Nu Online
Momenteel zijn er 656 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Hoe eraan beginnen?

3-9-2012 19:42:40
Dag allemaal

Binnenkort ga ik mijn bruidsjurk kiezen. Ik heb nu een afspraak bij een winkel in het Antwerpse, maar als ik hier zo lees, dan vinden sommige bruidjes niet direct hun zin bij de eerste winkel.

Hoe pakken jullie dat dan aan? Kiezen jullie een dag en maken jullie dan verschillende afspraken bij verschillende winkels en bezoeken jullie alles? Of gaan jullie eerst passen en als je niets vindt, een afspraak maken bij een andere winkel? Of zijn er ook winkels waar je zo kan binnen lopen?

Ik vind het wel spannend :-)

Sophie
18-5-2013
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1034

Saar
7-9-2013
 Meld misbruik3-9-2012 19:47:00

Ik heb in 4 winkels een afspraak gemaakt, maar telkens op een andere dag.
Ik wou niet de hele dag gaan passen, want ik ben niet echt een 'shopper'. Ik denk dat het zo al druk genoeg wordt voor mij.

Door maar 1 winkel per dag te doen, hoop ik beter te kunnen onthouden waar ik wat gezien heb, mocht ik moeite hebben met kiezen. Of het zal helpen zal nog moeten blijken. Ik ga voor het eerst binnen 2 weken en net als jij vind ik het vreselijk spannend. Ik weet niet goed wat te verwachten...

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik3-9-2012 20:04:39

Ik had een afspraak gemaakt in 2 winkels, met het gedacht, als ik nog niets heb maak ik een afspraak in de volgende...
Je ziet overal wel iets mooi maar het moet meer dan mooi zijn he!!
Ik had bij 1 jurk echt een waw gevoel en daarna nog andere gepast die ook mooi waren maar ik vergeleek dan alle andere met die waw jurk, dan is de keuze snel gemaakt!!!!Is echt een leuk gevoel.
Een goeie raad, beslis niets als je niet echt zeker bent! dan slaap je er beter eerst even over!

kelly
13-7-2013
 Meld misbruik3-9-2012 20:05:02

Enne... veel succes en veel plezier!!!!

tessa
12-12-2012
 Meld misbruik3-9-2012 20:19:44

ik heb op 3 dagen 3 afspraken gemaakt (kwas tog in conge) en ik had mijn droomkleed in de 1ste winkel al gezien maar ik wou tog eerst nog eens naar de andere 2 gaan. maar ik heb in de 1 ste al direct een afspraak gemaakt ( kon ik nog altijd afzeggen) voor de 3 dag. Zo heb ik alles op het gemak laten bezinken . En ben ik de 3 dag terug geweest naar de 1 ste winkel terug gegaan
Veel plezier!!

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik3-9-2012 20:32:05

Ik heb per dag 2 winkels gepland. Na 2 afspraken vol jurken had ik hoofdpijn dus het is misschien wel beter om het dan even te laten bezinken.

Ik ben uiteindelijk wel terug geweest naar de eerste winkel. :)

Sanne
13-9-2013
 Meld misbruik3-9-2012 20:41:19

En zeggen jullie eerlijk tegen de verkoopsters dat jullie nog in andere winkels gaan passen of verzwijgen jullie dit? Ik heb wat schrik dat ze wat lastig gaan worden als ik in hun winkel niets koop... hoe hebben jullie dit aangepakt?

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik3-9-2012 20:46:17

Sanne, de meesten doen meerdere winkels, dus de verkoopsters zijn hiervan goed op de hoogte.
Ik heb maar 1 keer de vraag gekregen van: is het de eerste winkel die je doet?
En ze antwoordde heel luchtig en deed gewoon vrolijk verder.

Kortom: niemand doet hier lastig over. Ik had hier ook wat schrik voor om te zeggen van : neen ik wil nog niet beslissen en nog wat verder kijken maar ze toonden hier alle begrip voor en deden zeker niet moeilijk.

Enkel bij Pierre-Yves in Aalst vond ik ze wat bits. "dus juffrouw, u gaat NIET reserveren?"
Toen ik "nee, ik ga nog wat wachten" antwoordde, draaide ze zich om en liep naar de volgende bruid. Hadden ook al geen super verwelkoming gekregen dus het lag gewoon aan de persoon.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik3-9-2012 22:27:39

Ik had 3 winkels in gedachte.. Ik had in de week een dag verlof, ik wou gewoon eens gaan 'kijken', ik had eigenlijk geen afspraak gemaakt. Aangezien het geen weekend was, was dat natuurlijk geen probleem. Het was niet de bedoeling om direct te passen. Maar dan ben ik uiteindelijk heel vriendelijk ontvangen geweest in de 1ste winkel en toch gebleven om te passen en daar heb ik dan mijn kleedje besteld. Ik ben dus niet meer in de 2de en 3de winkel geraakt.
Soms twijfel ik wel of ik dat niet beter gedaan had. Ik heb wel een goed gevoel bij mijn keuze maar toch.. Dus ik zou je toch aanraden om meerdere winkels te doen en dan te kiezen, dan krijg je zeker geen spijt. Succes!!

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik4-9-2012 7:21:34

@Lies: ik ben ook bij Pierre-Yves geweest als eerste winkel, had een iets oudere verkoopster en die was vriendelijk tot ik zei dat ik nog ergens anders ging passen die dag...begon ze die winkel wat af te breken en ze zei dat ik snel bij hen ging terugkomen :-) pech, heb uiteindelijk wél in de andere winkel mijn jurk gekocht :-) (Couture Ann)

Ik ben wel blij dat ik op 1 dag 2 winkels had geboekt want ik vond 1 jurk heel mooi bij Pierre-Yves en mss had ik die genomen als ik die dag geen andere afspraak meer had...uiteindelijk iets helemaal anders gekozen!

In elk geval: niet te snel beslissen dames, vooral veel passen!!

Veel succes allemaal!

groetjes

Sandra

Carrie
13-9-2013
 Meld misbruik4-9-2012 9:19:42

Ik heb ook 2 afspraken gemaakt op 1 dag.
Jagré in de voormiddag en Boutique Couture in de namiddag.
En dan kan ik smiddags met mama en zusje iets gaan lekker eten :-)
Als ik in geen van die winkels iets vindt, ga ik in andere winkels een afspraak maken.
Ik wil veel passen en goed laten bezinken.

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik4-9-2012 11:48:28

Inderdaad, niet te snel beslissen, je niet laten pushen, want dat durven ze in sommige winkels wel doen door bv meteen een voorschot te vragen. Ik ben op verschillende dagen gaan passen en gewoon gezegd dat ik er nog eens over wou nadenken - zoals hierboven ook gezegd, doen de meesten het zo, en als het echt een goeie winkel is en ze er vriendelijk zijn, kom je er met plezier naar terug, dat moeten ze zelf ook wel weten ;-)
Veel succes, en geniet ervan, want das echt één van de leukste dingen!

Trouwens, nu ik eraan denk, het eerste trouwkleedje ooit dat ik aanhad vond ik al meteen supermooi, het tweede nog mooier maar na 7 kleedjes had ik wel door dat het eerste en tweede eigenlijk toch niet zo wauw waren, maar dat ik gewoon 'overwhelmed' was door de ervaring :-) - veel passen en proberen dus, en inderdaad laten bezinken - kleedjes en winkels genoeg op de wereld! :-)

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik4-9-2012 20:58:26

brr ik krijg gewoon rillingen over mijn lijf ni te doen.
Zaterdag heb ik een pasdagje met mijn getuige en een heel goei vriendin en ik heb stress ni te doen.

We hebbe in twee winkels een afspraak en als er nog tijd is zoude we nog bij jagre binnenspringen

pfff ik ben zo benauwd ni te doen ik ben al een ramp in dagelijkse kledij vinden wat gaat dat dan zijn met een bruidskleed :s

Bea
6-7-2013
 Meld misbruik4-9-2012 22:16:27

@sarah geen reden om bang te zijn. Het is anders dan met gewone kledij vind ik. Het gaat niet zo zeer om is dit nu mooi of niet maar je ziet en voelt het als het klopt. Bij mij was ook altijd iedereen unaniem of iets goed was (heb zo 3 jurken gehad). Daarna kan je kiezen op prijs, genre of comfort. Het kan zijn dat je veel kleedjes moet passen voor zo'n klik te hebben maar vroeg of laat komt dat wel. Ik vind mijn kleed niet zo speciaal mooi maar het maakt wel dat ik er goed uitzie.

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik5-9-2012 18:29:48

Haha Sarah, ik had ook superveel stress toen ik voor de eerste keer moest gaan passen.
Het doet heel raar om jezelf in zoiets te zien, tegen dat je aan het zicht van jezelf in een witte jurk gewend bent geraakt. :)

Eens je die eerste winkel hebt overwonnen, dan gaat het vrij vlotjes aangezien je ook weet hoe de werkwijze is bij het passen in de winkels. En daarna komt de "bridezilla" in jezelf naar boven. haha :)

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik5-9-2012 21:07:39

ik breng zaterdagavond (of zondag) wel verslag uit
duim maar voor mij probleem is dat stress bij mij ook zware migraine aanvalle uitlokt dus daar ben ik bang voor
en het gaat ook zo warm worde naart schijnt.

Vanessa
31-8-2013
 Meld misbruik6-9-2012 15:59:58

Ik heb een afspraak gemaakt bij jagre in de voormiddag en la tiara in de namiddag zodat we tussenin kunnen lunchen. Ik kijk er al zoooooo naar uit :-)
Ik ga ervan uit dat ik in één van de twee wel mijn droomjurk zal vinden en als dat niet zo is, dan zien we dat dan weer wel.

minke
7-7-2012
 Meld misbruik8-9-2012 17:54:53

Ik had twee afspraken op verschillende dagen. In de eerste winkel zei ik dat ik er nog moest over nadenken, was geen enkel probleem. In de tweede winkel vergelijk ik alle jurken met degene uit de eerste winkel dus dat was duidelijk. Ben terug naar eerste winkel gegaan, ze nog is aangedaan en wilde ze niet meer uitdoen :D Als ik kon zou ik er nog door huis mee lopen :D Je dus niet laten pushen, dat gevoel had ik in de tweede winkel. Jij moet je er goed in voelen!

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik8-9-2012 20:41:43

@ Sarah, ben benieuwd hoe het geweest is vandaag! :)

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik8-9-2012 20:49:06

ik zal is een verslag schrijve se in nieuw bericht ;)

Lies
29-6-2013
 Meld misbruik8-9-2012 20:49:49

Oeh, spannend :))

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik8-9-2012 21:53:37

het staat er op het heeft titel : doodsbenauws op jurkenjacht (ofzoiets)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info