Nu Online
Momenteel zijn er 660 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Our wedding day...

7-10-2012 20:25:25
Liefste bruidjes of bijna bruidjes en bruidegommen,

Gisteren was onze dag er eindelijk aangekomen!
En wat is ie voorbij gevlogen...

Het was al vroeg dag voor mij, 5u15 opgestaan samen mijn ouders die bij ons thuis bleven slapen gezien hun woonplaats op uur rijden is en de mama al om 5u45 bij de kapper moest zijn.
Op het gemakje ontbeten, ook al kreeg ik eerlijk gezegd niet teveel binnen op dit vroege uur.
Daarna laatste kleine zaakjes in orde gebracht, alles klaar leggen, douchen en dan ging de bel.
Om 6u30 kwam Stephanie van Nuova Vita langs om mij make up te verzorgen.
En net zoals bij de proef heeft ze dit toen ook wonderbaarlijk mooi gedaan.
Ondertussen werden de eerste foto's en beelden voor de film gemaakt door onze fotograaf Christ Vilez en videograaf Jarne D'Haene. Over beiden niets anders dan lof!!!!

Na de make up was het tijd om richting de kapper te rijden. Ook hier leverde New Look een mooi werk!!
Ondanks de korte afstand, toch met de wagen gegaan gezien het niet ophield met regenen...
Jammer maar we hebben het niet aan ons hart laten komen!
Enkel wat ongemakkelijker met het kleed gezien alles nat ligt en het haar nog een hele dag intact moet blijven.
Maar daar kreeg ik de schitterende assistentie van papa en mama lief!

Eens ik uiterlijk al tip top op punt stond, werd het tijd om stilletjes aan mijn droomkleedje aan te trekken!
Met hulp van de mama en vriendin Sharon, gingen we aan de slag om mijn kleed zonder stoten aan te krijgen.
Fotootje hier, filmpje daar en voila!!
Tijd om te vertrekken richting mijn liefje Niels.
De suite verzamelde bij zijn ouders thuis en het was ik die voor de verandering hem ging ophalen.
(Kwestie van de tradities te doorbreken, hehe)

Ik belde aan, ging binnen in de hal en de suite inclusief Niels stonden mij op te wachten aan de andere kant van de deur die leidde naar de living.
Klop klop klop.... Ja, hoorde ik dus stapte ik met een kloppend hartje de living binnen.
En oooooh wat was mijn liefje zijn reactie mooi maar vooral opvallend spontaan en eerlijk!!
Hij vond mij, net zoals iedereen (hihi), oh zo prachtig, mooi, ... een kleine traan was er toch wel te bespeuren in zijn oogjes. Ik kon alleen maar lachen van geluk! Een zalig moment!!
En hupla, laten we de dag goed starten en van eerst al klinken voor we richting stadhuis vertrekken.

Onze rode oldtimer bus (Lyarma) heeft ons de hele dag samen naar overal gevoerd!
Een echte aanrader! Gezellig samen, relaxed...
Het burgerlijke gedeelte was uiteindelijk nog een leuk gedeelte.
We hadden een schepen die echt wel haar tijd er in stak en het leuk maakte met enkele verhalen rond trouwen, inhoud van het huwelijk, stad Poperinge,.... Toch een klein half uurtje binnen geweest!
En uiteraard, toen we buiten kwamen waren we eindelijk Mr. en Mevr. Gouwy - Verlinde.
ZALIG!!!

Ondertussen terug naar het ouderlijke huis voor de lunch, relaxtijd, opfrissen, een praatje slaan met de suite,...
En toen brak het moment al snel aan dat wij richting het Kasteel van de Lovie mochten gaan voor onze fotoshoot!
Leuk moment, even 'just the two of us'.

Eens terug was het tijd voor de familiefoto's. Normaliter gingen die 's morgens genomen worden maar met de constante regen, hebben we toch even gewacht in de hoop dat het na de middag ging ophouden, en jaja hoor beste mensen, het was gestopt met regen!!! Woehoew!!
Paraplu's aan de kant en tijd voor enkele zotte familiefoto's.
Uiteindelijk beperkt moeten houden want het werd tijd om te vertrekken richting het Talbot House voor onze alternatieve huwelijksviering!
Eens opgestapt in de bus begon mijn hart, maar tevens die van Niels, steeds sneller te slaan!
Kriebels in de buik, stress, benieuwd naar wie er allemaal aanwezig is, wat de reacties zullen zijn... Spannend!!
Maar de stress was voor niets nodig!!
De plechtigheid is goedgekeurd door het kritische oog van alle aanwezigen!!!
Een verrassingspowerpoint met foto's van Nielseke en mezelf van vroeger tot nu begeleid door te tekst en uitleg gemaakt door de ouders, een woordje van de broer, een verrassingsact van een bevriend koppel,... Het hele plaatje klopte! (Enige die "mis gegaan is", is het feit dat de powerpoint mooi ingesteld was qua tijd zodat de foto's mooi mee liepen met de tekst... maar dit bestandje werd door het Talbot House zelf omgezet in een ander formaat om te kunnen afspelen op hun programma en toen moet het misgelopen zijn... De foto's kwamen veeeeel trager waardoor er dus eerst wat verwarring was maar Céline, mijn nichtje die tekst kwam voorlezen, heeft dit mooi en kalm opgelost... Gewoon wat extra wachten tussen twee foto's om de tekst te lezen, weinigen hadden zelfs door dat er iets niet klopte.)

En dan werd het tijd voor onze beloften en het uitwisselen van de ringen!
Wat een leuk moment was me dit!!
Eindelijk onze ring mogen aan doen! Oh wat is ie mooi! Hehe.
Menig traantjes zijn er gevloeid bij onze aanwezige familie en vrienden.
Zelf kreeg ik het toch ook heel eventjes moeilijk toen ik mijn liefje mijn geloften voorlas...
Maar mijn ventje is dan ook zo mooi, lief, leuk,...

Na de plechtigheid nog eventjes tijd om na te keuvelen in de tuin van het Talbot House waar vrienden een koppel tortelduifjes voorzien hadden... Helaas ben ik doodsbenauwd van alles met pluimen, een bek en twee pootjes.
Ik heb er uiteindelijk zelf geen in mijn handen gehad, maar wel mijn zegen gegeven om hen los te laten!
Nu toch wel benieuwd waar die duifjes zouden zijn? :-)

En toen was het al weer tijd om te vertrekken richting onze feestzaal, Landhuis Molenhof op de Rode Berg.
Enkel maar lof over de zaal, decoratie, bediening, organisatie,... top top top!!
Om 17u was onze 1e receptie met eerlijk gezegd, overheeeeeerlijke hapjes en rijkelijk vloeiende cava.
Normaliter liep die af om 19u maar om 19u30 toch de laatsten een duwtje in de rug moeten geven, want het volk voor het avondfeest kwam geleidelijk aan toe stromen.
Kusje hier, dank u daar... Een lange rij van hallo, merci, complimentjes, cadeautjes, enveloppetje,...
Maar uiteindelijk is dit voorbij gevlogen!
Tegen dat iedereen goed en wel er was, nog vlug een plasje maken, opfrissen en tijd om aan tafel te gaan.
Onder een staande ovatie werden wij op de tonen van Avicci met Levels ontvangen in de zaal.
Wederom een prachtig moment! Volop genieten hoor!!

Dan ging het avonddiner van start.
We startte met een fluwelen preisoepje met reepjes zalm, gevolgd door een warm vleesbuffet (lamskroontje, parelhoentje, cote a l'os en varkenshaasje en afgerond met koffie met ijstaart en allerlei kleine dessertjes aan tafel. En we hebben toch van uit allerlei hoeken mogen horen hoe lekker het allemaal wel was!
Tussen de verschillende gangen door was er telkens iets voorzien (één al op voorhand geweten, ander niet).
Eerst tijd voor de mooie speech van mijn echtgenoot (hihi), dan een onverwachte quiz/spel voorbereid door schoonbroer Thomas en schoonzus Lien. We moesten elk op een stoel zitten, met onze rug naar elkaar en we hadden elk een schoen van elkaar. Toen werden er vragen gesteld om te testen hoe goed we elkaar wel kennen. Telkens moesten wij aan de hand van de schoen zeggen wat bij wie hoorde. Hadden we beide hetzelfde antwoord, mochten we dichter naar elkaar schuiven met onze stoelen. Leuke vragen! De één al een onschuldige vraag als: "Wie is bang van alle soorten pluimvee" maar ook de minder onschuldige vragen als:" wie neemt initiatief in bed"... Hmm! En wonderbaarlijk (of toch net niet) kwamen onze stoelen vrij snel dicht bij elkaar!! (Ook bij de pikante vragen, hehe).
Na het dessert werd er een kort filmpje getoond van wat er die dag al gebeurd was.
Dit is met veel enthousiasme onthaald geweest!! Echt super!!
(Ik geef onderaan ook even de link mee, voor de nieuwsgierigen.)

En dan werd het tijd voor onze openingsdans.
Ook al werden we omringd door 120personen, toch voelde ik mij even heel alleen op de wereld, samen met mijn man. Nog steeds overtuigd van onze keuze, en achteraf nog meer.
Onze openingsdans was een acoustische versie van "Next to me" van Emeli Sandé.
En na de (voor ons althans) onvergetelijke openingsdans is het feestje open gebarsten!!
Naar ons aanvoelen was het een schitterende DJ, (JMC Productions), de dansvloer was op geen enkel moment leeg en de sfeer was goooooooddd!!!
Ook onze photobooth (via de Feestflitser gehuurd) was enorm in trek!
Zelf hadden wij die wat opgeleukt met allerlei attributen en hier werd er gretig gebruik van gemaakt!
Heeeeeeeeeeel plezant!!!

Ook over ons gastenboek kregen wij hier en daar leuke reactie over onze creativiteit.
Wij hadden gekozen voor onze initialen S & N in houten letters te gebruiken als gastenboek.
Deze krijgen thuis nog een leuk plaatsje aan de muur!

Na een waar feestje, hebben wij in schoonheid afgerond met nogmaals onze openingsdans en al de rest van de aanwezigen (toch nog een behoorlijk aantal) rond ons in een kring! Super moment!! Dank u DJ! :-)

Dan werd het tijd om af te ronden... ook al hadden sommigen hier duidelijk nog geen zin in.
Want toen wij instapten bij ons vervoer richting huisje, stonden er nog enkele leukerds aan de toog! Benieuwd hoe/wanneer die thuis geraakt zijn, hehe :-)

Toen wij thuis kwamen was ons huisje leuk opgeleukt door enkele vrienden!
Voor wij vermoeid ons bedje in konden, moest wij eerst nog een weg banen richting slaapkamer.
Tevens vonden wij drie leuke goudvisjes terug in ons bad! :-)
Ondertussen hebben zij al een nieuw huisje gekregen, nl. een aquariumtje. :-)
Welkom Achiel, Emiel en Kamiel.

Vermoeid maar overgelukkig lagen wij om 6u in ons bedje!
Als ik deze dag kan samenvatten in elke woorden dan is het wel:
Magisch, boeiend, prachtig, ondanks de regen toch zonnig, liefdevol, vrolijk maar vooral onvergetelijk!!!

Bij deze ook nog even de link naar de same day edit:

Silke
6-10-2012
Meld misbruik

Reacties: 21 | Gelezen: 1893

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik7-10-2012 20:26:47

Oeps, verslagje veeeeel langer dan gedacht!
Voor degenen die het niet allemaal willen lezen: link naar same day edit filmpje onderaan terug te vinden. :-)

Delphine
4-5-2013
 Meld misbruik7-10-2012 20:42:53

Leuk verslagje! Mooi filmpje! Het zag er een zalig dagje uit! Jullie straalden :)

Katrien
22-9-2012
 Meld misbruik7-10-2012 20:43:48

jullie zagen er prachtig uit! proficiat :)

nancy
14-9-2012
 Meld misbruik7-10-2012 20:48:50

Proficiat Silke!

Heel leuk filmpje van jullie dag en leuk verslagje! En ook een heel mooi kleedje seg!

Nog veel geluk in de toekomst samen,geniet nog maar lang na van jullie dagje!!

Groetjes

tima
8-9-2012
 Meld misbruik7-10-2012 20:51:41

mooie jurk je zag er stralend uit

Nathalie
6-6-2014
 Meld misbruik7-10-2012 21:21:00

Super tof verslagje en filmpje!! Dikke proficiat! X

Elien
17-11-2012
 Meld misbruik7-10-2012 21:33:42

Wat leuk! Ik keek uit naar je verslag! Je zag er stralend uit!

Eline
20-7-2013
 Meld misbruik7-10-2012 21:45:14

MOOI!!!
Nog veel geluk samen...

Elisabeth
29-9-2012
 Meld misbruik8-10-2012 2:34:10

Dikke proficiat Silke! Filmpje toont ons mooi wat een prachtige dag dat moetgeweest zijn! Je zag er alleszins stralend uit! Bedankt voor je verslagje en geniet nog veel na!

Kelly
13-7-2013
 Meld misbruik8-10-2012 9:21:34

ooh wat een leuk verslag!
altijd leuk om te lezen :-)

Véél geluk samen, en straks filmpje eens bekijken.

Dikke proficiat!

x

Lore
11-5-2013
 Meld misbruik8-10-2012 10:06:54

Wauw, wat een super dag. Jullie zagen er prachtig uit! Ik ben ook zo blij dat wij Jarne gekozen hebben om te komen filmen, want dat heeft hij weer prachtig gedaan. Waar hebben jullie de banner laten maken? Groetjes

Silke
4-5-2013
 Meld misbruik8-10-2012 14:17:38

leuk filmpje! jullie zagen er stralend uit! dikke proficiat!!

Charlotte
6-9-2013
 Meld misbruik8-10-2012 16:36:01

Hallo,

Mooi filmpje en ... een supermooie jurk!!!!
Proficiat!!!

Lieve
17-5-2013
 Meld misbruik8-10-2012 16:41:46

Amai, da's dus echt niet goed voor mijn emotionele stabiliteit, die filmpjes, verslagjes en foto's... Kleenex much?
Heel leuk gedaan en tof ook om later terug te zien waarschijnlijk!
Proficiat en veel geluk en plezier samen!

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik8-10-2012 17:21:51

Leuk om alle toffe reacties te lezen!
Dank u wel !!!

@ Lore: wij hebben de banner laten maken bij Vistaprint.
Heel erg tevreden van!

Nathalie
14-7-2012
 Meld misbruik8-10-2012 19:17:39

veel geluk samen,

een heel leuk filmpje hebben jullie daar!
en regen is zegen

Agnes
5-7-2013
 Meld misbruik8-10-2012 19:35:46

Proficiat en heel veel geluk gewenst!
Mooi filmpje!
Jullie zagen er allebei prachtig en stralend uit.
Geniet van elkaar.

Sandra
7-9-2012
 Meld misbruik9-10-2012 10:15:52

Heel mooi verslag Silke!!
Je zag er fantastisch uit...echt een super mooie jurk! In combinatie met je kapsel, juweeltjes...helemaal AF!
Het zal een hele mooie dag geweest zijn zo te lezen met een fantastisch feest!
Geniet nog maar lang na!!

groetjes en dikke proficiat voor jullie 2!

Sandra

Rebecca
27-4-2013
 Meld misbruik10-10-2012 21:41:01

Silke, het heeft even geduurd voor ik hier kon posten maar wat een leuk filmpje. Je zag er echt prachtig uit, het totaalbeeld was inderdaad af, je straalde! Het filmpje toonde een mooie dag, het zal zeker genieten geweest zijn. Dikke proficiat en laat ons weten hoe Bali was!

Silke
6-10-2012
 Meld misbruik12-10-2012 11:35:49

Sandra en Rebecca,

Dank u wel!
Het was dan ook een onvergetelijke dag!!
Ik laat zeker weten hoe Bali was!
Verlaaaangeeeennnn!!! :-)

Sarah
6-10-2012
 Meld misbruik20-10-2012 23:17:48

Hey Silke,

Je zag er prachtig uit die dag... Filmpje geeft een leuk beeld weer van jullie dag. Jammer van het weer, maar daar konden we allemaal niets aan veranderen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Videoreportage nodig?
Nils Anderson Live Unieke live performances op topniveau! in Antwerpen
Zowel voor jullie ceremonie als jullie receptie zorgt Nils Anderson enkel voor de best mogelijke muzikale omkadering! Volledig op maat en uiterst professioneel. Meer info
 in Gent
Full Vision Studio Kwalitatieve videoproducties in Herentals
Professionele en betaalbare huwelijksreportages op maat. Meer info
CameraWorks Because we cam in Niel
Laat jullie perfecte dag niet verbrodden door amateurs maar reken op CameraWorks !! Dankzij onze TV ervaring is CameraWorks de perfecte videopartner voor jullie huwelijk !! Meer info
Gerard van Valen Videoproducties Videoproducties in Rucphen
Gerard van Valen cameraman, Van de mooiste dag een levende herinnering overhouden, altijd voor een vaste prijs, all in en ik reken geen reiskosten,ga naar mijn website www.gerardvanvalen.nl of bel mij op voor meer info. Meer info
DE PRAATPAAL EEN BUITENGEWOON VIDEOSOUVENIR in Kortrijk
Plaats een PRAATPAAL ergens in de feestzaal. Een paal met ingebouwde videocamera en microfoon. Iedereen die wat te vertelen heeft, kan er zijn zegje tegen doen. Achteraf monteren wij de grappigste, meest ontroerende, hilarische, ... momenten op DVD. Meer info
JDesign the way to create in Gullegem
Hoge kwaliteitsproducties én aan betaalbare prijzen. Meer info