Nu Online
Momenteel zijn er 669 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Verslag van onze wondermooie huwelijksdagen!

2-10-2012 13:44:11
Het is echt ongelofelijk hoe snel de tijd gaat, ik zie me hier 2 jaar en een paar maanden geleden nog op zoek gaan naar leuke tips voor een fantastische huwelijksdag ... en ondertussen staat er op de teller dat ik al 11 dagen en 12 uren getrouwd ben, een magisch gevoel (dat door de stress toch even op zich liet wachten).

Mijn man en ik hadden beide een volledige week verlof voor onze trouw, voldoende tijd om de laatste dingen in orde te brengen. De laatste inkopen werden gedaan, het kostuum van Vlad werd opgehaald bij mijn schoonouders, mijn jurk werd gepast, aangepast en opgehaald, de laatste prints werden gemaakt, de mensen van Siva (de feestorganisatie waar we hebben mee samengewerkt) kwamen de grote tenten opzetten in de tuin (de receptie ging door bij mijn mama thuis), alle materiaal voor de decoratie van de feestzaal werd bij mijn mama opgehaald, kortom het was een verschrikkelijk drukke week waar ik spijtig genoeg helemaal niet van heb kunnen genieten door al de stress.

Een leuke verrassing tijdens die laatste week voor de grote dag waren de vele kaartjes met gelukwensen die we al in de bus kregen, het is echt een leuk gevoel om al die kaartjes te lezen en te beseffen dat die mensen echt aan jullie denken tijdens een van de leukste periodes uit ons leven.

De laatste dagen was er sprake van weinig nachtrust, ondanks onze lange voorbereidingsperiode werd er tot een stuk in de nacht doorgewerkt om alles perfect op tijd klaar te hebben, mijn lieve man was ongelofelijk, hij liet mij vroeger gaan slapen en hij deed 's nachts nog een heleboel werk zodat ik de volgende dagen iets meer kon genieten, het zijn van die kleine dingen die je doen beseffen wat voor een geweldige man je hebt ... .

En dan is die langverwachte huwelijksdag daar. Op vrijdag 21 september 2012 zijn Vlad en ik voor de wet getrouwd in het gemeentehuis van Lier. Samen op een redelijk uur opgestaan, ons gedoucht, tandjes gepoetst en hop daar waren de eerste kriebels. Ik ging vlug naar de kapper met een beetje stress want had geen proefkapsel gehad (had een paar weken voor de grote dag de kapper voor de wet afgezegd en had geen andere meer gevonden). Het resultaat mocht gezien worden, heel casual met een paar losse krullen, net zoals ik het wou. Na de kapper ben ik dan mijn superschattige bruidsboeketje gaan ophalen, normaal ging Vlad dit doen, maar ik passeerde er toch en ik dacht dat we
zo wel wat tijd gingen besparen. Ondertussen was het al 13u en mijn vriendin kon elk moment arriveren om mijn make-up te verzorgen, snel naar huis dus. Eens thuis een glaasje kidibull gedronken (geen champagne uit schrik voor een aangeschoten bruidskoppel) en mijn lieve schat zijn haar nog afgedaan met de tondeuse. Een paar minuten later stond mijn vriendin er en konden we aan de make-up beginnen. Mijn lieve schat heeft ondertussen de picknickmand klaargemaakt, we hadden mini sandwiches met zalm en echte russische kaviaar (cadeautje van mijn schoonouders), overheerlijk!

Ondertussen was ook onze fotograaf toegekomen en hij begon al een paar foto's te trekken, toen hij daar zo stond met zijn toestel toen kreeg ik zenuwen, binnen een paar minuten zou ik trouwen met de man van mijn leven! De make-up was klaar en snel snel snel moest ik mijn outfit aantrekken, de ogen van mijn Vlad spraken boekdelen, hij vond me prachtig. Normaal gingen enkel ik en Vlad naar het gemeentehuis, maar er was zo'n goede sfeer met mijn vriendin en haar man dat we ze hebben meegevraagd, het werd een heel erg gezellige namiddag.

We gingen te voet naar het gemeentehuis waar we werden opgewacht, we gingen normaal trouwen om 15u, maar er was geen koppel meer voor ons dus om 14u50 mochten we al naar binnen. Een korte maar toch zalige plechtigheid, met muziek die alles nog mooier maakte. Het ja-woord werd gegeven, de handtekening werd gezet, we waren GETROUWD! Echt een supermoment waar ik mij al moest inhouden om niet in tranen uit te barsten ... . Als cadeau van de gemeente kregen we nog een superdik kookboek, een aangename verrassing. Na de dienst werden er nog een paar foto's gemaakt in de prachtige hal van het gemeentehuis. Alles was super, behalve mijn schoenen, ik had zoveel pijn aan mijn voeten dat ik ze heb uitgedaan en op blote voeten naar huis ben gegaan. Eens thuis hebben we even de ouders en schoonouders liggen bellen om te zeggen dat we getrouwd waren! Super!

Daarna vertrokken we richting de bloemiste waar ik mijn boeketje had besteld, ze wou me even zien na de plechtigheid in het gemeentehuis. Een korte babbel en dan naar ons bootje! We hadden een boottochtje van 50 min besteld en toen we aankwamen was het bootje superschattig versierd met tulle en bloemetjes, alles was heel erg mooi, ik was ontroerd... . Het was zalig tijdens die tocht, superontspannen met onze vrienden aan het picknicken in een zalig zonnetje, ondertussen was onze fotograaf echt wondermooie foto's aan het maken.

Na het tochtje zijn we nog naar het begijnhof gegaan voor een kleine fotoshoot. Na de foto's in het begijnhof zijn we dan naar huis gegaan, hebben we afscheid genomen van onze supertoffe fotograaf en hebben we nog een babbel gedaan met onze vrienden en nog een glaasje gedronken. Rond 18u30 waren we dan alleen, normaal gingen we een heerlijke gourmet doen, maar we waren eigenlijk te moe en hadden er totaal geen zin meer in aangezien mijn schat mij moest afzetten bij mama thuis voor het vervolg van ons sprookje.

Bij mama werden we ontvangen door mijn mama en oma die al dolenthousiast aan het wachten waren. Er werd toen al veel gekust! Mijn schat vertrok naar huis en ik bleef bij ons mama slapen.

Later op de avond kwamen mijn tante (onze fotograaf voor huwelijksdag 2), een mexicaanse vriendin en mijn nichtje (bruidsmeisje) ook toe, er werd veel gelachen, veel plezier gemaakt en er werd al een fles champagne gekraakt, een heerlijke afsluiter van een zalige dag.

Ik heb tot middernacht nog alles liggen overlopen met Vlad, om er zeker van te zijn dat we alles in orde hadden gebracht en dat we niets vergeten waren. Vlad heeft nog doorgewerkt tot 4u00 en ik ben rond middernacht gaan slapen.

Om 05u00 ging de wekker af, ik had 's nachts bij mijn mama geslapen, dus we konden 's morgens nog gezellig beetje babbelen over wat er allemaal nog ging gebeuren, het werd even emotioneel toen we over mijn papa aan het praten waren, hij is 2 jaar geleden onverwacht overleden en het gemis is nog steeds verschrikkelijk groot. Na onze emotionele babbel zijn we toch beide opgestaan, de rest van het gezelschap lag nog heerlijk te slapen.

De hondjes werden buitengelaten, koffie werd gezet. Snel in de douche gesprongen en ineens zag ik al een auto de oprit oprijden, het was mijn zus die een leuk bord dat ze samen met mijn andere zussen had gemaakt boven de voordeur kwam hangen. Nog even een dikke knuffel en weer weg was ze ... . Ondertussen was de rest ook aan het wakker worden, mijn tante begon al direct foto's te trekken, de kriebeltjes waren er. Even later kwam de kapster/visagiste toe met haar superleuk busje (Michele Feyaerts). Ik, mijn mama, mijn oma en bruidsmeisje werden supermooi opgemaakt. De videograaf die ondertussen ook al was toegekomen was ook al mooie beelden aan het maken. Een paar minuten later kwam ook de ceremoniemeester aan. Het was echt een gezellige drukte. Voor ik het wist was het hoog tijd om mijn trouwjurk aan te trekken, een enorm leuk moment. Omdat ik wou vermijden dat ik van de trap zou vallen met mijn jurk heb ik ze in de living aangetrokken. Eens ik mijn jurk en juwelen aanhad werd mijn mama ineens enorm nerveus, Vlas zou er binnen 15 min zijn en ze had haar kleed nog niet aan! Mijn mama veranderde in een motherzilla, ze vond haar handtas niet meer, had geen tijd meer om haar nagels te doen, was aan het zagen op mijn oma, eigenlijk een minder leuk moment want ik stond daar helemaal alleen in de living terwijl ze iedereen nerveus aan het maken was.

Nog even naar Vlad aan het bellen om te vragen waar hij juist was, hij zou er bijna zijn dus ik ging alvast klaarstaan in de gang terwijl iedereen naar buiten ging. Ons mama had haar handtas gevonden dus ze was weer mijn lieve kalme normale mama. Ik hoorde een immens gebrom van de motor van de oldtimer, de videograaf begon enthousiast te filmen, de fotograaf sprong in positie, ik hoorde gejuich langs alle kanten, Vlad was er! Ik stond helemaal alleen in de gang aan de voordeur te wachten, de tranen stonden in mijn ogen, de rillingen liepen over mijn hele lichaam ... de bel ging ... ik deed open en daar stond hij dan, de man van mijn dromen, strak in het pak met een prachtig boeket en met een grote smile op zijn gezicht, ook al stonden er tientallen mensen, we zagen enkel elkaar. Een kus, een knuffel, een heel intiem moment... EN DAN ... druppel druppel druppel, een immense regenbui die ongeveer een 20 min in beslag heeft genomen ... snel naar binnen en elkaar daar nog wat liggen bewonderen. Iedereen was zo lief en enthousiast, echt leuke tijden.

Na de regenbui hebben we dan toch besloten om aan de Scheldekaaien te gaan fotos trekken, ik stapte (moeilijker dan gedacht) in de oldtimer en we vertrokken, onderweg hadden we veel bekijks, mensen zwaaiden, waren enthousiast, echt supertof!

Er werden heel erg mooie foto's gemaakt ondanks er overal plassen lagen en hier en daar een wolkje was het echt genieten. Dan snel naar huis want de eerste gasten zouden al toekomen en idd toen we aankwamen had ik nog net de tijd om de mensen van de catering even dag te zeggen en daar stonden de eerste familieleden al. Vanaf dan was het van oooh Lynneke, OOOOOOH LYNNEKE tot amaaai je ziet er stralend uit poppemieke, veel gekus, veel geknuffel en veel kaartjes en bloemen in ontvangst nemen. Iedereen was superblij en vond de tent en de decoratie praaaachtig.

De receptie duurde een 3-tal uur, daarna zijn we naar het domein van onze feestzaal gereden waar de ceremonie zou plaatsvinden, even nog snel wat gedronken, alles nog is overlopen, even alles testen en wachten op de mensen die de weg niet vonden. De suite werd opgesteld en de muziek begon. Heel onverwacht zag ik mijn schoonmama ineens in tranen uitbarsen, oooh shit ik begon ook en ik kon me echt amper inhouden.

De suite ging naar voor op comptine d'un autre été (Amelie Poulain) en ik werd weggeven door mijn peter op Canon in D major (Pachelbel). Heel de weg keek ik Vlad aan en voelde ik me zalig, een kus van mijn peter en daar stond ik dan naast mijn man. De viering had ik volledig zelf in elkaar gestoken en werd gebracht door mijn zus. Heel emotionele viering met teksten van mijn nichtjes, gedichtjes van Toon hermans (Papa's favoriete dichter) en heel erg mooie muziek. Er was ook een herdenkingsmoment voor mijn papa, er werd een liedje gespeeld (Over the rainbow-What a wonderful world). Ik keek even achter mij en ik zag mijn mama in tranen uitbarsten, heel erg emotioneel, iedereen was aan het wenen, ik kon het echt niet geloven dat hij er niet meer bij kon zijn, een mooi maar heel erg pijnlijk moment. Na de viering was het tijd om mijn make-up en kapsel even te laten bijwerken door Michele Feyaerts, zij was met haar busje even tot aan de zaal gereden.

Ik was net klaar of de eerste avondgasten kwamen toe, handjes schudden, kusjes geven, cadeautjes in ontvangst nemen, het is echt superleuk. Er werd goed gelachen en er werden veel foto's getrokken.

Na een uur aperitieven werd het tijd om de gasten aan tafel te laten gaan, de zaal was prachtig versierd ... mijn mama heeft samen met haar vriendin 1300 witte rozen verwerkt .. het resultaat was simpel maar prachtig! Ik en Vlad werden aangekondigd en onder superluid applaus kwamen we de zaal binnen, ik heb even een korte speech gegeven maar omdat ik weer te emotioneel werd heeft Vlad het even overgenomen. Na de speech was het tijd voor een russische traditie, een shotje vodka! Ik had wel een shotje water gevraagd (hoe hard ik ook mijn best doe, ik krijg dat spul niet binnen), de mensen staan er nog versteld van dat ik helemaal niets voelde van dat shotje ... ik en Vlad wisten wel beter :-D

Het eten was overheerlijk, de drank werd constant bijgevuld, de sfeer was super, de mensen hadden plezier! Tijdens het eten werd er achtergrond muziek gespeeld en voor ik het besefte stonden er ineens mensen te dansen, de dj vond het fantastisch en wij ook, de taart en openingsdans moesten nog komen maar de ambiance zat er al goed in ...

De taart werd aangesneden, ze was prachtig ... de mensen stonden echt in grote rijen aan te schuiven. Na de taart was het tijd voor de openingsdans, you are van Dolly Parton, iedereen stond in een kring rond ons en het was een zalig moment, echt een kippenvelmoment ... Na onze eerste dans vlogen we er direct in, de dansvloer heeft heel de avond goed vol gestaan en rond 3u hebben we alles laten stilleggen, we waren beide kapot en ik viel echt bijna in slaap, de laatste dagen had ik amper geslapen dus ik wou echt mijn bed zien ... .

Eens in het hotel had ik mijn trouwjurk al uitgetrokken toen mijn schat nog in de gang stond, op minder dan 1 minuut was ze uit, op het einde van de avond ben je je mooie droomjurk echt beu hoor ... .

De volgende ochtend samen gegeten met onze familie en vrienden en dan naar mama's thuis gereden om de kaartjes op te halen en nog wat na te genieten, er werd al direct een flesje champagne gekraakt om onze prachtige huwelijkdagen af te sluiten ... het was wondermooi, emotioneel, zaaaalig.

Morgen keren we terug naar huis van onze huwelijksreis en dan kan het getrouwde leven pas echt beginnen, met kleine Vladjes!

Hieronder al even een paar fototjes die we hebben gekregen van vrienden, ik zal later wanneer ik de officiele foto's heb deze zeker nog laten zien!

Groetjes

Mevrouw Jartsev

Lynn
21-9-2012
Meld misbruik

Reacties: 9 | Gelezen: 1299

Nathalie
23-6-2012
 Meld misbruik2-10-2012 14:01:15

Keeeeeeiiiiiiimooi en emotioneel verslagje, lieverd! Het klonk als een droomdag en dat moet het ongetwijfeld ook geweest zijn!

Nogmaals een dikke dikke proficiat van ons!

Liefs,

Nathalie

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik2-10-2012 14:04:07

Lang, maar mooi verslag! Het leek een emotionele, maar ook wondermooie dag!!!
De foto is prachtig, jouw kleed en boeket ook
PROFICIAT en geniet van je verdere getrouwde leven!

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik2-10-2012 14:06:36

wat een mooi verslagje!
klinkt als een top 2-daagse!
proficiat hoor!

fotootjes zitten niet in bijlage. en ik ben al benieud hoor, 1300 rozen verwerkt! waw!

Vicky
15-9-2012
 Meld misbruik2-10-2012 14:07:24

ah, oei, denk dat ik de enige ben die de foto niet ziet...

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik2-10-2012 15:57:30

Heel mooi verslagje en emotioneel ook...het zal zeker een prachtige dag (dagen) geweest zijn!!
Geniet nog lang na! Ik ben alvast benieuwd naar extra foto's!

groetjes

Sandra

viki
18-10-2013
 Meld misbruik2-10-2012 16:16:32

Proficiat
wat een mooi en emo verslagje,
groetjes

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik4-10-2012 21:18:03

Ooooooh, keimooi verslagje!! Heel emotioneel, kreeg alweer tranen in mijn ogen, (gebeurde deze week wel vaker bij het denken aan onze eigen trouw - tranen van geluk omdat het zo'n fantastische dag was uiteraard! Het doet wat met een mens he zo'n huwelijk). Die van jullie ook zo te horen, dikke dikke proficiat!! Ben al benieuwd naar meer fotookes. Geniet nog heel veel na!

Lindsy
25-5-2012
 Meld misbruik6-10-2012 14:32:46

Proficiat Lynn (& Vlad natuurlijk), en bedankt voor je mooie verslag! xxx

Lynn
21-9-2012
 Meld misbruik29-10-2012 21:24:50

Voor degene die de foto's van onze huwelijksdagen ...

21-09-2012
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4568783866825....

22-09-2012
http://www.facebook.com/media/set/?set=a.4607773321537....

Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info