst bij onze ouders wat ze er van zouden denken. En ze reageren toch positief, mja het is nog niet officieel he, wat zouden zij willen maken van onze dag?? Geen idee... hoewel ik wel eerlijk moet toegeven dat ik niet denk dat onze ouders zich echt zouden opdringen, maar zeg nooit nooit natuurlijk..
Voor mijn ventje zou het zijn tweede huwelijk zijn, maar hij kijkt er wel enorm naar uit want zijn eerste huwelijk was een flop. En dat bedoel ik letterlijk.. zijn 'ex vrouw' heeft het trouwfeest op de hotelkamer doorgebracht omdat ze koppig was.. Tijdens de openingsdans heeft ze gewoon de dansvloer verlaten. Ze kon zo gezegd niet met die schoenen dansen en was haar schoenen voor het avond feest thuis vergeten. Er is haar meermaals voorgesteld geweest om ze te gaan halen (aan het begin van de avond) maar dat wilde ze niet.. Dus dan weet je dat het huwelijk gedoemd was om te mislukken... (gelukkig voor mij dus, cru ik weet het... maar ik heb nu wel de man van mijn leven) Ok dit was dus even off topic maar waar ik naartoe wil is dat zijn ouders allesinds niet de commentaar zouden geven 'of hij dit wel nog is zou doen' want dat hebben we eerlijk gevraagd.. maar ik weet dat er andere dit wel zullen gaan zeggen!
Laat je er vooral niet door klein krijgen, jullie zullen er samen sterker uitkomen. Het wordt jullie dag en die moet gaan hoe jullie willen!! Wij zijn er voor je en ik hoop weldra je naaste familieleden/vrienden ook!!
Dikke knuffel!!
|
|
debora
18-7-2014
|
1-9-2012 12:09:32
Awel, als we allemaal de reacties zien, weten we dat het toch wel bij iedereen zo is. En dat we allen samen heel sterk staan. Ik kan er nu zelfs om lachen om anderen hun reactie... Zijn nog meer dan eerst overtuigd nu om onze zin door te drijven, zonder gemoeienis van anderen. Dikke knuf aan ieder van jullie terug... Samen met jullie geraken we er wel uit
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|