Nu Online
Momenteel zijn er 515 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

hoeveel geld geef je een koppel?

3-9-2012 14:59:16
Hallo allemaal,

wij hebben volgende week een trouwfeest op de agenda staan en nu vraag ik mij af hoeveel een huwelijkscadeau ongeveer moet kosten. Ze vragen enkel geld.
Iemand een idee??
Alvast bedankt!!
liefs!

nathalie
14-6-2013
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1727

Guinevere
7-6-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:06:32

Als je kijkt naar wat jullie zullen betalen per persoon op jullie eigen trouwfeest, dan moeten jullie toch al een ideetje hebben niet?

Als jullie enkel op de receptie uitgenodigd zijn dan zou ik minstens 25 euro geven per persoon, aangezien dit het bedrag is dat het koppel ongeveer zal uitgeven om jullie hapjes en drankjes aan te bieden.

Worden jullie uitgenodigd voor het diner, dan zou ik minstens 75/80 euro geven per persoon.

Het hangt er ook vanaf hoe goed jullie die mensen kennen. Indien het zeer goede vrienden zijn, dan zou je boven dat bedrag ook nog iets extra kunnen geven (als "cadeau")

Grts

Lauren
15-9-2012
 Meld misbruik3-9-2012 15:09:41

Ik zou voor een receptie 40 euro geven per persoon, voor een echt diner 100. Zo heeft het koppel toch ook nog een beetje "cadeau", en niet enkel de kost van hun eten terugbetaald.

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:16:10

Ik vind euro 25,- pp voor een receptie ook weinig.

Onze receptie kost euro 70,- pp maar duurt dan ook 4 uur. Er is wel een kleine walking dinner en bruidstaart voorzien.

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:23:48

Hey Nathalie,

Er is hier onlangs op het forum ook reeds een topic hierover verschenen. Je moet maar eens kijken : http://www.wijtrouwen.com/nl/forum/?msgid=437596&subject=Hoeveel-cadeau-geld-wordt-er-momenteel-gegeven-op-een-trouw

Als wij enkel uitgenodigd worden voor de receptie geven wij ook rond de 25-30€ per persoon.Vrijdag moeten we naar een huwelijks fuif van vrienden (hier is er een frietkot die komt en bruidstaart) en geven we 40€ per persoon. Voor een avondfeest geven we toch ook ongeveer 150€/koppel.

Groetjes

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:24:41

Ik vind niet dat je moet rekenen hoeveel de mensen betalen voor jou.
Het is toch niet de bedoeling dat jij betaald voor hun feest?? Je wordt uitgenodigt, dan moet je toch niet je eten en drinken "terug betalen".
Ik hou meestal gewoon rekening met hoe goed je het koppel kent.

Peggy
28-9-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:36:07

Dag Stephanie, zo bedoelde ik het ook niet.

Ik wil alleen maar zeggen dat de meeste mensen minder geven als het 'maar' een receptie is terwijl dit toch ook wel heel erg uitgebreid kan zijn.

Stephanie
16-8-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:52:27

Voor receptie geven wij 50 euro.
Voor diner 100-120 euro per koppel

Karen
13-7-2013
 Meld misbruik3-9-2012 15:54:54

Ik persoonlijk zou voor een receptie per koppel 50euro geven, voor een avondfeest 150-200 euro geven, afhankelijk hoe goed je het koppel kent.

MAAR ik vind dat ieder voor zich dit moet kunnen beslissen. Het is niet de bedoeling dat je jezelf financieel in de problemen brengt omdat je naar een paar trouwfeesten moet gaan he.
De mensen trouwen (hopelijk) niet voor het geld, maar omdat ze jullie er graag bij hebben... een extraatje is dan mooi meegenomen maar zeker geen verplichting!

Shibby
3-8-2012
 Meld misbruik3-9-2012 16:19:29

Wij hebben op onze trouwreceptie gemiddeld zo'n 55 à 60 euro gekregen per koppel. Op het avondfeest van familieleden 200 euro per koppel, en dan van vrienden ofwel 100 ofwel 150 euro per koppel. Er zijn altijd wel eens uitschieters naar boven of beneden. Ikzou heel moeilijk meer dan 150 euro geven als koppel voor een trouwfeest, wij vinden dat echt al veel... De mensen kopen ook vaak iets nieuws van kleren en zo dus trouwen is een dure bedoening :)

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik3-9-2012 16:24:55

Normaal is 50 euro voor een koppel op de receptie en 100 euro voor een koppel op het avondfeest, had ik de indruk. Maar als je je meer kan veroorloven, geef je meer

Elke
13-7-2012
 Meld misbruik3-9-2012 18:44:09

Op onze trouw hebben wij zeer uiteenlopende bedragen ontvangen en de meeste daarvan vonden wij echt weinig. Wij hadden per persoon 110 euro kosten voor het avondfeest en 25 euro voor een receptie. Wij kregen gemiddeld 25 euro p.p. voor receptie, maar slechts 50 à 75 euro p.p. voor avondfeest. Van sommige mensen kregen we slechts 20 euro p.p. voor het avondfeest!!!

Het is inderdaad niet de bedoeling dat de gasten je trouwfeest betalen, maar doordat sommige mensen zo weinig hebben gegeven, hebben wij enorm veel meer kosten dan verwacht. Zelfs met onze ouders die hun deel van de familie en vrienden betalen, zijn wij nog niet uit de kosten! Wij vroegen ook enkel geld en het is dan wel jammer dat je geen "cadeau" overhoudt aan je huwelijk. (Wij zijn ook volop aan het bouwen, dus elke extra cent was wel welkom geweest...)

Met deze ervaring, zou ik 25 euro p.p. voor een receptie geven en 75 à 100 euro p.p. voor een avondfeest, afhankelijk van de locatie, aard van het feest (en om heel eerlijk te zijn afhankelijk van wat zij ons hebben gegeven...).

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik3-9-2012 20:55:12

Het hangt er altijd wel een beetje vanaf hoe goed ik de persoon ken. Maar gemiddeld zou ik 50€ geven voor een receptie en 100€ voor een avondfeest. Het is altijd leuk om hogere bedragen te krijgen maar als je het zelf moet geven kan dit soms wel een grote kost zijn hoor.. Ik vind niet dat je
kan verwachten dat iemand je meer geeft. Krijg je meer, des te beter natuurlijk. Maar ik vind ook niet dat de gasten het huwelijk moeten betalen. Je weet op voorhand dat trouwen veel geld kost, je mag er geen rekening mee houden dat je uit uw kosten geraakt.

Frederik en Mieke
16-8-2013
 Meld misbruik3-9-2012 21:09:12

Wij hebben een jaar gehad met 5 trouwfeesten op één zomer. Wij gaven dan gemiddeld 25 a 30 euro p.p. voor receptie en 50 euro p.p. voor avondfeest. Bij goede vrienden of familie geven we meer. Ik denk ook dat iedereen dat voor zz moet uitmaken. En trouwen kost geld, weten we op voorhand :-). En als we trouwen voor de kado's zijn we ook verkeerd bezig

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik4-9-2012 11:27:11

Ik vind er raar dat je als koppel verwacht uit de kosten te komen. Ook al betalen ze hun eten en drinken, dan nog heb je veel meer kosten van dat. Dus als dat je insteek is kan je beter niet trouwen, denk ik dan...

nathalie
14-6-2013
 Meld misbruik4-9-2012 17:23:11

dank je wel voor jullie reacties..!!
had idd gehoord dat je ongeveer de kosten van het eten terug geeft.. maar het is zo'n duur feest dat dat ook financieel niet mogelijk is..
en vond dit ook heel raar dat je daar rekening mee moet houden...
maar 150 a 200 euro per koppel vindt ik idd een goed idee..
het zijn heel erg goede vrienden en mijn toekomstige is getuige.

dank je wel voor 't advies!
liefs!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...