Awel...
Met mijn mama en zus vertrok ik om 9u richting Jagré in Deurne. File op de E19 door een accident, dus wij maar hopen dat we er op tij dzouden geraken.
Uiteindelijk stonden we toch op tijd aan de deur. Het is een hele mooie ruime winkel met superveel kleedjes en spiegels...
Een hele lieve verkoopster (weet haar naam niet meer, buitenlands type, slank met lang donker haar) deed de uitleg en liet ons dan neuzen tussen de kleedjes.
We kregen een deel gekleurde ringetjes en mochten dan alle de kleedjes bekijken. De prijskaartjes hingen er aan zodat ik zelf het budget in ‘t oog kon houden.
Ter info, ik had 600 a 700€ vooropgesteld en heb een twintigtal kleedjes onder de 800€ gepast.
Nadat ik een hele hoop kleedjes gekozen had, hing zij deze in de paskamer en mocht ik beginnen passen. Zij hielp me heel goed met alle kleedjes (induiken, vastmaken en uit geraken). Niks wa steveel ! Bij elk kleedje mocht ik op het “troontje” gaan staan voor een mega-grote spiegel.
De verkoopster snapte direct welke stijl ik wou, dat ik ‘poefkes’ niet mooi vond en wat ik uiteindelijk voor ogen had.
Er bleven 2 kanshebbers : Sacha Novia Soyeuse in ivoor en zonder dat ik het wist had ik een bepaald kleedje zowel in wit als ivoor gekozen, dit was de Miss Paris 123-24.
De Miss Paris werd echt favoriet, maar deze kon ik enkel in oktober nog bestellen, want die was van de oude collectie.
Ik wist niet of dit gewoon een verkoopstruc was en had in de namiddag nog een afspraak in een andere winkel.
Dus heb ik de namen laten opschrijven, en wij hop naar de volgende winkel.
Na een lekkere lunch kwamen we bij Boutique Couture in St Niklaas. Hele lieve mevrouw, maar de winkel en keuze was véél kleiner. Je mocht de kleedjes niet zelf bekijken, en het passen verliep in een kleine paskamer met spiegel waar ik amper mezlf volledig kon in zien... Hier hing ook de Miss Paris maar in andere kleuren. Dus deze nog eens gepast, en gevraagd of ik bepaalde aanpassingen kon doen. Dit zou gaan, maar ik voelde dat de verkoopster minder goed snapte wat ik allemaal wou en haar mogelijkheden waren precies beperkter... Maar ik kon bij haar het kleedje wel nog bestellen tot eind 2013 ?
Om een lang verhaal kort te maken, voelde ik me beter bij de service en de verkoopster van Jagré en zijn we dus terug naar ginder gereden.
De verkoopster was nog even bij een andere klant en dus hielt de ‘baas’ zelf zich met ons bezig. Hij gaf nog wat uitelg over de komende collecties, liet wat juweeltjes zien, enz... Toen mocht ik terug het kleedje aandoen. De witte versie paste qua maat perfect. Ik had bij Boutique Couture een hoepel onder de jurk aangehad, maar zonder was dit veel mooier (zoals bij Jagré). Mijn sjaaltje gebruikte ik als gekleurde band (op voorhand bedacht dat ik dit absoluuuut wou), en voila... klaar ! Dit was de jurk ! Geen tranen bij mij (wel bij mama), maar wel een BIG smile
Nog even een sluier gepast maar die brak mijn kleedje wat af, een birdcage maar ik werd duizelig van door het netje te kijken, een blingbling-speld in mijn haar maar dat was te groot en lomp....
Dus mijn kleedje is gekozen. Eens thuis heb ik dit onmiddellijk gegoogled, maar an lijkt het niet mooi, je vind amper een foto in effen wit of ivoor, de modellen hebben steeds een hoepel onderaan, en zij staan veel minder goed met het kleedje dan ik. Hahahaha
Even kwamen gisterenavond de twijfels. Ik heb zooo lang naar kleedjes gekeken op internet, foto’s bewaart enz, en nu was de zoektocht op 1 dag gedaan. Zou ik niet meer winkels moeten doen? Maar ik heb een mooi kleedje, rond het vooropgestelde budget, in destijl die ik voor ogen had, met de aanpassing die ik wou (gekleurde band er bij en bloemen op borst er af). Nadien vind ik misschien teveel kanshebbers en ik ben iemand die graag knopen doorhakt ipv lang te blijven zoeken en twijfelen?. Dus THIS IS THE DRESS
Voordeel is ook dat ik hier een hele gewone BH en slip kan onder dragen, door de stof wordt alles mooi gecamoufleert...
Kortom, beide winkels zijn heel klantvriendelijk, budgetvriendelijk en ik werd nergens echt gepusht om iets te kopen.
Maar qua keuze en zelf-kijken-systeem vond ik Jagré beter.
Nu kan ik dus op zoek naar schoenen en juwelen (ik weet al wel wat ik ongeveer wil)
Indien iemand interesse heeft, wil ik wel een fotootje mailen
stuur dan maar pm.