Nu Online
Momenteel zijn er 281 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tevergeefs op zoek naar tekst

9-9-2012 16:41:49
Hallo iedereen

ik ben volop bezig aan mijn misboekje en ben al de hele tijd op zoek naar een mooie evangelie tekst
heeft er iemand een idee.....

Groeten

Annelies
21-12-2012
Meld misbruik

Reacties: 10 | Gelezen: 1119

minke
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2012 16:46:03

Wij hadden mt 19, 4-7 En Jezus sprak: "De schepper van hemel en aarde, van zon en maan, van bloemen en vogels, van dieren en mensen, heeft van het eerste begin af de mens als man en vrouw geschapen zodat ze op een bepaalde dag hun ouders verlaten om zich aan elkaar te binden en één te worden. Dan zijn ze niet langer twee maar één. De band die hen samenhoudt, de sterke band van de liefde, zal door geen mens verbroken worden." Zo sprak Jezus en zijn woorden maakten de mensen stil

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-9-2012 17:26:44

dit is de onze:
(Johannes 15, 12-17)
In die tijd
zei Jezus tot zijn leerlingen:
"Zoals de Vader Mij heeft liefgehad,
zo heb ook Ik u liefgehad.
Blijft in mijn liefde.
Als gij mijn geboden onderhoudt,
zult gij in mijn liefde blijven,
gelijk Ik, die de geboden van mijn Vader heb onderhouden,
in zijn liefde blijf.
Dit zeg Ik u,
opdat mijn vreugde in u moge zijn
en uw vreugde volkomen moge worden.
Dit is mijn gebod,
dat gij elkaar liefhebt, zoals Ik u heb liefgehad."

minke
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2012 17:40:01

Weet je wat mij stoort als je teksten van het evangelie van het internet plukt kloppen deze verwijzingen vaak niet. Dit is joh 15, 12-17 12] Dit is mijn opdracht: dat jullie elkaar* liefhebben met de liefde die Ik jullie heb toegedragen. [13] De grootste liefde die iemand zijn vrienden kan betonen, bestaat hierin dat hij zijn leven voor hen geeft. [14] Mijn vrienden zijn jullie, maar dan moeten jullie ook doen wat Ik jullie opdraag. [15] Voor Mij zijn jullie geen* dienstknechten meer: een knecht heeft geen begrip van wat zijn meester doet. Vrienden noem Ik jullie, omdat Ik alles wat Ik van de Vader heb vernomen, aan jullie heb meegedeeld. [16] Niet jullie hebben Mij uitgekozen; nee, Ik heb jullie uitgekozen en Ik heb jullie de taak gegeven eropuit te gaan en vrucht te dragen, vruchten* die blijvend zijn. Wat je de Vader ook vraagt in mijn naam, Hij zal het je geven. [17] Dit draag Ik jullie op: dat je elkaar liefhebt. Want ik vond die tekst ook op het internet en heb geen enkele bijbelversie gevonden waar het effectief staat zoals hierboven. Dus let daar mee op! (ik vraag me soms af of de priesters hier nooit iets van zeggen!)

kim
22-9-2012
 Meld misbruik9-9-2012 17:52:08

wij zijn een nieuw samengesteld gezin en kozen voor de volgende inleiding op het evangelie

Inleiding op het Evangelie door Kimberly:

ZEGEN MIJN KINDEREN (uit: Als Christenen samen komen)

Kimberly:
Ik leg de namen van mijn kinderen in uw zegenende handen. Schrijf ze daarin op, vergeet ze niet, laat ze niet verzanden in wat schittert aan de buitenkant. Houdt Gij mijn lieve kinderen vast als ik ze los moet laten, en zij hun eigen weg door het leven gaan. Dat zij voortstappen op vaste baan en niet de levensstijl verlaten die Gij ons hebt voorgedaan. Ik vraag U niet, ze te sparen voor elke leed. Wees Gij hun troost en bemoediging als zij eenzaam zijn en bang. Blijf ze nabij als het donker wordt in hun leven en zij de weg niet meer weten die leidt naar vrede. Reik hun de hand en open hun ogen voor het beloofde land hier en in den hoge. In Uw zegenende handen leg ik de naam van mijn kinderen.

Lezing uit het Heilige Evangelie van onze Heer Jezus Christus volgens Johannes door Priester:

Priester:

In die tijd zei Jezus tot zijn leerlingen: "Dit geef ik als opdracht: Hou van elkaar, zoals ik van jullie hou, want als iemand zijn leven geeft voor vrienden dan gaat die liefde alles te boven. Jullie zijn mijn vrienden, als jullie deze opdracht vervullen. Jullie hebben mij niet tot vriend gemaakt, maar ik heb jullie tot vrienden gekozen. Ik stuur jullie het leven in met de opdracht: Maak er iets van en heb elkander lief!"

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-9-2012 18:06:53

@minke: misschien toch beter zoeken. er zijn verschillende vertalingen van de bijbel en niet allemaal zijn even bekend. Deze tekst komt echt letterlijk uit mijn schoolbijbel van vroeger. Ik had hem eerst ook op het internet gevonden en dan nadien nagezocht met mijn oude bijbel. Dat is de nieuwe bijbel vertaling. kan je ook op het internet vinden.
http://www.willibrordbijbel.nl/index.php?p=page&i=4...

De eis bij onze pastoor was dat alles letterlijk uit de bijbel kwam van lezingen dus ik heb er echt wel heel hard opgelet dat het zo was.

Sara
6-10-2012
 Meld misbruik9-9-2012 18:07:59

correctie t moet wel 9-12 zijn, maar de verwijzing klopt wel

minke
7-7-2012
 Meld misbruik9-9-2012 19:40:09

Ik weet dat dit uit de nieuwe vertaling komt, de oude staat ernaast. Ik ken die link maar al te goed want daar heb ik het van gekopieerd. (ik ben leerkracht godsdienst) ik weet dat er verschillende versies zijn hoor. Ons evangelietekst komtook niet uit de willebrodbijbel omdat ik een andere versie ook mooier vond. Verzen 9-12 maken wel degelijk een groot verschil. Dat is een totaal andere soort tekst he. Die komt van boodschap overeen met jullie versie. Verzen 12-17 totaal niet. Die paar cijfers maken een wereld van verschil, het verheugt mij dat je dit hebt nagekeken! Ik heb wat vieringen op het internet gezocht en vond heel vaak dat de evangelieverwijzingen niet klopten of dat die tekst gewoon nergens terug te vinden was in de Bijbel. Als jij dit hebt nagekeken kan ik maar hopen dat er nog zo'n mensen zijn.

Inne
13-4-2013
 Meld misbruik9-9-2012 19:58:20

Dat van ons gaat zo:

In die tijd zei Jezus tegen zijn leerlingen:
"Dit geef ik jullie al opdracht: Hou van elkander, zoals ik van jullie hou,
want als iemand zijn leven geeft voor zijn vrienden, dan gaat de liefde alles te boven.
Jullie zijn mijn vrienden, als jullie deze opdracht vervullen.
Jullie hebben mij niet tot vriend gemaakt maar ik heb jullie tot vrienden gekozen.
Ik stuur jullie met det deze opdracht het leven in.
Maak er iets moois van en heb elkander lief!"

sarah
3-8-2013
 Meld misbruik9-9-2012 21:08:22

op www.bibblija.net vind je de hele bijbel online in verschillende vertalingen (de ene verwoord het al mooier dan de andere)
voorlopig vinden wij deze een mooie :
Hooglied 8:6b-7
De liefde is een vlammend vuur,
een laaiende vlam.
Zeeën kunnen haar niet doven,
rivieren spoelen haar niet weg.

Ik moet wel bekennen dat wij elke zondag naar de kerk gaan en dus de kerkdienst voor ons echt een van de hoogtepunten worden.
Wij hebben wel een evangelische (protestant) dienst dus toch wel anders dan bij de katholieken diensten ;)

Bruidje2013
25-5-2013
 Meld misbruik9-9-2012 23:02:09

Blij om hier eens een andere tekstje te lezen van "wees mijn bondgenoot"!

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...