Eline
20-7-2013
|
18-9-2012 14:09:15
Ik vraag mijn collega's enkel voor het dessertenbuffet en dansfeest. Mijn ventje vraagt zijn beste collega's (waarmee we ook maandelijks gaan eten) voor het volledige feest en de andere collega's ook enkel voor dessertenbuffet en dansfeest. Die mensen vinden het niet erg dat zij pas later mogen komen dan de rest, want zij begrijpen dat wij met die eerste groep meer vrienden dan collega's zijn. Voor onze beide sportclubs trekken wij wel 1 lijn en vragen iedereen enkel voor dessertenbuffet en dansfeest.
|
|
Eline
20-7-2013
|
18-9-2012 14:10:10
O ja, partners vragen wij ook mee, omdat wij die mensen ook kennen van andere feestjes...
|
|
Stéphanie
|
18-9-2012 14:16:14
Dag Eline,
Bedankt voor je reactie. Het probleem is dat ik de partners van mijn collega's niet ken. Maar ik denk dat het een beetje vreemd zou zijn moest ik de partners er niet bijvragen? Of is dit niet vreemd :p
|
|
Eline
20-7-2013
|
18-9-2012 14:21:13
Ik zou dat zelf ook vreemd vinden moest mijn partner niet gevraagd worden op een trouwfeest van een collega. Maar een vriendin van mij vroeg hen wel alleen. Ik denk dat je best doet waar jij je goed bij voelt...
|
|
Tamara
7-9-2013
|
18-9-2012 14:23:42
Wij doen het nog anders voor collega's. Mijn vriend werkt op een klein kantoor waar het ook traditie is dat iedereen gevraagd wordt voor zulke gelegenheden. Dus vragen we hen en hun partners op het avondfeest. Ik werk op een grotere dienst, verder van huis, en veel collega's hebben al laten vallen dat ze het veel te ver vinden om af te komen... Dus ik ga mijn collega's gewoon op de receptie vragen. Als er al gaan komen... Sowieso wel met partners. Sommige mensen vragen inderdaad enkel de collega's zelf, zonder partner, maar dat zou ik zelf eigenlijk niet zo leuk vinden als gast. Iedereen zijn eigen keuze natuurlijk. Veel succes alvast!
|
|
Marjan
20-4-2013
|
18-9-2012 14:31:56
Ik ben ook nog aan het twijfelen hierover... Ik heb 11 collega's en heb met allemaal ongeveer een even goede band, dus vraag ik ze van de eerste keer allemaal voor het dessertbuffet en daarna. Ik denk niet dat ik hun partners ga meevragen, want de meesten ken ik eigenlijk niet echt (of heb ik nog maar 1 keer gezien). Ik zou het denk ik zelf ook niet zo erg vinden om als collega uitgenodigd te worden op een trouwfeest zonder partner. Ik veronderstel dat je er dan toch samen met de andere collega's naartoe gaat als 1 bende, dus dan ken je daar mensen genoeg en is het toch nog leuk. Allez, onze dienst is alleszins een redelijk hechte, toffe groep. Zal misschien een beetje afhangen van hoe het bij jullie op het werk is... 11 partners uitnodigen die ik niet eens ken, vind ik persoonlijk een beetje te veel van het goeie.
|
|
Nathalie
6-6-2014
|
18-9-2012 15:04:45
Ik nodig mijn collega's uit voor de ceremonie en receptie. 's avonds is het enkel voor familie.. Dus onze vrienden zullen ook enkel ceremonie en receptie komen. Hun partners zullen welkom zijn, maar ik laat ze daar zelf vrij in of ze die al dan niet meebrengen.
Je bent best 1 lijn aan te houden. En als het over veel collega's gaat kan je altijd de partners laten vallen... in het geval van Marjan spreken we van 11 collega's maar in personen gaat dat om 22 he...
|
|
Stéphanie
19-1-2013
|
18-9-2012 15:21:06
Wij nodigen de collega's uit op het dessertenbuffet/dansfeest. Mijn collega's komen zonder partner. Zelf vind ik het ook helemaal niet erg als ik zonder partner gevraagd word. 't ventje zit op een klein bedrijf dus weinig collega's. Bij hem zijn het die 5 collega's met hun partner en ik kon ook kiezen 5 collega's met partner of 10 zonder. Ik heb dus de 10 collega's zonder partner gekozen omdat wij toch altijd met z'n tienen afspreken buiten het werk en altijd bij elkaar hangen, dus ik weet wat ik aan die mensen heb :-) Zij vinden het ook helemaal niet erg om zonder hun partner te komen ;-) En het is ook zoals Nathalie zegt: bij mij zijn het 10 collega's, maar met partner spreken wij idd direct van 20 personen dus dat is weer een heel deel dat erbij komt. Nu past iedereen mooi aan 1 ronde tafel ;-)
|
|
Sanne
9-7-2011
|
18-9-2012 15:32:45
Volgens mij gebeurt het vaak dat collega's zonder partner worden uitgenodigd, zeker als het er redelijk veel zijn. De collega's die je voor het avondfeest wilde uitnodigen, heb je daar echt een veel betere band mee? Als er bijvoorbeeld een paar zijn waarmee je naast het werk ook van alles doet en met de rest niet, denk ik dat de rest wel zal begrijpen dat je die collega's voor het avondfeest uitnodigt en de rest alleen voor de receptie. Maar gewoon iedereen voor de receptie is inderdaad wel het simpelste.
|
|
sarah
13-10-2012
|
18-9-2012 15:40:43
Wij hebben alle collega's met partner gevraagd... voor hele avondfeest..en wat ben ik ontgoocheld..van de 20 collega's hebben er 12 afgezegd..terwijl iedereen maanden geleden al bezig was dat ze gingen komen, ik kom met iedereen overeen en heb met niemand ruzie..dat vind ik zo raar..maar ach..ze zullen niet weten wat ze missen
|
|
Eva
13-9-2013
|
18-9-2012 17:10:04
Ik zit met hetzelfde probleem; wil eigenlijk de partners niet vragen maar dan zijn er weer anderen die zeggen dat je dit niet doet, dat je partners altijd ook moet vragen... Hoe zetten jullie dit dan op de uitnodiging dat de partners niet welkom zijn?
|
|
Jente
26-10-2013
|
18-9-2012 17:22:54
Dit topic gaat net over iets waar wij ook nog over aan het piekeren zijn. Ik zou zelf 3 collega's met partner willen vragen en nog enkele ex-collega's zonder partner (dat werd op mijn oude bedrijf altijd zo gedaan, dus dat is daar geen probleem). Mijn vriend werkt in ploegen en door het werk dat hij doet is er toch wel een speciale sfeer onder de collega's. Het is daar de gewoonte dat er bij feestjes (het gaat hier niet over trouws!) alle collega's met partner worden uitgenodigd. Maar dan gaat het over meer dan 60 personen (!!). Dat zie ik dus niet zitten voor onze trouw. Zeker al niet omdat ik niet graag een aparte receptie wilde doen maar iedereen gewoon voor alles wil vragen. Zijn collega's zijn ook wel echte ambiancemakers dus ik zou het wel jammer vinden moesten ze er niet zijn voor het dansfeest. Maar 60 personen uitnodigen is gewoon te kostelijk. Wat zouden jullie daarmee doen?
|
|
Eva
13-9-2013
|
18-9-2012 17:37:35
60 personen valt nog mee... Mijn vriend heeft 30 collega's en ik 45 dus doe dit eens maal twee en het wordt een trouwfeest met bijna alleen collega's :s Receptie is bij ons niet haalbaar omdat ik in West-Vlaanderen werk en het feest in Antwerpen is. Dus waarschijnlijk vragen wij iedereen vanaf het dessertbuffet en dan maar hopen dat er velen niet komen omwille van de afstand...
|
|
Veva
28-9-2013
|
18-9-2012 19:14:50
Wij twijfelen hier ook heel hard over. Onze situatie:
Ik werk in Brussel, maar woon in Limburg. Ik heb een collegiale band met mijn collega's maar ook niet meer dan dat. Mijn vriend werkt (en woont dus ook) in Limburg, maar werkt in ploegen. Hij heeft ook een collegiale band met zijn collega's, dit zijn allemaal "echte" venten.
Ik wil eigenlijk na de mis een extra receptie doen voor o.a. de collega's zodanig dat ik ze niet moet uitnodigen op het dansfeest. Mijn aanstaande denkt dat zijn collega's wel verwachten te worden uitgenodigd op het dansfeest... Maar ik zie dit eigenlijk niet zitten. Ik ken die mannen niet en wat ik ervan hoor zijn het echte "varkens". Stoere praat, echte mannen dus. Ik heb eigenlijk geen zin om hun (zo'n 15 man incl. partners) op ons feest te hebben.
We denken dus dat we waarschijnlijk alle collega's over dezelfde lijn gaan trekken en voor de receptie na de mis gaan.
Wat ook een optie is die door ons hoofd spookt is om de collega's niet uit te nodigen, maar na de trouw elk te trakteren op het werk ter ere van het huwelijk. Dit omdat ik weet dat mijn collega's een lange verplaatsing moeten doen voor ons feest en aangezien we toch niet zo'n sterke band hebben ze dit wel zullen begrijpen denk ik.
Maar we zijn er dus nog helemaal niet uit...
|
|
Rebecca
27-4-2013
|
18-9-2012 21:09:23
Wij vragen onze collega's met partner (een kleine 50 man alles samen) op het avondfeest. Bij ons was het ook wel allemaal over dezelfde kam: receptie of avondfeest maar niet die voor receptie, die voor avondfeest. We komen heel goed overeen met hen dus zijn voor de volle voile (zoals ik wel al eens zeg ) gegaan.
|
|
Jessie
20-7-2013
|
18-9-2012 21:19:38
Wij hebben meer dan 100 collega's, dus dat is geen doen om die allemaal te vragen. Bij ons op 't werk hangt er meestal een lijst uit, wie wil komen kan zijn naam noteren voor de receptie. Partners komen meestal niet mee (heb ik toch nog nooit geweten). Dus ik denk dat ik het ook zo ga doen. En enkel die twee waar ik echt een zeer goed contact mee heb, mogen mee aan tafel schuiven, maar dat zijn mensen die ik ook privé vaak zie.
|
|
Saartje
29-6-2013
|
18-9-2012 21:28:49
Ook hier zonder collega's, voor het dessertenbuffet en avondfeest. Ik zou het zelf ook niet erg vinden. We hebben bijna personeelsfeest en ik denk dan te zullen merken dat sommigen zich anders gedragen (niet slecht bedoeld, maar omdat ze er veel rekening mee moeten houden dan) met partner dan zonder partner. Ik ga ook een lijst ophangen, denk ik en dan geven ze aan of ze kunnen komen of niet.
|
|
Silke
4-5-2013
|
18-9-2012 21:31:11
Als je met een 5-tal personen werkt, zou ik ze wel met partner bij vragen maar bij mij zijn dat toch ook al 20 personen en dan met partner bij vragen vind ik wat veel. Mijn verloofde werkt in een groot magazijn dus hij zal echt selecteren met wie hij de beste band heeft.. Maar wij willen ze ook enkel vragen voor de receptie. We zien hen eigenlijk niet na de werkuren ofzo. Ik denk dat je gewoon moet zien hoe goed je band is met je collega's en met hoeveel personen je werkt.
|
|
Inge
21-6-2013
|
18-9-2012 22:30:58
Hier ook zo'n dilemma! Ik heb niet met al mijn collega's een goede band maar kan het niet maken om de één wel uit te nodigen en de ander niet (het is immers een familiebedrijf). Dus ik voel mij eigenlijk ook 'verplicht' om iedereen uit te nodigen. Maar zoals ik hierboven al vaker gelezen heb, ga ik ook een lijst uithangen wie er wil komen en wie niet. Dit wordt vaker gedaan bij ons voor babyborrels en andere feestjes. Op die manier heb ik niemand buitengesloten en heb ik mijn goede wil laten zien. Het kan best zijn dat sommige collega's met wie ik bijna geen contact heb dan toch niet komen omdat ze hetzelfde gevoel hebben over mij. Maar ik ben wel niet van plan de partners uit te nodigen, ik ken die niet en ik vind dat het dan te kostelijk wordt. Mijn hubbie werkt samen met 3 vaste collega's, hij gaat hun partner wel uitnodigen omdat hij ook contact met hun heeft. Ik zelf heb ze ook al verschillende malen ontmoet dus dan vind ik dat ok! Het is niet gemakkelijk he...
|
|
Eva
13-9-2013
|
19-9-2012 5:36:12
Inge, hoe ga jij duidelijk maken dat je je collega's zonder partner wil vragen?
|
|
Inge
21-6-2013
|
20-9-2012 10:14:33
Ik denk dat ik bij de lijst een tekstje ga ophangen met iets in de aard van: wij zouden graag willen weten, wie van jullie deze mooie dag met ons wil delen en dit komt meevieren op het avondfeest. Daar vermeld ik de partners al niet in en als er onduidelijkheid zou zijn, kunnen ze het nog altijd vragen. Ik weet niet hoe het anders zou kunnen...
|
|
Marjan
20-4-2013
|
21-9-2012 9:55:22
Mijn vriend is bezig aan onze trouwwebsite en ik denk dat we een pagina gaan voorzien waarop mensen hun komst kunnen bevestigen... We gaan het denk ik zo instellen dat als 1 van de genodigden zijn/haar naam ingeeft, er automatisch een hokje verschijnt waarin ze de naam van hun partner kunnen invullen (indien die ook is uitgenodigd), en dat er anders tussen haakjes "(1 persoon)" naast de naam verschijnt als het iemand is die zonder partner is uitgenodigd (bv. een collega). Zo moeten we het niet expliciet zeggen (want dat is nogal raar), maar weten ze het toch op het moment dat ze hun komst bevestigen ;).
Familieleden zoals oma's en opa's die geen internet hebben, kunnen natuurlijk nog altijd gewoon bellen om te bevestigen :) maar ik denk dat het wel een toffe manier is om de mensen naar onze site te loodsen... En zo kunnen wij makkelijk op onze pc bijhouden wie er allemaal komt.
|
|
Elsy
24-8-2013
|
27-9-2012 15:12:17
Ik ben pas in Juli beginnen werken. Het team waar ik in werk is zeer hecht en echt een toffe bende. Had hen dan ook graag uitgenodigd voor ons avondfeest die start vanaf het desertenbuffet. Nu twijfel ik alleen omtrent het meevragen van partners. Bij mijn verloofde is dit al niet de gewente dat partners mee gaan. Vorig weekend een babyborrel en heb ik mogen thuisblijven. Maar ik weet natuurlijk niet wat de gewoonte is bij mij op het werk. Daarnaast heb ik 14 collega's en met parners komt dit op 26. Deze zijn voorlopig al meegerekend in het budget, maar hoe moet ik de tafelschikking doen? We hebben tafels van 8, 10 en 12 met 26 kom ik nog 2 teveel voor 2 tafels van 12 he. iemand tips?
|
|
Marjan
20-4-2013
|
27-9-2012 16:36:42
Goh over die tafelschikking zou ik mij nog niet al te veel zorgen maken, van 26 man in totaal lijkt het mij heel goed mogelijk dat er min. 2 niet komen (zeker als de partners erbij zitten). Dus zou nog even wachten met potentiële oplossingen te zoeken :)
|
|