Nu Online
Momenteel zijn er 584 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslagje 4 - 8 - 12

6-9-2012 16:05:48
Hoe snel kan de tijd gaan... Het leek een eeuwigheid van 10 januari 2011 tot 4 augustus 2012 en ondertussen staan er al 33 dagen op m'n teller. Al meer dan een maand gelukkig getrouwd!

Tot mijn grote verbazing stond ik die ochtend heel ontspannen op rond 6u15.
Snel zoentje gegeven aan m'n verloofde en dan gaan douchen. Ja vermits we al bijna 3 jaar samenwonen en kindje hebben, besloten we om gewoon samen te slapen de avond ervoor ;)
Mijn allergrootste zorg die ochtend was: hoe ziet het weer er buiten uit... De avond voordien nog bommetjes geschoten en iets gedronken met vrienden en het goot vanaf 21u heel de tijd pijpenstelen!!!! Ik zag onze dag al letterlijk in de regen vallen. Maar zodra ik 's morgens buiten keek, was het wel bewolkt, maar de zon kwam erdoor! Wat een zalig gevoel gaf dat toch al niet.

Eens gedoucht ben ik snel even bij m'n ouders binnen gesprongen om te piepen of de mama al wakker was ;)

Tegen 7u zat ik bij de kapper, nog steeds zo ontspannen als iets. Haartjes gewassen, krulspelden erin en dan was ondertussen de kapster gearriveerd die de make-up ging doen. Iedereen vond dat ik daar zó abnormaal ontspannen zat. En dat vond ik het grootste compliment van de ochtend! De kapster was véél nerveuzer dan mij! Ze wist het even allemaal niet meer en ik was haar aan't geruststellen in plaats van omgekeerd Ook de eerste complimenten begonnen te vallen: oh zo mooi die make-up en kijk dat haar! Je zag de blikken van alle klanten mijn kant opdraaien en dat voelde gewoon zalig!!! Ondertussen waren ook de mama en oma zich aan 't laten klaarmaken.

Tegen half 10 waren we terug en iets voor 10u kwam de fotograaf. Toen kreeg ik wel even een stressmomentje! Dat megakleed moest over mijn hoofd... Ik maakte me alleen maar zorgen over mijn haar! Maar zonder enig probleem geraakte het kleedje aan en na 30 minuten rijgen was ik eindelijk klaar ;) De reacties waren gewoon zalig! Vooral de blik van m'n papa zei meer dan genoeg!

10u05 Daar was hij dan... Mijn toekomstige in kostuum... Maar ik lag eigenlijk dubbel van het lachen! Het was de allereerste keer dat hij een kostuum aandeed en wist dus eigenlijk niet goed hoe alles aan moest. Das hing daar maar te slingeren, de boord van z'n hemd niet goed etc. Dus ik mijn prachtige boeket aangenomen en het ventje tip top afgewerkt ;) Dat vond de fotograaf natuurlijk super om foto's te nemen he!
Ik had mijn boeketje gekregen en hij kreeg van mij zijn bloem opgespeld... Maar wat een gedoe! Weer lag ik toe van het lachen! De roos woog zo zwaar dat zijn vest altijd openviel. Van pure miserie dacht ik: foert met traditie, zijn bloem zal rechts hangen En toen bleef de mooie roos staan! Dit leverde natuurlijk ook weer genoeg inspiratie op om foto's te nemen van een klungelende bruid die niets anders kon doen dan lachen!
Oh ja de reactie van m'n man op m'n kleedje! Hij vond het gewoon schitterend! En aan de foto's zie je ook hoe hij de emoties probeert te bedwingen om maar geen traantje te laten ;)

Na dit fantastische moment vertrokken we al om foto's te maken. Ik ben opgegroeid aan de velden en daar zijn ook onze eerste foto's genomen. Bij de maïsvelden, in een weide, op de stoppels van het graanveld... Gewoon super! Ik voelde mij gewoon stralen! Mijn glimlach leek niet te kunnen verdwijnen! Ik lachte van de eerste seconde dat ik mijn kleedje aanhad tot ik ging slapen volgens mij En rarara... Het weer was gewoon mega zalig geworden tegen dat moment!!!!! De zon stond hoog aan de hemel en het was echt warm!!!! De weergoden waren ons super goed gezind!

11u30 Ook de schoonfamilie arriveert bij m'n ouders thuis, bloemetjes opspelden bij de mannen en klaar om te vertrekken! En ja hoor... weer zo'n geweldig lachmoment brak aan We hadden na lang denken toch maar besloten om een bruidswagen te huren... Op voorwaarde dat IK alles regelde. Ik...een vrouw dat een auto moet kiezen.. Ok geen probleem, ik gezocht tot ik eigenlijk m'n droomauto had (een Jaguar MKII) en die gereserveerd voor ons! Haha ja ik had gewoon 'een flater' begaan! Daar stond ik dan in mijn sissi-droomkleed voor een mini auto... Wist ik veel Maar ik ben er toch ingeraakt! Misschien niet zo galant als andere bruidjes, maar het was een amusement moment! De chauffeur moest ook lachen en zei dat ik beter een andere wagen had genomen waarop ik al lachend zei: "Ja zo'n dingen krijg je he als je de vrouw een auto laat kiezen"

11u50 Onderweg naar het gemeentehuis waar we om 12u zouden trouwen. Warm dat het was in die auto! En ineens vertraagt de auto... En vertraagt en vertraagt... Tot we trager reden dan een voetganger ;) Natuurlijk ik weeral aan het lachen! Ik kon echt niet meer! Ik zag de 2 mannen al duwen tot het gemeentehuis, dat zou pas origineel geweest zijn ;) Op ons doodste gemak toch gearriveerd. Om 12u15 waren we eindelijk officieel man en vrouw en de 'eerste' kus viel! Zalig moment om iedereen te horen klappen en al die stralende gezichten te zien!
Buiten bleef de zon volop schijnen en hoorden we de auto's en moto's toeteren, zalig! Zelfs ons zoontje van 2 jaar deed het super! Met z'n witte kostuumpje deed hij iedereen z'n hart smelten ^^
Ondertussen op gemeentehuis klein glaasje gedronken en dan op naar het volgende!

13u trouwen voor de kerk en het doopsel van ons zoontje! Het was een hele losse en vrij moderne dienst. Beter kon het niet zijn! Maar het was in de kerk vooral ons zoontje dat de show stal! En dat mocht ook, hij is dan ook het gevolg van ons liefde!
Mijn man en kerk gaan niet zo goed samen... En dat was met z'n momenten wel duidelijk ;) Eerste gebed dat we begonnen was hij als een TGV de tekst aan't aframmelen en ik schoot gewoon super hard in de lach! Die pastoor moet ook nogal gedacht hebben... Op een bepaald moment werd het onze vader gebeden. M'n man en ik stond beiden langs een kant van de pastoor en ineens hoor ik hem zeggen tegen z'n papa: "Ik ken da gebed ni!" En m'n schoonpapa antwoord dan zo droog: "Doet maar alsof" Ja zoiets moet je zeggen met mij in de buurt... Jah, als ik dat gehoord heb, dan heeft de pastoor dat zeker gehoord Van alle gebeden is er geen één die ik deftig heb kunnen meedoen, wegens het lachen dankzij mijn man ;) Lachen is gezond en het zorgde gewoon voor wat extra ambiance

Rond 14u kwam de uittrede. Ik straalde nog altijd even hard als paar uur ervoor! Eens aan de deur gekomen van de kerk zag ik duiven verschijnen. De dierenarts, goede vriendin van ons, had voor 3 duiven gezorgd! 2 voor ons en 1 voor ons zoontje. Ik was er echt ontroerd van! Totaal niet verwacht! De duifjes vlogen ook alle 3 samen weg, wat op zich echt wel een mooi symbool weergaf van ons gezin vond ik. Maar dan... Zonder het te beseffen verschenen er dozen rijst!!!! En ja daar kwam de rijstdoop Normaal mag dat bij ons niet, dus ik echt gerust: dat gebeurt dus niet! Maar ik had niet aan het detail gedacht dat de dierenarts haar papa mee in het kerkcomitée zit en dus had gezegd dat hij wel direct alles ging opkuisen. En uiteindelijk... Dat hoort erbij! 's Avonds bij het uitkleden viel er nog een pak rijst uit m'n kleed denk ik :D Het toppunt van al was eigenlijk dat ze die rijst de avond voor de trouw bij ons thuis verdeelt hadden... En ik had gewoon niets door! Ik vroeg me alleen af: waarom heb ik in godsnaam die rijst van m'n ma meegepakt?!? Goed bezig Manuela ;)

Nu kwam fotoshoot deel 2 met weer heel veel gelach en gejuich! En ineens zonder het te beseffen was het 15u45... Tijd om naar de feestzaal te vertrekken want om 16u begon de receptie... Dat was het eerste besef van: woow deze dag vliegt voorbij! Het leek nog maar 5 minuten geleden dat m'n man aanbelde en eigenlijk was de dag zo goed als om... Grappig eigenlijk, wat 's morgens had ik bij de kapper nog een artikel gelezen over het feit dat je geen tijdsbesef meer hebt als je een übergelukkig moment meemaakt....

Het feest begon rond 16u en ergens rond 22u kwam de openingsdans. Zo'n zalig moment weer! Alles en iedereen leek rondom ons te verdwijnen!

De dag kon gewoon niet beter beginnen of eindigen dan hij deed! Tot 3u 's nachts buiten kunnen zitten zonder 1 druppel regen, zalige temperatuur, lekker eten, tevreden gasten... Wat wil een mens nog meer?

Tegen 3u30 thuis en wat zagen we... Er hing een spandoek en vanalles en nog wat op: "Speel met de vogel, speel met de muis, zo blijft de liefde langer thuis" "Pas getrouwd! Toeteren!". En ineens vielen bepaalde dingen van op het feest allemaal op een rijtje... Op een moment kwam er een vriendin zeggen dat er een sleutel gevonden was en dat de dj die nu had... Oke allemaal goed en wel. Na tijdje zegt de dj dat die sleutel nog altijd bij hem ligt. Ik keek al raar op want die sleutel leek verdacht veel op de mijne... Maar ik was er echt van overtuigd: mijn sleutel kan niet want die zit goed weg en kan ook trouwens nooit zomaar van m'n sleutelhanger vallen. Ik als een echt stom schaap maar aan iedereen gaan vragen: is dat uw sleutel? Tot ik zoiets had van: kijk toch maar eens of het de uwe niet is... Ik vond nergens m'n sleutelbos en ging al in paniek naar de mama, die de sleutels gewoon tussen de kleine z'n kleren had gelegd. En wat bleek, m'n sleutel was weg :) Dus ja toch mijn sleutel. Ik maar aan't denken hoe die daar afkon en m'n man en ik maar aan't denken en redeneren! Ja bij het thuiskomen werd al snel duidelijk wat er gebeurd was ;) WC papier door het hele huis gehangen, mijn lingerie hing overal op... Echt super gedaan! Was zalig zo thuis te komen!

Naar't schijnt hebben ze zich doodgelachen toen ik aan't zoeken was naar de eigenaar van de sleutel! Ook al had de dierenarts gezegd dat ze onze honden eten gegeven had... Huh? Ah ja kan best zijn... Maar niets drong door... Mij zouden ze zoiets nooit lappen! Dacht ik... SUPER!

En natuurlijk als afsluiter een mooie huwelijksnacht ;)

Van zodra de album in mijn bezit is zet ik de foto's op facebook en dan zet ik de link zeker op het forum!

~ He Stole My Heart, So I Stole His Name ~

Outfit bruid: Kleedje: Décadence van Maggie Sottero ; schoenen en juwelen: alles gekocht bij ER wedding te Beringen - Beverlo http://www.maggiesottero.com/dress.aspx? style=A3553&page=0&pageSize=36&keywordText=&keywordType=All

Kapsel & Make-up: Kappersteam Bo&Co te Korbeek-Lo http://bo-co.be/
Kostuum van m'n man:De Goudenschaar te Tienen http://www.degoudenschaar.be/
Bruidswagen: http://www.justmarriedcompany.be/
Fotograaf: http://www.peterverhaegenfotografie.be/ Kan hem niet genoeg bedanken voor de super foto's!
Bloemen: Dankzij Christine, een kennis van ons, ze leverde prachtig werk! Ik kreeg tranen van haar werk te zien! Zowel bruidsboeket als bloemstukken en tafelversiering! Super gewoon!
Feestzaal: Feestzalen Vogelzang te Tienen, geweldig super lekker eten en uitstekende service! Kan gewoon niet beter! http://www.feestzalenvogelzang.be/
DJ: "DJ van't Huis" bij Feestzalen Vogelzang. Z'n naam ontsnapt mij :s
Ballonnen: Ballonshop Bea te Boutersem
Ringen: Versato

Manuela
4-8-2012
Meld misbruik

Reacties: 12 | Gelezen: 2023

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik6-9-2012 18:08:15

Wat een super leuk verslagje jij hebt je alvast reuze geamuseerd, dat staat vast!!!

Ik kijk al uit naar de foto's van je grote dag!! En een dikke proficiat!!

Emily
6-10-2012
 Meld misbruik6-9-2012 19:01:38

Superleuk om te lezen!!! Jij hebt duidelijk de dag (en nacht) van je leven gehad! Een dikke proficiat!

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik6-9-2012 19:31:14

Proficiat!.

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik6-9-2012 19:39:00

Jullie hebben veel gelachen precies .. Zo hoort het te zijn natuurlijk. Een dikke proficiat en geniet nog maar lang na! Ben echt benieuwd naar je foto's!!

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik6-9-2012 21:07:55

Wat een leuk verslagje om te lezen

Dikke proficiat en ook benieuwd naar de foto's!!

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik6-9-2012 21:30:41

proficiat!!!

ik word al helemaal vrolijk van je verslagje.
mijn toekomstige en ik lachen ons ook zo vaak een kriek en hoop dat dat dus ook t geval zal zijn op onze trouwdag!!
benieuwd naar de foto's!!!

Mieke
27-4-2013
 Meld misbruik7-9-2012 13:01:06

Proficiat!!
Heel leuk verslagje en je begint er vanzelf bij te glimlachen :-)

Manuela
4-8-2012
 Meld misbruik7-9-2012 16:12:49

Dank jullie wel voor de leuke reacties ^^
Ik zorg zo snel mogelijk voor de foto's!

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik7-9-2012 21:26:08

Uw profielfoto ziet er alvast al heel mooi uit! ;) Benieuwd naar meer!

Manuela
4-8-2012
 Meld misbruik8-10-2012 21:24:50

Foto's staan eindelijk online!

Foto's:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.1015106627227...

Foto's in filmpje gegoten:
https://www.facebook.com/media/set/?set=vb.553031730&am...

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik9-10-2012 18:16:30

Heel mooi!!

Lauraix
19-12-2013
 Meld misbruik24-8-2013 4:44:56

<a href=http://www.amazom.com/>amazon</a> ; :)

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info